Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 13:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er Skype krypteret per se? Hvordan det?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ChriDen skrev:
XxHeXeHxX skrev:
ja det kan man da, men hvis en er under mistanke for at sælge og de er med på en lytter og 100 mennesker ringer og spørger "kan du hjælpe" hvert 5 minut, hvad ville du selv tænke hvis du var aflytteren ?

Hmm, du tror ikke de vil synes at det lyder underligt hvis 100 mennesker ringer og spørger om de må låne hans knallert?

Personligt plejer jeg bare at spørge om han/de er hjemme, for så vil jeg lige kigge forbi. Hvis gutten er løbet tør siger han jo bare at han ikke er hjemme, eller ikke har tid idag...

Enten det, eller at spørge om han kan komme online(hvor det så er meningen at begge parter skal have et krypteret chatprogram installeret). At bruge kodesprog som knallerter eller hjælp, det er det samme som at angive forhandleren. Der sidder mange mennesker i fængsel pga. den slags tåbeligheder.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Ikke desto mindre, er det det de fleste pushere fortæller dig, at du skal gøre... Har i hvert fald aldrig handlet med folk som gjorde det anderledes... Kunne man ikke forestille sig, at "kodesproget" blot var for at skjule hvor meget salg man havde foretaget sig - hvis man standhaftigt benægter at "hjælp" eller "knallerter" har noget med salg at gøre, kan de vel ikke bevise det...?

Medlem

йети skrev:
Enten det, eller at spørge om han kan komme online(hvor det så er meningen at begge parter skal have et krypteret chatprogram installeret).

Jeg var faktisk af den opfattelse at skype, og de andre chatprogrammer var relativt nemme at bryde krypteringen på (dog ved jeg ikke så meget om det). Men jeg troede faktisk at den eneste sikre måde at snakke anonymt og sikkert, var via Tor-mail, og lignende, hvilket er ret så nederen da det kører helt utroligt sløvt (kan være mig der ikke har opsat det korrekt).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
ChriDen skrev:
XxHeXeHxX skrev:
ja det kan man da, men hvis en er under mistanke for at sælge og de er med på en lytter og 100 mennesker ringer og spørger "kan du hjælpe" hvert 5 minut, hvad ville du selv tænke hvis du var aflytteren ?

Hmm, du tror ikke de vil synes at det lyder underligt hvis 100 mennesker ringer og spørger om de må låne hans knallert?

Personligt plejer jeg bare at spørge om han/de er hjemme, for så vil jeg lige kigge forbi. Hvis gutten er løbet tør siger han jo bare at han ikke er hjemme, eller ikke har tid idag...

jo du har ret, det var osse bare et dårligt eksempel

lige for tiden har jeg en der bringer ud, så han er ik der hjemme og han vil gerne vide hvor meget jeg skal bruge så han ik kommer med 50 og man skal bruge 2 eller omvendt, ellers ville jeg os bare spørge om han/hende var hjemme, så man ik sagt noget som helst

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bruger også altid den med "hjemme?" Eller spørger om vi lige skal ses over en øl :)

Medlem

Tror roligt I kan regne med at panserne godt kender det slang der. Men altså, jeg aftalte engang med en pusher at spørge "skal vi være sammen" eller, "skal vi se et par film", og den slags, det r jo rimelig g uskylkdigt at skrive det sådan.

Junior medlem

Problemet er, hvis en dealer bliver snuppet, og hans telefon er fuld af sms'er fra folk, der vil købe det ene og det andet, aftaler om priser og tidspunkter osv. Det vil være ret let for politiet at gennemskue hvilke personer, der har købt hvilke ting og hvornår. Jeg tror til gengæld, der skal enormt meget til, før politiet får en ransagningskendelse fra en dommer, til at få adgang til "almindelige" menneskers telefon og sms-log fra et teleselskab. Det er klart, at hvis vi taler om adskillige hundrede gram hash og store handler af gangen, så er det en anden sag, men for folk med et mere casual forbrug og med mærkbart mindre mængder af gangen, tror jeg virkelig ikke, man behøver at bekymre sig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cthulhu skrev:
Problemet er, hvis en dealer bliver snuppet, og hans telefon er fuld af sms'er fra folk, der vil købe det ene og det andet, aftaler om priser og tidspunkter osv. Det vil være ret let for politiet at gennemskue hvilke personer, der har købt hvilke ting og hvornår. Jeg tror til gengæld, der skal enormt meget til, før politiet får en ransagningskendelse fra en dommer, til at få adgang til "almindelige" menneskers telefon og sms-log fra et teleselskab. Det er klart, at hvis vi taler om adskillige hundrede gram hash og store handler af gangen, så er det en anden sag, men for folk med et mere casual forbrug og med mærkbart mindre mængder af gangen, tror jeg virkelig ikke, man behøver at bekymre sig.

