<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
Hvis alt bliver frigivet, så vil det sikkert ende med flere misbrugere, og meget unge forbrugere. Ja, selvom der er en del info om HR. <HR></BLOCKQUOTE> Det er selvsagt vanskeligt at vide, hvad der vil ske ved en frigivelse, og ja, muligheden for, at det går som du skriver, er selvfølgelig til stede. Men det kommer også an på hvorfor misbrugere bliver misbrugere - er det udelukkende stoffet som skaber afhængigheden, eller spiller andre faktorer også ind? Jeg tror ikke, at flere ville ende i misbrug, fordi stofferne blev frigivet, da der de potentielle misbrugere først skal have et ønske om benyttelse. De, som efter en frigivelse, vil have et ønske om at benytte sig af stoffet, vil vel også før frigivelsen have ønsket (jeg tror simpelthen ikke, at "lyster" påvirkes af lovgivning). Og da disse stoffer er så lette at få fat i (kvaliteten taler vi ikke om), på trods af forbud, må man forvente at disse potentielle misbrugere, har lige så stor risiko for at ende som misbrugere på trods af forbudet. Hmm... det blev vist lidt rodet [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] det er alt for tidligt på dagen. Men kan I få mening ud af det? Ellers må jeg lige uddybe.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus: - Stoffer som LSD, kokain, amf, etc. bør ikke frigives, men loven hertil bør satme løsnes... Folk skal have lov til at gøre hvad der passer dem, og politiet skal ikke blande sig, med mindre det bliver nødvendigt.<HR></BLOCKQUOTE> Du må lige uddybe det her, for det kan være, at vi er enige [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Hvilken type restriktioner skal der gælde for stofferne, når folk samtidig skal have lov til at gøre hvad der passer dem?
Og nu skal jeg vist snart afsted på svampejagt - herligt vejr.
[ 12 Oktober 2003: Besked ændret af: Lemmy ]
|