Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Hvad er dine visioner om Psykedelia.dk's fremtid?
Genåben Fuckforummet! 39%  39%  [ 19 ]
Zannioy tilbage på boardet! 14%  14%  [ 7 ]
Heil Hitler! 33%  33%  [ 16 ]
Jeg mener det samme som alle de andre. 2%  2%  [ 1 ]
Årh, hvad!?! 12%  12%  [ 6 ]
Afgivne stemmer : 49
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Zannioy tilbage på boardet :P vi mangler lidt psykose :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
@Treasure: Psychedelia er et forum omhandlende NARKo, hvis i vil hyggesnakke så gør det et andet sted.

læs evt her! http://www.psychedelia.dk/filosofi.html

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Treasure

Jeg forstår ikke hvordan al den snak om straf kommer ind i billedet... Vi har taget en beslutning der beror på at vi ønsker Psychedelias image udadtil forbedret samt at vi ønsker en mere informativ side om vores niche: Stoffer. At disussionen tog udgangspunkt i de anstødelige emner i Fuck og hvad der skulle gøres ved det er en anden sag. Vi har primært lukket fuck-forummet fordi det

1: Var den største katalysator til useriøsitet på boardet som helhed.
2: Vi ønsker et mere seriøst billede af Psychedelia udadtil.

De folk der ønsker lamme links og billeder kan gå ind på de titunsinde af andre sites, der har DET som fokus. Psychedelia har ikke noget særligt udvalg af skægge ting og mht. personlige anekdoter kan vi jo overveje Tjalfes idé... Personligt synes jeg at den er glimrende!

Og btw. hvis vi skulle forfølge din idé omkring advarsler og kick-bans en masse kan jeg love dig for at der ville blive tynget ud i Psychedelias brugerklientel - Det er der ingen der ville få gavn af. Folk ville ikke længere have nem adgang til HR og admins'ne ville stå med et kæmpe administrativt arbejde! At folk tuder over at vi har taget deres legetøj fra dem virker helt ærligt en lille smule småligt - Gå dog ind på Demospasser eller et af de andre lignende sites og få jeres lyst til snuff, vold, dyresex osv. osv. stillet. Der er jo ingen der siger at man ikke må poste små spil eller andre lidt mere sobre og hyggelige ting i generelt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Treasure skrev:
Kollektiv afstraffelse eller ej - der er stadig noget der bliver ødelagt for nogen som egentlig ikke er en del af problemet.

Jeg er ganske sikker på at denne gruppe du omtaler har ganske let ved at undvære fuck-forummet eller har forståelse for at der findes sites, der er mere velegnede til den slags. I de tilfælde, hvor emnet har været seriøst, men har været på grænsen til Generelt eller lign, kan generelt strække sig lidt længere.

Titel:
Insane psychedelia user!

DR-D skrev:
@Treasure: Psychedelia er et forum omhandlende NARKo, hvis i vil hyggesnakke så gør det et andet sted.

Ok, jamen lad os da i forbindelse med det lukke alle fora der ikke har nogen direkte sammenhæng med narko som f.eks. Generel Diskussion, Art, Politisk Forum og Gæstebogen. Det har heller ikke så meget at gøre med filosofien bag psychedelia.

Jeg tror ikke det kommer til at løse noget, men det er jo selvfølgelig op til jer.

Lidt OT: Psychedelia tager afstand fra enhver brug af substanser som er direkte skadeligt for krop eller sind. - Og hvem bestemmer hvad det er? :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Treasure skrev:
Lidt OT: Psychedelia tager afstand fra enhver brug af substanser som er direkte skadeligt for krop eller sind. - Og hvem bestemmer hvad det er? :?

