Prometheus: pas på med at maxe ud i dødløft sammen med, at du laver CrossFit..
Har trænet on/off i fire år ca. Og ja, det har været rettet mest mod styrkeløft. De første to år var bare sådan lal, men de sidste to år (det er med 2011 indregnet) kører jeg efter styrke. 5x5 generelt og masser af squat (med variationer) og dødløft, rows og goodmornings fx. Simpelt og pissehamrende effektivt. Efter 3½/4-måneder (kan ikke huske præcist) endte jeg på 120kg ass-to-grass backsquat og 127½kg dødløft. Begge løft med bælte og en kampvægt på ~73kg. Så der blev jeg ret imponeret over mig selv. Nu ligger jeg og løfter 70 i begge, skal lige igang igen. Så vejer pt. 58kg og prøver at komme op på 60kg, samtidig med at jeg skal skære en masse fedt af.
Jamen, det var forkert pres under bænkpres, tror jeg. Det blev værre og værre, så holdte jeg korte pauser, men man kan jo aldrig rigtig holde sig i skindet. Så jeg bænkede en gang i mellem, og så er min rotatorcuff helt svag nu, min skulder sidder helt forkert. Det er ret tydeligt, når jeg bare står rank. Så hvis jeg forsøger at lave fx 5 armbøjninger eller bare det, at tage armen over hovedet, så får jeg smerter i skulderen. Så jeg prøver for så vidt muligt at holde den i ro, bruger kun armen under svømning, 1-handed DB rows og dødløft, sådan set, sammen med jeg laver øvelser for rotatorcuffen.
Så min plan er pt. spise så sundt som muligt, træne stille og roligt, og så forhåbentlig om 3-4 måneder være frisk i skulderen, og begynde at packe mass så småt over de næste par år. Så der ingen stress med noget som helst, og jeg kan gøre alt andet, uden at tænke på træningen for meget..
Phibes hvad løfter sådan en tøs som dig? 3x12 @ BW? LOL
_________________ Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden
Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem. <@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede
|