Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Bøh skrev:
Egentlig var det også mest de årsager Halifaxx lige har givet som gjorde at jeg holdt op inde på vesterbrogade. Det virkede som om kvaliteten af undervisningen var stærkt forvrænget af grådighed.
Undervisningen var blevet så dårlig de gange jeg var der at det føltes som en billig udgave af saunerne inde på Istedgade.

Jeg har også hørt en del dårlige ting om centeret på Vesterbrogade fra folk der har gået derinde. Et af problemerne er såvidt jeg kan forstå at holdene er enormt store, eller ihvertfald at der er så mange elever at instruktørerne hurtigt opgiver at lære navne? Og at attituden overfor de nye generelt er dårlig, da der er mange der hopper fra efter tre måneder, fordi de på det tidspunkt har lært de basale elementer man skal bruge i en slåskamp, og derfor er mere interesserede i praktisk anvendelse end yderligere udvikling. Det er selvfølgelig bittert for instruktørerne, men derfor behøver de jo ikke skære alle nye elever over en kam.

Odden > Okay, det havde jeg overset må jeg indrømme...Går du selv til WT eller er dine erfaringer med systemet udelukkende 2. hånds?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det er udelukkende 2. hånds. Og en af grundene til jeg skrev det herinde var nok også for at se om nogle andre vidste mere om det. Det lader til at der er lidt hold i den tanke. De to jeg fik det at vide fra er begge ret meget inde i forskellige kampsportssystemer og har prøvet en del forskellige, så de er ret pålidelige kilder.
Jeg er stadig kun på Ki-Aikido, men regner med at udvide til noget nin-jitsu nu snart. Det skal nok blive sjovt

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Rapa Nui
Prøv at checke http://www.ginga.dk

synes capoeira er et rigtig fedt alternativ til alt den diciplinære asiatiske kampsport. Træningen giver god kondi, og udover kamp teknik træner du smidighed, akrobatik og musik.
Capoeira er en kunst og livsindstilling lige så meget som en kamp, og har mange paraleller til den bevidstheds-udvidende oplevelse. Samtidig er capoeira træning en fest med musik, råb og grin og ikke bare nogle fyre i hvid pyjamas der sidder op ad væggen i en time og så flækker en mursten med panden (til alle karate bumserne :wink: )

Capo er stadig ungt i Danmark og miljøet er i en rigtig god udvikling, så join the fun!

"Jeg er formet af blod og sved

Jeg holder mig oppe med stolthed og troldomsbesværgelser

min far voksede op i smerte

min mor var en slavekvinde blandt de mange andre

jeg blev født i helvedes afkrog, som kaldes slavehytte.

Min krop flænset af piskeslag

Min mund sved af mangel på vand

Jeg bad til forfædrene

På gulvet under hængekøjen

Baba mi ô, baba mi ô,

Eh baba mi ô, ba ba"

Capoeira sang

Titel:
In our memories

MacAngus skrev:
Samtidig er capoeira træning en fest med musik, råb og grin og ikke bare nogle fyre i hvid pyjamas der sidder op ad væggen i en time og så flækker en mursten med panden (til alle karate bumserne :wink: )

Jeg ved ikke, om ovenstående er en ren joke, men FYI så er det faktisk kun meget få karateudøvere der træner "penetration"/gennembrydning.
Og man sidder altså ikke op af væggen i en time.

Jeg har altid opfattet Capoiera som en lidt feminin og æstetisk kampkunst - såvidt jeg ved har I heller ikke nogen former for kamp, vel?

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem

Den capo man træner i dag er en videreudvikling af den kampform brasiliens gade bander brugte til at tæve hinanden omkring 1900. Capo var forbudt og mange af udøverne blev fængslet og henrettet. I 1930'erne ophævede regeringen forbuddet og der opstod skoler hvor den capo du ser i dag blev udviklet.
Folk der påstår at capo ikke er en kamp og den klassiske "det er ikke en skid værd på gaden" burde derfor prøve faktisk at se et capoeira spil og forstå baggrunden og filosofien bag. Det handler ikke om at kunne det vildeste spark eller slå en omkuld på få cm afstand. Det får du ikke noget ud af...

Sorry hvis jeg ramte et ømt punkt :mrgreen:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Citat:
Capoeira er en kunst og livsindstilling lige så meget som en kamp, og har mange paraleller til den bevidstheds-udvidende oplevelse.

Det har alle systemer der fokuserer på den esoteriske side altså.

Det lader til du rent faktisk ikke ved så meget om andre systemer, men gerne vil fremme det du selv praktiserer, hvilket også er fint, men gør det på en ordentlig måde.

Capoiera har også fascineret mig selv en del, og overvejede også at tjekke det ud, men grundet, at jeg ikke har tid til det etc. så er dette ikke blevet gjort endnu. Samt at jeg føler asiatiske systemer gør en masse godt for mig lige for tiden.

