AntiKristian skrev:
Men jeg mener også, hvor lang tid føles drømmen som? Hvis du forstår?
Jeg prøvede i nat, men jeg fik desværre ikke nogen luciddream. Men jeg giver ikke op, jeg bliver ved til det virker.
Det tager tid at blive god. Tid, koncentration, fokus og i bund og grund "hårdt" arbejde.
Det tog mig 3 koncentrerede uger at få min første lucid dream.
Jeg kan kun sige, at det er tiden værd!
Mht. tiden, så kan mine lucid dreams nemt føles som et helt liv.
Altså, du kan slet ikke tale om tid, imo.
Generelt ophæver du alle normer og naturlove osv, når du drømmer.
En hest kan være en million kilometer høj og alle farver på én gang, du kan flyve rundt i universet, igennem galakser og se Jorden 100% detaljeret.
En af mine sjoveste LD-oplevelser, var netop at flyve med hjernedød høj fart ind mod Jorden, mens kontinenterne og verdenshavene blev mere og mere detaljerede, imens hele min krop sitrede og alting kildrede og sitrede.
Der må jeg indrømme, at det sidste jeg tænkte på, var tid
Din "virkelighed" i drømme, er en anden virkelighed med nogle helt andre forudsætninger og selvklart nogle helt andre muligheder.
At skrive sine drømme ned, er et fantastisk tip.
2. gang jeg inducerede en LD, var jeg vågnet fra den mest mærkelige drøm, jeg nogensinde havde haft. Jeg vågnede (troede jeg) og begyndte at skrive hele drømmen ned. Jeg skrev og skrev. Flere sider, tror jeg. Indtil det så gik op for mig, at jeg skrev med en kuglepen. Da jeg gik i seng gik jeg rundt og ledte efter en kuglepen, men jeg fandt kun en lille stump blyant.
Så da der pludselig var en kuglepen, vidste jeg at jeg drømte. Og så hoppede jeg helt instinktivt ud af vinduet og fløj en tur over byen. Smukt:-)
Et godt tip til jer, som ikke kan huske jeres drømme, er at sige til sig selv, at man vil huske drømmen inden man sover. Nærmest sådan helt mantra-trance-agtigt. "jeg vil huske mine drømme, jeg vil huske mine drømme, jeg vil huske mine drømme".
Derudover er det meget klogt at ligge helt stille, når man vågner. Hvis man vælter rundt i sengen med det samme man vågner, så forsvinder drømmen fra ens bevidsthed. Den bliver nærmest "rystet" ud af hjernen.
Så lig stille og reflektér over drømmen og gennemgå den. SÅ kan man skrive den ned bagefter, hvis man synes. Det vigtigste er at huske dem....