Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

som en fra regeringen sagde:

"man skal drikke med måde og lade være med at ryge..."

det er sgu da forklamt at en politiker kan diktere hvad man må og hvad man ikke må... jeg syntes også at selvmord/aktiv dødshjælp skal legaliseres... det er samme problemstilling. man kan ikke straffe folk for at gøre noget de har lyst til som ikke skader andre..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er sgu ikke alle steder det er sådan NDK... kender folk der har været i stand til at købe sprut osv. som 15-16 årige derovre.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Og jeg kender folk på 19 der har været stive 1 til 2 gange i hele deres liv i noget vin de har hugget for deres forældre! Derimod havde han røget fede siden han var 14!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er nok forskelligt fra stat til stat... dem jeg kender der var derovre havde ingen problemer med det.

Desuden, der er jo ingen der tvinger dem til at ryge fede bare fordi de ikke kan drikke sig stive?

Medlem

Jeg synes egentligt, vi har en nogenlunde anstændig narkopolitik i Danmark. Det kunne selvfølgelig være bedre. Men jeg mener, at aktiv dødshjælp og selvmord burde være åbne emner. Det synes jeg egentligt er meget vigtigere end en fucking plante. Selvmord, eksempelvis, synes jeg, er en vigtig del af det at være menneske. Det er et spørgsmål, som er langt vigtigere. Jeg synes, vi er nogle brokkerøve.

Dedikeret medlem

Fenriz; Nej, selvfølgelig er der ingen der tvinger dem til at ryge fede - jeg påpeger bare at der muligvis kan være en grund til at de vælger alternative rusmidler, og du derfor ikke kan sammenligne de 2 lande - overhovedet!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ndk> du ved jo ikke hvilke aldersgrupper der er tale om? anyways, jeg vil prøve at finde den statistik til dig.

jonas> nu handlede artiklen altså om rusmidler og ikke om selvmord, men naturligvis er mennesker vigtigere end rusmidler. jeg er dog ikke enig i at vores narkopolitik er god, jeg bestemmer sgu selv hvad jeg vil gøre ved min krop så længe det ikke skader andre.

Dedikeret medlem

Jeg glæder mig til den dag den danske befolkning igennem sit valg af totalt stupide politikere har fået sat sig selv under så megen overvågning og straf at ingen kan leve eller trække vejret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Den dag alles DNA, fingeraftryk og rectum aftryk står i et kæmpe register, og al information bliver overvåget, den dag der er politi overvågning i alle værelser i DKog den ståre altvidende stat ser alting.

Det blir en stor dag om en 30 år. Jeg glæder mig.

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
jonas > jeg har set nogen statistikker hvor USA og holland bliver stillet overfor hinanden, mht. hvor mange % der tager MDMA og ryger hash i en hvis alder. Tallene var betydeligt højere i USA, selv om de kører en meget strammere politik.<HR></BLOCKQUOTE>

Kan muligvis have forbindelse til at det er næsten umuligt for teenagere at skaffe alkohol derovre!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Lemmy:
Selvfølgelig skal vi forholde os kritisk - stærkt kritisk - når regeringen går ind og begrænser den personlige frihed endnu mere! Og her har vi netop tale om den personlige frihed, og ikke den rungende tomhed, som fylder begrebet, når det kommer ud af politikernes munde. Som Jørgen Lumbye skriver: "Vi betragter det jo heller ikke som hensigtsmæssigt at have love der forbyder mennesker at spise giftige svampe, eller anser de mennesker, der alligevel gør det, for at være kriminelle personer, som bør straffes." - men alligevel må jeg fx ikke have et lille topskud på mig - som jo tydeligvis er til eget forbrug. Det er sgu da noget underligt noget... Nej, tag ved lære af Holland, og gå gerne endnu videre: Lovliggør alle stoffer, sørg for saglig og reel information og deraf HR. Ham Lumbye har i hvert fald fat i det rigtige, afsnittet om årsagerne til stofmisbrug rammer virkelig "hovedet på sømmet" i hele debatten.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg er næsten helt enig med dig. Men jeg synes dog ikke at stoffer skal lovliggøres, der skal blot være en MEGET mere afslappet lov om det.

