Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Quaz er du sådan en science-geek?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Honey skrev:
Jeg har læst mange af dine indlæg, men med et meget skævt smil.
Jeg kan slet ikke på nogen måde følge dig i mange af de ting du har skrevet.

Du skal ikke komme og fortælle mig at andre gør det fordi de er glade, jo på et hvis punkt er de vel glade, men mange gemmer på en hemmelighed.

Tak :-) well - jeg vil hjertens gerne uddybe eller skitsere hvis du er nysgerrig :)

Nej ikke alle andre :-) riiiigtig mange bruger stoffer til at slippe væk fra livet og deres problemer ...
Andre bruger det til at komme dybere ind i sig selv ...
Andre bruger det til at lamme sig med i weekender ...
Andre bruger det til en "en gang for livet ála elastikspring"-oplevelse ...
Andre bruger det rituelt, spirituelt, shamantisk :-) ..
+ de løse ...

Honey skrev:
Mit mål igennem min selvmedicinering er at først og fremmest at stoppe med de ting jeg gør imod mig selv, og hvilket nogen vil jeg ikke videre ind på her. Det står åbent og tydeligt i anden tråd.
Så det er ikke noget jeg har lyst til at rippe op igenl

Det er cool nok - så en terapeutisk indfaldsvinkel? Gøre op med gamle vaner i sin essens?
Det er i hvert fald mere end bare muligt - men også en vel anerkendt metode brugt i årtusinder ..
Dog ikke uden erfaring eller erfaren hjælp på den ene, anden, tredje eller fjerde måde
...
Honey skrev:

Måske ... det går an på hvad du mener med det :)?
Jeg er bare en rask dreng med lidt kærlighed til livet og mennesket :-)

Insane psychedelia user!

QuaZ skrev:
...
Honey skrev:

Scien(ce)tology that is..

Medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
QuaZ skrev:
...
Honey skrev:

Scien(ce)tology that is..

Få nu hovedet ud af røven på dig selv, som en anden formulerede det, din hat ... It aint funny no more :-) ..
Skal jeg komme med falske postulater om dig?:)

At du tager mine meninger såååå personligt at du bare MÅ forsøge at kæde mig sammen med noget som de fleste ser som nederen og kan stemple mig med, må da alligevel være en eller anden form for omvendt kredit til mig? ... Eller diskredit til dine egne overbevisninger? At du føler dig så truet i din sag at du bliver nødt til at miskreditere mig i stedet for at revurdere dine egne tanker? ... Damn - kom nu ind i kampen hvis du vil være seriøs Fjas ... Det andet der .. er noget fjas ..

Jeg burde og kunne lade være med at svare på personkritik i stedet for en saglig og faktuel indgang.... men du ramte lige :)
Fjols.

Admin
Brugeravatar

Jeg er enig med fjas. Det virker tit som om, du skal understøtte dine argumenter med en masse pseudovidenskabeligt hokus pokus. Og når du endelig refererer til nogle mere videnskabelige artikler (som den fra NASA feks.) har det intet at gøre med noget af det, du snakker om. Du nogle sammenhænge, som er taget totalt ud af det blå. Forsøger at vende tilfældige fænomener til forklaringer af dine underlige teorier. Der kan bestemt findes fællestræk mellem din og Scientology's måde at argumentere på :)

Sorry for offtopic, ku bare ik lade være.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Jeg er enig med fjas. Det virker tit som om, du skal understøtte dine argumenter med en masse pseudovidenskabeligt hokus pokus. Og når du endelig refererer til nogle mere videnskabelige artikler (som den fra NASA feks.) har det intet at gøre med noget af det, du snakker om. Du nogle sammenhænge, som er taget totalt ud af det blå. Forsøger at vende tilfældige fænomener til forklaringer af dine underlige teorier. Der kan bestemt findes fællestræk mellem din og Scientology's måde at argumentere på :)

Sorry for offtopic, ku bare ik lade være.

