Fenriz skrev:
Dextrose > Du siger altså at hvis du fik valget ville du hellere myrde et menneske end en zød lille kaninbasse?
Synes godt nok det er noget pis, man skal selvfølgelig have respekt for dyrene, men de kan da aldrig være ligeså vigtige som mennesker. Du kan ikke sige at "dyr bare følger deres natur". Har du aldrig haft katte? De er da nogen sadistiske små sataner... Ved at spise kød følger vi mennesker jo også bare vores natur.
Jo, jeg har haft katte gennem hele min opvækst, og jeg er as we speak den lykkelige ejer af en 6 uger gammel vildbasse af en hankat.
Sadistiske små sataner? Sgu kun overfor dem der behandler dem dårligt.
Mine katte har sgu altid været søde og omsorgsfulde overfor mig og hinanden. Totalt yndlingskarmadyr!
Men ja, hvis vi tager den kosmiske orden, så giver det sgu mere mening at myrde et rigtigt røvhul der f.eks. har fået dig fyret og kneppet din kone - det er der sgu ikke mange dyr der kan gøre.
Os mennesker, kan modsat dyr, tænke og kontrollere vores naturlige drifter. Vi har evnen til at kunne sige fra.
Det er ikke alt man skal gøre, bare fordi at man kan.
Desuden vil jeg godt se dig argumentere for at du "følger din natur" når du spiser kød.
Dine sanser er usle i forhold til rovdyr.
Du kan ikke se en skid i mørke, du kan ikke se særlig langt eller i en særlig stor vinkel, du hører og lugter også pissedårligt i forhold til rovdyr.
Dine tænder vil næppe kunne flå et skind op og fortære råt kød, desuden vil du nok heller ikke kunne fordøje det.
Jeg mener også at rovdyr har særligt korte tarmsystemer, hvilket mennesket absolut ikke har.
Så kom igen?