Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Fenriz det er altså ikke noget at gøre grin med. Den er god nok - begge dele består af de der protoner og elektoner.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
CannaChem skrev:
Nu vil jeg ikke undskylde mig selv, men efter al den BSE snak, troede jeg faktisk ikke at gelatine blev brugt så flittigt længere

Netop, når man tænker på BSE og den slags, er det sgu' lidt underligt at de ikke har forsøgt at substituere gelatinen med noget andet. Men det er vel ligeglade?

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har været vegetar i 5-6 år nu, og tror aldrig jeg vil gå tilbage til at spise kød... Folk skal have lov til at spise hvad de har lyst til, bare de har gennemtænkt hvorfor og hvorfor ikke! De fleste vegetarer har sikkert oplevet den situation, hvor kødspisere bliver vildt provokeret over at man er vegetar, som om det var et personligt angreb, og så vil de have én til at argumentere og diskutere om hvorfor (hvilket ikke er så svært) - men for fanden hvor er det irriterende! Så plejer jeg bare at sige, at hovedårgsagen er, at jeg bare ikke kan li´ kød, hvilket også er rigtigt, men jeg gider bare ikke gå ind i en diskussion omkring det etiske med en stiv brian-stodder til en fest... Nå, happy munching derude!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Chiller skrev:
De fleste vegetarer har sikkert oplevet den situation, hvor kødspisere bliver vildt provokeret over at man er vegetar, som om det var et personligt angreb, og så vil de have én til at argumentere og diskutere om hvorfor (hvilket ikke er så svært) - men for fanden hvor er det irriterende!

Det er nok fordi at kødspisere som regelt hverken kan argumentere for dem selv eller imod vegetarianismen, hvilket udløser at de i afmagt kommer med useriøse argumenter, eller ganske simpelt prøver at håne vegetarer... (DR-D :roll:)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
hehehehe.

folk skal da have lov til at æde hvad de vil,
det gøre goé forbruger jo,

mig selv tjahh jeg er slagter til dagligt,
og jeg ælsker en solid steak....

men hvis nogle dyr venlige fanatiker her på bordet
vil betale min løn,(170 korner i timen) så skal jeg nok ned lægge mit arbejde og gå hjem på sofaén

det er helt sikkert.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
lidt sjovt, er det jo ikke kun mennesker som har fået den fjollede ide ( :P ) at droppe kødet i deres kost. Panda-bjørnene er jo i bund og grund kødædere, men på et eller andet tidspunkt har de taget en kollektiv beslutning om kun at æde bambus. Det er derfor de ikke kan lave meget andet end at sidde og æde hele dagen, da de kun kan fordøje omkring 1/5 af den føde de indtager, netop fordi deres system ikke er indrettet til at fordøje al den bambus...
hvis der er nogen der ikke vidste den slags :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Chiller skrev:
Folk skal have lov til at spise hvad de har lyst til, bare de har gennemtænkt hvorfor og hvorfor ikke!

Hvorfor skal "vi" det?

-Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dextrose skrev:
Chiller skrev:
De fleste vegetarer har sikkert oplevet den situation, hvor kødspisere bliver vildt provokeret over at man er vegetar, som om det var et personligt angreb, og så vil de have én til at argumentere og diskutere om hvorfor (hvilket ikke er så svært) - men for fanden hvor er det irriterende!

Det er nok fordi at kødspisere som regelt hverken kan argumentere for dem selv eller imod vegetarianismen, hvilket udløser at de i afmagt kommer med useriøse argumenter, eller ganske simpelt prøver at håne vegetarer... (DR-D :roll:)

*i generel afmagt og frustration over ikke at kunne argumentere for sin sag slynger han kommentaren ud*: Luk røven og spis bøf :wink:

Senest rettet af DR-D 17 jun 2004 17:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil mene at der findes gode grunde til at være vegetar, de fleste vegetarer kender dem bare ikke, det er i hvert fald mit indtryk. De fleste bruger uholdbare argumenter, dem er der også et par eksempler på her i denne tråd.

Det dér med hvad der er menneskets natur kan man diskutere til hudløshed, uden at komme frem til et endegyldigt svar. Jeg vil tro at hvis man vænnede sig til det, kunne det fint fungere at spise råt kød dagligt, og selvom det ikke kunne, så kan man spørge om ikke det er vores natur at tænke os om og så tilberede maden så vi kan tåle den... og sådan kan man blive ved.

At man gør det pga. sin kærlighed til levende væsner holder heller ikke, IMO. Planter er lige så levende som dyr, så hvis det skulle holde, skulle man heller ikke spise planter, og held og lykke med det, siger jeg bare.

