Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 03:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Lillebror:
Jeg har også læst en hel del op på det, synes jeg da selv. Har i hvert fald læst en del om LSA osv. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Siger selvfølgelig ikke at stoffet skal bruges til at gøre mig en mere komplet person, men jeg vil nu gerne prøve det som en engangs fornøjelse. :)

Hvorfor vil du ikke bruge det til, at blive en mere komplet person? Hvis muligheden nu er der...

Medlem
Brugeravatar

Luftkaptajnen:
Hm, jeg ved ikke. Jeg tænker vel bare, at folk ser ned på en, der er interesseret i at bruge stoffer til at gøre ens liv bedre. At man ligger nede i rendestenen.
Men jo, du har da helt ret. Dog ved jeg ikke selv, hvordan det kan gavne(?) mig, så jeg ved det ikke endnu. ^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan læse på de sider du selv linker til, hvordan det kan hjælpe dig.
Bare læs op på MDMA (preload, hvordan du muligvis kan undgå neurotoxicitet, osv.), og hvilket set&setting du skal bruge

Medlem
Brugeravatar

Hm, jeg kendte ikke engang til neurotoxicitet før du nævnte det. Måden de beskriver det i artiklen jeg læser lige nu (http://www.erowid.org/chemicals/mdma/md ... ity1.shtml) får mig til at tænke, at det kan ske ved en engangsfornøjelse på 100 mg. Passer det? :(

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Det er en gammel artikel, MDMA er ikke bevist neurotoksisk endnu, så vidt jeg husker. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener nok det er noget "de fleste" er enige om, nu.

Kobresia: Ja, det må du nok regne med, men alkohol er også neurotoksisk ;) men det er selvfølgelig noget du må beslutte selv

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg nu tog 100 mg af krystalliseret ren MDMA, ville jeg kunne tåle det? :P

Jeg kan nemlig godt få fat i det, og regner med at få det inden et par uger. Jeg er også lidt i tvivl om, hvordan man indtager det. Jeg har ingen kapsler eller noget, kun toilet papir.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Du vil godt kunne tåle det. 100 mg er en meget fin begynderdosis efter min mening.

Som sådan kan du godt sluge det i toiletpapir, men det er vist ikke synderligt sundt, når jeg ikke har kapsler pakker jeg mit narko ind i jointpapir.

Medlem
Brugeravatar

Hvordan indtager du så det papir? Jeg kan ikke forestille mig at spise sådan noget som joint papir må jeg indrømme. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Det er nu ikke så galt. Luk den som en knaldperle, og klip det overskydende papir af - så fylder det ikke meget :)

Medlem
Brugeravatar

Tak. Det skal jeg huske. :P

Forresten, mig og mine 2 venner regner med at prøve de Woodrose frø der på tirsdag. Hvor meget skal vi tage, vil I tro? (Det skal nok siges, vi er alle uerfarne)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet på egen krop at mærke et voldsomt bad trip mens der er noget psykisk i vejen(jeg havde en depression fandt jeg senere ud af) og det tog mig ca 2 mdr før tvivlen om hvorvidt jeg var kommet helt tilbage igen var væk. Man skal ikke kimse af et bad trip, og man skal være klar til første gang man bryder igennem på et psykedelisk stof. Held og lykke, og husk at skrive en triprapport, så vi andre kan høre hvordan det gik :)

Medlem

Lad HBWR frø være, der findes bedre lsa frø, det er bare at søge herinde. Desuden er LSA bestemt ikke ufarligt, havde en bekendt herinde fra, som havde prøvet en masse andet. Men med LSA kunne han ikke finde ud af, hvornår han stoppede med at trippe. Endte med at gå og tumle med det i ½ år, hvor han ikke kunne komme ud af det mellemstadie.

Problemet med eftervirkningerne er, at de kan være umulige at slå fast. Din psyke udvikler sig jo hele tiden, og når du så også har en psykisk diagnose, kan du aldrig vide, hvad der fucker med dig, og hvornår det ændrer sig.
Kan du leve med den uvished, at du aldrig ikke ved, om du kører en tanke for langt ud, så illusionen bliver til psykose? Du vil blive overrasket over, hvordan en overvejelse pludselig bliver din virkelighed, og hvor meget anderledes den er, end dine nærmestes virkelighed. Du ved ikke, om du vil være i stand til at tilpasse din nye virkelighed, eller om du vil isolere dig om din egen.
Det ender ud i spørgsmål om, hvad vil du gerne i dit liv, og hvad kan du leve med.

Mvh
Anarkrig

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn er fin!
Kort svar: Det kan slå sindsygt hårdt, det kan invalidere dig, for en kortere eller længere periode. To gange har jeg haft så kraftige/voldsomme trips at det tog mig mange måneder at komme ovenpå igen. Følte jeg skulle genoptræne mig selv mentalt igen, bare sådan noget som at "mærke mig selv", få ro på min bevidsthed, komme over angsten, det tog bare lang tid. Begge gange var det svampetrips, og den ene gang ved jeg med sikkerhed at jeg havde en middelstærk depression på forhånd. Setting var der taget rigtig godt hensyn til (den gang med depressionen), men det hjalp INTET, var helt ude og skide, følte mig milevidt fra alting, panikkede, og havde en seriøs lortenat. Selv ikke gode venner kunne få ro på mig. Og det blev ved med at være slemt det næste halve år. Så, det er ikke uden risiko.

