Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Rylle skrev:
@Astral: Jeg er sku lettere rystet over dig... Tror du ikke, du har set Farlige Teorier med Mel Gibson liiiidt for mange gange efterhånden? Hvordan kan du tro, at fordi et stor multi-nationalt firma tjener styrtende med penge, at så er det lig med at de ikke har rent mel i posen???

Jeg gider slet ikke diskutere med dig... Ikke når du er uden for pædagogisk rækkevidde! Måske du skulle opsøge hjælp for det der? Det skal ikke betegnes som et angreb, men et venligt forslag.

- Rylle :)

Dit svar viser blot din manglende argumentations evne, du kan se at jeg har fat i den lange ende og du er bare for hjernevasket til at tro andet end det som du allerede har besluttet dig til at tro, din uvidenhed chokere mig, hvis du havde haft kompetence inden for området så ville du også kunne argumentere men det kan du ikke, fordi du VIL tro det du siger, du er ikke åben over for andet end din egen indbildning, hvis du var seriøs og åben så ville du ikke reagere sådan som du gør, det er helt tydeligt at du forsvare din tro med næb og klør, selv om den tro er forkert og naiv, så lader du dig fortsat misvise af din tro, men alle kan have en mening og tro alt muligt, især når de ikke har noget at have det i og ikke kan argumentere, så viser det blot helt tydeligt at du har en manglende forståelse og indsigt og at du hårdnakket nægter at indrømme din egen uvidenhed og overtro på teleindustrien, de har virkelig gjort et godt stykke arbejde med dig, med at fjerne de sidste rester af fornugt!

Eller bevis at jeg tager fejl og læs den her quote igennem og så kan du tage det derfra og så sige at Sianette Kwee lyver!
Hun har ikke forstand på mobiltelefoner vel? Hun er jo bare Lektor, Cand.scient. DU VED MEGET BEDRE END Sianette Kwee!

Right?

Hahahaha... give me a break !!!!

Jeg tror nok at Sianette Kwee ved en DEL MERE end du gør.

Læs og bliv klogere!
(eller fortsæt med at lukke øjnene som så mange andre)

Det er helt tydeligt i dit forsvar af mobiltelefoner at du er fuldstænding ført bag lyset.... Jeg viser dig og alle andre, nu et bevis

(hvilket jeg har gjort flere gange før, men som du åbenbart ikke kan finde ud af at læse, måske er det for langt?)

Jeg vil bede dig om at læse det her igennem og så ellers holde din mund, indtil du har læst det, for ellers kan du ikke udtale dig om det som du gør.

Der er et klogt ordsprog som hedder ikke at udtale sig om ting man ikke ved en snotabe om og du har lige bevist hvor lidt du i virkeligheden ved om mobiltelefoner selv om du arbejder med dem, jeg ved godt at det kan være pinligt for dig at jeg udstiller din manglende erfaring, men blot fordi du ikke vil tabe ansigt så behøver du ikke holde fakta på afstand, det hele står her sort på hvidt, for den som har fostand.

Det er altid nemmere at have en mening, det er som røvhuller, alle har en
Men når det kommer til reel indsigt om tingene så er det noget andet, jeg er så pokkers træt af at alle skal have en mening om noget de ikke aner en klapand om og ikke gider at sætte sig ind i tingene inden de udtaler sig, her læs det her og kom så igen når du kan argumentere bedre for din sag.

Det er fandme pinligt for dig at du forsøger at smutte uden om din egen manglende kompetence ved blot at forsøge at latterliggøre mig, det viser vel mere om din egen umodenhed end det viser om mit behov for hjælp.

Hahaha.... Tak for en morsom morgen og se nu for pokker at læse på lektien inden du kommer med et eller andet latterligt svar

http://www.biokemi.au.dk/kwee/mobiltelefoni.html

Citat:
MOBILTELEFONI

? SPØRGSMÅL

á Ved man om det er farligt at bruge mobiltelefonen?

á Ved man om det er farligt at bo under en mobiltelefonmast?

á Er der forskel mellem 3G/UMTS mobiltelefoni og den nuværende GSM?

á Er der tilstrækkeligt hvis de siger, at sikkerhedsgrænsen overholdes?

á Hvem har hidtil stået for informationen om mobiltelefoner mm.?

