Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så har jeg nok husket forkert. My apologies :oops:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Én ting er, hvordan vores tandsæt er indrettet, noget andet er vores fordøjelsessystem... Hvor mange af jer kunne undgå at brække jer og blive syge, af at spise råt kød ???

Jeg er stadig af den overbevisning, at mennesket er planteædere.

Vores styrke ligger ikke i hvad vi KAN gøre, men AT vi kan lade være med at gøre de ting.
Vi er det eneste dyr, der (for det meste) kan kontrollere sig selv.

(Ja, og det rager mig at du spiser tartar-madder, det ville du sgu ikke kunne tåle at gøre hver dag, året rundt!)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Én ting er at slå et dyr ihjel der har levet hele sit liv i naturen, eller ihvertfald under forhold der har tilladt det at udleve sine naturlige instinkter, og spise det.

En anden ting er at spise de dyr der bliver produceret idag under torturlignende forhold, stuvet sammen på så lidt plads som overhovedet muligt, "forædlet" for at de skal vokse hurtigere, og præventivt behandlet med forskellig medicin, fordi sygdomme spreder sig som en steppebrand under disse forhold.

Vidste i fx. at den almindelige slagtekylling begynder at støvebade (en almindelig fjerkræaktivitet) hvis man giver den en indsprøjtning morfin? Dyret er simpelt hen ikke istand til dette normalt, fordi det er udviklet til at vokse så hurtigt, at trykket fra dens vægt giver store smerter i benene.

Jeg spiser selv kød, men har det efterhånden ikke specielt godt med det. Jeg kunne godt gå hen og blive vegetar af den grund. En anden ting er også, at jeg tror man får en masse stresshormoner (og evt. medicinrester) ind i systemet ved at spise kød fra et dyr der har haft en ubehagelig opvækst, og at jeg tvivler på at ens krop og sind har særligt godt af det.

Dextrose skrev:
Jeg har været vegetar i lidt over 8 måneder... og har ingen planer om at stoppe foreløbigt.

Det har nok været et biprodukt af at spise en masse LSD, men jeg har det godt med det, og føler mig velernæret og tilpas! :D

Jeg er lidt nysgerrig mht. hvilke LSD oplevelser du har haft der har fået dig til at blive vegetar? Enhedsoplevelser med naturen eller sådan noget?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Drupe skrev:
Jeg er lidt nysgerrig mht. hvilke LSD oplevelser du har haft der har fået dig til at blive vegetar? Enhedsoplevelser med naturen eller sådan noget?

Præcist...

Det gik pludseligt op for mig, at vores menneskelige lemege kun er til låns... Hvem ved, om jeg er slagtekvæg i næste liv? Det ville fandme være nederen. Hvem ved om Hitler var et tortureret dyr i sit tidligere liv ???

Alle levende væsener har ret til et godt og uforkortet liv.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Forresten husk at faa masser af protein, vitamin og alt muligt andet som du ellers normalt kun faar gennem kQd...

Spis masser af bQnder, soja produkter osv...linser oss...
Det kan selvfQlgelig osse faas gennem diverse kost tilskud

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
"jeg bader i blod og indvolde
min mund er rød og våd.
Jeg ligger her i mit eget kødhelvede,
og føler al den trøst.
I min mave findes dødt væv....
oooooh giv mig mere af det søde kød"

Lille sang jeg altid synger før jeg indtager store mængder af guds børn i et slagteorgie med kniv og gaffel....

PS. Dræb delfinerne :twisted:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro
Selvom om det er svært at se så er vegetarisme en luksus som kun ganske få mennesker på denne jord kan tillade sig (vesten)...
Helt fra stenalderen har mennesket spist alt spiseligt det kunne komme i nærheden af for at overleve, og det er kun fordi vi her i vesten er så privilegerede at vi kan vælge vores føde at vi kan tillade os at være vegetarister...

Jeg holder fast i teorien om at mennesker er skabt altædende og jeg mener at kunne erindre at det netop ses pga visse dele i vores kæbe parti/ tænder....

Jeg synes det er fuldstændig i orden at nogle folk fravælger at spise kød men synes det er ligeså ok at folk gør det.. Jeg personligt går ind for en dejlig varieret kost.. og med et par røde steaks engang imellem :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

AOL skrev:
Selvom om det er svært at se så er vegetarisme en luksus som kun ganske få mennesker på denne jord kan tillade sig (vesten)...
Helt fra stenalderen har mennesket spist alt spiseligt det kunne komme i nærheden af for at overleve, og det er kun fordi vi her i vesten er så privilegerede at vi kan vælge vores føde at vi kan tillade os at være vegetarister...

Jeg går ud fra at det kun er vesten du mener...

