Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hvad laver i?
Dedikeret medlem

Har brugt det sidste stykke tid på freelance skriveri, leder efter fast job frem til sommerferien for at spare penge op, og regner med at starte på studierne efter sommer... (Søger til Journalist/kunstakademiet/historie eller antropologi på KUA)

Dedikeret medlem

*Rylle*

Er det rigtigt at man kan hacke nogen ældre versioner af Nokia 3320/3330 ved at sende den en speciel SMS? Læste det inde på The Register...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SKOLELÆRER!

Tag dig sammen Punk.... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 21 Februar 2002: Besked ændret af: Zionboy ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Er daffy duck og Melicamp en og samme ??? >Punk...Jamen det lyder da spændene !!!! Jeg går selv på højskole og har ikke den fjerneste idé om hvad jeg skal gøre med mit liv..Men jeg ville gerne være filosof men tror sku ikke jeg er god nok til at kunne få sagt det jeg vil... Derud over er jeg besat af musik...Jeg elsker det bare !!! Og selvfølgelig mit kæreste (Pigen altså) min anden kæreste (den fede altså) og så mine venner !!!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Jeg går på 10. kl. på HUC i Hillerød (hvor jeg får så mange lærere som muligt smidt ud, er oppe på 2 hehe....) ellers går tiden sq mest med at arbejde (et lille firma, som laver div. booking systemer) og så self. min(e) dejlige kæreste(r)og familien....

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Zarathustra;

Mat-A+??? Er det specielt A-niveau mathe? Har hørt betegnelsen før, men det var bare nogle der troede det var specielt fordi det var 3-årigt pensum, er det derfor, eller noget helt specielt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
@Eleusis: Nej, det er overhovedet ikke rigtigt...:) Det er godt nok den største røver... Og der findes heller ikke noget, som hedder en SMS-virus...:)

Det er dog rigtigt, at en hollænder som testede nogle 3310/3330, sendte nogle bestemte tegn til mobilen, som fik den den til at crashe... Altså slukke. Det blev straks blæst op til at være en ny ILOVEYOU.xxx virus, som spredte sig med lynet hast...:) Hehe...:) SMS'er kan ikke sprede sig selv, og det var ikke værre end man lige kunne tage batteriet af, og på igen... Så virkede den...:)

Håber det var svar på tiltale...:)

- Rylle

Dedikeret medlem

Ja ja!
Det var det jeg mente... Ikke 'Hacke' [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg læste ellers på The Register at det helt smadrede telefonen...
Du skulle vel ikke tilfældigvis vide hvilke tegn det var ? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Er der ellers noget spændende i vente på området? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hehe...:) Det er nogle specielle computertegn, som jeg selvfølgelig ikke vil komme ind på...:)

Og om der kommer noget spændende i vente? :) Det må jeg jo heller ikke komme ind på, men jeg kan give dig et lille hint...:) Har du set Nokias Fremtidsvision-reklamer? :)

Det er godt nok om et par år, men overhovedet ikke uvirkeligt...:)

- Rylle

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@N/DK: Mat-A+ er matematik på toårigt (c-niveau i 1.g, a-niveau i 2. og 3.) højniveau, hvor mat-A "bare" er matematik på etårigt højniveau (1.g: c, 2g: b, 3g: a).

På Mat-A+ går man dybere ned i de enkelte emner, og gennemgår også flere beviser end på "normalt" højniveau.

Efter at have haft obligatorisk matematik i 1.g, kan man vælge om man vil fortsætte på obligatorisk nivaeu (b-niveau i 2.g) eller om man vil gå direkte til højniveau.
Hvis man vælger at tage matA+, tæller det ikke som et valgfag i 2.g, da det bare "erstatter" de normale mat-timer... men man har dog bundet sig til at have mat på højniveau i 3.g, da man jo skal fortsætte med højniveau-faget.

Fordelen ved at have matA+ er, at det er små klasser (10-14 personer) og at dem der er i klasserne generelt er gode til matematik, så man ikke sidder og keder sig, og så man altid kan få hjælp af de andre hvis der skulle være noget man havde problemer med.
I de "normale" mat-klasser (dvs. b-niveau) er der ca. 20-26 elever, og mange i klasserne er ret dårlige til matematik, dvs. at dem som har tænkt sig at vælge "normalt" højniveau i 3.g får en ret dårlig undervisning og kan få problemer med at følge med i 3.g. Det kan også være at dem som har tænkt sig at vælge "normalt" mat-højniveau sidder og keder sig når de har mat på obligatorisk niveau i 2.g, og føler at det er spild af tid.

Håber at du kunne bruge denne lange forklaring til noget!

Dedikeret medlem

Zara; Man har nu b niveau i 1.g som er obligatorisk for Matematisk Gymnasium!

På min skole er der ikke noget der hedder MatA+ - ikke officielt ihvertfald- det er noget dem med 3årigt pensum (2årigt højniveau) kalder det fordi at det er en del svæere (synes de vidst) at huske 3års matematik i steden for 1 års matematik (da 1 årigt Aniveau kun har 1års pensum). Men dem med 1 års A niveau har det jo ligeså svært som dem med 3 år, da de skal gå en del hurtigere igennem tingene!

Det var ihvertfald den forklaring min matematik lærer ga' mig!

Dedikeret medlem

Det der "+" blev kun tilført fordi de følte at de var sejere end dem med 1års A Matematik. Ak ja, de skal jo også have lidt selvtillid :P

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@N/DK: Man har officielt matematik på c-niveau i 1.g og på b-niveau i 2.g - hvis du går ud af gymnasiet efter 1.g vil du kun have uddanet dig til mat på c-niveau.

Om det er sværere at have mat på et- eller to-årigt højniveau ved jeg ikke, da jeg jo kun har prøvet en af tingene (og ikke er færdig med den endnu).
Den generelle opfattelse på mit gym er dog at det er sværere at tage mat på "a+"-niveau.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Mangler ca. 1½ år på diplom-kemiingeniørstudiet og arbejder desuden som laborant, med udvikling og optimering af gærings- og oprensningsprocesser i bl.a. insulinproduktionen.

...ellers går tiden med at stene og ryge så mange phede som muligt, så studier og helbred lige akkurat kan følge med [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Går i 2g mat, laver politisk arbejde og prøver desperat ikke at ende på særlige vilkår...........

drikker for meget

tænker for meget

Medlem

Geografisk sted: Sverige
Læser til datamatiker og er alt for sjældent på skolen p. t. ...
Arbejder deltid som lagerassistent
Nyt medlem af SFU [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Fritidsinteresser: Vente på HT-busser og -s-toge; scanning af bøger; finde en mening med livet

Hilsen Xan

Dedikeret medlem

SFU...argh [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Ja det vil jeg også nok sige SFU !!!! Kunne du ikke havde taget Enhedslisten ??? Eller står SFU måske for noget helt andet ?!

Dedikeret medlem

hehe, SFU er sq da næsten det samme som KU [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Pis nu af med jeres pokitik-pis!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]