benja skrev:
Det jer som siger at bøgerne er det pure opstind, har i nogle links til noget læsning der beviser dette, så ville jeg være meget interesset, har selv læst alle hans bøger om don juan, og vis de detaljer han skriver og hele den verden han opbygger bare er fiktion og fantasi, ville det overraske mig meget.
skriv links tak
Ps. til alle som ikke har læst bøgerne, kan de varmt anbetales, du bliver sååå fanget af den, næsten i ringenes herrer stil,

.
Benja, du leder helt sikkert efter en bog, som hedder "Castaneda's rejse", som er skrevet af en som hedder "Richard" til enten for- eller efternavn.
Hans bog ligner 100% Carlos' bøger (designmæssigt), og han bruger masser af tid på at se, om datoerne passer 100%. Altså ved at sammenligne dem, ved at se på hvad der er muligt og hvad der er umuligt, og hvad castaneda har af huller i sine historier og alt muligt andet fuck.
Richard snakker også med nogle familiemedlemmer fra Carlos' familie, og inviterer Carlos Castaneda til middag for at diskutere hans bøger (dog bliver han afvist).
Læs den - den er ikke specielt interessant, da han konstant er ude på at nedgøre Castaneda, men tror den vil interessere dig, hvis du vil dykke længere ned i hans historier og sammenligningerne.
Det kan godt være at Carlos Castaneda lyver i sine bøger, men jeg synes helt klart at han har fat i noget! Om det er fakta eller fiktion betyder intet.
Men find bogen på biblioteket.