Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

zionboy skrev:
Jeg synes som sædvanligt at man bør HOLDE SIN KÆFT, hvis man ikke har noget konstruktivt at bidrage med.

Hvilken relevans har størstedelen af Astrals posts for dette drugboard? Er det konstruktivt på nogen måde? Bør han ikke holde sin kæft?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jensus skrev:
zionboy skrev:
Jeg synes som sædvanligt at man bør HOLDE SIN KÆFT, hvis man ikke har noget konstruktivt at bidrage med.

Hvilken relevans har størstedelen af Astrals posts for dette drugboard? Er det konstruktivt på nogen måde? Bør han ikke holde sin kæft?

Hvem har gjort dig til smagsdommer Jensus - eller iøvrigt andre på dette board. Gider man ikke læse en post, så spring den over.
Har du overvejet den mulighed at Astrals tanker og interesser for omverdenen udspringer af eksperimenter med diverse substanser.
Du finder næppe mange andre boards i Danmark hvor så mange forskellige emner berørers - vel og mærke af unge (ofte seriøse)mennesker. Dette er en kvalitet i sig selv - ødelæg det dog ikke ved hele tiden at pisse på personer der har en anden anskuelse af hvad der er vigtigt og relevant.

Håber det var svar på dit spørgsmål

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

zionboy skrev:
Jeg synes som sædvanligt at man bør HOLDE SIN KÆFT, hvis man ikke har noget konstruktivt at bidrage med. Kan man ikke lide Astrals poster, så undlad at læse dem!

Jeg er ganske enig.

Jensus skrev:

Dette er Generel diskussion-forummet, og her er det altså okay at tage emner op der ikke lige handler om stoffer, hvis ellers det er nogenlunde seriøst(pjat ryger i fuck-forummet). Hvis du kigger bare på den første side finder du lige nu emner der omhandler så forskellige ting som digitalkameraer, APG, House-musik, astronomi, og så denne tråd om mobiltelefoners eventuelle skadelighed. Hvor meget jeg end prøver, så kan jeg ikke se hvad det er ved denne tråd der gør den mindre relevant og konstruktiv end de andre jeg nævner ovenfor.

At du ikke gider se på Astral's poster, er jeg helt på det rene med, men så ignorér dem dog bare, eller PM ham hvis du absolut vil skændes med ham. Undlad at bitche her, det er der i hvert fald ingen der synes er relevant og konstruktivt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det var oppe for mange år siden, da GSM-nettet blev etableret...

Så kom det op igen, med 3G-netværket.

Selv har jeg haft visse betænkeligheder, da jeg i mange år rendte rundt med min mobil midt på brystet (10 cm. fra mit hjerte) på en skuldertaske,
og de sidste mange år har haft den i lommen (10 cm. fra mine nosser!)

Hvem ved om jeg får deforme børn pga. mobil-stråling? Kunne ligeså godt være så meget andet, som f.eks. de utallige kemikalier jeg har indtaget i mange år...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dextrose skrev:
Det var oppe for mange år siden, da GSM-nettet blev etableret...

Så kom det op igen, med 3G-netværket.

Selv har jeg haft visse betænkeligheder, da jeg i mange år rendte rundt med min mobil midt på brystet (10 cm. fra mit hjerte) på en skuldertaske,
og de sidste mange år har haft den i lommen (10 cm. fra mine nosser!)

Hvem ved om jeg får deforme børn pga. mobil-stråling? Kunne ligeså godt være så meget andet, som f.eks. de utallige kemikalier jeg har indtaget i mange år...

Bekymr dig mere over de børn som render rundt med de nye ekstra kraftige UMTS mobiler her læs her hva "ingeniøren" har at sige til sagen;

http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article ... /110030036

Citat:
UMTS-sendere gør folk syge
Hollandsk undersøgelse viser forskel på 2G og 3G basestationers virkning på organismen.

Af Kent Krøyer
Onsdag, 01.10.2003 10:56
Det hollandske, teknologiske forskningsinstitut TNO har udført undersøgelser, der viser, at de nye UMTS-basestationer giver hovedpine og kvalme hos folk, der opholder sig inden for deres rækkevidde, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Der er tale om blindtest, hvor forsøgspersonerne ikke vidste, om de blev udsat for stråling, eller om strålingen kom fra en 2G-basestation eller en 3G-basestation.

Kvalme og hovedpine
Undersøgelsen, der er den første af sin slags, viste, at forsøgspersonerne følte kildrende fornemmelser, hovedpine og kvalme, når 3G-basestationen var tændt, men ingen reaktion, når der kom udstråling fra en 2G-basestation som dem, der anvendes overalt nu om dage.
Umts-basestationer som denne Hutchinson 3G-station i England påvirker menneskers organisme.

