Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Jeg er helt enig i at alle skal have lov til at bestemme over sig selv. Livet består af valg og konsekvenser, der hvor jeg ser det problematiske er, når konsekvenserne går ud over andre end en selv!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Nelson Muntz skrev:
Jeg er ligeglad med deprimerede teenagere, deprimerede teenagere er deprimerende, og ikke mit problem. Hvis nogen der står mig nær, vil tage deres liv, vil jeg prøve at tale dem fra det, ikke desto mindre er det deres egen sag. Jeg kunne ikke være mere ligeglad, end med folk jeg ikke kender, der har lyst til at tage livet af sig selv.

Ok, det er så din holdning, men jeg synes ikke at der er noget problem, eftersom advarslen næppe får folk til at fravælge hovedpinepiller.
Hvis narko var legalt, ville jeg også gå ind for tvangsadvarsler omkring bivirkninger og lignende.

Nelson Muntz skrev:
Hvad skal advarslen hjælpe? Hvis forældrene gemmer pillerne væk, så kan teenageren bare købe dem i butikkerne. Desuden tror jeg tit at forældre ikke har den ringeste ide om at teenageren er deprimeret, før der sker et selvmordsforsøg, hvilket vil sige at alle forældre til teenagere skal gemme deres hovedpinepiller væk, hvis det skal have nogen effekt.

Nu forholder det sig sådan, at man ikke kan købe mere end ti piller ad gangen i butikkerne (ja, det kan være pisse irriterende), imens man skal på apoteket hvis man skal have en seriøs mængde. Jeg kan godt se, at det virker lidt plat, når enhver teenager alligevel kan få fat i pillerne, men det er stadig en god ide at advare (om effekten af en overdosis f.eks).
Ofte sker der det, at folk bliver reddet, men at deres lever er blevet smadret.

Nelson Muntz skrev:
Næste tiltag bliver advarsler på reb, stikkontakter, knive, alt som man kan skade sig selv med. Men det mener du måske er fint nok?

Det at hænge sig selv, hoppe i badekaret med en stikkontakt eller lignende, er langt mere drastisk end at indtage f.eks 100 kodimagnyler. Derfor er det mere almindeligt, at benytte disse hvis man f.eks ønsker opmærksomhed. Nogle folk skærer så i sig selv, hvilket er kedeligt, men ikke noget staten bør advare imod (fordi man bør kunne regne ud, at det at skære i sig selv gør nas.)

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
munit skrev:
Jeg er helt enig i at alle skal have lov til at bestemme over sig selv. Livet består af valg og konsekvenser, der hvor jeg ser det problematiske er, når konsekvenserne går ud over andre end en selv!

nemlig der :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Nu har jeg lige været i New York, og jeg blev virkelig overrasket over, hvor få fede mennesker der var. Selvfølgelig var der nogle der var lidt overvægtige, men ikke i det omfang man hører om i medierne. Det kan selvfølgelig være fordi de ikke rigtig kan bevæge sig uden for en dør...

Det der undrer mig nu er, at der var flere antirygnings kampagner (everyone loves a quitter) end kampagner om, at man (især amerikanere) burde tænke mere på hvad man propper i krydderen.
Selv deres morgenmad består af fedt, fedt og atter fedt!
...men det smager bare så godt... :roll: :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]