Det er jo netop hvad der skal diskuteres her! De offentlige instanser vil jo ikke komme med objektiv info om stoffer, så for at folk ikke er overladt til sig selv og kaster sig ud i vilde eksperimenter med ting de har hørt man kan bliver "høj" af... Hvis folk vil ændre deres bevidsthed, så lad dem dog blive guidet til en sikker oplevelse, for de gør det jo alligevel :!:
Men lad det være sagt, at der er stor forskel på et forbrug og et misbrug :!:

nå ja, fortsat lidt OT :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

tjalfe skrev:
Treasure skrev:

Det er jo netop hvad der skal diskuteres her! De offentlige instanser vil jo ikke komme med objektiv info om stoffer, så for at folk ikke er overladt til sig selv og kaster sig ud i vilde eksperimenter med ting de har hørt man kan bliver "høj" af... Hvis folk vil ændre deres bevidsthed, så lad dem dog blive guidet til en sikker oplevelse, for de gør det jo alligevel :!:
Men lad det være sagt, at der er stor forskel på et forbrug og et misbrug :!:

nå ja, fortsat lidt OT :wink:

Ja, der står bl.a. at psychedelia vil vidergive objektiv information om stoffer, men det var heller ikke det jeg spurgte om. Spørgsmålet er sådan set, hvad definitionen på et stofs "direkte skadelighed" er. Jeg kan da ihvertfald komme med utallige eksempler på stoffer, som bliver diskuteret her på boardet, som er skadelige for sind og krop. Men jeg er nu mere interesseret i hvad definitionen på det er, for det virker lidt selvmodsigende.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Andreas/Saiko-Pod skrev:
Vi har taget en beslutning der beror på at vi ønsker Psychedelias image udadtil forbedret samt at vi ønsker en mere informativ side om vores niche: Stoffer. At disussionen tog udgangspunkt i de anstødelige emner i Fuck og hvad der skulle gøres ved det er en anden sag. Vi har primært lukket fuck-forummet fordi det

1: Var den største katalysator til useriøsitet på boardet som helhed.
2: Vi ønsker et mere seriøst billede af Psychedelia udadtil.

Snak for dig selv!

"Vi" har ikke taget nogen beslutninger... det du skriver der, og vedtagelsen at fuck-forummet skulle lukkes, blev besluttet af ganske få af de medlemmer der ellers har noget at skulle have sagt.
Endda blev den truffet på ganske få timer, så folk der ikke lige var online den dag, ikke havde en mulighed for at få et ord indført!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

det blev på ingen måder vedtaget over et par timer, diskussionen kørte fra d. 15 sep, hvor Hali lagde ud med at poste hans mening om lukning af forummet og mange medlemmer tilføjede derefter deres mening om lukningen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
DR-D skrev:

Ok, jamen lad os da i forbindelse med det lukke alle fora der ikke har nogen direkte sammenhæng med narko som f.eks. Generel Diskussion, Art, Politisk Forum og Gæstebogen. Det har heller ikke så meget at gøre med filosofien bag psychedelia.

Jeg tror ikke det kommer til at løse noget, men det er jo selvfølgelig op til jer.

Der er nødt til at være et generelt forum. Hvor vil du lægge topics deromhandler generelle ting ved forummet? Topics om psychedeliske film, modereringen, spørgsmål til kroppen relateret til indtagelse af narko - sådanne spørgsmål bliver spurgt i generelt, hvilket du også havde set, hvis du havde kigget på første side af generelt.

Gæstebogen er interesserede folk, der endnu ikke er blevet medlemmer... Der er mange grunde til at have et sådant forum.

Titel:
Insane psychedelia user!

AoD skrev:
Treasure skrev:
DR-D skrev:

Der er nødt til at være et generelt forum. Hvor vil du lægge topics deromhandler generelle ting ved forummet? Topics om psychedeliske film, modereringen, spørgsmål til kroppen relateret til indtagelse af narko - sådanne spørgsmål bliver spurgt i generelt, hvilket du også havde set, hvis du havde kigget på første side af generelt.

Gæstebogen er interesserede folk, der endnu ikke er blevet medlemmer... Der er mange grunde til at have et sådant forum.

Man kan jo få enhver kategori drejet ind på noget, så det har en eller anden forbindelse til stoffer, men spørgsmålet er hvor relevant det er. Generel snak omhandler ikke stoffer, ergo har det ingen relevans for psychedelia - vil man hyggesnakke kan man gøre det på andre sites. Og Heil Hitler nu hvor vi er i gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
AoD skrev:
Treasure skrev:
DR-D skrev:

Man kan jo få enhver kategori drejet ind på noget, så det har en eller anden forbindelse til stoffer, men spørgsmålet er hvor relevant det er. Generel snak omhandler ikke stoffer, ergo har det ingen relevans for psychedelia - vil man hyggesnakke kan man gøre det på andre sites. Og Heil Hitler nu hvor vi er i gang.

