Moonage daydreamer skrev:
Ja JEL du har ret i at vi her på psy som regel havde interesse for alternative rusmidler før vi fandt siden, men interessen mindskes jo nok ikke ligefrem af at læse herinde. Det gjorde den i hvert fald ikke for mig. På den måde kan der stadig argumenteres for at psychedelia.dk har en skadelig effekt på læserne.
Go' vinkel på emnet

(set udfra et debat-mæssigt syns-punkt)
Anta'r man stand-punktet at selve narko-_interessen_ er negativ, så er enhver tanke om narko naturligvis negativ (Uanset om den er anti- eller pro-narko). Set fra dét stand-punkt ka' psy kun være noget negativt (og ikke kun psy, men også narko-policen og sundheds-styrelsen's antinarko-kampagner og alle andre der så meget som tænker ordet narko. Er man imod selve _interessen_ for emnet, så er man imod alle der beskæftiger sig med emnet, Uanset deres relation til det)
Men hvis man differentierer mellem selve interessen for emnet, og synspunktet på emnet (som enhver narko-modstander jo gør, i-og-med man for at være modstander mod narko jo først må ha' tænkt på, altså haft _interesse_ for, narko), så er det ikke så entydigt. For selvom man måske ka' få sin interesse fastholdt/forstærket at at læse om emnet, så ka' læsningen samtidig medføre at man skifter syn på emnet (feks går fra pro til anti). Og så ka' psy pludselig være noget positivt også (set med narko-modstanderen's øjne)
Så for enhver narko-modstander _må_ det væsentlige være der hvor interessen første gang initieres, og ikke de efterfølgende punkter. Og dermed er argumentationen du lægger op til nogen vil ku' føre frem, ikke længere valid.
Moonage daydreamer skrev:
Den holdning har jeg ikke, for jeg synes som så mange andre at narkoforbudet skulle ophæves, og at folk burde bestemme over sig selv og hvad de indtager, og at sider som psy derfor har en reel berrettigelse.
Og jeg er naturligvis personligt helt enig i denne holdning