Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 16:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
I hvilken alder havde i jeres debut inden for euforiserende stoffer?
alkohol & hash: 16 år
stimulanser: 17/18 år.
psykedelia 21 år

Hvilken type var det?
listen er for lang, hovedgrupperne er nævnt ovenfor.

Benytter I jer jævnligt af euforiserende stoffer (i så fald hvor ofte?)
mellem 0 - 6 gange om året efterhånden.

Hvad fik jer til at prøve det?
har altid været en tænker, og jo mere jeg læste om muligheden for at ændre min sindstilstand jo mere tillokkende blev det at prøve stoffer.

Hvordan tror I det kan at være at der er en stigende tendens til at unge tager stoffer?
informationens tidsalder. alt er bare blevet lidt mere lidt tilgængeligt.

Hvordan synes I emnet bliver behandlet af medierne?
det bliver ikke objektivt behandlet ordentlig. dem som ikke har kendskab til det får et forkvaklet syn på stoffer. ifølge medierne vil det at tage stoffer altid være misbrug uanset mængde og hyppighed.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry fields
Var ca. 20 år da jeg røg min første joint, og det blev ikke til meget mere end det i flere år (havde indtaget alkohol fra ca. 12-13 års -alderen.)

Hvilken type var det?

Hash – senere har jeg prøvet svampe, lsd, amfetamin og MDMA, men i små doser og lille omfang.

Nej, det er meget sjældent. 6 gange årligt måske. Hash kan dog være lidt hyppigere i nogle perioder, fx hver weekend.

Jeg er lidt atypisk, da jeg hele mit liv har været meget imod stoffer. Jeg voksede op i et godt og trygt miljø og havde ikke behov for at prøve det der farlige og ulovlige noget... Med tiden blev jeg dog lidt nysgerrig, og begyndte at stille spørgsmål til skræmmekampagnerne. Og det var især efter at have mødt nogle mennesker som jeg havde høj respekt for og som var stofbrugere, men på ingen måde passede med det billede af den stereotype MISBRUGER jeg havde hørt om i medierne, at jeg revurderede hele min opfattelse af emnet samt mine fordomme. Jeg følte mig snydt, på en måde, da jeg havde haft tillid til de autoriteter der formidlede så fejlagtig og mangelfuld information.
Hashen prøvede jeg vel af rebelske årsager, resten af nysgerrighed og fordi jeg har en alder nu (25) hvor jeg føler mig klar til det og i fuld bevidsthed omkring mine valg, samt konsekvenserne heraf.
Min interesse er mestendels for de bevidsthedsudvidende stoffer.

Hvordan tror I det kan være at der er en stigende tendens til at unge tager stoffer?

Samfundets umyndiggørelse af unge og deres meninger/evne til at tænke selv, synliggjort i en absurd ensidig debat der taler ned til - og om – de unge og ikke møder dem ærligt og i øjenhøjde, samt et illegalt og ureguleret marked, der næsten gør det lettere at få fat i hash og hårde stoffer, end at købe en bacardi breezer. En pusher spørger som bekendt ikke efter ID.

Det er blevet til en fuldkommen moralsk debat (nærmest ikke engang en debat, da kun én side repræsenteres og denne ikke stilles spørgsmål til – nemlig ”drugs are bad m'kay?!”), baseret på en vedtaget holdning til emnet fremfor på grundig, evidensbaseret forskning.

Held og lykke med jeres projekt :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
Cannabis 14-15 år
Amfetamin 16-17 år
Kokain 16-17 år
MDMA 16-17 år
Svampe 17 år
LSD 17-18 år
Ketamin 17-18 år
Benzodiazepiner 18 år
Opiater 18 år

Hvilken type var det?
Ovenfor

Tidligere en del stimulanser men nu kun opiater 2-6 gange om måneden

Fandt hele cannabis-miljøet meget spændende og derefter udviklede det sig

Hvordan tror I det kan at være at der er en stigende tendens til at unge tager stoffer?
For at prøve noget nyt og spændende. Andre gør det fordi de keder sig

Helt forskruet. Selv misbrugseksperten Henrik Rindom kan lukke lort ud.