Titel:
Junior medlem

Hold da op hvor er man selvhøjtidelig herinde...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Haha, at du vover at komme med en sådan udtalelse efter din selvfede bashing af hvad andre end dig dyrker, samtidig med, at du udviser en uvidenhed omkring det du kritiserer, hahahahahaha :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Wauw Odden! Har du stadig ondt i røven efter i går nat?

Anyway, jeg har selv trænet både WT og , boksning og kickboksning en smule, og jeg tror ikke der er éen kampkunst der ubestridt er bedre end alle andre. Det virker mere som om at forskellige kampkunste er gode mod nogle bestemte andre kampkunste. Fx. er brydning yderst effektivt mod WT, da WT ikke har særlig med fuldkontakttræning.
Det skulle da lige være boksning fordi de slår så overdrevet hårdt :shock:

Ellers kan man jo altid begynde at praktisere yoga som os andre "pacifister" ;)

Senest rettet af Uforia 09 apr 2006 17:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det er da ham der har ondt i røven...
Men ja ok.. også mig lidt... du er også så stor GOO...

Titel:
Junior medlem

Sådan er det! Capo er sejt og jeg er sej :D

Titel:
In our memories

MacAngus skrev:
Sorry hvis jeg ramte et ømt punkt :mrgreen:

Det er svært at ramme et ømt punkt, når man ikke har sat sig ind i de systemer man kritiserer. Jeg mener helt bestemt, at der er massere af gode, valide argumenter for at træne Capoiera, men i sin nuværende form og med de træningsmetoder der anvendes, må man nok anerkende at det ikke er særlig velegnet til selvforsvar.

MacAngus skrev:
eller slå en omkuld på få cm afstand. Det får du ikke noget ud af...

Det gør man på gaden...Desuden handler både Karate, som du kritiserede før, og Kung Fu som jeg træner om meget mere end at kunne forsvare sig selv. Det er også en spirituel ting, vi mediterer til træningen, og vi laver åndedrætsøvelser og strækker ud. Måske du burde læse lidt om de forskellige systemer inden du begynder at kritisere dem?

Titel:
Junior medlem

Er der nogen herinde som kan fortælle lidt om Nin-jutsu, og evt komme med et link til et træningscenter i Nordslælland ? :)

Har nemlig hørt meget om det, og er blevet ret nysgerrig! :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis det er effektivitet vi snakker om behøver man jo bare se på hvilke former der bliver brugt i de forskellige "frie" turneringer som UFC, Pride og K1

Citat:
Det handler ikke om at kunne det vildeste spark eller slå en omkuld på få cm afstand. Det får du ikke noget ud af...

Gennemsnits-slåskampen forgår på en afstand af mellem en halv til en hel meter, det er derfor kritisk at kunne forsvare sig selv specielt indenfor denne radius.

Det er derfor meget tit hænder, albuer og knæ der er ens bedste våben i disse situationer.

og nej vilde spark har du fuldkommen ret i ikke holder til meget vedmindre udøveren besidder et stort overskud (i disse tilfælde bliver de dog yderst farlige)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Shorty skrev:
Er der nogen herinde som kan fortælle lidt om Nin-jutsu

Nu er jeg selv startet til det for ikke så længe siden så kan da godt dele lidt erfaringer :)

Ninjutsu er ikke kampsport. Det er kampkunst eller selvforsvar.
Det egner sig ikke til for-sjov kampe eller sportskampe.
Derfor er der heller ikke decideret kamptræning i det.

Det bygger meget på låse (i hvert fald i starten - skal ikke sige hvordan det ser ud sener hen).
Man lærer også meget hurtigt lidt med våben, hvorimod i karate og sådan, går der mange år før man får lov at lege med bokken (træsværd) og bo (træstav) fx.

Men ved ikke rigtig hvad jeg skal fortælle? Så bare spørg kan jo prøve at svare :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Magnum , der hvor jeg trænede det i ½ år byggede det mere på slag spark og bevægelse end på låse. Det galt om at holde modstanderen på så meget afstand at manikke fik behov for at bruge låse :)

men nu trænede jeg som sagt det heller ikke voldsomt længe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Okay..
Vi træner kun spark og slag overfladisk.
Men er vel også op til træneren jo. Og hvilken skole man træner på det tidspunkt..

Titel:
Junior medlem

Okay! Ku nemlig godt tænke mig at se hvad det er for noget, da det lyder meget interresant! :)

Stiller nogen spørgsmål, hvis jeg kommer på nogen! :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
http://www.krigskunst.dk, min gamle klub der er da lidt info :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Magnum skrev:
Man lærer også meget hurtigt lidt med våben, hvorimod i karate og sådan, går der mange år før man får lov at lege med bokken (træsværd) og bo (træstav) fx.

Nu betyder karate jo "tom hånd", og tanken bag kampkunsten var fra starten, at man skulle kunne kæmpe uden våbend (se eksempelvis her: http://www.aarhus.ashihara.dk/default.asp?id=4936). Så det handler ikke rigtigt om ikke at 'få lov' til at bruge våben (selvom jeg godt ved at enkelte grene alligevel praktiserer det). Bare en lille sidebemærkning...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]