Som sagt før - før din anti-tese hvis du ønsker at diskutere? .. Modbevis mine påstande hvis du synes? .. Påpeg mine pseudovidenskabelige kilder? Eller søg at forstå hvad det er jeg mener - medmindre du selvfølgelig er så sikker på at jeg siger er mumbo jumbo - i så fald kan du jo være ligeglad og sætte din lid til at andre er ligeså arrogante og kloge og kan skelne skidt fra kanel ...
Tilsyneladende har du jo ikke været i stand til at ta' fejl da du end ikke har betvivlet dine egne standpunkter et øjeblik i løbet af nogen diskussion med mig (:? ..

Jeg kan love dig for at mine sammenhænge ikke er taget ud af det blå - og hvis de var, så er de taget ud af det samme blå som alt fra relativitetsteori og kvantefysik til Bhagavad Gita er kommet ud af fra ..

Hvilke fællestræk? At jeg heller ikke ser folk diagnosticeret som psykisk syge som nødvendigvis psykisk syge? ..
Ok - det er vist også det eneste - for derfra har scientology små sjove idéer om hvad det alt sammen skyldes og afviser alle andre forklaringer :-) ... dogmatisme ...
Jeg kan ikke ligefrem sammenligne mig med netop den attitude ... ? ...

Mht. NASA linket som du beklager dig over at du ikke forstår sammenhængen med, så skal jeg cutte det op for dig :-) ..

Eleusis påstår at vores univers næsten kun inderholder stof .. og næsten intet anti-stof .. det er FAKTUELT forkert - jeg retter ham, og påpeger at 90-96% af universet består af mørk-stof/energi som vi ikke aner hvad er ... fordi det ikke reagerer med vores verden ...
Og så forklarer jeg at anti-stof opstår hele tiden overalt i det observerede univers - men det reagerer med stof - og forsvinder derfor igen .. det bliver til energi .. Torden/lyn .. er jo en vidunderlig observation .. den reaktionen der sker i skyen ... damn! .. Hvad vi ser som et lyn er modparten til det som den NASA artikkel snakker om .. men vi ser ikke lynet over skyen - fordi den er ikke observerbar med vores øjne - og er modparten til den stof/antistof reaktion der sker i det øjeblik lynet opstår ...

Det hænger måske ikke sammen med den øvrige diskussion omkring selvmedicinering - men det påviser at han tager fejl i sin påstand ...
Dette kunne han selvfølgelig vælge at bruge til at reflektere over og acceptere det ganske humane, OK faktum, at som mennesker begår vi fejl, ved og tror ind i mellem forkert ... og hvad så?:) når vi bliver korrigeret så kan vi jo bare komme videre i stedet for at slikke Ego-sår ...

Hvis du ikke forstår sammenhængene, hvorfor så ikke søge at komme til at forstå i stedet for at afvise det? :-) .. Det kunne være du lærte noget - du behøver ikke påtage og identificerer dig ud fra tanker - men du kan ta' dem som dine og lege med dem for en stund for at komme til at forstå ...

Medlem

Det store problem med selvmedicinering er imo, at det kun er dit eget rationale der styrer dit forbrug. Når du har det værre en periode, og/eller begynder at blive afhængig, vil de fornuftige bevæggrunde lynhurtigt få følgeskab af dårlige undskyldninger, og du vil ikke kunne skældne fordi du er midt i det.

Mvh.
Anarkrig

Medlem

QuaZ skrev:
Honey skrev:
Jeg har læst mange af dine indlæg, men med et meget skævt smil.
Jeg kan slet ikke på nogen måde følge dig i mange af de ting du har skrevet.

Du skal ikke komme og fortælle mig at andre gør det fordi de er glade, jo på et hvis punkt er de vel glade, men mange gemmer på en hemmelighed.

Tak :-) well - jeg vil hjertens gerne uddybe eller skitsere hvis du er nysgerrig :)

Nej ikke alle andre :-) riiiigtig mange bruger stoffer til at slippe væk fra livet og deres problemer ...
Andre bruger det til at komme dybere ind i sig selv ...
Andre bruger det til at lamme sig med i weekender ...
Andre bruger det til en "en gang for livet ála elastikspring"-oplevelse ...
Andre bruger det rituelt, spirituelt, shamantisk :-) ..
+ de løse ...

