Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 102 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: kærlighed .
Medlem

Geografisk sted: The Falafel Heights
Jeg tror sgu, at elske og miste er noget, vi alle sammen har prøvet eller kommer til at prøve. Når man selv står i det tror man bare, at man er den eneste i verden, der har det sådan, og at man er den i hele verden, det er allermest synd for!
I har sikkert alle sammen hørt folkeskolepigernes yndlingsslogan "Hellere have elsket og mistet end slet ikke at have elsket".
Der findes ikke den ting i verden, der kan få én så højt op som kærlighed - og der findes heller ikke den ting, der kan sende én så langt ned...
Men hvordan er det man siger? Hvis man ikke kan klare nedturen, har man heller ikke fortjent opturen?
- Men er glæden smerten værd?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Tak, Tina - du er den første, der har sagt det til mig her. Spred den gode karma... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af mælebøtten:
Men hvordan er det man siger? Hvis man ikke kan klare nedturen, har man heller ikke fortjent opturen?
- Men er glæden smerten værd?
<HR></BLOCKQUOTE>

For mit vedkommende er der gået kludder i de højere magters regnskab: Lever i en stadig nedtur over mangel på kærlighed, der er som en abstrakt hjertesorg på ubestemt tid.

Men det er måske fordi, jeg tager al smerten på én gang først, og dernæst - ?

Jeg er blevet herre stærk af al den smerte.

Mvh. 666

[ 12 Juli 2003: Besked ændret af: Skatzo ]

tak allesammen der er komme med en kommentar [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

......................................
nu er det også bare det det dejlig kærlig ærlig varme (nej ikke mere )kolig og vidunderlig verden det går ud på efter min sidste oplevelse
jeg har lige være indlagt i 3 dage .for bdo abstinster vis jeg var blive ved et par dage mere .var jeg så og sige blive en drugengle:-) det var mit lives marit .men nu er det også slut med stoffe nu er det bare live 100% [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] men jeg skive en ordenlig post en af dagen .jeg syns i allesammen skal hører det .hvor galt det kan gå
juhuuu jeg er i live og hvor er det bare dejlig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] men jeg er lidt øre i hoved i nu så der går lige nogen dage før den komme mvh en kloger trold [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 16 Juli 2003: Besked ændret af: trold|idle ]

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af N|DK:
Love is a losers game!<HR></BLOCKQUOTE>

We need to love
We have to play
We chose to suffer
Not to die, not today,
Always keep alive
Our sweetest dream
Through that's eternal night
Hidden in the scream
Linked to the fight.

Mvh. 666

Medlem
Brugeravatar

nu skal vi alle jo lige huske at..... selvom kærghed kan være noget lort, og det kan såre så dybt! så ville vi jo ikke kunne leve uden, jeg ville i hvertfal ikke... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
der er jo ikke en bedre følelse end når man møder et nyt menneske og man forelsker sig! man får jo skyklapper for øjene, og tænker ikke på andet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

....man kan nu godt savne den følelse engang imellem....

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 19 Juli 2003: Besked ændret af: Tina ]

Medlem

Har du ikke læst mit digt, Tina?

Jeg kan godt leve uden, at du ved det.

Skatzo
er du så ikke ved at få ondt i hånde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
ej kærlighed skal til for at man følge sig i live........

Medlem
Brugeravatar

jo jeg har læst hvad du har skrevet Skatzo!
og du har da ret til at komme med dine holdninger, men jeg følger dem altså ikke...

nej jeg holder med trold basta... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Problemet er, at I er hovmodige på kærlighedens vegne. Mennesker, der "får noget" er mere værd, end mennesker, der "ikke får noget", og kærlighed er automatisk forbundet med at "få noget".

Der er ikke tale om at følge en holdning, at man ikke VIL kærligheden, men at der er et kommunikations-problem, så man ikke KAN kærligheden.

Selvfølgelig skal man da følge, at man vil være i live, hvad enten man har kærlighed eller ej, forstået som socialt fænomen - man skal sgu da ikke give op, bare fordi livet er svært!

Og jeg er BESTEMT levende, i betydningen, at jeg føler noget. Det er derfor, jeg lige kan ryste ovenstående digt af mig. At opleve smerte og frustration, det er fandeme også "at leve". Desuden oplever jeg regelmæssigt glæde og ekstase (uden nødvendigvis at være på noget), samt kan more mig kosteligt over dette og hint.

Jo, jeg lever. Og kærligheden, dén er noget, der bor inden i mig, og den er en kraftig vækst med ætsende substanser i og skarpe torne.

Reklame-ånden, ak, har gjort kærligheden til en konkurrence om, hvem der får hvad og hvor meget af hvem, der per definition ser bedre ud end andre.

Det er det, jeg mener med, at reklamen har vredet halsen om på kærligheden: Kærligheden er blevet én stor selvmodsigelse, idet, at jo mere, man har brug for den, jo snarere vil man blive nægtet den, og jo ringere et menneske bliver man defineret som.

Nå, så I er bedre mennesker, altså mere levende, mere rigtige - end jeg - fordi I 'har' kærligheden, 'har' en lækker sag, omtrent ligesom man har en lækker bil - ?

Denne hersens hovmodige, twistede, selvmodsigende kærlighed...

