Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Schotty:
hmmm, jeg troede jeg var på et board for [b]harmreduction for stofmisbrugere[/B]<HR></BLOCKQUOTE>

for stofMISbrugere??! der vil jeg gerne være fri...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
...

[ 09 September 2003: Besked ændret af: AoD ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Rygning er ikke ulovligt, og det skader ikke andre end mig selv<HR></BLOCKQUOTE>

det passer så ik lige helt.. det skader alle der sidder i samme rum og inhalerer røgen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

ja rygning ska man ha lov til, men synes godt de ku lave rygefri zoner og lign. rundt omkring...
jeg får hovedepine, irriterende og kløene øjne og irriterende næse af tobaks røg [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
for stof[b]MISbrugere??! der vil jeg gerne være fri...[/B]<HR></BLOCKQUOTE>

Ville du nok ja, men du ryger hash ikke ? hash er også et eurofuiserende stof, og at tage stoffer for at stimulere hjernen er misbrug af stofferne...
Det er hvad der defineres ved et stof misbrug.

*** har ikke lige min staveplade med ***

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Psyko > jeg gider ikke hænges ud for at leve mit liv som jeg har lyst til, det er min pointe. Jeg gider ikke se på noget klamt hver gang jeg tænder en smøg, gider du sidde og miste din appetit hvis regeringen sætter en fed nøgen mand på burgerking så du kan se hvordan du ender hvis du spiser der? Jeg er godt klar over at det er skadeligt at ryge, det er jeg blevet informeret om og det er jeg glad for. Men jeg gider ikke ydmyges fordi jeg vælger at ryge på trods af det.
Mht. dankdawg så skal der vist noget mere argumentation til før han får skovlen under mig og mine små nuser hvaler. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Confusion > Så må man selvfølgelig respektere andre som ryger, og spørge om det er ok med dem.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Fenriz > Jeg må indrømme at jeg synes det er okay, hvis det virker på yngre mennesker. Unge mennesker har generelt svært ved at se konsekvenserne af deres valg og derfor kan det nogle gange være nødvendigt at presse dem lidt. Om det så er statens ansvar eller forældrenes er en anden diskussion. Men det sidstnævnte nytter jo minus.

Mvh. Psyko [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
1) det er de unges eget og forældrenes ansvar.

2) rygeforbud i offentligt ejede bygninger er OK med mig, men staten skal IKKE blande sig om folk ryger på restauranter og caféer. Der er ingen der tvinger folk til at gå ind på en privat-ejet restaurant, og kan man ikke lide røgen kan man skride.

3) alle der ikke er enige med mig er kommunistbøsser og bør henrettes.

Junior medlem

Geografisk sted: horsens
kan sgu heller ikke se hvorfor staten skal blande sig.. og så sådan en møg stat der mega gerne vil have man stopper med at ryge ... men på samme tid skal til at sætte priserne ned..for de skal jo nødig miste penge til tyskland..
jeg er glad for at de er sådan..(billige smøger) men de burde sgu bestemme sig hvad de vil [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
ellers er det jo spild af penge at lave alle de mod rygning kampagne
hvis du vil tvinge en mand/dame til at stoppe med at ryge så er det pengepungen de skal trykke på(håber ikke de gør det)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes det er lidt plat med de advarsler, men hvis det er det som skal til for at få folk til at tage det alvorligt, er det måske godt nok. Rent principielt synes jeg dog ikke at man skal lovgive om den slags, derimod bør der følge saglig information med når man køber pakken, så man har noget at tage stilling udfra.

Jeg synes faktisk også det burde være forbudt at ryge på offentlige steder, også udendørs. På private steder er det ejeren der skal tage beslutningen. Der bør dog lovgives imod rygning i nærheden af børn, da disse ikke selv kan sige fra.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Schotty:
at tage stoffer for at stimulere hjernen er misbrug af stofferne...
Det er hvad der defineres ved et stof misbrug.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det har du godt nok fået helt galt fat på! Der er naturligvis delte meninger om hvor grænsen mellem brug og misbrug ligger, men dén udtalelse er lige ekstrem nok efter min smag.
I min bog er brug dér hvor du bruger stofferne på en måde så de passer ind i helheden i dit liv, altså hvor du selv er i centrum, mens et misbrug er dér hvor du begynder at tilpasse dit liv til stoffet. Vi befinder os nok alle et sted mellem disse to punkter, for stofferne vil jo uvægerligt gribe ind i livet, og i nogen grad er man jo nødt til at tilpasse sig dem, men her snakker vi det overordnede billede.
Så jeg mener at man sagtens kan være bruger uden at være misbruger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
personligt vil jeg nok kalde mig selv for storforbruger eller overforbruger af hash! men alle andre stimulanser inc. alkohol koffein og nikotin, er jeg allerhøjst forbruger ! Hvis ikke lejlighedstester !
DD> jeg kan godt følge din argumentation, og et eller andet sted går jeg også ind for total frihed til alle, men da folk bare stadig ikke kan lade være med at gøre alle de skadelige ting i alt for stort omfang er en lovgivning vel nødvendig ?
At påstå at ens egen rygning er ens egen sag er noget være lort at lukke ud ! Klart nok er det sådan nogle gange, men hvad med de folk som bliver syge af rygning (deres egen eller omgivelserne) skal lappes sammen på et hospital og hvem betaler. Hvem giver støtte til deres medicin mod rygerlunger og astma mm.? Hvem betaler de ekstra sygedage ? Hvis jeg husker forkert og afgifterne dækker disse udgifter, må mit argument udelukkende gå på de sociale problemer når rygere dør unge !

