Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 00:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psykedeliske preppers parat til zombie apokalypsen :) Det er altid en god ide at have en BOB "bug out bag" stående og en spand med f. eks. 25kg. ris eller bønder pakket på en måde så det kan holde sig i 20+ år. Det kan gøres med mylar poser og Oxygen Absorbers. Så man både har mulighed for at stikke af eller bunker down hvis der sker et større f... up.
Selv om jeg ikke ved om mad til et måned vil hjælpe meget hvis det utrolige samfund vi lever i (jeg mener faktisk vi lever i den bedste tid og sted ever) først crasher, da det vil tage lang tid at få stablet på benene igen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg holder mig til husdyr, frø-sporebank, drivhus, solcelleanlæg, vindmølle, batteribank, brænde/brændekomfur, vandopsamlings/rensningsanlæg.

Det eneste jeg mangler er våben og hegn til at holde alle zombierne ude.

Medlem
Brugeravatar

sovepose med giga godt solid regnslag,eller naturens ejne godter

Pocket Pussy

mad

hængekøje

taske

skovl,

kniv

strygestål

dig selv

måske noget kaffe vis det ikke fylder for meget ,

måske toilet papir så du ikke skal tør røv i brændælder

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg holder mig til husdyr, frø-sporebank, drivhus, solcelleanlæg, vindmølle, batteribank, brænde/brændekomfur, vandopsamlings/rensningsanlæg.

Det eneste jeg mangler er våben og hegn til at holde alle zombierne ude.

Det er nok den mest intelligente tilgang til problemet. Hvis fremtiden begynder at se rigtig sort ud, så flytter jeg også ud fra byen. Bare tanken om Kbh. uden strøm i en uge, men eller uden zombier...
Hvad ang. våben kan jeg foreslå en Remington 870, bare lyden af ladegrebet (kendt fra TV!) vil få de fleste bedre tanker, og den vil tage hoved af en zombi i et skud :wink:
Det er snyd at jeg ikke må få en, problemet er bare hvis jeg må ha' en, må alle andre også ha' en, hvilket ikke er en rar tanke. Så jeg må leve uden, suk....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Angående hvis der er tale om maritim oplevelse, kan man overleve i meget lang tid til søs, ved at drikke op 30 ml havvand i døgnet. Hvis du drikker over det, risikerer du at dø, da salten vil udtøre din krop og belaste din nyre.

Den franske biolog Alain Bombard, beviste det ved at sejle alene tværs over Atlanterhavet uden at medbringe drikkevand. Undervejs drak han nøje opmålte doser havvand. Han havde udregnet, at hans nyrer kunne udskille 12 gram salt i døgnet, og at han derfor kunne drikke omkring 0,3 liter havvand i døgnet. Hans retningslinjer har reddet mange liv.

Hvis du dog er mere tørstig end det, kan du prøve at tage de her remedier med til at lave en maskine der kan lave havvand om til drikkevand:

Opvaskebalje
Snapseglas
Husholdningsfilm
Tape
En lille sten
Solskinsvejr

Sæt det tomme snapseglas i midten af baljen.
Dæk baljen til med husholdningsfilmen og tape evt. filmen fast til siderne, hvis du har problemer med at få det til at slutte helt tæt omkring baljen.
Placer den lille sten på husholdningsfilmen lige over glasset.
Sæt baljen ud i solen og lad den stå i et par timer, til der er kommet vand i det lille glas. Jo bedre vejr, jo hurtigere vand.

.

Senest rettet af snufkin 05 feb 2013 12:43, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem

Jeg kan ikke lade være med at tænke lidt i våben - sniper riffel med infarød eller termisk sigte. Så kød ikke bliver en mangelvare. Derudover kunne nedgarn og snarer være en god og let ting at have med.

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke lade være med at tænke lidt i våben - sniper riffel med infarød eller termisk sigte. Så kød ikke bliver en mangelvare. Derudover kunne nedgarn og snarer være en god og let ting at have med.

og camouflage

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Har et mindre lager af fødevarer. Vil tro der er til en fjorten dages tid (bor langt ude på landet og har været sneet inde i fire døgn for et par år siden) Siden da har jeg sørget for at altid at have forsyninger af mad, dyrefoder, gas, brænde, stearinlys og batterier på lager.
Har gemt sporer og myceliekulturer rundt omkring, så man altid kan starte forfra med mindre verden går helt under.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah

Igen render du ind i problemer med forsyninger. Du kan ikke regne med at have ammunition til resten af dit liv. Så hellere lære hvordan man bygger og håndterer en ordentlig bue. Vupti, garanteret frisk kød i årevis.

Snarer og fælder, som du nævner, er til gengæld pisse gode ting at have eller kunne lave.

Det hele handler om at kunne være selvforsynende!

Dedikeret medlem

Jeg tænker lidt tusind skud - tusind døde køer.
Så behøver jeg ikke mere kød resten af mine dage.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Så du regner med der bare kommer en ko gående når du har brug for den? 1 shot 1 kill er måske også rimelig optimistisk.Derudover skal du også have fat i en riffel (præcisions i dit tilfælde) og 1000 skud, ikke noget alle har adgang til. For ikke at snakke om den termiske kikkert.
Så skal du også vide hvordan man slagter et dyr, ellers har du bare en ubrugelig død ko når du har skudt den.

Det bliver vanvittigt hvor mange mennesker der kommer til at dø af sult i tilfælde af katastrofe, simpelthen fordi menneskeheden har glemt hvordan man overlever naturligt. Heldigvis ikke mig, jeg kan mit shit :)

Dedikeret medlem

Termisk kikkert er til salg på face for tiden riffelen har min lillebror plus rigeligt med ammo - og min ven skovtrolden gør i hjemmeslagtning.

Hvis vi løber tør for køer går vi over til det man i slagter sproget omtaler som kyllerylle.

Fiskegrej har jeg meget af - og fletline med små kroge er helt sikkert genbrugligt og vejer ikke meget - her tænker jeg ikke kun på dyr i vandet kun fantasien sætter grænser.

Hvis du kan dit shit så er du velkommen i vores Crew ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fedt at høre du :D Ser ud som om at du også kan dit shit :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Og hvad nu når riflen går i stykker? Har I også styr på jeres repair skills?

Jeg ville nu foretrække en armbrøst, compond bue og slangebøsse. Så der hvertfald ammo til evig tid.

Dedikeret medlem

Nu holder buer, ambrøster og slangebøsser jo heller ikke evigt - og til sammen kan vi mønatre 2 rifler 4 haglgeværer uden at hente fars ;) så går nok.
Våben olie og almindelig vedligehold ligger os heller ikke fjernt - termisk sigtemiddel er nok lige i overkanten gider i hvert fald ikke købe det han vil sælge på face. Bare pga den her tråd.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg har hjemmelavede menneskefælder, så jeg napper jeres udstyr og tager jer som slaver når i kommer forbi mit overlevelsespalads....

Medlem

Jeg skal bare have et samurai sværd og en negroplasti, så jeg kommer til at ligne hende fra Walking Dead. Total yndlings neger.

Dedikeret medlem

Jeg har hjemmelavede menneskefælder, så jeg napper jeres udstyr og tager jer som slaver når i kommer forbi mit overlevelsespalads....

Det er den slags som får mig til at genoverveje det termiske sigte alligevel :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]