Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
Staten sorterer vel bare dem fra de kan, da jeg gik i 7. fik vi nogle andre folder og der var kun tegninger der viste forskellige måder at tage det på, jeg kan ikke huske hvad der var de hed.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror personligt at det der stykke tjald er guffen.
Det ligner "Niederwied",Hollandsk Hash laver af Regeringen.Hvis ikke man er vant til at ryge skal man vitterlig passe på nallerne der. :shock:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Niederwied er skunk.... så vidt jeg ved... Ved ikke om det osse er et ord for hash lavet af skunk.

Skunk kom jo frem i holland da det blev lovligt i 75 (Er ikke sikker på årstallet) men det var stadig forbudt med import fra andre lande. Så producerede holllænderne selv i stor stil og det førte til NiederWied.

Med mindre jeg er totalt fejl informeret er det sådan det er. Men på den anden side så læste jeg ovenstående i random bog på et skole bibleotek så hvor det pásser.....

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Skyd-Sven skrev:
Niederwied er skunk.... så vidt jeg ved... Ved ikke om det osse er et ord for hash lavet af skunk

Det kunne jo, uden den store anstrengelse, antages at være Niederweed-ryst :wink:

@Gonzo: Endelig var der én med forstand på tjald, der kender de visuelle kriterier for god hash :)

Det er for h.... ikke så svært at se at det er god hash...vel knægte? :lol:
...og god hash er ikke nødvendigvis den til 70 eller 80 kr på Staden...det er en fordel at kende nogen der kender nogen der kender nogen der kender til god hash...

Vh CC

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Skyd-Sven skrev:
Niederwied er skunk.... så vidt jeg ved... Ved ikke om det osse er et ord for hash lavet af skunk

Det kunne jo, uden den store anstrengelse, antages at være Niederweed-ryst :wink:

Vh CC

Nemlig, Niederwied ER nemlig ryst taget fra højt potente skunks.Jeg har prøvet at ryge det I Amsterdam,og der skal altså en god ryg til..lol!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

k så blev jeg det klogere :D

Canna jeg ak sagtens genkende en god klump hash og konsistensen på den klump ser ud til at vøre dejlig og blød meeen.... farven!! PUHA! Det er sq den jeg har så meget imod.

Selvom jeg nu lisså tit støder på noget hårdt presset hash der er lisså godt som de bløde marcipan agtige klumper der.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Med hensyn til farven er den måske lidt lys, men det kan jo også være nyligt sammenpresset ryst af optimalt høstklare trichomes, som jo er gennemsigtige eller mælkehvide...?

Ved stuetemperatur skal god hash være blød og ikke mindst sej.
Men ved 5-10°C bør hashen være krystallinsk og knække i et sprødt brud, hvor bruddets inderside skal være så gråt som muligt, hvilket indikerer tilstedeværelse af harpiks og fravær af plantemateriale :wink:

...og endelig er der jo flammeprøven, hvor hashen øjeblikkeligt bør boble/koge når en lighterflamme sættes til...

Nå, det var meget skriveri pga. en lille statsejet gnalling :lol:

Vh CC

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
Det ligner sgu en lille klump rugbrød! eller en meget meget lille klump hash meget tæt på!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
B3ND skrev:
det er sgu lige meget med farver osv.. da jeg fik de hæfter i folkeskolen var jeg slæt ikke i tvivl om at det var nåed jeg sku prøve!

Hehe, havde det på præcis samme måde. Havde så vidt jeg husker lyst til at prøve det i en ret tidlig alder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]