Imidlertid blev forsøgspersonernes kognitive evner også målt under forsøget. Og her viste både 2G og 3G-stråling at have positive effekter, idet både hukommelse og reaktionsevne blev bedre. Folk blev simpelthen mere opmærksomme.

I den nye undersøgelse blev brugt en svagere stråling end den, der kommer fra en mobiltelefon, som jo anvendes tæt på hovedet. Det skulle svare til miljøet omkring en basestation. Samtidig var strålingen konstant i modsætning til transmissionerne fra en mobiltelefon.

Supplerende undersøgelse på vej
Den hollandske minister for erhverv, helbred og telekommunikation ønsker nu supplerende undersøgelser for at fastslå, om resultaterne kan gentages.

GSM Association, som er en global organisation af teleoperatører og -producenter, er ved at studere undersøgelsesrapporten. Organisationen har foreløbig ingen kommentarer.

TNO var det første forskningsinstitut, der fokuserede på eventuelle helbredsmæssige virkninger af udstråling fra mobiltelefoner. Forskning i forbindelse med 2G-mobiltelefoner har indtil videre ikke vist statistisk signifikant betydning for helbredet. Der er heller ikke tidligere påvist kognitive forandringer på grund af mobilstråling.

Forskningsinstituttet International Agency on Research on Cancer er i gang med en langtidsundersøgelse, men resultaterne ventes ikke klar før næste år.

Her følger fra samme respektable kilde, en forklaring på hvordan mobilmasterne påvirker hjernens kommunikationssystem;

http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article ... /111281293

Citat:
Mobilmaster anklages for strålingsfare
Mobilstråling kan give ikke-termiske skader på mennesker og dyr, hævder forskere i anset lægetidsskrift. Danske eksperter tilbageviser påstandene, men opfordrer til mere forskning.

Af Stig Dall
Tirsdag, 28.11.2000 00:01
Selv om mobilstråling holder sig under grænseværdierne for opvarmning med mikrobølger, kan strålingen alligevel have såkaldt ikke-termiske effekter på levende organismer. Det mener to forskere at have sandsynliggjort via en gennemgang af undersøgelser på området. Forskerne har skrevet en artikel om de mulige skadevirkninger ved mobilstråling, som er offentliggjort i det ansete engelske lægetidsskrift, The Lancet.

Blandt andet nævnes en undersøgelse af kvæg, som viste, at køerne yder mindre mælk og får aborter og dødfødte kalve, når de går på en marker nær ved en GSM-antenne. Effekten forsvandt, da køerne blev flyttet til en anden mark, men kom igen, da køerne kom tilbage, og problemerne opstod angiveligt først, efter en GSM-antenne blev installeret på et tårn, hvor der før kun havde været antenner for tv- og radiosignaler.

Professor Jørgen Bach Andersen, Center for Personkommunikation på Aalborg Universitet, beskriver sig selv som forundret over artiklen i Lancet.

- Artiklen indeholder for mange anekdoter, altså udokumenterede enkelttilfælde, efter min mening, siger han.

Svinger som hjernebølger
Fakta er, at de såkaldte basestationer, som mobiltelefonerne kommunikerer med i det danske landskab, udstråler en effekt, som er mange gange lavere end intensiteten fra en tændt mobiltelefon. Men selv om intensiteten er kun en tusindedel eller endnu lavere, kan signalerne alligevel påvirke hjernens funktion, fordi frekvensen på signalerne falder sammen med hjernens egen kommunikationsfrekvens.

Frekvensargumentet lyder på den måde, at et GSM-signal transmitteres på den måde, at otte tidshuller (slots) tilsammen definerer et vindue (frame), som repeteres med en frekvens på 217 Hz, og som grupperes i multi-frames på 25 ved at undlade at bruge hver 26.vindue. Det betyder en ekstra lavfrekvent puls fra basestationernes signal på 8,34 Hz, som er konstant forekommende uanset mængden af opkald til en given basestation.

Forskerne refererer undersøgelser, der angiveligt skulle påvise, at netop de 8,34 Hz svarer til elektriske svingninger i den menneskelige hjerne, og at det derfor med en vis ret kan antages, at mobilstrålingen påvirker hjernen. Samtidig argumenterer forskerne for, at det er inkonsistent at forbyde brugen af mobiltelefoner i fly og på hospitaler af frygt for ikke-termisk stråling, hvis effekten ikke bliver anerkendt på levende organismer.

