Quo vadis Psy.dk? Dette er en af de bedste threads jeg har læst på siden i lang tid, ikke kun fordi den kaster et anderledes lys på ElvenRaver, men endnu mere, fordi den udrydder nogle tvivl om forumet jeg har haft... i mit personlige stofbrug er der i løbet af et par måneder sket et skift fra de mere psykedelske til de mere "sjove" stoffer, som det tog mig ret lang tid at opdage; men tvivlen var, om mit forandrede stofbrug var "skyld" i en voksende desinteresse overfor mange threads her, eller om det var boardet selv... Nu kan jeg heldigvis godt se, at det ikke kun er mig der mener, at forumet har tabt noget, som jeg i mangel på passendere ord ville betegne som en slags "spirit" - og at jeg alligevel burde tænke over, om det nu er de rigtige stoffer jeg tager *g*. Jeg er absolut ikke i stand til at præsentere en løsning på problemet, som ikke er baseret på at udelukke medlemmer eller censurere (og det kan ikke betegnes som en løsning). Måske burde vi bare acceptere at jo flere medlemmer siden har, jo bredere en del af "stofscenen" repræsenterer den og jo mindre familiestemning kan der opstå? Det plejer ikke at nytte at opfordre folk til noget, men lad mig alligevel prøve - der er ikke brug for flere blærerøvs-agtige diskussioner om, hvem der har taget flest forskellige stoffer eller de mest usædvanlige! Jensus, du ved at jeg godt kan lide de fleste af dine beskeder på forumet, men din sidste besked, som jeg kommenterede ironisk, kom tæt på denne definition. Hvis et flertal ønsker det, kan vi (moderatorerne) måske slå lidt hårdere ned på disse posts ved at flytte dem til Fuck-forumet; eller er det bare mig der tror at de er med til at ødelægge stemningen? Jeg lever ikke med en illusion om, at websiden kan være med til at vise udenstående, hvor fornuftige vi dog egentlig er, det ville næsten være en opfordring til at tage stoffer og er noget, som, hvis overhoved, kun kan lade sig gøre personligt - nej, vi laver vel forumet for os selv, for dem der deltager, dem der selv tager stoffer, men giver det ikke desto mindre mening at blære sig med sit stofbrug? Xanadu out for today [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
|