Drejet ind på? Det er selve formålet med forummernes eksistens.

Titel:
Insane psychedelia user!

AoD skrev:
Treasure skrev:
AoD skrev:
Treasure skrev:
DR-D skrev:

Drejet ind på? Det er selve formålet med forummernes eksistens.

Så vidt jeg ved foregår spørgsmål angående forummets eksistens/fremtid, kald det hvad du vil, i medlemsforummet. Generel forummet er IMO lige så meget hyggesnak, hvis vi endelig skal det se det sort på hvidt, som fuck-forummet hvis man tager udgangspunkt i visionen om psychedelia og dens formål som udelukkende HR og oplysnings-site.

Hvis man endelig vil diskutere skadevirkninger og andre biologiske aspekter af stofmisbrug synes jeg man burde oprette et "Krop & Sjæl" forum i stedet, så man ligesom får en specifik indgangsvinkel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Treasure skrev:
Hvis man endelig vil diskutere skadevirkninger og andre biologiske aspekter af stofmisbrug synes jeg man burde oprette et "Krop & Sjæl" forum i stedet, så man ligesom får en specifik indgangsvinkel.

Det hører vel til i "medaljens bagside" forummet skulle jeg da mene...

Titel:
Insane psychedelia user!

tjalfe skrev:
Treasure skrev:

Det hører vel til i "medaljens bagside" forummet skulle jeg da mene...

Ja det kunne man godt mene, men jeg ser det mere som et forum der handler om nogle biologiske virkningsmekanismer som kan relateres til stof(mis)brug, som nødvendigvis ikke er negative, men hvor personer som er interesserede i de biologiske aspekter af stofverdenen kan diskutere, dele ud af viden, hjælpe andre osv. Men det er selvfølgelig kun som alternativ til general forummet som AoD mente var til sådanne emner. I praksis vil en person nok poste noget om hvordan et stof virker i enten syntetiske, visionære eller alkymistens hjørne alt efter hvad stof det er, men i princippet tror jeg det kunne være en god ide at få belyst nogle biologiske mekanismer i forbindelse med stof(mis)brug for det er IMO et godt grundlag for at forstå HR og tage vare på sig selv og andre når man nu tager et eller andet.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

spis en kiks og tag et wank.

Nu tager vi en prøvetid uden fuckforummet og ser om det forløber som vi håber.....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg forstår ikke hvorfor vi har denne diskussion? Beslutningen blev truffet af et flertal af medllemmerne og det bliver der ikke lavet om på. For mig at se har vi klart to muligheder: Enten holder vi "Fuck" lukket og så forsvinder møgungerne(!) og muligheden for at poste ligegyldigt, intetsigende lort, eller også genåbner vi det og lader et potentielt godt board henfalde til userisøsitet og med tiden den sikre død. Hvis sidstnævnte scenario eksekveres vil det også betyde tabet af en del af medlemmerne, men det vil ikke være fra samme gruppe som før. Det vil primært være ældre, seriøse medlemmer, som, for mig at se, er uundværlige hvis vi ønsker en saglig og nøgtern entheogen-diskussion på et dansksproget site. De vil ganske givet, forsvinde over på de store internationale fora fremfor at spilde deres tid her.

Jeg tilbringer ikke min tid her på Psychedelia fordi jeg finder det informativt, eller personligt givende på noget plan. Jeg er her heller ikke fordi jeg bruger "Fuck"-forum som kaffeklub og afløbssted for mine løbske teenage-hormoner. Jeg bruger min tid på Psychedelia fordi jeg har et oprigtigt ønske om at ændre nogle ting omkring samfundets opfattelse af psykedelika og bevidsthedsudvidelse generelt. Jeg er her også fordi jeg føler en personlig forpligtigelse overfor nye medlemmer som endnu ikke ved hvordan man behandler substanserne korrekt.

