DoMinNus skrev:
hey alle sammen, jeg er personligt lige blevet kneppet med 85 ecstasy piller og er 17 år gammel, og har aldrig før haft noget med politiet at gøre..... jeg venter stadig på min dom, og den tar sted i løbet af ugen.. nu kommer så det det store spørgsmål.. hvad tror i min dom blir?.. håber selv på noget betinget, for har slet ikk lyst til at komme ind at sidde! håber der er nogen der kan hjælpe mig, for ved at blive et totalt nerve-vrag!..

til administrator: ved ikke om man må lave sådan et udlæg, men hvis ikk så bare slet det...
Jeg ved ikke hvor straf det udløser, men kan da sige at jeg kender en der blev knaldet for salg af 400 ecstasy piller, det gav en betinget straf på ½ år, så du skal nok ikke regne med det helt vilde...
Dextrose skrev:
Jeg mener desuden at SMS'er ligger på teleudbyderens server, medmindre man overflytter dem til mobilens arkiv.
Jeg går ud fra beskederne også bliver gemt på simkortet, ellers ville man ikke kunne læse sine beskeder uden signal på telefonen.
I USA gemmer NSA (National Security Agency) alle telefonsamtaler, sms-beskeder, e-mails, icq, msn, irc osv. i 5 år såvidt jeg husker. De kan så sætte computeren til at søge efter en bestemt sætning, så lige så snart der blive sagt f.eks. "Har du nogle piller jeg kan købe" giver den besked om samtalen.
Glæder mig sgu ikke til den dag det bliver realitet i Danmark.
Ang. overvågning kan jeg sige at nummerplader til mistænkte ikke bliver uddelt tilfældigt, det er sådan at en der er mistænkt at politiet kan få en nummerplade hvor de 2 bogstaver er unikke, altså f.eks. den eneste nummerplade i danmark som starter med IG, hvor nummerplader normalt ellers vil blive uddelt i rækkefølge, med forskellige bogstaver som angiver tidperioden nummerpladen er uddelt.
//off-topic : @DoMinNus, kunne man tænke sig et lidt mindre avatar ? dit billede er ca. dobbelt så bredt som tilladt.