Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

dobbel post

[ 11 September 2003: Besked ændret af: Dank ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dank > Selvfølgelig skal du give ham et bevis, for det du kommer med er en påstand, ikke noget alment kendt faktum. Hvis du vil have et bevis fra ham så er det mindste han kan kræve da at du underbygger dine egne påstande.

Mht. til dit indlæg Anima, så udtrykte jeg mig ikke klart nok, jeg har selvfølgelig ondt af alle civile amerikanere og aghanere osv. osv. der dør og lider under krigen. Jeg pointerer bare at der sker langt værre ting i fx afrika og asien. Jeg gider ikke holde et minuts stilhed for en begivenhed der kostede 3000 menneskeliv til at starte med, men nu har kostet langt mere pga. af krigen. Det er ikke Bin Ladens skyld at USA fører krig mod Irak og Afghanistan, det er USA der starter krigen. Hvis jeg skulle holde et minuts stilhed hver gang 3000 mennesker døde af uretfærdige årsager ville jeg holde kæft resten af livet.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:

Jeg plejer ikke at bruge hårde ord mod folk, men når du gør det imod mig så kan jeg kun svarer med at det er DIG som er en idiot! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Ja klart du ik gør.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:

Du whiner over Krigen i Irak og Afganistan og siger at det er meget mere syndt for Afganerne og Irakerne, men det du ikke kan FATTE det er at netop lige præcis de to krige IKKE ville have forekommet hvis det ikke var på grund af Osama Bin Laden's umenneskelige, feje, kujonagtige, brutale og komplet vanvittige massedrab på uskyldige mennekser!
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har ikke sagt at det er mere synd for de andre... Det er ligså synd for amerikanerne som for Afghanerne, osv., så jeg synes du skal proppe din beskyldning skråt op!

Var det ikke for den begivenhed som det afskum! Satte igang, så havde der slet ikke været nogen krig i Afganistan eller i Irak, hvem er det vi skal frygte og hade!
Det er de fanatiske terrorister, det er DEM som skaber ufred og krig i verden, ikke USA - de sørger blot for at holde den slags magtliderlige galninge i skak! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Javel ja... Fordi USA vil sætte nogle galninge i skak, så skal et helt land lide? Okay, nu har det fået Saddam væk fra magten... Den irakiske befolkning er træt af at ha amerikanerne rendende rundt, hvorfor kan de ikke smutte ud? Det ER pga olien, og det har vi diskuteret mange gange før, Anima... Så det vil jeg slet ikke komme ind på nu.

Desuden er det en HELT forkert måde at sætte andre i skak på. Jeg vil gerne sætte dig i skak, så jeg sender lige 9000 bomber imod dit hus. Håber det er i orden med dig. USA synes af nogle er idioter og de skal derfor dø - jeg har samme mening som USA, og jeg synes du skal dø (kan du godt se at det lyder barbarisk.. det hører ikke hjemme her, Anima.)

Var det ikke for USA så havde vi ikke haft beskyttelse imod Komunismen eller Nazismen og vi ved begge at lige netop de to ideologier er skyld i millioner af menneskeliv, folkedrab, etniske udrensninger etc.

Så du skal fandme ikke komme her og prøve at sige at det er USA som er banditterne! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Du kan ikke bare komme og tro at du kan vende det hele på hovedet...

Var det ikke for USA så havde vi stadig Taliban styre hvor kvinder blev stenet offentligt, eller Saddam Hussein som myrdede hundredetusindvis, inklusiv folkedrab mod kurderne med giftgas...
<HR></BLOCKQUOTE>

Lad mig se... var det ikke USA der fik Saddam på magten? Var det ikke USA der tildelte ham og hans styre alle mulige ting, så han kunne dræbe den ene efter den anden? George W. Bush lovede, inden han blev valgt, at han ikke ville gøre som hans far - han ville åbne mulighederne for at blive genvalgt... Næh, nu gør han PRÆCIS som sin far. Jeg ved ikke om du kan se min fuck-finger, men jeg vil bare fortælle dig at jeg simpelthen ikke hopper på det pis.

Var det ikke for USA's regering, så havde Osama ingen at angribe... sådan kan man også vende den om og sige.

Det er den slags tyraner som vi skal være bange for og det er den slags USA beskytter os imod, så kom ikke her og tro at vi bare skal sætte os ned og vente på alle de forbandede syge diktatur-dømmer rundt omkring i alverdens snuskede bandit lande kan få lov til at udvikle atom våben som de kan tyranisere os andre med, nej jeg siger fandme at vi skal sætte hårdt mod hårdt inden det er for sent [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Om det er bandit-lande eller ej, er vel en personlig mening. Jeg synes USA er et bandit-land med denne regering, og de får lov til at udvikle atomvåben... omend så sidder de selv på en stor del af lortet.

