Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
igen må man vel tænke over at grundtanken er at der skal være fri tilgængelig information for alle... bliver der det hvis vi indfører brugerbetaling?

Hvor ofte svarer i folk der skriver i vores gæstebog ?

Jeg kan godt se ideen, men jeg synes sq ikke om den... samtidig med at hvad skulle de overskydende penge bruges til ? Jeg synes godt om det koncept vi har nu selvom det kører lidt råddent, men jeg ville ikke bryde mig om pludselig at se psy.dk som en penge maskine...

[img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Speedy:
igen må man vel tænke over at grundtanken er at der skal være fri tilgængelig information for alle... bliver der det hvis vi indfører brugerbetaling? [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Informationerne bliver stadige tilgængelige for alle - det er bare kun "betalende" brugere der kan poste. Udover gæstebog/spørgsmål

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Speedy:
Jeg kan godt se ideen, men jeg synes sq ikke om den... samtidig med at hvad skulle de overskydende penge bruges til ? Jeg synes godt om det koncept vi har nu selvom det kører lidt råddent, men jeg ville ikke bryde mig om pludselig at se psy.dk som en penge maskine... [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

De overskydene penge kunne bruges til T-shirts, fælles arrangementer, honorare til programmøre mm, fælles indkøb.
Der er ikke nogen der skal tjene på psy.dk - derfor er der heller ikke tale om en pengemaskine.

Insane psychedelia user!

Fint nok at ecstasy forumet skal væk, men det skal være stadig være "lovligt" at advare om farlige piller i syntetisk drugs så?

De sidste par års narkorelaterede dødsfald i DK, har vel været pågrund af ecstasy piller og div. former for opiater. Så at banne ecstasy HR fra den uofficelle narko-HR-i-DK side, er da dumt!

Ang. brugerbetaling tror jeg at speedy har ret, jeg ville med glæde slippe en hund om året for psychedelia.dk, men det vil nye der ikke har været med på boardet i lang tid ikke. Brugerbetaling vil sikkert fjerne en masse irriterende personer, men også en masse nye fornuftige personer!

Psychedelia.dk vil så forvandels til en rigtig hemmelige narko klub, hvor vi skal omtale hinanden, "mine brødre" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Det lyder fint nok for mig, men så er psychedelia.dk ikke noget HR-oplysnings sted mere! Og det skal det vel stadig være eller hva'?

Anders på 18år, der ikke er så forfærdelig intellektuel, går og overvejer om han skulle prøve de dersens underlig svampe man skulle blive så sjov af, tror jeg sgu' ikke gider at skulle betale 50kr for at få noget information omkring svampene. Hvis han endelig skulle bevæge sigud på nettet, vil han sikkert hurtigt falder over sider som mindblow.dk etc.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
det er jo heller ikke ideen at det skal være en pengemaskine - måske kunne overskudet af "kontigentet" bruges på en kæmpe julefrokost eller noget andet godt, hvor alle er indviteret...

jeg syntes idéen er fin, og jeg tror også at hvis det bliver lavet et åbent forum, (hvilket jeg helt klart også stemmer for) at folk vil kigge i det, og gøre sig den uleglighed at svare dem der evt. skulle finde på at spørge.... man skal jo huske på at det er dér, mange af dem der tænker på at blive medlemmer, nok vil spørge til psy.dk - og hvis man ikke tager sig af det, vil vi jo ikke få så stor "fremgang"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Daffy: Der har ikke været tale om at informationerne ikke skal være tilgængelige for alle - kun at det er "registerede" brugere der kan skive posts.

Lille Anders kan finde alle de informationer der er tilgængelige på psy.dk - han kan bare ikke vejlede lille Dennis. Er Anders i tvivl - kan kan spørge i "gæstebogen".

Insane psychedelia user!

På den måde, ok.

Jeg stemmer for brugerbetaling!

Medlem

Det syntetiske drugs forum er fint at have også selvom der bliver diskuteret specifikke stoffer som BZP, 4-mar, kokain etc. Bare sålænge det ikke går over i diskussion om "mel" og "splat" etc... Det skal holdes på et vidst niveau før informationerne kan bruges til noget. Det var sådan set det der irriterede mig ved ecstasy forumet. Det er ok at diskutere MDMA, men der er da ingen grund til at give det dets eget forum. Sjovere er det møg sgu ikke [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Sproget i forumet var også lige en tand lavere end de andre forums. Der er jo ikke en sætning hvor der ikke bliver skrevet "KEX", "KIXX", "hurtig knallert", "puch maxi" og jeg skal komme efter dig...

MVH
Voorhees

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Oki, kan godt følge alle jer der sys at E forummet skal væk. Men personligt sys jeg at det er findt det er der. Jeg var glad for det, da jeg her for nyligt skulle prøve kix første gang. Og ja jeg kunne jo bruge kix.dk, men det kender jeg ikke rigtigt og kan godt lide de folk der er herinde på psychedelia.dk. Som regel får man et godt og fyldest gørende svar og når man endelig fpr UTFSE, nå ja, så har man jo egentlig nok været lidt for doven [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Desuden er det jo en forum for sig selv, og folk kan lade være med at benytte det hvis de sys det stinker. Dog er jeg 100% enig i at der skal gøres noget ved alle de useriøse poster, hist og her. Men sys ikke at bruger betalig er det rigtige. Hvad med et script der kicker folk der har været inaktive i f.eks. 3-4 uger?? Eller en eller anden form for "optagelses-kriterier"??

