hamp: Sjovt du lige skal bringe det op. I morges emailede jeg Esben Danielsen for at få svar på 4 spørgsmål som jeg havde vedrørende denne episode. Der gik lidt over 2 timer, så ankom hans svar i min indbakke. Det så således ud, han svarer nedenunder hvert af mine spørgsmål:
Citat:
Hvem traf beslutningen om at klippe pigens armbånd? En "tilfældig"(undskyld udtrykket) campingvagt, eller nogen fra ledelsen?
---------- Vi har en afviklisngansvarlig på hele døgnet, vedkommende tog beslutningen på grundlag af kontakt fra politiet.
Hvilken kompensation fik hun efterfølgende?
---------- Vi dækkede den billet hun havde købt ekstra samt gav hende en gave og en stor undskyldning.
Hvor lang tid gik der før I fandt ud af at der var begået en fejl?
----------- På morgenmødet kl. 08:00 morgenen efter. Her bliver alle sådanne ting taget op og evalueret.
Kan du evt. give en mere detaljeret beskrivelse af hændelsesforløbet, sådan som I har oplevet det?
----------- Nej desværre, da det er fortroligt hvordan politiet melder om noget sådant.
Sagen er klar for mig: Festivalen har klart overreageret, og har efterfølgende erkendt og rettet fejlen. Beslutningen blev truffet af en sikkert overivrig ansvarlig, som nok ikke havde tænkt tingene igennem på forhånd, og som måske inderst inde er bitter over at han ikke selv tør give sig lov til at ryge den slags. Naturligvis sker der fejl i håndteringen af nogle ting på så stor en festival, og der er jo så ikke andet man kan gøre end at rette op på skaden når man opdager miseren, og det er netop hvad festivalen har gjort. Derfor kan jeg overhovedet ikke se hvad grunden skulle være til at boycotte festivalen... Det er jo røvhyggeligt at være der, og tilsyneladende er ledelsen ikke blege for at indrømme hvis de jokker i spinaten. Thumbs up til ROSKILDEFESTIVAL!!!