Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
jeg har en tysk bekendt som blev taget af vagterne for at ryge en joint og fik klippet sit armbånd, så det er mere end 1 fejl, forrykt roskinde uden hash de har vidst glæmt hvad festivallen handler om og altid har handlet om... doeneg

jeg har snakket med esben danielsen og han er ikke bekendt med den episode. han har kikket log bogen igennem og en tysker er blevet anholdt for salg af hash, og politiet har taget ham med - men det er jo nok ikke den samme.

kan du uddybe din historie mere doeneg? skriv evt til esben danielsen om det...

Titel:
Man render ikke rundt med en samurai kniv til en festival om man så har købt den der eller ej, det er da også helt ude i skoven at RF tillader boder der sælger våben- Det kan da godt være at den ikke er skab og bladet ikke er så spidst, men vil du lade mig overfalde dig med den? Nej vel, den behøver hverkan at være særlig spids eller skab for at være farlig. Havde han købt den og pakket den ned i sin taske og taget den med hjem var det aldrig sket, som der bliver pointeret blev han bustet i sin lejer. Personligt syndes jeg at enhver der bliver taget med våben skal da have en bøde og smids ud, men det er forkasteligt at han har købt den på RF i en af boderne.

@Dex U are so right, det er fordi jeg har lavet den som en stiky!

Jeg vil stadig ikke anbefale RF til nogen, det er da så lant ude det de har kørene.
Medbring ikke våben - de fåes her allerede, men tager du hash så er det UD!

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Piercer skrev:
Personligt syndes jeg at enhver der bliver taget med våben skal da have en bøde og smids ud

Nu havde jeg en lommekniv med på festivalen, som jeg brugte til at smørre chokoladeboller med - skal jeg så også smides ud? For den kniv er da i høj grad også et farligt våben (6 cm knivskarpt blad) :-)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hvordan kan man klage over at loven bliver overholdt, selvom det så sker på en festival. Altså der skal ikke herske tvivl om at jeg går ind for en legalisering, men jeg syntes faktisk ikke at man kan klage over at politiet tager folk der ryger hash. Istedet burde vi stemme efter det, skrive læserbreve og lign. Hvis folk vil gøre oprør så lad jer blive taget med lidt hash og gå i fængsel for det! Det er en protest der vil noget og som rent faktisk kunne blive hørt. Men at der er nogen der boycotter Roskilde festival tror jeg ikke er noget som rent faktisk bliver opdaget, og så syntes jeg også at der er masser af gode ting der. Jeg vil gerne medgive at jeg hader synet at uniformer, også på en festival, men så længe at stoffer er illegale må de jo være der for at stoppe det. Jeg er faktisk direkte glad for at de er der til at stoppe tyveri, vold og spritkørsel !
Jeg syntes lige at jeg vil tilføje at jeg havde en ven der blev smidt ud fra Jelling musikfestival fordi politiet troede han røg hash! et var bare æbletobak men han kunne ikke overbevise dem! Det tog ham et ½ døgn før han var inde igen !

Titel:
Medlem

hamp skrev:
Hvordan kan man klage over at loven bliver overholdt, selvom det så sker på en festival. Altså der skal ikke herske tvivl om at jeg går ind for en legalisering, men jeg syntes faktisk ikke at man kan klage over at politiet tager folk der ryger hash. Istedet burde vi stemme efter det, skrive læserbreve og lign. Hvis folk vil gøre oprør så lad jer blive taget med lidt hash og gå i fængsel for det! Det er en protest der vil noget og som rent faktisk kunne blive hørt. Men at der er nogen der boycotter Roskilde festival tror jeg ikke er noget som rent faktisk bliver opdaget, og så syntes jeg også at der er masser af gode ting der. Jeg vil gerne medgive at jeg hader synet at uniformer, også på en festival, men så længe at stoffer er illegale må de jo være der for at stoppe det. Jeg er faktisk direkte glad for at de er der til at stoppe tyveri, vold og spritkørsel !
Jeg syntes lige at jeg vil tilføje at jeg havde en ven der blev smidt ud fra Jelling musikfestival fordi politiet troede han røg hash! et var bare æbletobak men han kunne ikke overbevise dem! Det tog ham et ½ døgn før han var inde igen !

