Én ting er at slå et dyr ihjel der har levet hele sit liv i naturen, eller ihvertfald under forhold der har tilladt det at udleve sine naturlige instinkter, og spise det.
En anden ting er at spise de dyr der bliver produceret idag under torturlignende forhold, stuvet sammen på så lidt plads som overhovedet muligt, "forædlet" for at de skal vokse hurtigere, og præventivt behandlet med forskellig medicin, fordi sygdomme spreder sig som en steppebrand under disse forhold.
Vidste i fx. at den almindelige slagtekylling begynder at støvebade (en almindelig fjerkræaktivitet) hvis man giver den en indsprøjtning morfin? Dyret er simpelt hen ikke istand til dette normalt, fordi det er udviklet til at vokse så hurtigt, at trykket fra dens vægt giver store smerter i benene.
Jeg spiser selv kød, men har det efterhånden ikke specielt godt med det. Jeg kunne godt gå hen og blive vegetar af den grund. En anden ting er også, at jeg tror man får en masse stresshormoner (og evt. medicinrester) ind i systemet ved at spise kød fra et dyr der har haft en ubehagelig opvækst, og at jeg tvivler på at ens krop og sind har særligt godt af det.
Dextrose skrev:
Jeg har været vegetar i lidt over 8 måneder... og har ingen planer om at stoppe foreløbigt.
Det har nok været et biprodukt af at spise en masse LSD, men jeg har det godt med det, og føler mig velernæret og tilpas!

Jeg er lidt nysgerrig mht. hvilke LSD oplevelser du har haft der har fået dig til at blive vegetar? Enhedsoplevelser med naturen eller sådan noget?