Honey skrev:
Mit mål igennem min selvmedicinering er at først og fremmest at stoppe med de ting jeg gør imod mig selv, og hvilket nogen vil jeg ikke videre ind på her. Det står åbent og tydeligt i anden tråd.
Så det er ikke noget jeg har lyst til at rippe op igenl

Det er cool nok - så en terapeutisk indfaldsvinkel? Gøre op med gamle vaner i sin essens?
Det er i hvert fald mere end bare muligt - men også en vel anerkendt metode brugt i årtusinder ..
Dog ikke uden erfaring eller erfaren hjælp på den ene, anden, tredje eller fjerde måde
...
Honey skrev:

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg var nysgerrig eller ønsker uddybning af dine ’’meninger/holdninger’’ Dem har jeg sådan set fattet, og det er bare nogle ting jeg slet ikke kan følge dig på det punkt.

Men alligevel når du vender det om på det måde, så kan jeg godt følge dig.
Min skeptisk med hensyn til dig har noget været pga. alt det du har skrevet i de andre tråde,
Du må forstå at alle har ret til deres meninger, også du, men ligeså meget os andre, så skal du ikke blive mopset/fornærmet over ikke at få din vilje.

Altså jeg ville nok ikke gøre det uden grund, skal du nok se. Mange ting kan man kalde mig, men dum er jeg altså ikke. Jeg gør det jo af en grund, netop for at få det bedre og stoppe med den selvdestruktivadfærd.

Jeg ved godt at der på den ene eller anden måde skal hjælp til, men det er ikke gældende for nuværende tidspunkt, på længere så ja, men bare ikke endnu. Der er mange ting der skal på plads først, og jeg vil ikke springe ud i det før jeg 100% klar til at tage fat i ’’roden’’ til min adfærd.

Fjas > Og tak fordi du kunne formulere det jeg ville sige.

Imp > Offtopic eller ej, så kan jeg godt forstå hvorfor du også vil sige din mening med hensyn til Quaz.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Honey skrev:
BehindMind skrev:
Honey skrev:
Så vil jeg hellere gemme mig væk, i mit eget lille hjørne. Indtil jeg tør stå frem og måske erkende at jeg har et problem.

Det er netop dér, du skal passe så forbandet meget på. Før du ved af det, kan det det gå fra brug til misbrug.

Det er fair nok, at du gør som du gør, jeg siger bare at du skal passe på.

Undskyld, men det ved jeg altså godt.

Du kan da vel være ligeglad om det ender i et misbrug.

Og ja jeg skal nok passe på,.

Jeg er for såvidt rimelig ligeglad med, om du ender i et misbrug. Du skal jo så bare ikke komme bagefter, og sige, at du ikke var blevet advaret, hvis det nu endelig skulle gå galt.

Anarkrig skrev:
Det store problem med selvmedicinering er imo, at det kun er dit eget rationale der styrer dit forbrug. Når du har det værre en periode, og/eller begynder at blive afhængig, vil de fornuftige bevæggrunde lynhurtigt få følgeskab af dårlige undskyldninger, og du vil ikke kunne skældne fordi du er midt i det.

Mvh.
Anarkrig

Kloge ord!

Medlem

Anarkrig skrev:

Mvh.
Anarkrig

Det kommer vel an på om jeg samtidig opsøger behandling?
Som er meningen med denne selvmedicinering.

Admin
Brugeravatar

@Quaz: Man kan jo ikke diskutere med dig, fordi du er så forudindtaget. Du snakker om at andre er arrogante. Du er nok den mest arrogante debattør, jeg har mødt herinde.

Dogmatisme? Hell yeah. Et samfund ledet af dig ville nok være det ultimative diktatur. Hvor der bestemt ikke var plads til andre holdninger end dine.

Hvad mener jeg med pseudovidenskab? ca 9/10 af de links, du poster herinde er det, i mine øjne ihvertfald. Du poster en masse links, som er drevet af folk, der af en eller anden grund kører et korstog. Ergo er drevet af personlig overbevisning. Og derfor kan man tvivle på det som videnskabelige kilder, da de ikke forholder sig ret objektivt til sagen.

