Imp skrev:
Man kan jo ikke diskutere med dig, fordi du er så forudindtaget. Du snakker om at andre er arrogante. Du er nok den mest arrogante debattør, jeg har mødt herinde.
Dogmatisme? Hell yeah. Et samfund ledet af dig ville nok være det ultimative diktatur. Hvor der bestemt ikke var plads til andre holdninger end dine.
Du oplever jeg er forudindtaget, hvordan? Jeg har stærke holdninger - men anerkender dem altid for værende blot det og lader altid alle døre stå åbne - jeg ved at hvad jeg i dag antager for at være af en grad af sandhed, ikke er den endelige sandhed...
At du oplever at jeg er arrogant er vel ligeså meget at jeg blot er argumenterende for mine synspunkter? .. Hvor imod at modargumentationen baserer sig på person snask og blotte afvisninger uden fordybning

..
Haha <3

nu vil jeg ikke lede, så no need to worry .. :]
Hvad med hvis du tænker over det postulat du lige er forekommet med? .. Hvad med et samfund ledet af "penge" ? (: hvilke holdninger ville der så ikke være plads til (: ? ..
Dem der taler imod en verden bestående af penge monstro? ^_^
Imp skrev:
Hvad mener jeg med pseudovidenskab? ca 9/10 af de links, du poster herinde er det, i mine øjne ihvertfald. Du poster en masse links, som er drevet af folk, der af en eller anden grund kører et korstog. Ergo er drevet af personlig overbevisning. Og derfor kan man tvivle på det som videnskabelige kilder, da de ikke forholder sig ret objektivt til sagen.
Tror du ikke du er låst lidt fast på min "anti"-psykiatri indstilling og den parallel der bliver draget af nogle brugere ? ...
Jeg har intet at gøre med de idéer folk har om mig eller mine holdninger - dem må de selv stå til regning for ...
Jeg forholder mig til videnskab ikke pseudo-videnskab .. Omend tankernes magt er på vippen - men så må man jo vælge og sige om der overhovedet findes pseudo-videnskab?:) Eller om det er et produkt af dogma?:)
Imp skrev:
Det er fair nok, du har dine holdninger. Det har vi allesammen og det skal der være plads til at diskutere. Men du skal altså være noget bedre til at lytte til andres holdninger, og have forståelse for andres virkelighed og situation. Ellers er du jo umulig at føre en konstruktiv samtale med.
Diskutere er noget pjat - Vi behøver jo næppe forstærkes meget mere i vores egne holdninger når vi først føler os modne nok til at udfordre dem på et diskussionsboard som dette?
Hvorfor ikke sige - OK nu ved jeg dette - hvad kan jeg mere vide? Åbne op. Dialektik ... Som ikke er dianetik >.< ....
Alt jeres videnskab er korrekt - dette er også min videnskab :]? Såuhm ...
Jeg lytter alt det jeg kan til andre folks holdninger? Jeg laver til hverdag intet andet end at snakke med mennesker, lytte og udveksle

Der findes ikke "andres virkelighed" - der findes andre måder at anskue virkeligheden på (ingen snak om parallelle dimensioner her) ...

det kan vi nok være enige om - men jeg forstår også hvad du mener med forståelse - forståelse ... forståelse er koden til fred.
Og JA! det ER umuligt at føre en konstruktiv samtale med folk der ikke søger forståelse ..
Dette gælder på begge sider af lighedstegnet - som folk igen misser pga. dogmatisering af egne holdninger - VI ER UFEJLBARE >.< jesus christ ...
Det er jo ikke sådan at jeg altid har haft de her holdninger? ..
Jeg har haft de samme holdninger som jer =) tadah ... Things change ...
JEG KAN TA' FEJL! DET VED JEG =) OG DET GØR JEG (((: og så hænger jeg mig ellers ikke mere i det og kommer videre med nyt input og korrigeret katalog ..
Accept it to yourself bitches <3
Honey skrev:
Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg var nysgerrig eller ønsker uddybning af dine ’’meninger/holdninger’’ Dem har jeg sådan set fattet, og det er bare nogle ting jeg slet ikke kan følge dig på det punkt.
Jeg skrev hvis