Selvfølgelig kan man ikke brokke sig over at politiet giver bøder for besiddelse af hash, da dette jo trods alt er en del af deres job. Jeg ved ikke helt hvordan det hænger sammen men som jeg har forstået det er det roskildefestivalen der har smidt pigen ud, og ikke politiet. Jeg synes det er mærkeligt at hun skal straffes to gange. Først før hun en bøde for at være i besiddelse af hash. Fair nok, hun har overtrådt loven. Men derefter bliver hun smidt ud af festivalen!?
Der står jo ingen steder at Roskildefestival skal smide hende ud efter at hun er blevet taget. Hvorfor kan de ikke bare blande sig udenom og lade politiet give de bøder de nu engang skal give, og så er der ikke mere i det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Piercer > Prøv at læse min post igen, du misforstår mig. Jeg siger ikke at det er okay at han havde kniven, jeg prøver bare at forklare hvorfor festivalen valgte at gøre som den gjorde, fordi jeg tilfældigvis var til stede under episoden. Desuden skete det ikke i hans lejr, men i min lejr hvor han var på besøg. Han havde haft den i tasken og skulle vise den til en anden, derfor tog han den op og det var der så nogen der havde set. Han har ikke viftet med den eller truet nogen, og tror heller ikke det var planen, men som sagt kender jeg ham kun fra det ene møde.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
enig med piercer: boykot den festival den er kørt af skinnerne, og det bliver sgu sværre og sværrere for hvert år der går. der sættes flere og flere restriktioner på alt, jeg erindrer sidste år (2003) da alle blev nødt til at stå i kø i 5 timer søndag med fuld oppakning og fyldt blære for at komme ind. engang kunne man da køre ind med en bil på markerne og lave sig en seriøs lejr.
og al respekt for de døde, men sikkerheden er steget ledelsen til hovedet også på andre områder.
mht. pansere, så plejer de sgu ikke at være noget problem, de tager det jo lidt som en ferie og hygger sig med deltagerne og prøver at skabe et godt klima. de ser igennem fingrene med meget.
lejrgeneralen ( ham med de 15 armbånd syet på sin gamle firser cowboyvest ) og os andre ( 10 stk ) skrider i år vi starter med skanderborg , så må vi se!
tak for denne gang.

Titel:
Dedikeret medlem

gid i var i skanderborg og ble der.............

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
TSR... Med hensyn til sikkerheden vil jeg give dig ret.. Det er virkelig blevet for meget! Men et boycut ville satme være en skam!! Og for øvrigt ville det jo ikke flytte en skid! Næste alle elsker den festival, så den skal sq nok blive udsolgt alligevel..! :wink:

Titel:
@jespar Nu er det ikke en lomme kniv til at smøre bolder med vi snakker om, men i givet fald så høre en sådan kniv hjemme i dit tlt med dine køkken ting og oppakning. Tror næppe der er nogen der vil tilte over man har en kniv med til camping formål, men den høre også kun til der og ikke noget man skal fægte rundt med eller gå rundt med.

Piercer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

esben danielsen citat:

"Vi ændrede klart praksis(efter hollænder skandalen) så vi ikke klipper armbånd for små forseelser fortsat - før vi griber ind kræver det en egentlig sigtelse.
Således tager vi ikke armbåndet fra folk der får parkeringsbøder, bøder for mindre mængder af hash, har en for lang kniv med etc...."