Det er fair nok, du har dine holdninger. Det har vi allesammen og det skal der være plads til at diskutere. Men du skal altså være noget bedre til at lytte til andres holdninger, og have forståelse for andres virkelighed og situation. Ellers er du jo umulig at føre en konstruktiv samtale med.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

QuaZ skrev:
Som sagt før - før din anti-tese hvis du ønsker at diskutere? .. Modbevis mine påstande hvis du synes? .. Påpeg mine pseudovidenskabelige kilder? Eller søg at forstå hvad det er jeg mener - medmindre du selvfølgelig er så sikker på at jeg siger er mumbo jumbo - i så fald kan du jo være ligeglad og sætte din lid til at andre er ligeså arrogante og kloge og kan skelne skidt fra kanel ...
Tilsyneladende har du jo ikke været i stand til at ta' fejl da du end ikke har betvivlet dine egne standpunkter et øjeblik i løbet af nogen diskussion med mig (:? ..

Jeg har såvidt jeg ved aldrig diskuteret noget med dig, og har derfor intet personligt i klemme, men jeg synes bestemt også at du lader til at have en forkærlighed for pseudovidenskab snarere end faktisk naturvidenskab. Jeg siger ikke, at det er sandheden, men du skulle måske overveje hvorfor du efterlader det indtryk hos en hel del brugere.

Medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Man kan jo ikke diskutere med dig, fordi du er så forudindtaget. Du snakker om at andre er arrogante. Du er nok den mest arrogante debattør, jeg har mødt herinde.

Dogmatisme? Hell yeah. Et samfund ledet af dig ville nok være det ultimative diktatur. Hvor der bestemt ikke var plads til andre holdninger end dine.

Du oplever jeg er forudindtaget, hvordan? Jeg har stærke holdninger - men anerkender dem altid for værende blot det og lader altid alle døre stå åbne - jeg ved at hvad jeg i dag antager for at være af en grad af sandhed, ikke er den endelige sandhed...
At du oplever at jeg er arrogant er vel ligeså meget at jeg blot er argumenterende for mine synspunkter? .. Hvor imod at modargumentationen baserer sig på person snask og blotte afvisninger uden fordybning :-) ..

Haha <3 :) nu vil jeg ikke lede, så no need to worry .. :]
Hvad med hvis du tænker over det postulat du lige er forekommet med? .. Hvad med et samfund ledet af "penge" ? (: hvilke holdninger ville der så ikke være plads til (: ? ..
Dem der taler imod en verden bestående af penge monstro? ^_^

Imp skrev:
Hvad mener jeg med pseudovidenskab? ca 9/10 af de links, du poster herinde er det, i mine øjne ihvertfald. Du poster en masse links, som er drevet af folk, der af en eller anden grund kører et korstog. Ergo er drevet af personlig overbevisning. Og derfor kan man tvivle på det som videnskabelige kilder, da de ikke forholder sig ret objektivt til sagen.

Tror du ikke du er låst lidt fast på min "anti"-psykiatri indstilling og den parallel der bliver draget af nogle brugere ? ...
Jeg har intet at gøre med de idéer folk har om mig eller mine holdninger - dem må de selv stå til regning for ...
Jeg forholder mig til videnskab ikke pseudo-videnskab .. Omend tankernes magt er på vippen - men så må man jo vælge og sige om der overhovedet findes pseudo-videnskab?:) Eller om det er et produkt af dogma?:)

Imp skrev:
Det er fair nok, du har dine holdninger. Det har vi allesammen og det skal der være plads til at diskutere. Men du skal altså være noget bedre til at lytte til andres holdninger, og have forståelse for andres virkelighed og situation. Ellers er du jo umulig at føre en konstruktiv samtale med.