..
Honey skrev:
Men alligevel når du vender det om på det måde, så kan jeg godt følge dig.
Min skeptisk med hensyn til dig har noget været pga. alt det du har skrevet i de andre tråde,
Du må forstå at alle har ret til deres meninger, også du, men ligeså meget os andre, så skal du ikke blive mopset/fornærmet over ikke at få din vilje.
Alle meninger er essentielle og sande på forskellige niveauer ... Skepsis er sund

Jeg bliver hverken mobset eller fornærmet .. Hvorfor skulle jeg - især med alt jeg tror på at mumbo jumbo ;D? Sjovere er spørgsmålet - hvorfor har
du idéen om at jeg ville (;? ..
Honey skrev:
Altså jeg ville nok ikke gøre det uden grund, skal du nok se. Mange ting kan man kalde mig, men dum er jeg altså ikke. Jeg gør det jo af en grund, netop for at få det bedre og stoppe med den selvdestruktivadfærd.
Jeg har i hvert fald ikke kaldt dig dum

Det må stå for egen regning

.. I mine ører lyder det perfekt - årsagen/grunden er jo klokke klar
Er metoden og vejen dertil det også?
Honey skrev:
Jeg ved godt at der på den ene eller anden måde skal hjælp til, men det er ikke gældende for nuværende tidspunkt, på længere så ja, men bare ikke endnu. Der er mange ting der skal på plads først, og jeg vil ikke springe ud i det før jeg 100% klar til at tage fat i ’’roden’’ til min adfærd.
Hjælp ... Du får hjælp lige nu ? Af dig selv.
Den eneste reelle hjælp du kan få er den du kan give dig selv - ingen vil være i stand til at hjælpe dig førend du selv er klar til at tage de nødvendige skridt - det er 101 og det er også dødsstødet til behovet for psykiatrien - i hvert fald hvis folk fattede at det handler om at tage sig sammen - men desto længere tid det tager, desto hårdere bliver det ... måske

Honey skrev:
Imp > Offtopic eller ej, så kan jeg godt forstå hvorfor du også vil sige din mening med hensyn til Quaz.
Yeah - jeg elsker også at du er min sucker <3
Culpepers skrev:
Jeg har såvidt jeg ved aldrig diskuteret noget med dig, og har derfor intet personligt i klemme, men jeg synes bestemt også at du lader til at have en forkærlighed for pseudovidenskab snarere end faktisk naturvidenskab. Jeg siger ikke, at det er sandheden, men du skulle måske overveje hvorfor du efterlader det indtryk hos en hel del brugere.
Cool

Well i de her debatter forstår jeg det egentlig fair nok - især fordi folk har det med at kaste med sammenligninger til deciderede pseudovidenskabelige fakulteter som laver egne forklaringer med egne begreber -> scientology ...
Men jeg er strengt naturvidenskabelig anlagt - men desto dybere vi dykker ned i kvantefysikken .. desto mere fuck'd up bliver vi at høre på .. Dét er en del af min forklaring på hvorfor jeg efterlader det indtryk hos en del brugere ...
Og måske fordi at de sammenhænge og paralleller jeg ind i mellem drager ikke blot kræver en bredspektret forståelse af alle vidensfelter - men også et, i nogle tilfælde, rimelig nærgående kendskab til meget langhårede emner med krøller på halen ...
Nogle rummer det ene, andre det andet, nogle rummer mere, andre mindre - alle rummer vi tilsammen det hele - og det hele er 1

Ta' eksempelvis og lyt på Holger Bech Nielsen snakke om strengteori og forstå hvorfor det er sååå svært for folk at forstå noget som helst, hvis de ikke selv søger =)
De der leder lytter ikke.
Kvantefysik er lidt alá matrix .. you gotta see it for yourself ..
(Jeg er ikke arrogant når jeg tager mig ualmindelig lang tid i alle debatter på at svare de folk der stiller mig spørgsmål eller bare "skælder mig ud" for at have andre holdninger? dudes .. come on - love out! ;D)