Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2025 01:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 43  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså gymnaster har jo også forholdsvis bizarre kroppe, og ham der Hannibal (?) laver jo lidt de samme øvelser. Det eneste jeg tror han har brugt vægte til, er måske ryggen lidt. Ellers kan man godt blive sådan der med gode gener, god træning og og god kost. NP.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Næste gang i ikke lige føler i kan overskue at tage ned og træne, kan i jo tænke lidt på Kyle Maynard, og så se om i ikke bare skulle få røven med jer!

Dedikeret medlem

Endymion skrev:
Næste gang i ikke lige føler i kan overskue at tage ned og træne, kan i jo tænke lidt på Kyle Maynard, og så se om i ikke bare skulle få røven med jer!

Jeg kan ikke overskue at tage til træning

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg går snart igang igen.... Bliver så nice :P Starter stille og roligt ud... Hælder derpå juice i cocktailen engang i januar.... :D

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tresnulnul
Freakaling skrev:
Jeg går snart igang igen.... Bliver så nice :P Starter stille og roligt ud... Hælder derpå juice i cocktailen engang i januar.... :D

P.L.U.R

Var det ikke en idé at holde dig igang året rundt istedet for at juice den et par måneder og så smide det hele igen hen over sommeren som det lyder til du gør nu?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Har næsten ikke smidt noget i løbet af sommeren, har mistet lidt styrke det er det eneste. Eneste grund til jeg lige venter en måned med juice er at mine muskler lige skal igang igen, eller en måned... 8 uger helt præcist.. så passer det lige med en 8 ugers kur efter en uges pause.. og så tilbage at træne uden at være på kur...

Har været hjemløs hele sommeren så det har været svært at træne fast... Men ellers plejer jeg at træne hele tiden, kun afbrudt af en uges pause hver 8 uge.... Mistede for meget vægt i 08 til jeg kan tillade mig andet overfor mig selv.

P.L.U.R

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er sgu gået hen og blevet en noob igen, jeg har mistet meget styrke og en hel del muskelmasse.. Men skal også til at komme igang igen, det er bare lige det der med at holde ud en uge og få det ordentligt banket ind i rytmen, og tænke på kalorieindtag igen osv ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Den træning jeg bruger er ikke så meget styrke mere dynamisk træning. Træner omkring 3 gang i ugen af 30 minutter af gangen med 2 kettlebells af 12 kg stykket.

Øvelse 1:
25 V-Ups
10 Arm Swing
5 Windmill
10 Clean
10 Military Press
20 Hand To Hand
10 Arm Row
10 Snatch
x3 gange

Øvelse 2:
25 V-Ups
25 Snatch
25 Push Ups
50 Swings
50 Burpees
25 Clean & Press
50 Mountin Climber
x3 gange

Skal dog lige siges at jeg kun tager en af øvelserne af gangen :)

Hvis jeg har tid og lyst er der også en lille 5 eller 10 km løbe tur

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skal vi ikke lige have gang i den her tråd igen, så vi til sidst kan lave psy.dk flexxe-competition.

Jeg er pt. i gang med at cutte og det går kun fremad. Hvis andre ønsker at cutte så spis forhelvede sundt! feels good man
Det er så vigtigt.

Nogen der har øvelser de kan anbefale til tabata? (Front)squat er jeg selvfølgelig nede med, men hvad med andre øvelser, som ikke kræver, at man skal have armene over hovedet (er skadet)?

Og har I nogle gode øvelser til en svag rotator-cuff? Kan I anbefale høje reps og lave kg., eller 10 reps fx med større vægt? Eller en blanding måske..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Favoritøvelser til tabata: Atomic situps, burpees, russian twists med halvtung kettlebell - og naturligvis airsquats.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nice, nice! Tak. Det lidt stramt at have skinnebensbetændelse og forsøge sig med Tabata, men helt sikkert, tak. Får du selv trænet?

- Formoder du måske laver Tabata eller crossfit, men tænkte specifikt på vægtløftning?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Træner crossfit, og er først for nylig ved at have nået en passende stil i de olympiske løft til at jeg kan begynde at smide bare en smule vægt på. Kører en del squats og lignende styrkeløft, men mine stats er ikke ligefrem intimiderende endnu.
Bakser også med skinnebensbetændelse pt. Den er en bitch at slippe af med når man træner jævnligt, og ikke helt kan holde sig fra sjipning, løb på korte distancer og box-jumps. Overvejer at træne pose running eller forfodsløb for at mindske belastningen. Tips modtages gerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jep. Jeg har haft det i snart fire og, og det jeg kan anbefale er: stop sjip og alt andet du nævnte, svøm eller cykel i stedet (FUCK jeg savner at sjippe). Iskoldt vand på benet i badet, dernæst varmt - repeat et par gange. Stræk læggen ud et par minutter om dagen.
Eventuelt brug fodindlæg hvis du går skævt på dine fødder - opsøg fysioterapeut (eller specialfodlæge, ved ikke lige hvad deres betegnelse er) og få tjekket din holdning hvis du ikke allerede har gjort det.
Hvis den er helt gal, så kan du få en sprøjte med what ever (opsøg reumatolog), men ovennævnte burde kunne mindske det.

Har du lærer på til de olympiske løft?

Insane psychedelia user!