Diskutere er noget pjat - Vi behøver jo næppe forstærkes meget mere i vores egne holdninger når vi først føler os modne nok til at udfordre dem på et diskussionsboard som dette?
Hvorfor ikke sige - OK nu ved jeg dette - hvad kan jeg mere vide? Åbne op. Dialektik ... Som ikke er dianetik >.< ....
Alt jeres videnskab er korrekt - dette er også min videnskab :]? Såuhm ...
Jeg lytter alt det jeg kan til andre folks holdninger? Jeg laver til hverdag intet andet end at snakke med mennesker, lytte og udveksle :-)
Der findes ikke "andres virkelighed" - der findes andre måder at anskue virkeligheden på (ingen snak om parallelle dimensioner her) ... :P det kan vi nok være enige om - men jeg forstår også hvad du mener med forståelse - forståelse ... forståelse er koden til fred.
Og JA! det ER umuligt at føre en konstruktiv samtale med folk der ikke søger forståelse ..
Dette gælder på begge sider af lighedstegnet - som folk igen misser pga. dogmatisering af egne holdninger - VI ER UFEJLBARE >.< jesus christ ...
Det er jo ikke sådan at jeg altid har haft de her holdninger? ..
Jeg har haft de samme holdninger som jer =) tadah ... Things change ...

JEG KAN TA' FEJL! DET VED JEG =) OG DET GØR JEG (((: og så hænger jeg mig ellers ikke mere i det og kommer videre med nyt input og korrigeret katalog ..
Accept it to yourself bitches <3 :)
Honey skrev:
Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg var nysgerrig eller ønsker uddybning af dine ’’meninger/holdninger’’ Dem har jeg sådan set fattet, og det er bare nogle ting jeg slet ikke kan følge dig på det punkt.

Jeg skrev hvis :-) ..
Honey skrev:
Min skeptisk med hensyn til dig har noget været pga. alt det du har skrevet i de andre tråde,
Du må forstå at alle har ret til deres meninger, også du, men ligeså meget os andre, så skal du ikke blive mopset/fornærmet over ikke at få din vilje.
Alle meninger er essentielle og sande på forskellige niveauer ... Skepsis er sund :-) Jeg bliver hverken mobset eller fornærmet .. Hvorfor skulle jeg - især med alt jeg tror på at mumbo jumbo ;D? Sjovere er spørgsmålet - hvorfor har du idéen om at jeg ville (;? ..

Honey skrev:
Altså jeg ville nok ikke gøre det uden grund, skal du nok se. Mange ting kan man kalde mig, men dum er jeg altså ikke. Jeg gør det jo af en grund, netop for at få det bedre og stoppe med den selvdestruktivadfærd.

Jeg har i hvert fald ikke kaldt dig dum :-) Det må stå for egen regning :D .. I mine ører lyder det perfekt - årsagen/grunden er jo klokke klar :)
Er metoden og vejen dertil det også?

Honey skrev:
Jeg ved godt at der på den ene eller anden måde skal hjælp til, men det er ikke gældende for nuværende tidspunkt, på længere så ja, men bare ikke endnu. Der er mange ting der skal på plads først, og jeg vil ikke springe ud i det før jeg 100% klar til at tage fat i ’’roden’’ til min adfærd.

Hjælp ... Du får hjælp lige nu ? Af dig selv.
Den eneste reelle hjælp du kan få er den du kan give dig selv - ingen vil være i stand til at hjælpe dig førend du selv er klar til at tage de nødvendige skridt - det er 101 og det er også dødsstødet til behovet for psykiatrien - i hvert fald hvis folk fattede at det handler om at tage sig sammen - men desto længere tid det tager, desto hårdere bliver det ... måske :)
Honey skrev:
Imp > Offtopic eller ej, så kan jeg godt forstå hvorfor du også vil sige din mening med hensyn til Quaz.

Yeah - jeg elsker også at du er min sucker <3 :)
Culpepers skrev:
Jeg har såvidt jeg ved aldrig diskuteret noget med dig, og har derfor intet personligt i klemme, men jeg synes bestemt også at du lader til at have en forkærlighed for pseudovidenskab snarere end faktisk naturvidenskab. Jeg siger ikke, at det er sandheden, men du skulle måske overveje hvorfor du efterlader det indtryk hos en hel del brugere.