Ikke til at afvise
Læge Christoffer Johansen, der netop har færdiggjort en endnu ikke offentliggjort dansk undersøgelse af kræftrisiko ved brug af mobiltelefoner, er ikke imponeret over nyhedsværdien i artiklen i Lancet, der er en oversigtsartikel af hidtil offentliggjorte artikler om emnet. Han har dog i sin egen undersøgelse ikke beskæftiget sig med basestationer, blandt andet fordi risikoen for skadelige effekter er minimal på grund af deres meget lille udstråling målt som mikrobølgernes opvarmning af levende væv.

- Men man kan naturligvis ikke afvise nontermiske effekter, selv om der efter min mening ikke er undersøgelser, der taler for, at de findes, siger han.

Psykologiske hensyn
Professor Jørgen Bach Andersen har netop færdiggjort en rapport om basestationer til et teleselskab, hvor han blandt andet beskriver, at strålingsintensiteten er mellem 450 og 45.000 gange mindre end grænseværdien for mobiltelefoner. Men intensiteten har netop sit udspring i de termiske effekter.

- Den målemetode er valgt på grundlag af den viden, vi har i dag, men der skal da forskes mere i spørgsmålet, fordi det er korrekt, at der blandt andet er usikkerhed om, hvorvidt GSM-signalets pulsering påvirker hjernens funktion, siger han.

Men forskningen indenfor området er først startet i år, og foregår ikke i Danmark. Resultaterne kan heller ikke ventes lige med det samme, da det ifølge Jørgen Bach Andersen er store og vanskelige forskningsprojekter, der er sat i gang.

I mellemtiden vil Jørgen Bach Andersen ikke afvise fornuften i at undlade at sætte mobilmaster op eksempelvis ved skoler som et udslag af en politisk prioritering af forsigtighedsprincippet. Det er en forståelig reaktion på befolkningens bekymring, som især i Storbrittanien har været så stor, at eksempelvis irske aktivister direkte er gået til angreb på mobilmaster.

- Den engelske redegørelse fra april om emnet anbefalede eksempelvis at undlade at sætte master op nær skoler af psykologiske hensyn. Det man vil undgå er, at uvidenheden bliver til nervøsitet som i sig selv er sundhedsskadeligt, siger han

Og sidst men ikke mindst et indblik på politiken bag den fortsat opsættelse trods de høje sundhedsricici;

http://www.ing.dk/apps/pbcs.dll/article ... /110170045

Citat:
Mobilmaster i krydsild
Den ministerielle rapport, som berettiger opsættelsen af mobilmaster, er politisk og uvidenskabelig, mener Forbrugerrådet.

Af Kristian Danholm
Torsdag, 16.10.2003 10:34
Den rapport, som Videnskabsministeriet i samarbejde med Indenrigs- og Sundhedsministeriet udgav i juni, er decideret uvidenskabelig, til trods for, at rapporten har berettiget opsættelsen af ikke mindre end 10.000 nye mobilmaster.

Det mener Forbrugerrådet.

»Rapportens fremstilling af problemet er skæv alene af den grund, at man kun har valgt at medtage udvalgte forskningsresultater. Derfor er rapporten klart mere politisk end videnskabelig,« siger Margrethe Nielsen, sundhedspolitisk medarbejder i Forbrugerrådet til Morgenavisen Jyllands-Posten.

Rapporten, der konkluderer, at strålingen fra masterne er uskadelig, er forfattet af otte embedsmænd fra de to ministerier. Ingen af Danmarks førende forskere på området er blevet involveret. De afviser endda, at der er bedrevet forskning på området:

»Mig bekendt er der aldrig lavet undersøgelser, der ser på strålingsfaren fra mobilantenner,« siger overlæge og forskningschef i Kræftens Bekæmpelse, Jørgen Olsen, til avisen.

Forskningskollegaen fra Aarhus Universitet, Sianette Kwee, som er en af Danmarks førende forskere inden for mobilstråling, har tidligere i Morgenavisen Jyllands-Posten anbefalet, at der skulle gennemføres forskning på området. Hun undrer sig over, hvordan strålerapporten og i særdeleshed konklusionerne er blevet til.

Kritikken overrasker formanden for Folketingets Sundhedsudvalg, Birthe Skaarup (DF), der havde regnet med, at der blev foretaget deciderede undersøgelser, inden masterne skulle sættes op.

[/url]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
//Edit: Har ryddet op i nogle irrelevante og useriøse posts.

/karma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Halifaxxx skrev:
//Edit: Har ryddet op i nogle irrelevante og useriøse posts.

/karma!

Du forvire mig!!! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]