Politiet får præcis alle de ransagningskendelser de beder om, det kan du roligt regne med. Og hvad mener du med at folk med mindre forbrug ikke behøver bekymre sig? De får vel også deres stoffer et sted fra, og hvis de ikke er forsigtige i deres kommunikation, så risikerer de at angive pusheren, og det er det vi forsøger at undgå. Selvfølgelig knalder politiet ikke almindelige kunder, men det kan godt ske at de lige checker kundekredsens sms-historie for at se om der er andre større fisk at komme efter.

Junior medlem

Det kan godt være, jeg er naiv og dum, men jeg forestiller mig ikke at politiet har den store interesse i at optrevle en masse personer, der en eller flere gange har været omkring efter et gram hash. I hvilken situation mener du, at politiet ville kunne få en ransagningskendelse til en persons telefon-log? Det er klart ikke usandsynligt, hvis vi taler om en dealer, der bustes med 100g eller mere, men for den almindelige hash-bruger, der måske snuppes med 5g i baglommen på gaden, synes jeg det virker ret uvirkeligt, hvis politiet baseret på det, kan få en ransagningskendelse til vedkommendes telefon og sms-historik. Igen, jeg er måske bare naiv og bilder mig ind, politiet har vigtigere ting at bruge deres tid på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Nu er der jo heller ikke tale om kendelse ved mindre mængder, men en kendelse mod en pusher, for dermed at buste kunderne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og pusheren - der du får din knark. Det handler bare om menneske-til-menneske logik, du vil ikke ønske din dealer busted?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Cthulhu skrev:
synes jeg det virker ret uvirkeligt, hvis politiet baseret på det, kan få en ransagningskendelse til vedkommendes telefon og sms-historik. Igen, jeg er måske bare naiv og bilder mig ind, politiet har vigtigere ting at bruge deres tid på.

Politiet har let adgang til ransagningskendelser til telefon og sms-historik. Og når de få den kendelse må de også ransage de sms-historiker som mobilen har været i kontakt med. Det kan godt være det fanger nogle store fisk (også inde for terror) men mest af alt er det et brud på privatlivets fred og jeg fatter simpelthen ikke at folk stoler blindt på politiet.

Stodder
Brugeravatar

Citat:
Selve indholdet gemmes ikke ved telefonopkald, sms'er eller emails, men
det gør tidspunkter, steder og persondata.
Når logningsbekendtgørelsen træder i kraft den 15. september 2007, vil
følgende oplysninger blive gemt i et år frem:

Opkald fra fastnettelefon
• Dit nummer
• Nummeret på den du ringer til
• Hvornår der ringes
• Samtalens længde
Indholdet af samtalen bliver ikke overvåget (medmindre politiet aflytter
telefonen direkte, hvilket kun kan ske med en dommerkendelse).

Opkald fra mobiler
• Dit nummer
• Nummeret på den du ringer til
• Hvornår der ringes
• Samtalens længde
• Hvilken mobilmast du er i nærheden af ved samtalens start og slut
• Telefonens identifikationsnummer (kaldet IMEI-nummer)
Derudover bliver det noteret, hvornår et taletidskort bliver aktiveret, og
udlændinge, der bruger deres mobil i Danmark, bliver også logget. Indholdet
af samtalen bliver heller ikke her overvåget.

Sms'er og mms'er fra mobiler
• Dit nummer
• Modtagerens nummer
• Hvornår beskeden er sendt
Indholdet af beskeden bliver ikke gemt.

E-mails
• Din mail-adresse
• Adressen du sender til
• Hvornår beskeden er sendt
• IP-adressen (mail-adresser kan let forfalskes, men det kan en IP ikke)
Indholdet af beskeden gemmes ikke.
Internettet
• Hvilken hjemmeside du besøger (det er sidens IP-adresse, der gemmes, ikke www-adressen)
• Hvad tid siden er besøgt
• Din MAC-adresse (en form for computerens CPR-nummer)
http://www.noah2900.dk/hgweb/pdf/overvaagning_dk_150907.pdf

Junior medlem

Der er mange ting man skal tænke på! oplysninger kan hentes af politi lang tid tilbage og de tjekker helt sikkert en dealers telefon for den slags og kan derved få også dit nummer!! Jeg kender en der var så dum at have taget billeder af sit lager med sin egen tlf, godt nok steroider, men med samme resultat!