á Hvorfor har befolkningen i Danmark ikke fået noget at vide før?

á Er det rigtigt at mere forskning er nødvendig?

! Fakta

á Forskningen har allerede vist at der er betydningsfulde biologiske og helbredseffekter fra mobiltelefonstråling.

á De mest alvorlige effekter er signifikante forandringer i DNA og kromosomerne. De vedrører cellens vigtigste funktioner og er anerkendte som forvarsel for cancer og muligvis tidligt Altzheimer.

á Over 170 undersøgelser vedrørende stråling fra mobiltelefoner og master kan du finde i <Cellphone studies>

á Ud af disse viser 94 studier biologiske effekter, dvs. i 55% tilfælde.

á Af de 173 studier er 73 sponsoreret af industrien, og ud af disse viser 23 (32%) en effekt. Derimod viser de 97 studier, som er uafhængige af industrielle interesser, at der er en effekt i 72 tilfælde (72%). Industrisponsoreret forskning frikender således mobiltelefoner i meget højere grad end privat forskning.

á Stråling fra sendemasterne er af samme type som fra mobiltelefoner. De kan derfor give de samme effekter, såsom ubehag og helbredseffekter. Se <Maststudies>.

á 3G mobiltelefoner er af en anden type - med feks. højere frekvenser (gigahertz), forskellige pulseringen. Strålingen bliver også højere, hvis alle muligheder skal udnyttes. Der foreligger kun en enkelt unders¿gelse (Se <Hollandsk unders¿gelse>) om 3G master, som viser at den påvirker menneskets velbefindende.

á Den nuværende sikkerhedsgrænse er forældet og alt for høj. Den er udformet af ingeniører og fysikere, og baseret på beregninger på modeller og ikke levende mennesker. Læs <Forsigtighedsprincippet>.

á Hovedparten af de laboratorieforsøg udført af biologer, viser at det drejer sig om såkaldte non-termiske effekter, dvs. at de ikke skyldes varmepåvirkningen fra mobiltelefoner. Se <Nonthermal>

á Biologiske forandringer optræder således ved en bestråling som er mange tusinder gange lavere end sikkerhedsgrænsen, og længe før der kan måles en temperaturstigning.

á Sundhedsstyrelsen, Videnskabsministereriet, Kræftens Bekæmpelse og teleindustrien har stået for informationer om mobiltelefoni.

á De har hele tiden hævdet, at der ingen fare er for kræft fra mobiltelefoner og master. Dertil har de brugt bl.a. Kræftens Bekæmpelses undersøgelse fra 2001 som argument.

á Denne undersøgelse er blevet kritiseret af andre forskere. Se <Critics>, <Mobiltelefoner>, <SSI Rapporten>, <SSI Referencer>, http://www.bioelectromagnetics.org/news ... ews169.pdf, og

http://www.medikament.nu/PDF-filer/7-02/greenwash.pdf

á Der findes dog mange andre befolkningsundersøgelser fra udlandet om mobiltelefoniens helbredsmæssige effekter på mennesker. Se <Epistudies>

á Betydelige financielle interesser er involveret, og teleindustrien, regeringen, interesseorganisationer, sektorforskningen mm. har alle økonomiske interesser . Se også http://www.electric-words.com/

á De påstår hele tiden; at der skal mere forskning til, fordi forskere er uenige.

á Man har forsket i mobiltelefoniens sundhedsmæssige effekter i over 20 år, og her foreligger der allerede et omfattende materiale, som påviser helbredsmæssige effekter.

á Krav om mere forskning giver teleindustrien mere tid til at rejse flere mobiltelefonmaster. Husk tobakssagen!

Jeg tvivler på at du kan fatte det denne gang...

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Mvh. Astral

Senest rettet af Astral 23 apr 2004 10:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Så stop dog!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
@astral: Jeg giver dig ret i, at mobiltelefoner kan være skadelige. Ikke på eet eneste tidspunkt har jeg sagt andet. Men man læser jo det, som man gerne vel have der skal stå ikk?

Og at jeg skulle latterliggøre dig??? DET KLARE DU JO HELT FINT SELV!!!

Men hvis det er din form for selvhævdelse, så skal du da være velkommen. Du skal bare være glad for at personlige angreb ikke længere er tilladte...

- Rylle :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Så er det vist kommet så offtopic som det skal, lukket

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]