- Hash bør frigives.
- Svampe bør man ikke have en lov om, da man for helvede ikke kan afskaffe det. Svampe vokser jo frit i naturen uden at nogen rør en finger. Det samme med lignende arter (kaktusser, etc).
- Stoffer som LSD, kokain, amf, etc. bør ikke frigives, men loven hertil bør satme løsnes... Folk skal have lov til at gøre hvad der passer dem, og politiet skal ikke blande sig, med mindre det bliver nødvendigt.

Hvis alt bliver frigivet, så vil det sikkert ende med flere misbrugere, og meget unge forbrugere. Ja, selvom der er en del info om HR.

Hamp-planten er en fantastisk plante, og den bør frigives. Den bør sælges i butikkerne præcis som alkohol (med en aldersgrænse, selvfølgelig), og loven omkring medicinen bør slet ikke overvejes, bare gøres!

Bare min mening [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/Edit: Druk + kl lort om morgenen = mange stavefejl.

[ 12 Oktober 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:

Hvis alt bliver frigivet, så vil det sikkert ende med flere misbrugere, og meget unge forbrugere. Ja, selvom der er en del info om HR.
<HR></BLOCKQUOTE>
Det er selvsagt vanskeligt at vide, hvad der vil ske ved en frigivelse, og ja, muligheden for, at det går som du skriver, er selvfølgelig til stede. Men det kommer også an på hvorfor misbrugere bliver misbrugere - er det udelukkende stoffet som skaber afhængigheden, eller spiller andre faktorer også ind? Jeg tror ikke, at flere ville ende i misbrug, fordi stofferne blev frigivet, da der de potentielle misbrugere først skal have et ønske om benyttelse. De, som efter en frigivelse, vil have et ønske om at benytte sig af stoffet, vil vel også før frigivelsen have ønsket (jeg tror simpelthen ikke, at "lyster" påvirkes af lovgivning). Og da disse stoffer er så lette at få fat i (kvaliteten taler vi ikke om), på trods af forbud, må man forvente at disse potentielle misbrugere, har lige så stor risiko for at ende som misbrugere på trods af forbudet. Hmm... det blev vist lidt rodet [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] det er alt for tidligt på dagen. Men kan I få mening ud af det? Ellers må jeg lige uddybe.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
- Stoffer som LSD, kokain, amf, etc. bør ikke frigives, men loven hertil bør satme løsnes... Folk skal have lov til at gøre hvad der passer dem, og politiet skal ikke blande sig, med mindre det bliver nødvendigt.<HR></BLOCKQUOTE>
Du må lige uddybe det her, for det kan være, at vi er enige [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Hvilken type restriktioner skal der gælde for stofferne, når folk samtidig skal have lov til at gøre hvad der passer dem?

Og nu skal jeg vist snart afsted på svampejagt - herligt vejr.

[ 12 Oktober 2003: Besked ændret af: Lemmy ]

Relativistisk båthorn

Ka' i huske der tidligere i år var nogle fra partiet venstre der ville smide narkomaner i fængsel?
Det virker som om V medlemmerne har et eller andet mantra der går i retning af "lev som vi dikterer, eller ryk direkte i fængsel".

EDIT: gremlins (hvorfor findes der ikke et pc-tastatur med lys inde i knapperne??????? Hvor er det frie marked's vilde innovation når man har brug for det??)

[ 13 Oktober 2003: Besked ændret af: JEL ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Læste du Weekendavisen i denne uge Jel? Der var nemlig en god kritik på forsiden af regeringens politik. De blev beskyldt for at være konservative, og ikke liberale. Meget rammende....de er nogle svin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
svin<HR></BLOCKQUOTE>

selv svin! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

som en fra venstre sagde i en debat om den nye alkohol politik; "man skal drikke med måde og lade være med at ryge", oversat til smurf: "man skal være hellig som en indisk ko"

Det er jo groteskt at hovedparten af danske politikeres synspunkt på rusmidler er baseret på deres egen opfattelse af de forskellige rusmidler. Det er set gentagen gange for de fleste som udtaler sig, bare fordi nogle ikke har lyst skal andre vel stadigvæk have muligheden...

Det betyder også at man ikke kan straffe folk for at indtage rusmidler, og at rusmidler ikke er en undskyldning for at begå kriminalitet.

en opstramning på brugerniveau, vil kun være nedbrydende for samfundet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]