Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 19:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det er ikke BogShoppen. Butikken hedder English Books (eller English Bookstore, noget i den stil), og det er aldeles ikke spild af tid, der er mange gode bøger derinde, tro mig jeg taler af erfaring, jeg er fanme tit gået derind for at gå ud igen med en taske fyldt med bøger, og jeg skulle jo bare lige ha' en enkelt Sci-Fi bog...hehe.

-Satori

In our memories
Brugeravatar

Skid hul i at han er en løgner!
Castaneda skriver nogle fantastisk fede bøger!

PS. Manden der skrev Alfons Åberg bøgerne var sq da også fuld af løgn, det gør dem da ikke mindre gode....

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
stonez pas på med hvad du siger for hvis alfons ikke har eksisteret så brydder min værden sammen så er der intet der passer her på jorden mere

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
mange tak for hjælpen. Har bestilt dem jeg vil have hjem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Titel:
Junior medlem

Det jer som siger at bøgerne er det pure opstind, har i nogle links til noget læsning der beviser dette, så ville jeg være meget interesset, har selv læst alle hans bøger om don juan, og vis de detaljer han skriver og hele den verden han opbygger bare er fiktion og fantasi, ville det overraske mig meget.

skriv links tak :?

Ps. til alle som ikke har læst bøgerne, kan de varmt anbetales, du bliver sååå fanget af den, næsten i ringenes herrer stil, 8).

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Benja > Jeg gider ikke bruge tid på at finde beviser, men det et common fact, at Castananda opdigtede historier. Min onkel studerede faktisk på Berkeley sammen med ham, tilbage i de glade 70'ere (såvidt jeg husker).

-Psyko

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
benja skrev:
Det jer som siger at bøgerne er det pure opstind, har i nogle links til noget læsning der beviser dette, så ville jeg være meget interesset, har selv læst alle hans bøger om don juan, og vis de detaljer han skriver og hele den verden han opbygger bare er fiktion og fantasi, ville det overraske mig meget.

skriv links tak :?

Ps. til alle som ikke har læst bøgerne, kan de varmt anbetales, du bliver sååå fanget af den, næsten i ringenes herrer stil, 8).

Benja, du leder helt sikkert efter en bog, som hedder "Castaneda's rejse", som er skrevet af en som hedder "Richard" til enten for- eller efternavn.

Hans bog ligner 100% Carlos' bøger (designmæssigt), og han bruger masser af tid på at se, om datoerne passer 100%. Altså ved at sammenligne dem, ved at se på hvad der er muligt og hvad der er umuligt, og hvad castaneda har af huller i sine historier og alt muligt andet fuck.

Richard snakker også med nogle familiemedlemmer fra Carlos' familie, og inviterer Carlos Castaneda til middag for at diskutere hans bøger (dog bliver han afvist).

Læs den - den er ikke specielt interessant, da han konstant er ude på at nedgøre Castaneda, men tror den vil interessere dig, hvis du vil dykke længere ned i hans historier og sammenligningerne.

Det kan godt være at Carlos Castaneda lyver i sine bøger, men jeg synes helt klart at han har fat i noget! Om det er fakta eller fiktion betyder intet.

Men find bogen på biblioteket.

Titel:
Junior medlem

ja tak ali, den tror jeg vil lure på, godt at se at der er nogen der har overskud til at komme med et ordenligt svar :D.

Men jeg vil også give dig ret i at det er ligemeget om man kan bevise de oplevelser han skriver om, for der er jo så meget i livet man ikke kan bevise.

nice one

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
benja skrev:
Men jeg vil også give dig ret i at det er ligemeget om man kan bevise de oplevelser han skriver om, for der er jo så meget i livet man ikke kan bevise.

- Så er det jo godt, at det er evident at Carlos Castanada var fuld af pis!

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Bare fordi han fortæller røverhistorier for at gøre sine oplevelser og tanker mere interessante, er det jo ikke ensbetydende med at der ikke er nogen form for sandhed i det han siger.
Hvis ikke der var noget bag ord, skrift og billeder ville sandheden være fuld af pis, ihvertfald for os mennesker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Satori aka Odden skrev:
http://www.karma.dk/hippiebutik.htm
Du kan jo forresten købe de 5 bind på Tømrerclaus's hippie-butik. De er ret dyre, på 200kr. stykket eller hele sættet for 450kr., men Tømrerclaus har en del mærkværdige ting på hans side, så han er da værd at støtte...hehe

-Satori

Hahaha! Hvordan vidste jeg bare at det ville være dig som kom med det link? Du får garanteret procenter derinde! ;)

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]