Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Har foresten hørt på et tidspunkt, fra en narkosag der var baseret hovedsageligt på aflytninger og sms'er, at det kun er et fåtal af aflytninger der bliver foretaget af mennesker, størstedelen er sådan nogle computer voicetriggers som kun bånder samtaler hvis eks. kokain bliver nævnt.
Disse burde kunne omgås med alm. sort snak.
Desuden er der vist en 30seks regel (hmm måske mere) at hvis det hele lyder meget uskyldigt og familært de første 30 sek har de ikke lov til at forstyrre privatlivets fred yderligere.

Selvfølgelig dur sort snak kun indtil en af parterne skal have det forklaret, så er det pludselig bevis materiale.
Har nogle gange været ude i noget fuldstændig sort, total forbihinanden snak, som endte med at vi blev nødt til at mødes face2face for lige at finde ud af hvad der var los.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dét voicetriggersystem kan vel ikke være forbundet til al net.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Bakkenbart skrev:
Dét voicetriggersystem kan vel ikke være forbundet til al net.
Nej, vist ikke alle der aflyttes sådan.

Min hash pusher snakkede engang om at han blev aflyttet så man skulle hverken skrive eller ringe til ham om sådan noget, bare komme forbi. Det var vist også en voicetrigger der gemte samtalerne/sms'erne hvis der blev nævnt nogen bestemte ord deri.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Sådan en gang lort kan du poste i fuckforummet. Hermed slettet.

Child

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du skal gå med rygmærke, før du kan overvåges? Og du kan ringe og spørge, om du bliver overvåget? Det lyder som noget sludder, har du et link (denne her siger det modsatte, og de gør iøvrigt ofte mere, end de selv siger de gør)?

*

Hvad angår, at man kan lytte på slukkede telefoner - det Danske Forsvar tager den i hvert fald 100% alvorligt. I min konskriptionstid fik man præcist det at vide; og af samme årsag skulle alle mobiltelefoner have deres batterier ude, hele tiden, under alle øvelser. Hvad ingen selvfølgelig overholdt. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg forstår ikke folk har problemer med det her.Selfølgelig taler man ikke om stoffer i en telefon.Man VED det er en mulighed at den kan blive aflyttet,så hvorfor tage nogen chanver?

Med hensyn til at aflytte fastnet telefoner,har de et fif hvor de kan lytte gennem røret selvom det er lagt på.
Af samme grund burde man altid tage stikket ud hvis man drøfter rigtigt sensible sager.
MEN..der skal altså være en ret god grund før de begynder på det.Men det kan gøres,og bliver gjort i nogen tilfælde.Panserne har mange små tricks oppe i ærmet som mange slet ikke er er klar over de kan.

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Desuden er der vist en 30seks regel (hmm måske mere) at hvis det hele lyder meget uskyldigt og familært de første 30 sek har de ikke lov til at forstyrre privatlivets fred yderligere.

§ ønskes...?

det er korrekt at den mobiltelefon kan aflyttes gennem mikrofonen, sålænge batteriet er i.

det er rimeligt dyrt at foretage en aflytning, derfor gøres det ikke i så høj grad ( http://www.nordjyske.dk/index.aspx?page ... earsektion <- læste den i papir udgaven, der kræves desværre betaling for at læse den online)

men det hele handler som allerrede sagt, jo bare om at være klar over hvad man siger hvad og hvornår.

og ærlig talt, alt under mellem størelse dealer niveau tvivler jeg sq stærkt på at de gider interessere sig for......

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Hvad med SMS?

Skal politiet have haft din telefon i hånden (for at aflæse IMEI-nummer) eller er det nok med at henvende sig til teleselskabet for at få udlæst en liste over dine sms'er? Nogle der har erfaring her?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dit telefon broadcaster IMEI-nummeret på GSM-netværket...

Men giver det ikke lidt sig selv, at de blot behøver at henvende sig til teleselskabet?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Zikterion skrev:
det er korrekt at den mobiltelefon kan aflyttes gennem mikrofonen, sålænge batteriet er i.

Ref?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, den vil jeg sgu også gerne se.

Jeg har selv hørt den masser af gange, men jeg er stadig overbevist om det er en røver.

Ellers skulle samtlige mobil-producenter være med i en kæmpe sammensværgelse, ved at implementere en fælles bagdør i mobilernes firmware... det holder sgu bare ikke!

Titel:
Medlem

Nu behøver alle mobilfirmaerne ikke være involveret i en sammensværgelse for at gøre det til virkelighed. Det kunne såmænd blot være en (bevidst?) fejl i en enkelt linie kode i et stykke firmware fra et firma. Så at udelukke det på basis af konspiration er ikke et skudsikkert argument. Dermed ikke sagt at alle mobiler har en bagdør.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Zikterion skrev:
Citat:

§ ønskes...?

Well har ikke nogen dokumentation for påstanden, men ved at et fuldbyrdigt medlem jeg fester med en sjælden gang, i hvertfald har sin kæreste til at ringe op og snakke smalltalk et stykke tid ved vigtige ting. Fordi de ikke må være med på en lytter til evig tid.
Om det så er en lovmæssig hindring for rejseholdet der er fordelen, eller det bare er for at de skal miste interessen aner jeg faktisk ikke desværre. Men sikkert ingen dum ide anyway, hvis man er seriøs paronid.

Zikterion skrev:
og ærlig talt, alt under mellem størelse dealer niveau tvivler jeg sq stærkt på at de gider interessere sig for......

Tværtimod, sandsynligheden for at en mellem størrelse dealer eller derover fortaler sig over telefonen, i forhold til en mindre måske forholdsvis ny i faget, er minimal.
Plus at ham den lille 16-årige knægt der i forvejen ikke kan håndtere en telefonsamtale er noget lettere at knække i et bad-cop forhør end en gammel biker.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
jeg er faktisk også lidt bange for min tlf. bliver aflytted, har også oplevet nogle underlige ting når jeg snakker.... men jeg tror ik der er så meget andet at gøre end at lade være med at sige noget om noget eller nogen over tlf. man kan lige så godt være på den sikre side.....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]