Dedikeret medlem

true..

det er sgu sørgeligt at der ikke er tobaks afgift på æble tobak ol....

Psychedelia Gay Overlord

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> jeg kan godt følge din argumentation, og et eller andet sted går jeg også ind for total frihed til alle, men da folk bare stadig ikke kan lade være med at gøre alle de skadelige ting i alt for stort omfang er en lovgivning vel nødvendig ?
At påstå at ens egen rygning er ens egen sag er noget være lort at lukke ud ! Klart nok er det sådan nogle gange, men hvad med de folk som bliver syge af rygning (deres egen eller omgivelserne) skal lappes sammen på et hospital og hvem betaler. Hvem giver støtte til deres medicin mod rygerlunger og astma mm.? Hvem betaler de ekstra sygedage ? Hvis jeg husker forkert og afgifterne dækker disse udgifter, må mit argument udelukkende gå på de sociale problemer når rygere dør unge !
<HR></BLOCKQUOTE>

1) Nej, man skal ikke beskytte folk imod at skade sig selv. De er ikke dine slaver, så luk røven og lade være med at blande dig i hvordan andre lever.

2) Folk der bliver syge af at omgås med rygere bør lade være med at komme steder hvor der ryges.

3)Hvis du mener det med hospitaler og hvem der betaler, så mener du vel også at fed mad, eller biler bør reguleres? Skal der sættes kraftige afgifter på slik, chips, burgers og sodavand?

Det må du mene, ellers er dit argument inkonsistent.

Hvad angår ekstra sygedage, er der ikke noget belæg for at sige at rygere er mere syge end andre. Desuden må det vel være op til virksomhederne at bestemme om de vil ansætte rygere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
DD> Det er da helt vildt så pissed off du bliver . Jeg mener bestemt at havde set undersøgelser der viser at rygere har flere sygedage, men kan altså ikke henvise til den ! nej det er da sandt at man også bliver nød til at tage en helt mængde af andre goder ind i samme diskution, det er klart. der er iforvejen afgifter på slik og sodavand og ja fed fast food ville da være et godt sted at gå hen næste gang. jeg syntes rent faktisk også at man burde forbyde biler da de ødelægger en helt masse (uanset hvad Lomborg siger). Jeg syntes det er noget fis at sige folk bare kan lade være at komme steder hvor der ryges. Jo hvis det er private hjem eller forretninger, men hvad med tog og offentlige steder. Hvad med kulturelle steder, skal folk kunne udelukkes fra det pågrund af overfølsomhed for røg ? Og dankdawg, jeg støtter dig fuldt ud på det teoretiske plan, men tror simpelthen ikke på folk er tænkende nok til at kunne administre fuld frihed. Tænk bare på Bagdad da den faldt her i foråret!

Psychedelia Gay Overlord

Hamp ->

1) Bagdad er en anden situation jeg kunne snakke længe om og belære dig om, men eftersom det ikke har en skid med dette emne at gøre, så lader vi den ligge for nu ikke??

2) Hvorfor skal dine værdier tvinges ned over hovedet på andre mennesker? Hvad gør dig så genial at du skal bestemme om folk skal straffes på pengepungen for at ryge? DET ER DERES VALG.

3) Jeg bliver ikke pissed, men jeg bryder mig generlet ikke om mennesker der føler at de har ret til at bestemme over andre.

4) Jeg har ikke noget imod at der er rygeforbud i et tog eller hvorsomhelst hvor EJEREN har sagt at der skal være rygeforbud.

Jeg har kun noget imod at man påtvinger folk rygeforbud. Det må og skal være op til ejeren at bestemme om der skal ryges.

5) Mærkater og ekstra beskatning på cigaretter er et overgreb imod hele tobaksindustrien og alle rygere.

6) Der er kun afgift på slik fra udenfor EU (den såkaldte sukkerafgift), men der er en læskedriksafgift på sodavand. Den er i øvrigt osse på sukkerfri sodavand og mineralvand på brus, hvilket beviser at det i virkeligheden bare er en ekstra skat som den grådige stat bruger for at udsuge borgerne.

7) Du synes at der skal være afgift på fed mad? Du mener altså bare at staten skal beskytte folk fra alt det onde+ Går du ind for legalisering af stoffer af nogen slags?

8) Det er ikke en menneskeret at gå til rockkoncert, og hvis ejeren siger at der må ryges i lokalet og du ikke kan tåle det, så er det bare sur røv for dig. Hvad er problemet med dette?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hehe ... Jeg syntes det er sejt med teksterne, jeg jubler altid når jeg får den onde med langsom og smertefuld død. Den skal ligges fremme! Grimme lunger ? hit med dem! De skal da være der - cool!

Who cares med teksterne, det fede er at smøgerne er blevet billigere hehe

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Smøger er da ikke blevet billigere endnu!?! Ellers køber jeg sgu mine det forkerte sted.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af miss84:
Smøger er da ikke blevet billigere endnu!?! Ellers køber jeg sgu mine det forkerte sted.<HR></BLOCKQUOTE>

Hverken smøger, sprut eller øl er faldet i pris endnu. Forslaget menes at blive vedtaget inden årsskiftet, så vidt jeg ved. Varemærke-øl vil falde med gennemsnitligt 1 krone, mens varemærke-sprut vil falde med omkring 40 kr. Smøger aner jeg intet om endnu.

Correct me if I'm wrong.

Psychedelia Gay Overlord

Det er næste måned så vidt jeg husker...og det er fint, men tænk på hvor billige de KUNNE være uden afgifter og hvis reklamer var tilladt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]