Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 14:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Dengang jeg var en lille purk var jeg i en overgang ret plaget af nogle mareridt næsten hver dag. De mareridt havde altid en slags mareridtsintro, ligesom en intro til en tv-serie; bare med uhyggelige og ubehagelige ting.
Efter en 2 ugers tid med mareridt hver eneste nat, skete der ligepludseligt noget vildt underligt den ene gang. Jeg var faldet i søvn, og så begyndte den sædvanlige intro-drøm til et mareridt. Men halvvejs igennem introen fik jeg ligepludseligt bevidstheden tilbage, fordi jeg fangede mig selv i at have lagt og koncentreret mig om at stoppe drømmen. Det skete bare ligepludseligt, og da det gik op for mig at jeg var ved bevidsthed, stoppede jeg drømmen og følte en kæmpe glæde og lettelse; derefter faldt jeg i søvn igen.
Lige siden den oplevelse har jeg nok kun haft mindre end 3 mareridt til nu, og det er ret så mange år. Har desværre ikke haft den evne til at få bevidstheden tilbage i drømmen siden dengang, men næsten hver gang der sker noget ubehageligt i en drøm, så bliver drømmen ligesom ændret til noget godt igen lige med det samme bare uden jeg har bevidstheden i drømmen.
-Har det kunne have været en form for lucid dream jeg oplevede dengang?

Ved ikke helt om denne her oplevelse har været en sleep paralysis, men der skete følgende:
Jeg var ret lille og lå i sengen og var ved at falde i søvn. Jeg lå ned og kiggede ud over sengekanten hen mod hjørnet på mit mørke værelse. Kunne ligepludseligt føle min krop blev mega tung, og lige efter det dukkede der en form for underligt klamt væsen op. Jeg var rædselsslagen, og ville med det samme rejse mig op i sengen og råbe på hjælp. Men jeg var helt lammet i kroppen, men kunne lige med nød åbne munden. Jeg trak vejret dybt ind og prøvede på at råbe så højt jeg kunne, men alt lyd der kom ud var en rigtigt lav lyd. Så prøvede jeg at råbe igen, men der kom heller ingen lyd igen; så vågnede jeg. Rigtigt klam oplevelse, og har heldigvis kun oplevet det 1 gang. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
unb skrev:
Dengang jeg var en lille purk var jeg i en overgang ret plaget af nogle mareridt næsten hver dag. De mareridt havde altid en slags mareridtsintro, ligesom en intro til en tv-serie; bare med uhyggelige og ubehagelige ting.
Efter en 2 ugers tid med mareridt hver eneste nat, skete der ligepludseligt noget vildt underligt den ene gang. Jeg var faldet i søvn, og så begyndte den sædvanlige intro-drøm til et mareridt. Men halvvejs igennem introen fik jeg ligepludseligt bevidstheden tilbage, fordi jeg fangede mig selv i at have lagt og koncentreret mig om at stoppe drømmen. Det skete bare ligepludseligt, og da det gik op for mig at jeg var ved bevidsthed, stoppede jeg drømmen og følte en kæmpe glæde og lettelse; derefter faldt jeg i søvn igen.
Lige siden den oplevelse har jeg nok kun haft mindre end 3 mareridt til nu, og det er ret så mange år. Har desværre ikke haft den evne til at få bevidstheden tilbage i drømmen siden dengang, men næsten hver gang der sker noget ubehageligt i en drøm, så bliver drømmen ligesom ændret til noget godt igen lige med det samme bare uden jeg har bevidstheden i drømmen.
-Har det kunne have været en form for lucid dream jeg oplevede dengang?

Tjae, mere eller mindre. Altså du var lucid i det øjeblik du fik bevidstheden om at det var en drøm, og derefter kunne ændre drømmens gang. Det svære ved LD er at bevare kontrollen. Jeg oplever tit at jeg bliver lucid et øjeblik og føler at jeg har fuld kontrol over det. Men jeg kan hurtigt miste fokus og glemme at jeg drømmer og derefter være fanget af drømmens handlingsforløb igen.