Cool :-) Well i de her debatter forstår jeg det egentlig fair nok - især fordi folk har det med at kaste med sammenligninger til deciderede pseudovidenskabelige fakulteter som laver egne forklaringer med egne begreber -> scientology ...
Men jeg er strengt naturvidenskabelig anlagt - men desto dybere vi dykker ned i kvantefysikken .. desto mere fuck'd up bliver vi at høre på .. Dét er en del af min forklaring på hvorfor jeg efterlader det indtryk hos en del brugere ...
Og måske fordi at de sammenhænge og paralleller jeg ind i mellem drager ikke blot kræver en bredspektret forståelse af alle vidensfelter - men også et, i nogle tilfælde, rimelig nærgående kendskab til meget langhårede emner med krøller på halen ...

Nogle rummer det ene, andre det andet, nogle rummer mere, andre mindre - alle rummer vi tilsammen det hele - og det hele er 1 :-)

Ta' eksempelvis og lyt på Holger Bech Nielsen snakke om strengteori og forstå hvorfor det er sååå svært for folk at forstå noget som helst, hvis de ikke selv søger =)

De der leder lytter ikke.
Kvantefysik er lidt alá matrix .. you gotta see it for yourself ..

(Jeg er ikke arrogant når jeg tager mig ualmindelig lang tid i alle debatter på at svare de folk der stiller mig spørgsmål eller bare "skælder mig ud" for at have andre holdninger? dudes .. come on - love out! ;D)

Dedikeret medlem

Citat:
Kvantefysik er lidt alá matrix...

Mere end du aner :wink: Matricematematik har jo netop historisk spillet en vigtig rolle i udviklingen af kvantemekanikken.
QuaZ skrev:
Men jeg er strengt naturvidenskabelig anlagt - men desto dybere vi dykker ned i kvantefysikken .. desto mere fuck'd up bliver vi at høre på .. Dét er en del af min forklaring på hvorfor jeg efterlader det indtryk hos en del brugere ...
Og måske fordi at de sammenhænge og paralleller jeg ind i mellem drager ikke blot kræver en bredspektret forståelse af alle vidensfelter - men også et, i nogle tilfælde, rimelig nærgående kendskab til meget langhårede emner med krøller på halen...
[...]
De der leder lytter ikke.

Da du flere gange antyder, at du har et nærgående kendskab til kvantemekanikken og en god forståelse for denne, og at problemet er at dine meddebattører mangler denne forståelse, så vil jeg da gerne høre lidt om dine konkrete kvalifikationer.

Medlem
Brugeravatar

Culpepers skrev:
Mere end du aner :wink: Matricematematik har jo netop historisk spillet en vigtig rolle i udviklingen af kvantemekanikken.
Da du flere gange antyder, at du har et nærgående kendskab til kvantemekanikken og en god forståelse for denne, og at problemet er at dine meddebattører mangler denne forståelse, så vil jeg da gerne høre lidt om dine konkrete kvalifikationer.

^_^

Well forståelse for kvatemekanik er ikke ligefrem lé main problem :b .. men i nogle sammenhænge er det da :)
Mine egne konkrete kvalifikationer -> Livet :)

Jeg fravalgte den akademiske vej på et eller andet tidspunkt ubevidst og siden ganske bevidst - jeg søger viden der hvor den er og hvor den skabes, i stedet for i andres fortolkning af denne ... Den akademiske vej er en farefuld færd som alle andre, fyldt med huller - men også skruptossede sindsyge lærere :)

Jeg vil SÅ gerne her referere til den smukke tekst af Ask Elverdrøm
Regnbuekrigere og eventyrrevolution!

Medlem

QuaZ skrev:
Jeg skrev hvis :-) ..
Honey skrev:
Alle meninger er essentielle og sande på forskellige niveauer ... Skepsis er sund :-) Jeg bliver hverken mobset eller fornærmet .. Hvorfor skulle jeg - især med alt jeg tror på at mumbo jumbo ;D? Sjovere er spørgsmålet - hvorfor har du idéen om at jeg ville (;? ..

Honey skrev:

Jeg har i hvert fald ikke kaldt dig dum :-) Det må stå for egen regning :D .. I mine ører lyder det perfekt - årsagen/grunden er jo klokke klar :)
Er metoden og vejen dertil det også?

