Hvad koster det helt præcist at holde psy gratis? Jeg er imod brugerbetaling og hvis det faste beløb for at holde sitet gratis er nogenlunde rimeligt, så overta'r jeg det gerne så vi kan fortsætte gratis. Får vi bruger betaling her, så laver jeg squ et alternativ som er gratis og håber på i dermed får lidt god sund konkurrence, hehe [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Nej, seriøst; hvad koster hosting (er der andre nødvendige udgifter?) i kr og ører? Og er det pengene der er et problem, eller såkaldt 'lamme' posts? Såvidt jeg ved koster de fleste webhoteller under 100 kr om måneden, men jeg kender jo ikke psy's system, så her er prisen muligvis anderledes. Men hvis den er under 100 kr om måneden, så er jeg klar til at 'købe' psy og viderføre den i gratis tilstand. Sitet her er vigtigt synes jeg og jeg ved (blaa fra mig selv) at betalings sites = døde sites, så det vil være en katastrofe at gå den vej.
Ligenu er psy populært og har mange medlemmer, men det er en fejl at tro at de vil blive hvis det koster penge. Jeg vil ihvertfald ikke. Helt alvorligt, så vil jeg finde på et alternativ hvis i indfører betaling, selvom jeg ikke aner noget om at drive et 'rigtigt' website. Jeg ønsker at psy skal fortsætte gratis for den almindelige bruger og så må vi løse udgifterne på anden vis.
Jeg håber ikke jeg skaber nogen splid ved at sige dette, men succeesen psy har, kan meget nemt gå op i røg med et Uheldigt forslag som dette med brugerbetaling. Jeg gi'r gerne et bidrag, men kun hvis der er et fuldstændigt åbent regnskab, eller en nem måde at 'bevise' den reelle pris på.
Risikoen for at folk vil opfatte psy som en pengemaskine er slem nok, men tænk engang på hvad politkere og andet godt-folk, kan få det til at lyde som, hvis vi blander penge med ind i det. Så bli'r det pludselig 'organiseret'! Og i forvejen mener de jo nærmest vi er kriminelle og med de 2 ting slået sammen skal de nok få lukket os på den hårde måde. Ingen penge indblandet, så har de ikke det våben imod vores frie ytringsfrihed, dem som er imod os. Der er en masse latterlig lovgivning og laver vi bare 1 fejl, så vil politikere og politi bruge det imod os lige med det samme. Måske pudse skattevæsnet på sitet da det pludselig er et økonomisk site og ikke længere bare et tilfældigt privat site. Det kan gi' en masse hovedpine vil jeg godt advare imod.
Desuden synes jeg også det er et dårligt signal at sende, at vi ta'r penge for at rådgive vores egne og andre 'vildfarne' unge. Penge er roden til alt ondt. Sorry TM, jeg har stor respekt for dig og de andre som lægger meget tid og kræfter i dette site, men ideen med at blande penge ind i det, mener jeg er meget forkert. Valget er selvfølgelig ikke mit, eftersom jeg bare er bruger af sitet og ikke har betalt 1 kr for at være her. Og måske vil det også virke med betaling og gøre sitet bedre. Det ved jeg ikke, men jeg tror det bare ikke. Så jeg står helt sikkert på nej-sigernes side her (måske ombestemmer jeg mig hvis jeg hører hvad udgifterne er? For er det mange penge, er det klart nok at TM ikks skal holde for alene. Men de fattige børne-narkomaner skal ikke tabes i svinget mener jeg. Der må være en bedre og mindre 'farlig' løsning til gavn for os alle)
PS; jeg synes psy kører fint som det er mht de indlæg der laves, men det er selvfølgelig en individuel smagssag. Jeg synes der er god bredde og både lamme og mindre lamme posts. Jeg er glad for at komme her og successen og antallet af brugere tyder jo på at folk for det meste er tilfredse, ellers ville de vel finde andre steder.
Jeg synes det er stort at vi menige medlemmer bli'r taget med på råd og det vil jeg godt fremhæve som noget meget positivt. Men samtidig vil jeg også sige: tænk jer meget godt om inden i indfører noget med penge og kontigenter.
|