Edit: Og det er egentlig ret vildt du kun har haft så få mareridt siden. Tillykke med det, eller hvad man nu siger...

unb skrev:
Ved ikke helt om denne her oplevelse har været en sleep paralysis, men der skete følgende:
Jeg var ret lille og lå i sengen og var ved at falde i søvn. Jeg lå ned og kiggede ud over sengekanten hen mod hjørnet på mit mørke værelse. Kunne ligepludseligt føle min krop blev mega tung, og lige efter det dukkede der en form for underligt klamt væsen op. Jeg var rædselsslagen, og ville med det samme rejse mig op i sengen og råbe på hjælp. Men jeg var helt lammet i kroppen, men kunne lige med nød åbne munden. Jeg trak vejret dybt ind og prøvede på at råbe så højt jeg kunne, men alt lyd der kom ud var en rigtigt lav lyd. Så prøvede jeg at råbe igen, men der kom heller ingen lyd igen; så vågnede jeg. Rigtigt klam oplevelse, og har heldigvis kun oplevet det 1 gang. :)

Puha, lyder som en rigtig grim oplevelse. Men ja, det er vist typisk sleep paralysis

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan anbefale http://www.scribd.com/doc/230942/Explor ... en-LaBerge , hvis man er nybegynder :)..
Eksperimentere selv lidt med det..
Dog uden held indtil vidre :)..

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
AntiKristian skrev:
Men jeg mener også, hvor lang tid føles drømmen som? Hvis du forstår?
Jeg prøvede i nat, men jeg fik desværre ikke nogen luciddream. Men jeg giver ikke op, jeg bliver ved til det virker.

Det tager tid at blive god. Tid, koncentration, fokus og i bund og grund "hårdt" arbejde.
Det tog mig 3 koncentrerede uger at få min første lucid dream.
Jeg kan kun sige, at det er tiden værd!

Mht. tiden, så kan mine lucid dreams nemt føles som et helt liv.
Altså, du kan slet ikke tale om tid, imo.
Generelt ophæver du alle normer og naturlove osv, når du drømmer.
En hest kan være en million kilometer høj og alle farver på én gang, du kan flyve rundt i universet, igennem galakser og se Jorden 100% detaljeret.

En af mine sjoveste LD-oplevelser, var netop at flyve med hjernedød høj fart ind mod Jorden, mens kontinenterne og verdenshavene blev mere og mere detaljerede, imens hele min krop sitrede og alting kildrede og sitrede.
Der må jeg indrømme, at det sidste jeg tænkte på, var tid :wink:

Din "virkelighed" i drømme, er en anden virkelighed med nogle helt andre forudsætninger og selvklart nogle helt andre muligheder.

At skrive sine drømme ned, er et fantastisk tip.
2. gang jeg inducerede en LD, var jeg vågnet fra den mest mærkelige drøm, jeg nogensinde havde haft. Jeg vågnede (troede jeg) og begyndte at skrive hele drømmen ned. Jeg skrev og skrev. Flere sider, tror jeg. Indtil det så gik op for mig, at jeg skrev med en kuglepen. Da jeg gik i seng gik jeg rundt og ledte efter en kuglepen, men jeg fandt kun en lille stump blyant.
Så da der pludselig var en kuglepen, vidste jeg at jeg drømte. Og så hoppede jeg helt instinktivt ud af vinduet og fløj en tur over byen. Smukt:-)

Et godt tip til jer, som ikke kan huske jeres drømme, er at sige til sig selv, at man vil huske drømmen inden man sover. Nærmest sådan helt mantra-trance-agtigt. "jeg vil huske mine drømme, jeg vil huske mine drømme, jeg vil huske mine drømme".

Derudover er det meget klogt at ligge helt stille, når man vågner. Hvis man vælter rundt i sengen med det samme man vågner, så forsvinder drømmen fra ens bevidsthed. Den bliver nærmest "rystet" ud af hjernen.
Så lig stille og reflektér over drømmen og gennemgå den. SÅ kan man skrive den ned bagefter, hvis man synes. Det vigtigste er at huske dem....

:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg har ved et tilfælde opdaget en ny teknik til at blive lucide og vil smide et lille indlæg om det i denne tråd, da jeg synes den efterhånden indholder mange andre gode råd/teknikker.

Da jeg for en uges tid siden skulle til at sove, opdagede jeg at jeg ikke havde mere strøm på min mobil. Da jeg ikke gad at finde min oplader satte jeg mit fjernsyn til at vække mig. Jeg glemte at skru op inden jeg faldt i søvn, hvilket viste sig at være held i uheld.

Dagen efter tændte mit fjernsyn klokken halv seks, på dette tidspunkt kørte tegnefilmen Pokémon. Volumen på fjernsynet var ikke høj nok til at vække mig, men stadig så høj at jeg blev påvirket i min drøm. Jeg havde derfor en underlig drøm, hvor jeg var pikachu (en af de underlige Pokémon "dyr".)

Den efterfølgende nat ville jeg se om mit fjernsyn igen kunne påvirke mine drømme. Jeg stillede fjernsynet til at tænde på samme tid som sidst og lagde mig til at sove. Endnu en gang blev min drøm påvirket af Pokémon, klokken halv seks om morgnen ændrede min drøm sig radikalt og hele "universet" blev "Pokémon agtigt", folks ansigter skiftede over til manga tegninger osv.
Dette gjorde mig straks lucide, da jeg kom i tanke om min morgen vækning. Jeg har flere gange efterfølgende brugt teknikken med succes, desværre kun med programmet Pokémon, men jeg er sikker på at det kan lade sig gøre med andre programmer.

Jeg ved ikke om andre end mig bliver påvirket så meget af udefrakomne lyde, men det skulle da var underligt andet. Jeg ser denne teknik som en god mulighed for personer der ellers har problemer med blive lucide.

Hvad kræver denne teknik:

1. Et fjernsyn der har "vække" funktion. (En mobil telefon kan måske bruges lige så godt.)
2. Et Tv-program som er velkendt og som har genkendelige lyde, stemmer, jingles, musik osv. (dette er en teori som jeg ikke har testet i nu og er baseret på det faktum at det var pokémon der trickede mig)
3. At finde den rigtige volume: Ikke så høj at man vågner, men stadig høj nok til at man opfatter lydene.

Try it out suckers og giv mig noget response :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yes, udefrakommende lyde kan ændre/påvirke drømmen, har jeg selv mange eksempler på. Men jeg troede LD gik ud på noget helt andet, nemlig at man selv har kontrol over drømmen, at man opdager sig selv i søvne og 'vågner', men forbliver i drømmen?

Det har jeg ihvertfald selv prøvet, her for et par måneder siden. Lå i min sofa og tog en middagslur (af en eller anden grund bliver middagslure altid enormt syrede og intense for mig). Pludselig gik det op for mig, inde i drømmen, at jeg stadigvæk lå i sofaen, og jeg kunne forestille mig det rum jeg liggede i, kunne mærke min krop, at jeg lå på ryggen og kunne føle puderne i nakken. Det var en meget underlig tilstand, det var somom jeg befandt mig i 2 verdener samtidig. Men jeg havde ihvertfald hjerneaktivitet nok til at styre drømmen en smule. Jeg ville vide hvordan det rent faktisk var at se i en drøm - man har altid slørede billeder af drømme, man kan huske hvordan man bevæger sig rundt i områder osv, men intet rigtigt 'syn' fra sine egne øjne, kun en slags rumlig følelse af hvor man befinder sig. Selvom jeg ikke rigtig vidste hvor jeg befandt mig i drømmen, prøvede jeg virkelig at åbne øjene i min drøm, og studere et objekt, så jeg løftede blikket og kiggede på et kæmpe sort træ, der stod stærkt i kontrast til en ensformet himmel. Det var meget intenst, jeg kunne følge alle grene, der blev til flere grene og til sidst til stilke, det føltes meget virkeligt, og jeg kan tydeligt huske det. Af en eller anden grund mistede jeg langsomt kontrollen og faldt rigtig i søvn igen, og kan ikke huske hvad der så skete. Men da jeg vågnede havde jeg minderne fra min underlige tilstand i drømmen. Meget interessant :D