Men ja, det var sgu ikke så underholdende at være vegetar i 70'erne, da vi ikke havde alle de etniske butikker med forskelligt eksotisk frugt og grønt.
Inderne har jo ikke noget problem med vegetarianisme uden import... så vidt jeg ved, er ca. 80% af indiens befolkning vegetarer.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

syntes bare lige jeg ville tilføje et billede af min favouritdans under kød-orgie

Billede

Titel:
Dedikeret medlem

ved godt det er selvvalgt hvor dybt man vil gå med vegatar stilen, men hvis man ser vingummi'er hvor selve stivlsen er lavet af ben-mel. Er man så stadig vegatar?

Og molykulært er kød (i fedt sammenhæng) også rimelig nærtliggende nogen nødder og frug-kød fra planter :?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Skyd-Sven skrev:
Spis masser af bQnder

Her må jeg protestere! Bønder er absolut lavet af kød, så lad endelig være med at spise dem, hvis I gerne vil være vegetarer!

Citat:
ved godt det er selvvalgt hvor dybt man vil gå med vegatar stilen, men hvis man ser vingummi'er hvor selve stivlsen er lavet af ben-mel. Er man så stadig vegatar?

Det er i orden at se på vingummier, det er mere det dér med at spise dem, der er problemet.

Og læs nu jeres indlæg igennem, inden i poster dem folkens!
Hastværk er lastværk!

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

hvis man vil misforstå det, kan man misforstå alt! tror godt folk kan se pointen i begge indlæg. Og hvis man nu ligger inde med et problem som består af f.eks at formulere sig, eller stave rigtigt, er det da godt du lige kan trampe lidt på os.. i love you :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg er 110% enig med Psyko!
Når nu I poster så fandens meget, som I gør, så er det fordi I har alt for meget tid i overskud. Og så er det vel ikke for meget forlangt, at få noget kvalitet på Jeres posts.

Citat:
Og molykulært er kød (i fedt sammenhæng) også rimelig nærtliggende nogen nødder og frug-kød fra planter

Hva´ skal du være provokerende???

Kan du stave til pektin eller carageenan? Tror seriøst ikke at mange slikproducenter anvender gelatine, den dag i dag?

Vh CC

Titel:
In our memories

sorn > Hvis du er ordblind, eller har svært ved at stave, så beklager jeg. Men lad lige være med at himle med øjnene, det ser så pisse dumt ud!

Mvh. Psyko

Senest rettet af Psyko 16 jun 2004 19:41, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

"undskyld jeg ikke staver eller formulerer mig så godt, som psyko eller cannachem.."

Titel:
In our memories

CannaChem skrev:
Kan du stave til pektin eller carageenan? Tror seriøst ikke at mange slikproducenter anvender gelatine, den dag i dag?

Jeg er ked af at skuffe dig, men stortset alt vingummi og lignende indeholder gelatine den dag i dag. Jeg ved det, for jeg tjekker altid varedeklarationen. Ved ikke hvorfor de stadig holder fast i gelatine, men måske er det bare i traditionens ånd? Eller i pengepungens interesse?

-Psyko

Titel:
In our memories

sorn skrev:
"undskyld jeg ikke staver eller formulerer mig så godt, som psyko eller cannachem.."

Jeg beklager...hvis du virkelig har svært ved at stave, så får du hermed min uforbeholdne undskyldning.

Mvh. Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Psyko skrev:
CannaChem skrev:

Jeg er ked af at skuffe dig, men stortset alt vingummi og lignende indeholder gelatine den dag i dag. Jeg ved det, for jeg tjekker altid varedeklarationen. Ved ikke hvorfor de stadig holder fast i gelatine, men måske er det bare i traditionens ånd? Eller i pengepungens interesse?

-Psyko

HAHAHA...så kan jeg fandme lære at undersøge tingene først, før jeg spiller bedrevidende :oops:
Nu jeg sidder og ser på min pose med Blue Jeans(ikke bukser!), kan jeg kun give dig ret. Gelatine er faktisk stoffet, der er 5. mest af i posen.
Men i husholdningen...der bruges i hvert fald pektin(og gelatine), til marmelade o.s.v. Jeg har også set carageenan anvendt, dog ikke så ofte.
Nu vil jeg ikke undskylde mig selv, men efter al den BSE snak, troede jeg faktisk ikke at gelatine blev brugt så flittigt længere...jeg er blevet klogere heh

Citat:
Og molykulært er kød (i fedt sammenhæng) også rimelig nærtliggende nogen nødder og frug-kød fra planter

sorn: Jeg er sikker på, at du kan formulere dig, så selv jeg fatsvage kan forstå det. Ovenstående har jeg dog prøvet at tyde - uden held :(

Vh CC

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Tror han mener at animalsk kQd delvist ligner fedt fra frugt og fra nQdder.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej nej, det er den nye kødfrugt han taler om! Det er ligesom en fersken, så bare med muskler og hud rundt om kernen i stedet for frugtkød. Man skal bare have fat i dem mens de er friske, hvis de bliver for gamle begynder der at komme hår på, phew!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]