Du vil sikkert mene, at USA ikke er et bandit-land, og at de andre er... Jeg kan sige det modsatte, fordi det er ikke DIG der skal beslutte om de forskellige lande er eller ej. Derfor er det en personlig mening. Og hvorfor skal Irak blive kaldt for et bandit-land, fordi Saddam kommer derfra og styrede der et stykke tid? Den skal du altså længere ud på landet med, makker.

Principielt er jeg imod krig.
<HR></BLOCKQUOTE>

NEJ DU ER EJ!! Kig i Politik-forumet, folkens... Du har både vist racisme, had og krigsliderlighed... Du mener at alt skal forbydes og kæmpes med krig (fordi du samtidig mener at der ikke er andre måder at gøre det på)... så går du sgu også ind for krig!! Hold kæft hvor er du latterlig...

Det er fandme ikke noget USA bestemmer om der skal være krig, det er usle Muslimske fundamentalister som forsøger at ødelægge verdensfreden, ved at skabe terror, frygt og had...

Først var der Nazismen, så kom Kommunismen og nu er det Islam, her har du truslen på verdensfreden...
<HR></BLOCKQUOTE>

*host*fordomme*host*...

Det var alt for den 25 øre...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dank:
Det er alment kendt hvis du interesseret dig lidt for international politik at i de to krige var det en minimum af civile dødsoffer. Men igen så er bare en civil død sørgelig. Men jeg har ikke brug for at bevise noget overfor dig, du har jo set TV2. Men søg nu bare videre og se om du kan finde nogen seriøse modbevise.

<HR></BLOCKQUOTE>

Tro mig, du har mere end nok som du skal bevise overfor mig. Jeg er 100% sikker på at jeg har læst det i aviser og set det på tv - så jeg tvivler meget stærkt på at du bygger dine påstande over noget du har læst eller set. Du har det sikkert fra et eller andet sted hvor du har lyttet til folk eller lignende... for der DØDE over 3000 mennesker i de to krige.. LANGT over...

Jeg siger det ikke for at overbevise dig om det, for jeg er sgu ligeglad med hvad du går rundt og tror. Du skal bare vide, at det er en fejltagelse at tro at der døde under 3000 civile... og samtidig meget naivt!

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg har ikke tænkt mig at holde et minuts stilhed for ofrene fra WTC. Til gengæld er de i mine tanker, og jeg finder terrorangrebet umenneskeligt og forfærdeligt.

Jeg må sige at jeg synes det er småligt ikke at sætte sig ud over USAs politiske billede udadtil (hvis man da er modstander heraf) og føler lidt for ofrene og deres familier. Det er ikke forkert BÅDE at have ondt af palestinensere og amerikanere.

Medlem

@ Fenriz

Nej, folk der kommer med så sindssyge udtalelser gider jeg bruge min tid på at overbevise idet det ikke føre nogen vej.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:

USA synes af nogle er idioter og de skal derfor dø - jeg har samme mening som USA, og jeg synes du skal dø (kan du godt se at det lyder barbarisk.. det hører ikke hjemme her, Anima.)

<HR></BLOCKQUOTE>

Men hvis du har samme opfattelse som ham så er jeg da kede af din uvidenhed.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dank:
@ Fenriz

Nej, folk der kommer med så sindssyge udtalelser gider jeg bruge min tid på at overbevise idet det ikke føre nogen vej.

Men hvis du har samme opfattelse som ham så er jeg da kede af din uvidenhed.

<HR></BLOCKQUOTE>

ok, man skal nok være rimelig dum for ikke at kunne se at jeg sammenligner for sjovt, for at vise hvor dumme hans udtalelser og holdninger er... Jeg har det tit med at vende hans holdninger om, så jeg kan vise ham hvor latterlige de er - det her er et eksempel. (læs dog det i parantesen, som du også medciterer, knægt)

Jeg har absolut ikke samme opfattelse som ham, og jeg håber fandme aldrig jeg får det.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:

Jeg har absolut ikke samme opfattelse som ham, og jeg håber fandme aldrig jeg får det.
<HR></BLOCKQUOTE>

Når man læser nogen af de ting igennem du skrive så kan jeg kun se i har det samme had i jer.

Jeg synes godt i begge to kun se lidt mere neutralt på verden. Den er sgu ikke kun sort eller hvid som i jeres tanker.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Når man læser nogen af de ting igennem du skrive så kan jeg kun se i har det samme had i jer.

Jeg synes godt i begge to kun se lidt mere neutralt på verden. Den er sgu ikke kun sort eller hvid som i jeres tanker.
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har noget imod saddam, jeg har noget imod Osama og jeg har noget imod Bush.. jeg har intet imod USA, men jeg har ALT imod regeringen.. det samme vil jeg gerne ha lov at sige om Danmarks regering...