Medlem
Brugeravatar

Er der nogen er jer, der kan hjælpe mig med, hvilket stof det var folk anbefaldede, at tage som hjælp til at opnå de her drømme? (mit topic med det blev slettet, da serveren gik ned).
Mener det startede med M, men er ikke sikker.. :)

Medlem
Brugeravatar

Drømme planter er der ikke noget her usling ? :)

Medlem
Brugeravatar

Relapse skrev:
Drømme planter er der ikke noget her usling ? :)

nej desværre :/..
Mig og min lorte hukommelse. øv..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Har selv oplevet det et par gange med WILD og MILD men jeg kom aldrig frem til det helt ønskede resultat da jeg begyndte at ryge den fede og så stoppede drømmene.

Stofferne virker ikke i drømmene :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Melatonin

Medlem
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Melatonin

Er det ikke noget der bliver dannet i hjernen? Kan man godt indtage ekstra af det ? (undskyld mit lidt dumme spørgsmål)..

Medlem

Det som du n;vner i anden post alt adende, har jeg ogs[ oplevet. Mener det bliver kaldt sQvn paralyse. Vores drQmme virkede meget som hinanden :

Jeg er faldet i sQvn, vågner lige pludselig, føler jeg. Jeg svæver 10cm over sengen Og kan ikke bevæge mig., Jeg kan hører en lille pige svagt sige mit navn ude fra min stue. Hun bliver ved med at sige mit navn. ( Fucking nøjer ). Men er dog klar over jeg ikke drømmer, da jeg kan hører mit fjernsyn stadig kører ( i sove værelset ) glemmer altid at sætte lortet på timer. Men det varer ved 2 min og til sidst står denne her lille nøjer pige for kantan af min seng. Men kan stadig ikke bevæge mig. Til sidst tager kællingen sku kvæler-tag på mig og nakker mig. Vågner derefter i et spjæt og er helt forvirret.

Også haft en kort en hvor, jeg vågner mens jeg ryger i sengen og pludselig taber jeg smøgen, Jeg går i panik da jeg ikke kan bevæge mig. går 30sec mens jeg febrilsk leder efter smøgen. Vågner i et spjæt og leder efter smøgen haha.

Det LD går det bare ud på man kan styrer sine drømme ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
usling skrev:
Alt Ædende Ateist skrev:
Melatonin

Er det ikke noget der bliver dannet i hjernen? Kan man godt indtage ekstra af det ? (undskyld mit lidt dumme spørgsmål)..

Jo, man danner selv melatonin. Og man kan godt tage et tilskud uden at tage skade af det, hvis det er det du tænker på.
http://en.wikipedia.org/wiki/Melatonin

- Ang. præperater til LD, så kan jeg også anbefale 5htp, hvis man ikke lige har noget melatonin ved hånden. Det er lidt en 'omvej', men det fungerer stadig helt fint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Holy shit... Har lige læst alle kommentarene, og det her må da prøves. Kommer til at være nogle meget bedre sexdrømme, hvis at man kan styre dem. :roll:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

Gjorde mit første forsøg i nat, nåede at blive bevidst om at jeg drømte, men kunne så ikke holde drømmen kørende og vågnede.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Nu har jeg næsten læst hele emnet og er meget interraseret! Vil bare lige høre om andre end mig har prøvet det hvor man næsten er faldet i søvn, eller at man er rigtig opslugt af sine tanker - og så lige pludselig kommer man i tanke om sin bevidsthed. Jeg får denne følelse et par gange hver aften før jeg falder i søvn.
Ret så neder'n...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du mener, at man kommer i tanke om man tænker, og dermed hele tiden fanger sig selv og aldrig falder i søvn?

Every day.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
JA! Lige præcis... Det er virkelig nedern!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
^^ hver nat, det er pisse irreterende

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]