Nelson Muntz skrev:
Jeg er ligeglad med deprimerede teenagere, deprimerede teenagere er deprimerende, og ikke mit problem. Hvis nogen der står mig nær, vil tage deres liv, vil jeg prøve at tale dem fra det, ikke desto mindre er det deres egen sag. Jeg kunne ikke være mere ligeglad, end med folk jeg ikke kender, der har lyst til at tage livet af sig selv.
Ok, det er så din holdning, men jeg synes ikke at der er noget problem, eftersom advarslen næppe får folk til at fravælge hovedpinepiller.
Hvis narko var legalt, ville jeg også gå ind for tvangsadvarsler omkring bivirkninger og lignende.
Nelson Muntz skrev:
Hvad skal advarslen hjælpe? Hvis forældrene gemmer pillerne væk, så kan teenageren bare købe dem i butikkerne. Desuden tror jeg tit at forældre ikke har den ringeste ide om at teenageren er deprimeret, før der sker et selvmordsforsøg, hvilket vil sige at alle forældre til teenagere skal gemme deres hovedpinepiller væk, hvis det skal have nogen effekt.
Nu forholder det sig sådan, at man ikke kan købe mere end ti piller ad gangen i butikkerne (ja, det kan være pisse irriterende), imens man skal på apoteket hvis man skal have en seriøs mængde. Jeg kan godt se, at det virker lidt plat, når enhver teenager alligevel kan få fat i pillerne, men det er stadig en god ide at advare (om effekten af en overdosis f.eks).
Ofte sker der det, at folk bliver reddet, men at deres lever er blevet smadret.
Nelson Muntz skrev:
Næste tiltag bliver advarsler på reb, stikkontakter, knive, alt som man kan skade sig selv med. Men det mener du måske er fint nok?
Det at hænge sig selv, hoppe i badekaret med en stikkontakt eller lignende, er langt mere drastisk end at indtage f.eks 100 kodimagnyler. Derfor er det mere almindeligt, at benytte disse hvis man f.eks ønsker opmærksomhed. Nogle folk skærer så i sig selv, hvilket er kedeligt, men ikke noget staten bør advare imod (fordi man bør kunne regne ud, at det at skære i sig selv gør nas.)
Mvh. Psyko