Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
I mit tilfælde, har hash nu været bedst til at trigge HPPD...

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Er der nogen der vil være venlig at fortælle mig hvad HPPD lige helt præcis er?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af JEL:
Er tingene nogle-gange organiseret i 'lange gange' eller tunnel-agtige scener? Hvis du feks ser geometriske mønstre, er de så placeret så det virker som om du kigger hen igennem en gang eller ind en tunnel, eller noget tilsvarende?
Ka' du ikke også se dem når du bare presser dine øjne hårdt sammen, og holder dem hårdt spændt i lidt længere tid? (feks 20-30 sekunder eller mere) Dukker der så ikke også mønstre op?
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er delt op i flere forskelige lag, et af lagene er koncentreret omkring et centrum lige ud hvor jeg kigger, et andet består af flere forskelige centrummer som bevæger sig i forskelige bølgeformede formationer som jeg kan "zoome" ind og ud på, der er stor forskel på de forskelige lag i forbindelse med hvor meget jeg kan beherske deres visuelle opførsel på, nogle virker sensitive overfor bevægelse og andre lyde, jeg har ikke rigtig dybde analyseret de mange forskellige lag, men jeg har tænkt mig at begynde på opgaven, selv om de konstant er i bevægelse, tilsyneladende har visse former for mental stimulation indflydelse på selve hastigheden og intensiteten af visse dele af de visuelle indput.

Hvis jeg koncentrerer mig længe nok, f.eks. under meditation så kan jeg fremkalde en slags spiral mønster som folder sig ud i rummet og er sammensat af en masse bevægelige "hjul" som skifter farve og ligesom tandhjul sætter hinanden igang, i mange forskelige slags lag, hvis jeg koncentrerer mig længe nok så kan jeg mærke at spiralens bevægelse synkronisere med en fornemmelse i kroppen som føles som at blive virvlet rundt og en fornemmelse af at være lidt "ude af sig selv"
Jeg har også lagt mærke til en meget stor forøgelse af min sansemæssige indput.

Jeg vil gerne uddybe mere sideløbende som jeg får analyseret det noget mere dybdegribende.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DeF:
Jeg har noget der hedder 'dansende myg', små kringlede 'mønstre', der fyrer rundt foran mit syn. Så jeg har sådanset synsforstyrrelser hele tiden [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Det har jeg også nogle gange. Men når man prøver at kigge efter dem (for de er sådan set kun i kanterne af øjet) flyver de bare væk fra mit syn.. Det er meget underligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

KeNN_aaB > det er ikke MDMA-HPPD i mit tilfælde, da jeg altid har haft det. Men det jeg har minder utrolig meget om det HPPD der er beskrevet på erowid.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Ok, sygt, her har jeg gået og troet, der måske var noget galt med mine øjne... Men så hedder det "dansende myg". TAK! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Cobz:
Er der nogen der vil være venlig at fortælle mig hvad HPPD lige helt præcis er?<HR></BLOCKQUOTE>

Er der nogen der gider at bruge vores fucking søgemaskine?

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Anima, tak for links. Men jeg synes det virker lidt søgt at de citater nødvendigvis handler om cannabis. Det er da muligt, men hvordan kan du være så sikker på at det er cannabis de handler om?

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Anima, tak for links. Men jeg synes det virker lidt søgt at de citater nødvendigvis handler om cannabis. Det er da muligt, men hvordan kan du være så sikker på at det er cannabis de handler om?<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg er heller ikke 100% sikker, men noget kunne ihvertfald tyde på det...

Læg også mærke til hvor lidt aggresive folk som ryger eller spiser meget hash er, det kan man ikke sige om alkohol f.eks.

Hash synes jeg, går meget godt hånd i hånd med de Kristne dogmer og selve rusen indbyder også til stører kontakt med det gudommelige, jeg tror ikke det er for ingen grund at de receptorer som hash påvirker kaldes anandamid (indre ekstase)...

Jeg kan ikke lige komme i tanke om hva det ellers skulle være? Cannabis er trods alt en af de aller mest brugte planter til at opnå udvidet bevidsthed.

Også værd at bemærke er at frøene hvis de spises, er noget omtrent af de allermest næringsrige frø og derfor en aldeles sund kost!

Udover det så skaber hamp planter meget store mængder af luft iforold til mange andre planter.

Man må vel alt i alt sige at det er en gudommelig plante!?

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus
Kender alt for godt det der MDMA-HPPD. Var på et tidspunkt (hvor jeg tog flest stoffer) ret bange for at kixene havde ødelagt mit syn. Flere af mine venner har da også fortalt mig at når de så på en overflade, så "summede" den. Rart nok lige at få at vide hvad det skyldtes og at det går i sig selv... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Anima -> Om det er en guddommelig plante eller ej skal jeg ikke kunne sige. For nogen er den det i hvert fald.