Jeg har ikke den fremmedhad som Anima har.. jeg hader da ikke jøder? De har intet gjort mig... Hvorfor skal jeg hade amerikanere? Det er da ikke dem der har besluttet at de skal i krig, men regeringen...

Så nej, jeg vil ikke give dig ret i det du skriver.. og jeg vil overhovedet ikke lade dig slippe med at sige at jeg har samme had for verden som Anima har.

Jeg har ikke nogen had for verden, men jeg har en had for bestemte mennesker (som er nævnt foroven) - og det er det mig og Anima har diskuteret i en uendelighed. Han har noget imod muslimer (dvs mig), men jeg har intet imod Budhister, jøder, kristne eller hvad fuck de nu er. Jeg har kun noget imod folk der gør MIG noget eller gør resten af verden noget unfair (Saddam, Bush og Osama). Jeg roser absolut ingen af disse idioter, jeg synes de er dummere end hinanden.

Og lad vær med at generalisere... Du skriver "når man læser", men skriv "når JEG læser" - de andre herinde kender til mine holdninger fra forrige LANGE diskussioner med Anima.

Medlem

@ Aliaarhus

Det er sgu første gang du skriver noget fornuftigt i denne tråd.

Men jeg mener stadig nogen af dine holdninger er baseret på forendetaget meninger eller uvidenhed men det bliver vi nok aldrig enige om.

Og med de ekstreme ting du siger til Anima viser du heller ikke om du er fornuftig eller ej selvom det er for sjovt eller i vrede. Hvis du ikke har det samme had så lade være med at blive provokeret af det. Så brug argumenter i stedet for at blive så ekstrem som ham.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Venner, måske skulle i holde op med at tænke i "USA", eller "Afghanistan" eller "muslimer".

Dem der blev dræbt d.11/9 var individer. Det var folks brødre, søstre, mænd, koner, sønner og døtre, osv.

At begynde på alt muligt med "jamen USA har gjort dit", eller "der dør børn hver dag", er et tegn på manglende forståelse for situationen.

1) De mennesker der døde i angrebet på WTC passede deres arbejde, og er ikke på nogen måde ansvarlige for USAs udenrigspolitik. DERFOR KAN DET IKKE SÆTTES I SAMMENHÆNG MED DEN, lige så lidt som det kan sættes i sammenhæng med noget hvis jeg skyder en af jer knægte i roen i morgen fordi jeg er utilfreds med skattetrykket i DK.

2) Alle ved at der er masser af mennesker der dør i verden, men det gør ikke 11/9 mindre sørgerlig. Hvis i føler at i ikke bør sørge over de 2700+ mennesker der døde i WTC, så er det fink nok. Det er jeres eget valg, og det kan man jo ikke tvinge nogen til. Men hav dog i det mindste så meget pli at holde kæft, i stedet for at komme med urelaterede ting som "der dør børn hver dag af sult" eller hvad ved jeg. Det er OGSÅ sørgeligt, men hvad har det med 11/9 at gøre?

Ikke en skid.

Det er altid sørgeligt når uskyldige mennesker dør. Som SAND humanist, er det noget der rør mig, og det er også derfor jeg interesserer mig for politik og filosofi. Fordi der ikke findes noget vigtigere end mennesker.

Jeg siger ikke at dem i WTC var vigtigere end alle mulige andre, men det har rørt mig mere end så mange andre ting, både fordi jeg kunne se det i TV, men også fordi det ligeså godt kunne være sket hér. Og de mennesker der døde ligeså godt kunne være mig, eller nogle af jer. Det virker unægteligt mere tæt på end stammekrig i Congo f.eks.

Gem jeres USA-fjendtlighed til en anden gang, og forestil jer at det var jeres familie der ikke kom hjem den dag...

MVH

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
True! Jeg sørger da også kun når hvide mennesker dør - man skulle nødig spilde empati på negrene [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Først vil jeg lige indrømme at jeg kun har læst den første side af denne post, men alligevel...

ANIMA, NOSTALIG og etc. I GIVER MIG KVALME!!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Jeg har SÅ lidt til overs for jer, og jeg fatter ikke hvordan i kan have sådan et unuanceret syn på verden [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Damn i er umenneskelige!

IKKE VH Jonas!

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af MuscleBundt-:
No Way, om jeg gider holde 1 minuts stilhed for sølle 3000 amerikanere der døde for 2 år siden!

VH Jonas!
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad kalder du så det der, tåbe.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@ Aliaarhus

Det er sgu første gang du skriver noget fornuftigt i denne tråd.

