Jeg synes det er lidt plat med de advarsler, men hvis det er det som skal til for at få folk til at tage det alvorligt, er det måske godt nok. Rent principielt synes jeg dog ikke at man skal lovgive om den slags, derimod bør der følge saglig information med når man køber pakken, så man har noget at tage stilling udfra.
Jeg synes faktisk også det burde være forbudt at ryge på offentlige steder, også udendørs. På private steder er det ejeren der skal tage beslutningen. Der bør dog lovgives imod rygning i nærheden af børn, da disse ikke selv kan sige fra.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Schotty: at tage stoffer for at stimulere hjernen er misbrug af stofferne... Det er hvad der defineres ved et stof misbrug.<HR></BLOCKQUOTE>
Det har du godt nok fået helt galt fat på! Der er naturligvis delte meninger om hvor grænsen mellem brug og misbrug ligger, men dén udtalelse er lige ekstrem nok efter min smag. I min bog er brug dér hvor du bruger stofferne på en måde så de passer ind i helheden i dit liv, altså hvor du selv er i centrum, mens et misbrug er dér hvor du begynder at tilpasse dit liv til stoffet. Vi befinder os nok alle et sted mellem disse to punkter, for stofferne vil jo uvægerligt gribe ind i livet, og i nogen grad er man jo nødt til at tilpasse sig dem, men her snakker vi det overordnede billede. Så jeg mener at man sagtens kan være bruger uden at være misbruger.
|