Hvis man bevæger sig på kanten, eller derover er lidt omtanke bestemt påkrævet, da man nemt trækker et "sneglespor" politiet kan følge langt tilbage, hvis de ser sig varm på en! Og hvorfor nævne noget som helst i beskeder? Spørg dealer om han er hjemme og han ved hvad det drejer sig om! Lidt sund paranoia er nu ikke altid så dumt ;-)

Vi sætter spor mange gange hver dag! Vores mobil siger hvor vi ca er på et hvert givent tidspunkt! Kreditcards gør det samme, bare mere præcist! Der hænger kameraer alle vegne osv. Ingen grund til panik, bare man gør sig klart at samfundet har ændret sig radikalt de sidste 20 år og man husker at vi lever i et overvågningssamfund! "Storebror" kigger med :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Snoezel skrev:
Ikke desto mindre, er det det de fleste pushere fortæller dig, at du skal gøre... Har i hvert fald aldrig handlet med folk som gjorde det anderledes... Kunne man ikke forestille sig, at "kodesproget" blot var for at skjule hvor meget salg man havde foretaget sig - hvis man standhaftigt benægter at "hjælp" eller "knallerter" har noget med salg at gøre, kan de vel ikke bevise det...?

jeg kan ik helt huske det men mener det var i sagen om "de hvide bude" blev nogle af dem vist dømt for at have handlet kun pga nogle telefon opkald / sms besker, telefonen blev kun brugt til salg så hver gang der kom en besked "kan du lige hjælpe / kan vi lige mødes etc blev de taget for at have solgt x antal gram per gang.. i må ik hænge mig op på det hvis det ik er i den sag. men det er værtfald sket før

kender selv en som er blevet spurgt meget grundigt ind til en masse underlige opkald af en dommer i retten, hun ville gerne vide hva han var så god til at "hjælpe" med siden der kom 2-3 beskeder med det i timen. han var taget med 89 gram og en vægt og for salg. han sagde self han var en dygtig mekaniker der hjalp sine venner med biler og knallerter, den troede hun sku ik helt på, han slap dog med skrækken da de ik kunne dømme ham for det. men de vidste udemærket godt hvordan og hvorledes det hang sammen

den med "hjælpe" er dum, den er bare std for alle pushere og der bliver aldrig talt om hvad der skal hjælpes med eller noget og det lyder tit dumt og kodesprogsagtigt, hvis de aflytter en så er de allerede på sporet og så er man busted første gang den kommer. den med knallerten var heller ik helt skarp det var nu mere et eksempel på at man skal aftale en fiktiv hverdags ting man kan snakke om istedet, det får samtalen til at lyde meget mere normalt og den er en del nemmere at snakke sig ud af hvis man evt skulle spørges ind til det

Never snitch and allways keep ur mouth shut ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
det jo kun i store narko sager, at politiet bruge ressourcer som der blive beskrevet i denne tråd, og selv om du skulle står på en liste over folk der haft kontakt til at en narko handler, vil det i 99 ud af 100 sager højst blive ham der har solgt der vil kunne bøde for det

skrøner som at politiet har computere der alarmerer dem hvis bestemte ord blive nævnt/skrevet kan jeg kun ryste på hoveder over

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg skal ikke kunne sige om det er korrekt eller ej og har været i tvivl om jeg skulle skrive det herinde...da det lyder lidt spøjst!
Men jeg har ladet mig fortælle, at hvis man trykker 08 på sin mobiltelefon og sender anmodningen, så vil en aflyttet telefon komme i kontakt med 112 og en ikke aflyttet telefon komme med beskeden "unknown application"...ja, det lyder primitivt - enig!
Men er der nogle som kan be-/afkræfte det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er mange af sådanne koder, som man kan skrive på telefonen. ##002# - ring op afmelder de flestes telefonsvarere fx (ikke gør det).
Jeg kan prøve at undersøge det, næste gang jeg er på arbejde, hvis jeg lige husker det..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
John Doe skrev:
Der er mange af sådanne koder, som man kan skrive på telefonen. ##002# - ring op afmelder de flestes telefonsvarere fx (ikke gør det).
Jeg kan prøve at undersøge det, næste gang jeg er på arbejde, hvis jeg lige husker det..

Selvfølgelig husker du det hehe - jeg antager, at det er et større "problem" at undersøge substansen, end at huske det ;) du kan vel ikke bare spørge hr. hvemsomhelst?
Men pft!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]