Tak for det, jeg vil forsøge mig med nogen af dine råd - og med vemodighed lægge sjippetovet i skammekrogen for en tid.
Træner som regel CF 3 gange i ugen (holdtræning med den WOD der nu bliver dikteret) + en omgang open gym for mig selv hvor jeg mest træner teknik, tunge løft og muligvis en ikke alt for grusom benchmark WOD. De tekniske løft har vi jævnligt som del af træningen, så det er holdbaseret instruktion + individuel instruktion hvor det er nødvendigt + spotter. Clean & jerk og variationer begynder at spille, mens snatch bare stadig ser sølle og ukontrolleret ud med en sølle vægt. Favorit fokusøvelser lige for tiden er overhead squat med barbell og turkisk getup med barbell - geniale øvelser til kernestyrke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du vil bare ikke have skinnebensperiode i længere tid. Kan godt fortælle dig, at det er vildt pres ikke at kunne løbe til bussen, uden at få gigantiske smerter - efter 4 år vel at mærke haha..

Det lyder som en rigtig fornuftig træning - er kosten derefter? Og fedt at du kan få instruktion, det er så vigtigt, hvis man ikke har løftet fra barnsben af.
Hvad med dødløft og alm. squat, sporter du også det?

Jeg skal lære at svømme crawl, har bare ingen idé om how to..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Min mor er ved at lære at svømme crawl, hun har købt nogle swimming gloves, hun siger at det hjælper ret meget både på teknik og på at opbygge de rigtige muskler.
Hun har tidligere kun svømmet bryst og på trods af dette er hun blevet danmarksmester i triathlon indenfor hendes aldersrække og samtidig har hun gennemført en halv iron man, men nu vil hun sgu lære crawl.

Insane psychedelia user!

Træner jævnligt både dødløft, backsquat og frontsquat. Virker dog til at jeg har nået en mur med død, hvor jeg skal bruge noget tid på at indoktrinere mit lændesvaj lidt mere før jeg læsser flere kg på for at kunne gøre det forsvarligt i længden. Træner oftest max vægt med enten 3 eller 5 reps, 5 sæt, og afslutter med en omgang max reps med kropsvægt hvis jeg ikke føler mig helt brændt ud.
Jeg tror kosten fungerer nogenlunde. Jeg er stille og roligt steget fra 63 til 71 kg siden jeg begyndte i oktober, og det virker til at det sætter sig fornuftigt. Jeg kører ikke nogen specielt fokuseret diæt, men tager godt med proteinpulver som tilskud da jeg er vegetar - udover et dagligt tilskud af god fiskeolie.
Hvor længe har du trænet, og har det mest været rettet mod styrkeløft? Er din skulder helt kneppet og ved du hvordan du har overbelastet den? Har selv haft en mindre skulderskade kort efter jeg begyndte, helt klart induceret af for mange kipping pullups uden fornøden basal strukturel styrke - efter knap en måned hvor jeg holdt mig fra shoulder press, push press, jerks og pullups og stille og roligt startede op med stigende antal strict pullups / weighted chinups har jeg ikke haft ballade siden.

Insane psychedelia user!

Jeg har revideret mit syn på CrossFit og synes nu, det er for bøsser*. Ren styrketræning er awesome. Rippetoe er Gud. Og så laver jeg gerne en masse curls i squat-racket, når jeg ikke lige bænkpresser med mine bros. Tror snart jeg skal på kur, når jeg er blevet cuttet.

*Billede

Mest af alt synes jeg at det er nederen pga totalt vilkårlige øvelser i forhold til ens atletiske fremgang, lang restitution pga overbelastning, tekniske løft der intet har at gøre under høj intensitet, og at det føles som om, man har en tissekone når man må gå på kompromis med volumen fordi man skal lave det samme løft x 100.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus: pas på med at maxe ud i dødløft sammen med, at du laver CrossFit..

Har trænet on/off i fire år ca. Og ja, det har været rettet mest mod styrkeløft. De første to år var bare sådan lal, men de sidste to år (det er med 2011 indregnet) kører jeg efter styrke. 5x5 generelt og masser af squat (med variationer) og dødløft, rows og goodmornings fx.
Simpelt og pissehamrende effektivt. Efter 3½/4-måneder (kan ikke huske præcist) endte jeg på 120kg ass-to-grass backsquat og 127½kg dødløft. Begge løft med bælte og en kampvægt på ~73kg. Så der blev jeg ret imponeret over mig selv. Nu ligger jeg og løfter 70 i begge, skal lige igang igen. Så vejer pt. 58kg og prøver at komme op på 60kg, samtidig med at jeg skal skære en masse fedt af.

Jamen, det var forkert pres under bænkpres, tror jeg. Det blev værre og værre, så holdte jeg korte pauser, men man kan jo aldrig rigtig holde sig i skindet. Så jeg bænkede en gang i mellem, og så er min rotatorcuff helt svag nu, min skulder sidder helt forkert. Det er ret tydeligt, når jeg bare står rank. Så hvis jeg forsøger at lave fx 5 armbøjninger eller bare det, at tage armen over hovedet, så får jeg smerter i skulderen. Så jeg prøver for så vidt muligt at holde den i ro, bruger kun armen under svømning, 1-handed DB rows og dødløft, sådan set, sammen med jeg laver øvelser for rotatorcuffen.

Så min plan er pt. spise så sundt som muligt, træne stille og roligt, og så forhåbentlig om 3-4 måneder være frisk i skulderen, og begynde at packe mass så småt over de næste par år. Så der ingen stress med noget som helst, og jeg kan gøre alt andet, uden at tænke på træningen for meget..

Phibes hvad løfter sådan en tøs som dig? 3x12 @ BW? LOL

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
John Doe skrev:
Prometheus: pas på med at maxe ud i dødløft sammen med, at du laver CrossFit..

Øh, hvorfor det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]