Men, for en god ordens skyld, jeg har også haft helt fantastiske trips. Det er bare ikke altid det går sådan. Mit budskab er, at når du tager psykedelika, så er der i princippet ingen grænser for hvad der kan ske med dit sind. Hvis du føler dig på kanten i forvejen rent psykisk, så lad være med at tage det. Simpelthen.

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn er fin!
Der er sikkert velmenende folk som vil mene at du kan tage psykedeliske stoffer for at hele dig selv, eller for at gennemgå en rensningsproces, eller hvad ved jeg. Det er altså bare ikke alle der kan få noget positivt ud af det, med mindre det foregår på den måde, fx. MAPS gør det på. Altså, med psykoterapi, samtaler, forberedelse osv.

Junior medlem

mine bad trips har ikke slået mig hårdt sjovt nok, når de er ovre er jeg normalt mig selv

tilgengæld har mine 'gode trips' hvor jeg har tænkt over livet/mit liv/døden/verden været meget hårdere for min psyke.

du kan få et bad trip hvor du ikke kan skelne virkelighed fra dit værste mareridt og også hallucinationer der er ligeså virkelige som i en drøm hvis du er uheldig (du kan sagtens have 50 eller 100 trips bag dig før det sker og tro du har styr på trippet og stoffet). Det er lsd jeg hentyder til.

jeg havde selv et bad trip hvor jeg frygtede mit liv i 8-10 timer selvom jeg har haft bad trips mange mange gange før det og altid har kunnet håndtere det, men jeg vidste ikke hvad der var virkelighed (vil nærmere kalde det en trip psykose, ville have gjort alt for at slippe væk..)

når trippene er ovre har jeg ikke fået flashbacks af mine bad trips endnu

har kun fået tilfældige flashbacks og kun efter jeg har taget høje doser, de bliver typisk fremkaldt af hash og sker nogle uger efter og aftager så. jeg prøvede fx at jeg kunne se uendeligt antal øjne i venstre side af hovedet på folk i ½ dag, og også på billeder (uendelig dybde+uendeligt antal ansigter og øjne i venstre side), føltes som om mit øje mistede fokus og at fokus kom igen da det forsvandt (var efter et trip hvor jeg oplevede det da jeg så mig i spejlet).

man kan også få et trip hvor man føler man blev destrueret hvis man æder nok, dvs ens gamle eksistens findes ikke mere og det kan godt vare ved i nogle dage /uger, jeg prøvede at få 2 nye personligheder/eksistenser i ét trip som varede ved dagene efter, det var ikke spor rart selvom det gav mange tanker om livet...

Junior medlem

at ryge hver dag er noget der er værre for mit vedkommende end at tage lsd ofte lige umiddelbart føler jeg, paranoiaen (som kan være ret kraftig..) bliver hængende i mange uger/måneder og også de mystiske tanker som man får kan være svære at slippe af med

jeg har nok haft ligeså mange ubehagelige trips som gode trips selvom jeg har været meget omhyggelig med settingen det meste af tiden.

i sidste ende fortryder jeg dog ikke de fleste trips, udover de trips hvor jeg har fået ændret mit verdenssyn /livvsyn på en deprimerende måde, det er meget svært at beskrive, men forestil dig at du bliver så klog på verden at alle verdens problemer ligger på dine skuldre.

jeg er nok typen der generelt ikke får bad trips, dødstrip (med tilhørende kortvarige selvmordstanker) var nok et af mine første syretrips men det betragtede jeg som et godt lærerigt trip... mine eneste bad trips har været hvor min personlighed blev destrueret 2 gange i et trip og dagene efter og så det trip hvor jeg havde paranoia+frygt i 8-10 timer, men jeg har haft rigtigt mange bad trips som de fleste folk nok ville betegne som meget ubehagelige og de nok ville gøre alt for at komme ud af.

Senest rettet af adj38 08 jan 2012 16:47, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

det eneste kraftige flashback jeg har haft var da jeg spiste et par hashkager fra staden efter at have trippet nogle dage før og gik over broen til staden, troede jeg var ude og svømme + fik en følelse af at forlade min krop/stedet / forsvinde fra verden - da jeg kom tilbage var jeg næsten nødt til at holde fast i et eller andet det var rimelig kraftigt, troede jeg var nede i vandet og så vand til alle sider.
det var ikke fremprovokeret af et bad trip, trippet jeg fik samme 'drømmescene' i var faktisk nogenlunde behageligt.

ser visuals det meste af tiden selvom jeg ikke tager psys , men det kom efter jeg røg skunk hver dag... skunk visuals vil jeg kalde dem.. bølger overalt, sne overalt , og regn effekter, som om det regner indenfor hele tiden. Nogle gange forsvinder det, men det er værst hvis jeg ikke har spist en dag (så kan jeg også godt risikere at få headhigh).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]