Før i tiden (Åh nej, skal vi nu høre på "Da far var ung"-talen...? -Goddamn right i skal!) var det sådan at nytilkomne postede en gang i mellem, læste en masse og ellers henvendte sig til de ældre medlemmer i en respektfuld tone. Ingen bukken og skraben, men bare en smule respekt fordi de trods alt har akkumuleret en del teoretisk såvel som praktisk erfaring med de forskellige emner. Senere, når man efterhånden blev en del af det sociale liv på boardet, mødte flere medlemmer irl osv, begyndte man at poste humor og inforståede topics.

I dag er det lige omvendt = Ét latterligt spørgsmål om amfetamin (som i øvrigt kunne være besvaret ved at UTFSE) og så ellers bare i gang med at poste lort om sexmisbrug af kyllinger, hvilke stoffer stjerner tager og alt muligt andet crap ovre i "Fuck". Jeg er, mildt sagt, pissetræt at præpubertære, gadesmarte møgunger og alt det pis de bringer ind på boardet.

Derfor bør "Fuck" efter min mening holdes lukket. Når det er sagt skal det da også nævnes at det ikke betyder at der ikke er plads til sjove indlæg i generelt. Tvætimod! Der er bare ikke plads til trivielle lorteindlæg og legestuehumor. Og det er ikke fordi jeg vil gøre mig til smagsdommer på området, men folk burde sgu selv kunne bedømme om et indlæg er for latterligt eller ej. Ellers er det måske på tide at de tager deres tilstedeværelse her på boardet op til revision.

/karma!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Citat:
Jeg forstår ikke hvorfor vi har denne diskussion? Beslutningen blev truffet af et flertal af medllemmerne og det bliver der ikke lavet om på. For mig at se har vi klart to muligheder: Enten holder vi "Fuck" lukket og så forsvinder møgungerne(!) og muligheden for at poste ligegyldigt, intetsigende lort, eller også genåbner vi det og lader et potentielt godt board henfalde til userisøsitet og med tiden den sikre død. Hvis sidstnævnte scenario eksekveres vil det også betyde tabet af en del af medlemmerne, men det vil ikke være fra samme gruppe som før. Det vil primært være ældre, seriøse medlemmer, som, for mig at se, er uundværlige hvis vi ønsker en saglig og nøgtern entheogen-diskussion på et dansksproget site. De vil ganske givet, forsvinde over på de store internationale fora fremfor at spilde deres tid her.

Okay i vil ha alle de små møgunger ud så alle de gamle erfarne medlemmer kan sidde tilbage og diskutere med jer selv. Det er der godt nok ikke fremad tænkning! Så vil jeg der hellere sige få alle de møgunger herind og lær fra jer istedet for. At det så ikke bliver holdt på et helt seriøst plan nåh ja skader det virkelig så meget. I kan jo altid bare gå forbi dem der poster noget skidt. Og hvis det betyder at fuck forummet skal holdes åbent så synes jeg det skulle være helt fint der. For dem der ikke gider glo på det kan bare lade være med at gå derind. Så simpelt er det.
Få der tiltrukket nogen nye mennesker så i kommer ud med den viden i sidder med til andre. Så den danske befolkning kan lære noget om det! For det her er vel et informations board?

Titel:
Medlem

Jeg synes det er fint at "Fuck" forummet er blevet lukket. Jeg kan overhovedet ikke se nogen grund til at det skulle være der.
Som sagt før så er der masser af boards på internettet man kan blive medlem af hvis man bare vil poste ligegyldige topics som dem der blev postet på "Fuck" forummet.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

SMS for fanden dette er et narkoboard ikke en børnehave (selvom man nogle gange godt kan blive forvirret)

nu ikke for at flamme dig personligt, men prøv at gå ind under dín egen profil og tryk på "se alle 125 poster af sms"

såvidt jeg kan se har du ca. 90 af de 125 poster i fuck og de resterende er så spredt udover generelt og politisk, men der er da vist ikke en eneste i syntet el visionære...... Kan du se hvor jeg vil henaf?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]