Men jeg mener stadig nogen af dine holdninger er baseret på forendetaget meninger eller uvidenhed men det bliver vi nok aldrig enige om.

Og med de ekstreme ting du siger til Anima viser du heller ikke om du er fornuftig eller ej selvom det er for sjovt eller i vrede. Hvis du ikke har det samme had så lade være med at blive provokeret af det. Så brug argumenter i stedet for at blive så ekstrem som ham.
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg vil gerne se nogle eksempler på de ting du nævner - jeg mener ikke selv at jeg har trådt frem med ekstreme meninger eller uvidende, for den sags skyld... der var ét, og det var det du nævnte uden at tage hensyn til det der stod i parantesen. Men jeg vil gerne se noget jeg har skrevet, som du mener er ekstremt (udover at jeg har kaldt ham for idiot, for det ER han fandme).

Jeg mener stadig, at din påstand om at der IKKE døde over 3000 civile i de to krige, er grundet uvidenhed... Så hvis det er det du kalder uvidenhed, så kan jeg forstå dig, men jeg kan ikke følge dig i at jeg er ekstrem.

Og mht. til din kommentar til musclebundt: Han har intet ondt sagt. Han siger bare (som dankdawg kommenterer imod), at der dør massevis af mennesker om dagen, og sammenlignet med de 3000 mennesker der døde i WTC, er det ingenting. Hans post kan på INGEN måde sammenlignes med Anima's og Nostalig's.

Hvis musclebundt's holdninger var præget af det samme som Anima's og Nostalig's, så var han blevet svinet til af os andre som de to. Jeg kan godt se hans pointe, men jeg synes stadig at det er ekstremt synd at der døde 3000 i disse to bygninger. Men samtidig dør der masser af folk rundt omkring, så hvorfor skal det ene i rampelyset når det andet ikke skal?

/Edit: Morgen-stavefejl [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 12 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Psychedelia Gay Overlord

Musclebundt prøv lige at læse min sidste post..og Zara -> det dér var unødvendigt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har på intet tidspunkt nævnt at jeg ikke har stor sympati for de mennesker som mistede deres mor/far/bror/søster/etc. i WTC, men jeg nægter deltage i aktioner som velsigner lige netop de mennesker, så vil jeg hellere bruge min tid på at tænke på dem der dør af AIDS hver dag i afrika...

Forresten: Med de par 100 mia. dollars som Bush prøver at skaffe til krigen i Irak, hvilke storslåede ting kunne der ikke udrettes hvis de blev sat ind på et humant projekt istedet?
Så er jeg sikker på at man godt kunne redde +3000 mennesker som dør unødvendigt om dagen af hungersnød, unødvendige krige og sygdomme som vi her i den heldige verdenshalvdel anser som noget ganske normalt og ufarligt.
Dem vil jeg sørge for!

Derfor min irritation mod USA.
De har mulighederne for at ændre denne verden men istedet vælger de at køre deres eget spil!

VH Jonas!

Psychedelia Gay Overlord

Musclebundt, enten har du ikke læst mit indlæg ordentligt, eller også er du bare trodsig. For hvis du har forstået det, så kan du umuligt blive ved med den dér amerikaner-bashing. Gem den slags til en anden tråd.

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Venner, måske skulle i...<HR></BLOCKQUOTE>

Go' post [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@all;

Jeg mistede ingen jeg kendte personligt under 911, så jeg er 'kun' berørt på et generelt plan; altså det at Uskyldige med-mennesker blev dræbt under tvang, og mod deres egen vilje.

Jeg har en ven der bor i new jersey, som fortalte mig at hun havde stået skrækslagen og set røgen lige på den anden side af vandet, og troet der var udbrudt krig.
En af min søster's venner havde været oppe i wtc dagen før, så det var også lidt tanke-vækkende.

Selv så jeg det hele i tv, og jeg synes specielt 3 ting var slemme; #1 der hvor flyene rammer, #2 dem der hoppede ud af vinduerne, og #3 da bygningerne styrtede sammen.

Hvad jeg synes om BabyBush har intet med dette at gøre. Dette angreb var inddirekte også et angreb på _mit_ samfund, og på _mine_ medmennesker. Præcis som irak-krigen var det. Det er Usmageligt og Uacceptabelt, og man bør altid undgå den slags hvis man kan.
Babybush's reaktion på det hele, er en helt anden debat.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
@Zarathustra: Havde jeg selv været neger, havde jeg fandme nakket dig, dit lille gymnasieskrog...seriøst [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

...nu vi, som i 98% af andre poster, allerede er kørt off-topic.

Og gu fanden er det da sørgeligt, at 3000 menneskeliv blev revet væk så pludseligt - sad selv med gåsehud, da jeg læste diverse artikler i går, fra folk der oplevede terroren på tæt hold.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]