Honey skrev:

Hjælp ... Du får hjælp lige nu ? Af dig selv.
Den eneste reelle hjælp du kan få er den du kan give dig selv - ingen vil være i stand til at hjælpe dig førend du selv er klar til at tage de nødvendige skridt - det er 101 og det er også dødsstødet til behovet for psykiatrien - i hvert fald hvis folk fattede at det handler om at tage sig sammen - men desto længere tid det tager, desto hårdere bliver det ... måske :)
Honey skrev:

Yeah - jeg elsker også at du er min sucker <3 :)

Jeg vælger at svare kort, ellers kan vi forsætte i en evighed.

Jo får da hjælp nu, af mig selv igennem min selvmedicinering med rivotril.
Du behøver ikke at nævne ting jeg ikke selv er klar over., såsom det er mig selv der skal tage skridtet og ikke andre.

Jeg har forsøgt at det seneste årstid at ’’hjælpe mig selv’’ som du kalder det, men har endnu ikke rigtig turde tage skridtet. Jeg tror aldrig du kommer til at forstå mig, eller hvilken ting der ligger bag alt det her. Og gu fanden tager det tid. Og det kan jeg kun takke mig selv for, at jeg har gjort det svære for mig selv.

P.S. Det er lige før jeg vil dedikere en tråd til ære for dig, siden du har så meget vide og kærlighed til folket.

Medlem
Brugeravatar

Miau *triller rundt på ryggen og vrider sig som en kælen garfield* ...
lol da ..

Jeg er glad for al den her udveksling :D det er kun fedt at I gider :) !
Bump - jeg vil sige en ting til dig Honey - tilgiv dig selv for ikke at have taget skridtet - stop med at "takke dig selv for at have gjort det sværere for dig selv" .. det er en indirekte bebrejdelse af dig selv og af at du ikke har gjort det godt nok ... Fuck it ! · :) pyt - videre :) glade tanker, og når tingene bliver sværere igen eller det går dårligt igen, så lad være med at bebrejd dig selv og slå dig selv over nakken igen, men reflekter over hvad det var du gjorde der skabte det der skete, og hvis det ikke var din skyld noget af det, så bare accepter det og "få hævn" :) og hvis du finder dig selv skyldig i noget af det, så accepter det og lær af det og sørg for at du ikke gør det igen :) men lad være med at skæld dig selv ud - det er der fandme så mange andre idioter der gør :-)
Fuck at skælde sig selv ud ... Det er råddent ... Hvorfor skal vi skælde os selv ud ? ... Doh - du er et 3 årigt barn indeni ... Man skælder sgu da ikke et 3 årigt barn ud for at begå fejl? ...

Elsk dig selv og gi' dig selv en krammer når du fucker up eller når tingene fucker dig op, og så ta' frakken på dagen efter og kom tilbage ind i kampen og gi' "dem" tørt på ! :) show them that YOU are better ! :)

^^,

Dediker i stedet et brev til dig selv, skriv hvordan du har det LIGE nu :) den dag hvor du sidder dig ned, bare skriv hvad du tænker .. om hvor du er .. hvad du tænker .. om alt .. og slut af med at fortæl om dagen ...
gem - og læs om et år :) ... that's some cool shit :)

Medlem

QuaZ skrev:
Miau *triller rundt på ryggen og vrider sig som en kælen garfield* ...
lol da ..

Jeg er glad for al den her udveksling :D det er kun fedt at I gider :) !
Bump - jeg vil sige en ting til dig Honey - tilgiv dig selv for ikke at have taget skridtet - stop med at "takke dig selv for at have gjort det sværere for dig selv" .. det er en indirekte bebrejdelse af dig selv og af at du ikke har gjort det godt nok ... Fuck it ! · :) pyt - videre :) glade tanker, og når tingene bliver sværere igen eller det går dårligt igen, så lad være med at bebrejd dig selv og slå dig selv over nakken igen, men reflekter over hvad det var du gjorde der skabte det der skete, og hvis det ikke var din skyld noget af det, så bare accepter det og "få hævn" :) og hvis du finder dig selv skyldig i noget af det, så accepter det og lær af det og sørg for at du ikke gør det igen :) men lad være med at skæld dig selv ud - det er der fandme så mange andre idioter der gør :-)
Fuck at skælde sig selv ud ... Det er råddent ... Hvorfor skal vi skælde os selv ud ? ... Doh - du er et 3 årigt barn indeni ... Man skælder sgu da ikke et 3 årigt barn ud for at begå fejl? ...