Men jeg kan ikke se at de dér bibelcitater nødvendigvis handler om en bevidsthedsændrende plante. Det er altså ret søgt IMO.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg har læst et eller andet sted, er ret sikker på at det var på spiritplants, at de der "flydere" (floaters), rent faktisk ikke er HPPD. Det er noget der ofte er hos folk, også folk der ikke har trippet... Vil lige vende tilbage med et link når jeg har fundet det.

-Satori

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Satori > ja det må vi håbe, ellers har min mor lammet sig mens hun var gravid med mig [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
http://forums.spiritplants.com/index.php?act=ST&f=9&t=8748&s=6663b94714afe8acdac1f6c80fc345ea

Her er den meget spændende diskussion omkring HPPD på Spiritplants [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

-Satori

In our memories
Brugeravatar

Jeg har også lagt mærke til at når jeg kigger på himelen så er der en masse små virvel bevægelser, prikker og skyggebevægelser og nogle regnbuefarvede konturer...

Det er især tydeligt hvis der er meget lys, som om at molekylerne i luften skiftede elektroner... Men jeg tror måske det er et æterisk fænomen...

Nogen andre som har lagt mærke til det? Som om at der er små virvler i luften som bevæger sig rundt ?

Hvis jeg derimod er i et mørkt værelse så kan jeg se noget helt andet, i midten som om der var et slags "stamme" som drejede rundt, og udfra den går der så en slags mindre "grene" som drejer videre rundt og forgrener sig rundt, hvis zoomer ind kan jeg se det som om at det er bygget op omkring små "hjul" som drejer rundt og hvis jeg zooomer endnu mere kan jeg se de små hjul bygget op af mindre hjul som også drejer... Ret interesant... Nogen som kan nikke genkendende til nogle af disse fænomener? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Anima > De små "hvirvler" / dansende myg / hvad man nu skal kalde dem, har jeg haft lige siden jeg var lille... Det samme har min mor ved jeg.

Det er for det meste kun i skarpt lys, jeg kan se dem.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Anima > De små "hvirvler" / dansende myg / hvad man nu skal kalde dem, har jeg haft lige siden jeg var lille... Det samme har min mor ved jeg.

Det er for det meste kun i skarpt lys, jeg kan se dem.
<HR></BLOCKQUOTE>

Spørgsmålet omkring virvlerne, så er det interesant hva det helt præcis er, jeg har et par teorier men jeg skal have gennemtænkt det noget mere før jeg vil komme med nogen konklusioner...

Mange af dem jeg kender kan også godt se dem, men kun i skarp lys... Så det kommer slet ikke bag på mig om det har noget med lys at gøre i en eller anden form eftersom ren lys jo er usynlig, så må der være tale om en bestemt type af form, men jeg har ikke helt fundet ud af hvad det kan være, Alice Bailey har vidst snakket noget om det et eller andet sted...

Har du nogen teorier?

In our memories
Brugeravatar

Jeg har overhovedet ingen idé om hvad det er, eller hvilket lys der gør at man kan se dem...

Måske UV-bestråling?

Dedikeret medlem

Jeg har, inkl. en større del af min familie, haft 'dansende myg' lige siden jeg var lille. Hvis jeg kigger op mod skyerne, eller bare steder hvor lyset er lidt skarpere, og baggrunden lidt lysere, kan jeg se 'hvirvler' og 'mønstre'
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Dansende myg og lysglimt
Når vi passerer 50-års alderen, er det almindeligt, at man bemærker nogle små prikker og streger, der kan ligne dansende myg forskellige steder i synsfeltet.
I reglen er det et normalt symptom, som skyldes små uklarheder i øjets glaslegeme â? en geléagtig væske, som opfylder det meste af øjets indre, og som ændrer sig meget langsomt gennem mange år.
Men det kan være et alvorligt advarselssymptom, hvis der pludselig kommer en hel sværm af myg eller et slør for øjet. Så skal du gå til øjenlægen med det samme. Hvis der samtidig kommer lysglimt for øjet og typisk om aftenen, når du har lagt dig til at sove, og typisk lysglimt det samme sted i synsfeltet - bør du ringe til øjenlægen næste morgen. Øjenlægens sekretær vil kende disse symptomer, som kan være alarmsymptomer på en begyndende nethindeløsning - du får en akut tid hos øjenlægen. <HR></BLOCKQUOTE> fra sundhed.dk

Forklaring fra Synoptik

[ 14 2003: Besked ændret af: DeF ]

Medlem

Geografisk sted: Månen
Jeg har osse det der "Dansende Myg" og nogle gange synes jeg at d er som om man kan styre dem lidt i ens synsfelt. Det er ikke kun, som i andre siger, når jeg kigger op mod solen, men osse hvis jeg bare kigger rundt i solskínsvejr.
Jeg har overvejet lidt om fænomenet kan skyldes en ridse i et af øjnene, for jeg har lagt mærke til at den skifter i hvert fald aldrig form mens man kan se den. Det er bare sådan et kringlet mønster der bevæger sig med synet. Hvis jeg drejer hovedet følger det oftest med i mit synsfeldt.
Men det er sgu rart nok at vide at det åbenbart er temelig normalt! Jeg har osse haft det lige så længe jeg kan huske!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]