Medlem
Brugeravatar

13-14år, startede med hash. (12år med alkohol)

Til tider dog ikke lige for tiden :).

Kan ikke huske præcist hvorfor, men ellers skulle det ikke undre mig, hvis det var fordi alle andre gjorde det.

Fordi det er ulovligt..

Dårligt!!

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg var lige blevet 14.

Hvilken type var det?
hash som det første. amfetamin : 15 år. E, coke og MDMA : 17 år og ketamin som 18 årige. :)

hver / hveranden weekend.

det var ikk noget jeg havde tænkt over jeg ville prøve, jeg blev tilbudt det også sagde jeg bare ja tak :)

Det synes jeg er svært at svare på, da det ofte er forskelligt fra person til person. men jeg tror de fleste har hørt om det fra nogen venner som har fortalt hvor fedt det er også tror jeg bare den starter derfra.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth

11

Hvilken type var det?

Alkohol

Når der er tramp (trancefest), så er jeg for det meste ret skudt af - det fedt.

Har altid været optaget af det psykedeliske.

Det er naturligt at beruse sig, det har mennesket gjort i mange tusinder år - det bliver vi nok ved med.

Medierne er nogle ludere, de skriver og sender jo bare hvad der giver dem penge..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Hvilken alder havde i jeres debut inden for euforiserende stoffer?
Prøvede at ryge lidt hash da jeg var 16-17år, men det var for det meste af elendig kvalitet fordi jeg ikke vidste det mindste om det og endnu ikke var begyndt at tage på christiania.

Hvilken type var det?
Hash langt før alt andet, senere kom jeg i selskab med nogle gutter der havde prøvet E og amf, så efter at have hørt om hvor vildt det var fik jeg prøvet det af - senere fulgte coke, mdma, ketamin, svampe, lsa, meskalin, salvia mm.

Jeg ryger joints et par gange om måneden og psykedelika et par gange om året.

Nysgerrighed, gruppepres og kedsomhed.

Der er blevet flere og flere informationer tilgængelige omkring brugen af diverse substanser, hvilket nok hjælper mange af med den frygt som medierne har forsøgt at skabe omkring skaden ved at tage stoffer. (fx. at du risikerer at dø første gang du tager E eller du går i psykose efter et hvæs på en joint osv.) så flere tør begive sig ud i at eksperimentere. + den evige nysgerrighed + miljø/omgangskreds.

De manipulerer alt for meget med informationerne og fejlinformere derfor offentligheden. En lille lærestreg om at man bør forholde sig kritisk til den fjerde statsmagt (medierne).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
...mon ikke opgaven både er afleveret og glemt efterhånden?:P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Afleveret - maybe.. Glemt - no way :D

Medlem

15 år gammel

Hvilken type var det?
Hash

Jeg benytter mig ikke dagligt stoffer, men når jeg er til fester eller er i byen så tager jeg amf eller coke. Det vil sige sådan ca. 2 gange måneden jeg indtager noget.

Altså med hash som jeg var min første gang med stoffer var på grund af mange af mine venner var begyndt at gøre det, så jeg ville også med på vognen. Men iforhold til amf og kokain var det af nysgerrighed da jeg havde hørt meget om det.

Tror måske der har noget at gøre med at der er så meget forkus på det og det giver sikkert en interesse for det og evt prøve det af. Jeg er af det den generation unge som har været ude for alle de skræmmekampagner (Skal siges at jeg er 17, bliver snart 18) og de vækket stor interesse for mig. Kan huske da jeg gik i 8 klasse der skulle vi skrive en opgave (vil næsten sige, det var en skræmmeopgave, da den handlet om alle bevirkninger med esctasy) men da ja da jeg skrev den fik jeg også øje på så meget andet. Og da det fanget mig så skulle de jo prøves af på et tidspunkt.

Syntes de prøver at skræmme unge og de er fuld af fordomme.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]