Elsk dig selv og gi' dig selv en krammer når du fucker up eller når tingene fucker dig op, og så ta' frakken på dagen efter og kom tilbage ind i kampen og gi' "dem" tørt på ! :) show them that YOU are better ! :)

^^,

Dediker i stedet et brev til dig selv, skriv hvordan du har det LIGE nu :) den dag hvor du sidder dig ned, bare skriv hvad du tænker .. om hvor du er .. hvad du tænker .. om alt .. og slut af med at fortæl om dagen ...
gem - og læs om et år :) ... that's some cool shit :)

Laver lige en omgang lasagne til den kære Garfield.
Men nægter altså at kæle dig, det må du få Futte til.

Da jeg oprettede denne tråd, havde jeg tænkt over du nok, skulle komme ind med dine ’’inputs’’

Du kan godt være du siger jeg skal tilgive mig selv, men det er lettere sagt end gjort.
Ligesom at tilgive et andet menneske for at ha gjort dig fortræd, så er det jo heller ikke det første du går hen og gør.
Og jo gu fanden skal jeg takke mig selv for at ha’ gjort det værre for mig selv, ikke mindst fordi jeg på vejen har såret en speciel person som virkelig har gjort hvad alt hjertet har kunne begærer.
Og hvad jeg har jeg giver igen som tak? Ikke en skid., udover synke lavere og lavere.

For mig virker det som om du vi ha’ jeg skal reflektere over de ting er er sket?
Og tror mig det gør jeg. Der går ikke en dag, hvor jeg ikke tænker på, om jeg selv lagde op til det. Kunne jeg har gjort noget anderledes. Vil virkelig ikke nærmere ind på det nu, tanken giver mig myrer-kryb. At nogen kan finde på at gære sådan nogle ting,

Lige meget hvad du siger vil jeg altid skælde mig selv, for jeg kunne da ha reageret anderledes,

Og jeg er ikke skid bedre end andre, slet ikke.. Er tværtimod modsat.

Medlem
Brugeravatar

Joooo du er bedre - Neeeeeeej det er ikke tværtimod <3 :)

Det er den tankegang der har skabt "problemet" du kæmper med lige nu ... følelsen af utilstrækkelighed ... at du forsat skælder dig selv ud ...

Du kunne ikke have handlet anderledes under de givne omstændigheder - du træf det valg du med alt hvad du vidste på det givne tidspunkt kunne - du kunne ikke have forudset alt - noget kunne du måske ganske givent hvis du havde TÆNKT ANDERLEDES <3 :) ... Men det gjorde du ikke ...

Det er samme faktum, og tilbagevendende tankemønster som fastholder dig i din nuværende situation ..

Vi gør altid, alt det bedste vi kan .. vi ønsker jo altid os selv det bedste? ... Hvorfor skulle vi bevidst forsøge at gøre noget andet? Selvfølgelig gør vi ikke det ... Heller ikke når vi er direkte selvdestruktive ... Den selvdestruktive adfærd er en reaktion på den her utilstrækkelighed og hvad andet negative tanker vi måtte opretholde som værende sande om os selv ...
For det er alt hvad det er - tanker .. som vi kan forkaste ....

Stop med at se ned på dig selv ...

Medlem

Det kan du da ikke sige, når du ikke kender mig. Hvordan kan du sige jeg skælder mig selv ud? Det mener jeg jo ikke selv jeg gør. For mig lyder det som om du tror man kan stoppe den selvdestruktive adfærd sådan bare lige her og nu. Det kan jeg så fortælle dig, man ikke kan. Endnu et tilbagefald, og ja gu fanden gør det mig sur.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]