Af gode argumenter kan nævnes ens personlige velbefindende, og ansvarlighed overfor jordens fødevaresituation. Det er klart at hvis man har det bedst med at undgå kød, så er det da tåbeligt ikke at være vegetar. Og det er et faktum at hvis der skal være mad nok til alle mennesker på jorden også i fremtiden, skal forbruget af kød sættes drastisk ned, da kød bruger så meget dyrkbar jord i forhold til ernæringsværdien at det nuværende forbrug ikke er bæredygtigt.

Og jeg må give Dextrose ret i at det er hamrende inkonsekvent hvis man gerne indtager kød andre har slagtet, men ikke selv ville være i stand til at dræbe et dyr. Det princip gælder forøvrigt ikke kun kød, men alle fødevarer.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
Og jeg må give Dextrose ret i at det er hamrende inkonsekvent hvis man gerne indtager kød andre har slagtet, men ikke selv ville være i stand til at dræbe et dyr. Det princip gælder forøvrigt ikke kun kød, men alle fødevarer.

Vil jeg så dog give fuldkommen ret i.

Hjemmeslagtet ko smager skam også bedre end alt den latterlige undskyldning for kød af malkekvæ der plejer at ligge i frysedisken hos supermarkederne.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
mand jeg kunne godt nok ikke leve som vegetar... i luv meat =P

og jeg har heller ikke noget problem med at der er små søde kalve der har laddet livet for at jeg kan fråde dem... mennesker og dyr dør hele tiden det er der sq ikke så meget at gøre ved... Og dyr slagter da også hinanden på livet løs for at fråde... Det er helt naturligt...

fortrækker også øko produkter...

(har i en alder af 3-4 år savet min søsters kat ryg over med en blå plastik sav, som 7 årig skudt en krage med bue... Og da jeg langt om længe fik mig et luftgevær var der mange små fugle der måtte lade livet for min morskabs skyld... Ved ikke om der er en deffekt i min samvigtighed eller noget, men jeg vel ikke ligefrem sige jeg får ondt at kalven når jeg spiser bøf)

=P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Pandaen er det ultimative hippiedyr!

Titel:
Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Pandaen er det ultimative hippiedyr!

Fordi den har for meget hår på kroppen? 8)

Titel:
Insane psychedelia user!

...eller fordi jeg føler en ufattelig trang til at skyde begge? :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

KaFFeGrums skrev:
(har i en alder af 3-4 år savet min søsters kat ryg over med en blå plastik sav,

:? :?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jensus skrev:
...eller fordi jeg føler en ufattelig trang til at skyde begge? :P

Haha!! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
At man gør det pga. sin kærlighed til levende væsner holder heller ikke, IMO. Planter er lige så levende som dyr, så hvis det skulle holde, skulle man heller ikke spise planter, og held og lykke med det, siger jeg bare.

Okay, men nu behøver det jo ikke nødvendigvis være den holdning alle har til det, jeg synes fx at dyr virker en del mere levende. Du skriver at de fleste vegetarer bruger dårlige argumenter for hvorfor de ikke spiser kød, men findes der nogen dårlige argumenter i sådan en individuel sag? Hvis jeg ikke vil spise kød fordi jeg synes blomster er flottere så er det sgu min sag, og jeg synes egentlig ikke folk skal blande sig så meget i hinandens spisevaner.

Jeg er ikke vegetar, men det irriterer mig virkelig meget når folk basher vegetarer (ikke beregnet på Child overhovedet, kunne godt lide hans indlæg) og føler en trang til at "provokere" dem ved at fortælle dem om hvor meget kød de spiser. Det lyder ligeså latterligt som det er, og jeg har oplevet det flere gange... Lad dog folk gøre som de har lyst til.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Child Inside skrev:

Okay mester, jeg spiser ikke noget der har hjerne, hjerte og andre organer... Vis mig en plante der har dette! :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jensus er da en grøntsag med organer...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
Jeg er ikke vegetar, men det irriterer mig virkelig meget når folk basher vegetarer (ikke beregnet på Child overhovedet, kunne godt lide hans indlæg) og føler en trang til at "provokere" dem ved at fortælle dem om hvor meget kød de spiser. Det lyder ligeså latterligt som det er, og jeg har oplevet det flere gange... Lad dog folk gøre som de har lyst til.

Slap dog af folkens, hvorfanden er jeres humor blevet af?

Jensus, vores allesammens lille chilipepper! :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]