Skulle det endelig ende med en bruger betaling, skulle d måske være omkring 25,- og IKKE 200-300,-. Altså som førnævnt et symbolsk beløb.. Når jeg begynder at studere igen, vil 200-300 være nok til at vælte mit budget... Og tror bestemt også det vil skræmme en del væk, der egentlig er seriøse, men som måske bare ikke bruger Psychedelia.dk så tit. F.eks. mig... Og en af de fede ting på psychedlia er netop at der er MANGE mennesker og derved mange erfaringer at lære fra!!!

Så jeg sys at psychedelia.dk's E forum bør blive!!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Men er jeg den eneste der synes det?? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Sick-Boy> Hvis der kommer bruger betaling, bliver den meget lille.
Som flere skriver, det er ikke planen der skal tjenes pengene på det. Dog ville det være rart hvis hosting af siden kunne blive dækket, så der ikke er den udgift for os admins.

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
jeg vil rent klart også stemme for bruger betaling! og jeg vil heller ikke have noget i mod at ecstasy forum'et blev lukket og hurtigt glemt! idéen om at man skulle betale 25-50 kr om året for at kunne poste ville helt klart fjerne de lammeste af kommentarerne! og gøre stedet meget mere seriøst! folk skal stadig have lov til at poste lamme posts i fuck hvor er jeg blæst! men det ville også være give stedet en bedere stemning! så det er noget jeg går ind for!

[ 08 Marts 2003: Besked ændret af: Arkimedes^ ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg forstår altså ikke det med brugerbetalingen. Hvis den blir på feks 25 kr vil der stadig være mange useriøse som vil give de 25 kr af nysgerrighed. Men hvis man til gengæld skal give 100-200 kr er der mange som ikke gider betale!

Med hensyn til ecstasy forummet... Hvis man må diskutere feks amfetamin og kokain hvorfor så ikke ecstasy? Jeg ved godt der kommer mange lamme brianer, men problemet er ikke større end bare at lukke posten og komme videre. Det er sq da meget fedt at kunne stille spørgsmål og feks rumte.

Ifølge den quick poll ude på forsiden som var for lidt tid siden, med ens favorit stof, fik MDMA 33% af stemmerne. Jeg ved at ren MDMA også findes, men hvor mange har lige adgang til det!
Det lyder som om at kex er et taber stof, og kun brianer osv som tar det!
Lad da forummet være, og lad være med at gå ind i det! Vi kan sq alle få brug for det en dag!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis der ikke skal være bruger betaling, så skal vi finde en anden måde at få penge til hosting på. Hvis alle medlemmer betalte en 10'er ville vi få alt for mange penge ind ... skulle kun nogen af os betale ? nej vel ... hvorfor så ikke bare få flere ind fra alle brugere, så finder vi en måde at bruge dem på. F.eks til betaling af t-shirts, fester eller lign.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hvis der endelig skulle komme brugerbetaling skulle det være kun til hosting, for hvor tit ville det ku lade sig gøre at holde fester, t shirts osv... Det må folk selv købe udover hvis det er...

BTW ecstasy forummet må gerne´, ifølge mig, blive fjernet HVIS man må lave pill posts under syntetiske.....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af para:
De overskydene penge kunne bruges til T-shirts, fælles arrangementer, honorare til programmøre mm, fælles indkøb.<HR></BLOCKQUOTE>

Yiier! honorare til programmørere, den er jeg sgu med på [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Ja, fælles indkøb kunne være fedt. Pengene kunne fx gå til mad og drikke på tripture eller lignende.

+karma til Zionboy for forslaget!

VÆK MED KEXE FORUMMET!!!

/karma!

Dedikeret medlem

Tripture ??...

Du mener vel fælles møder, hvor vi diskutere brug af stoffer.

Zionboy> Ideen er god men skal der så står et forum åben for ikke-betalende, hvor de kan stille spørgmål ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et åbent forum til spørgsmål ville være en god idé. Så længe der enighed om at der ikke findes dumme spørgsmål og at man kun svare på spørgsmålet eller stiller tillægs spørgsmål. Ikke flere 2 sætnings konstateringer eller dumsmarte bemærkninger.
Samtidig må det være af højeste vigtighed at man kun anbefaler forsvarlige doser (sådanne emner kan diskuteres blandt medlemmer)

jeg er glad for at der en smule opbakning...

Medlem

Fuck de pill posts!! Der er ingen grund til at have dem. Det er ok at diskutere brug af MDMA etc, men det der med at diskutere de nye "smiley knalder" er simpelthen så lamt at det gør helt ondt. Få det lort ind på kix.dk hvor det hører hjemme. Psychedelia er er hovedsageligt til diskussion af egentlige stoffer og ikke sådan noget blandingsknep!

Medlem

Ved godt at jeg ikke har været medlem af boardet særligt længe... Og ved derfor heller ikke hvordan indholdet var i "gamle" dage osv.. Men jeg må da indrømme at jeg til tider ser posts der for mig til at tænke "hva fanden er der galt med den person?"
Umiddelbart syntes jeg at ideen med bruger betaling er en fremragende ide.. Er slet ikke i tvivl om at jeg ville forblive medlem, og seriøsiteten på boardet ville uden tvivl stige markant!!
Så - "Go for it!" admins!
---out!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror kexe forummet er stemt ned ... det bliver deaktiveret

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]