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Nej fair nok, en festival skal ikke smide folk ud fordi en bliver taget med to gram hash. Det har de erkendt. Men hvem tog den oprindelige beslutning. Var det en mopset campingvagt eller en mellemleder af en slags ??? Er der nogen der har været ude og sige at det var den øverste ledelse der traf beslutningen om armbåndsklip ? Der er mange frivillige på roskilde, sikkert også nogle dumme svin her og der som er magtsyge og har set sig ondt på en af en eller anden grund! Jeg syntes ihvertfald det er et for spinkelt grundlag, særligt i lyset af de andre meget større ting der sker omkring os af uretfærdigheder !!!
Just my 2 cents!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hamp: Sjovt du lige skal bringe det op. I morges emailede jeg Esben Danielsen for at få svar på 4 spørgsmål som jeg havde vedrørende denne episode. Der gik lidt over 2 timer, så ankom hans svar i min indbakke. Det så således ud, han svarer nedenunder hvert af mine spørgsmål:

Citat:
Hvem traf beslutningen om at klippe pigens armbånd? En "tilfældig"(undskyld udtrykket) campingvagt, eller nogen fra ledelsen?
---------- Vi har en afviklisngansvarlig på hele døgnet, vedkommende tog beslutningen på grundlag af kontakt fra politiet.

Hvilken kompensation fik hun efterfølgende?
---------- Vi dækkede den billet hun havde købt ekstra samt gav hende en gave og en stor undskyldning.

Hvor lang tid gik der før I fandt ud af at der var begået en fejl?
----------- På morgenmødet kl. 08:00 morgenen efter. Her bliver alle sådanne ting taget op og evalueret.

Kan du evt. give en mere detaljeret beskrivelse af hændelsesforløbet, sådan som I har oplevet det?
----------- Nej desværre, da det er fortroligt hvordan politiet melder om noget sådant.

Sagen er klar for mig: Festivalen har klart overreageret, og har efterfølgende erkendt og rettet fejlen. Beslutningen blev truffet af en sikkert overivrig ansvarlig, som nok ikke havde tænkt tingene igennem på forhånd, og som måske inderst inde er bitter over at han ikke selv tør give sig lov til at ryge den slags. Naturligvis sker der fejl i håndteringen af nogle ting på så stor en festival, og der er jo så ikke andet man kan gøre end at rette op på skaden når man opdager miseren, og det er netop hvad festivalen har gjort. Derfor kan jeg overhovedet ikke se hvad grunden skulle være til at boycotte festivalen... Det er jo røvhyggeligt at være der, og tilsyneladende er ledelsen ikke blege for at indrømme hvis de jokker i spinaten. Thumbs up til ROSKILDEFESTIVAL!!! :D

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Enig Child.

Jeg har fortsat tiltro til festivalledelsen, og mener de har handlet som de skulle, efterfølgende i denne sag.

Og ja, Roskilde Festival havde en rigtig fin stemning hele vejen igennem, og det virkede ikke til at de, eller politiet, havde specielt travlt med at antaste de farlige, asociale og samfundsnedbrydende cannabisnydere.

:-)

Titel:
Insane psychedelia user!

Haha! Det er sgu' da kun i Danmark sådanne ting kan ske. En festival undskylder overfor de gik for hårdt frem mod narko.

Titel:
Dedikeret medlem

narko = hash?????

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

eb --> i DK er alt lig med narko !!

Titel:
Dedikeret medlem

nu er det daffy duck herfra der udtaler det.

esben danielsen siger:
Citat:
Således tager vi ikke armbåndet fra folk der får bøder for mindre mængder af hash

Titel:
Insane psychedelia user!

Utroligt at folk gang på gang er liberale i deres holdning til stoffer - men imod frihed på alle andre områder :roll:

Den hollandske tøs skader ingen ved at ryge hash, fenriz' ven skader ingen ved at have kniv på sig.

Hvis I synes at festivalen håndterer ting forkert, så lad vær med at komme der. Giv da stakkels Esben D. noget fred, han har nok bedre ting at lave end at svare på mails fra gnavne "narkomaner".

Titel:
Dedikeret medlem

K+ dig jensus, er du blevet dig selv igen?

længe leve roskilde...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]