- handler mest om, hvem der dominerer, hvem der 'styrer', ligesom...ikke sandt? Man siger jo, at det, man elsker, er det, som 'styrer'...

- fordi man ikke kan skelne mellem kærlighed og magt.

[ 19 Juli 2003: Besked ændret af: Skatzo ]

Skatzo hvor ved du fra hvor meget nogen af os får af kærlighed og sex .
men sikke unden kærlighed i verden ville vi ikke ,kunne leve .tænket vis din mor ikke hade kærlighed til dig da du blive føde .og bare hade sagt fuck han er kram han gider jeg ikke have tænket over den mester [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Det har du ret i. Og det ved jeg ikke, jeg er nødt til at gætte.

Men jeg beskriver en syg måde at opfatte kærligheden på, som jeg ser spøge i Jeres kommentarer.

Jeg forstår ikke, hvorfor det er så let at spørge mig, om jeg får ondt i hånden, men så svært at forstå, at kærligheden også er noget, der bor inde i et menneske, og kan være rå og insisterende som kærlighed til livet, uanset hvad.

Spædbørn kan ikke være selvforsynende i kærlighed.

Udstødte filosoffer som jeg kan, selvom det aldrig, aldrig vil være fyldestgørende, når man ikke har nok i sig selv.

I digtet taler jeg om at holde drømmen ved lige.

Om at kæmpe for drømmen om at elske, der åbenbart skal forblive en drøm rigtig længe.

Hvis man ikke kan kæmpe imod sin situation, vil man blive bekæmpet af situationen, som er, forenklet sagt, at man ikke må være med.

Når man ikke må være med, så finder man heller ingen at være sammen med.

Hvorfor må jeg ikke være med? Hvem spørger jeg, Gud, menneskene?

Hvis menneskenes svar er, at jeg ikke må være med i sociale sammenhænge - hvad jeg oplever som et stadig mere markant princip i mit liv - fordi...

- fordi jeg..."får for lidt"..."fordi jeg jo ér udenfor"...én gang for alle?..."fordi jeg er så underlig"...

- Hvad skal jeg så finde på, hvar? Hvordan kan min vilje til livet og det sociale og kærligheden så undgå at få en stadig mere aggressiv karakter?

Er det måske meningen, at jeg skal miste besindelsen og gøre noget virkelig dumt, så jeg kan sættes ud af spillet og man er fri for at tage stilling til de samfundsproblemer, jeg påpeger, når jeg dukker op her og dér?

Beklager: Jeg har et univers at passe. Jeg klarer mig. Jeg kæmper, sejt og vedholdende, kæmper for at oplyse om det falske i kulturen, om det falske i den moderne kærlighed (se forrige indlæg), om de mekanismer i det sociale felt, der SKAL have outsidere, således, at man kan føle sig indenfor, fordi nogen er udenfor.

Og jeg siger ikke, at jeg er hjælpeløs, fortabt. Overhovedet ikke. Jeg påpeger min egen styrke, leverer essensen i poetisk form. Jeg tænker på, at der er andre, der har det som jeg, men IKKE ER BEVIDSTE OM, HVAD DER FOREGÅR I DET SOCIALE FELT.

Da kan jeg være noget for nogen: Hør her, dette er, hvad der foregår.

Nogen skal bare blive ved med at være udenfor, når først de er kommet det. De ved for meget, eller de har nogle skøre idéer, de er underlige, og det handler om at være tryg.

Det handler om at være forbandet tryg og ikke have underlige venner.

Hvor er I henne, I andre underlige? Hvorfor kan vi ikke finde hinanden i vrimlen? Hvad er det, der holder os adskilte?

Hvem har ødelagt intuitionen hos de kvinder, der passer med mig, som jeg kan gøre glad, så når jeg møder dem, er de stive i blikket og går mig forbi uden interesse?

HVEM HAR ØDELAGT DERES INTUITION?

Eller...HVAD har ødelagt deres intuition - se emne, 'Forbud mod at tænke og forstå'.

Hvorfor er der denne gennemgående TAVSHED OG FORTIELSE omkring reklame-ånden? Jamen, det er sgu noget, jeg har oplevet i alle mulige sammmenhænge! Når man nævner denne hersens ånd, så bliver der stille.

Død-stille!

Så meget magt har nemlig samme ånd, at folk ryster i bukserne for at tale om den: DER virker deres intuition. DER forstår folk intuitivt, at Reklame-ånden "ser dem", ligesom, "hører dem" - parat til at udstøde enhver, der synger med på oprørets melodi.

Den er så ond, så ond, denne ånd, den er nødt til at blokere folks forståelse og kommunikation for at forhindre dem i at bryde ud. Den vil æde Jer alle råt og opløse alt, hvad I har kært, den er et stort, glubsk uhyre, der er programmeret til at opføre sig sådan.

Medens alle dens underkastede er programmerede til at følge dens twistede, onde form for kærligheds-opfattelse, samt programmerede til at TIE, når nogen SIGER NOGET, der

IKKE MÅ KOMME UD!

[ 19 Juli 2003: Besked ændret af: Skatzo ]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Damn, skatzo. Det må jeg sku gi' dig, det er fanme godt skrevet.
Du har ret i mange af dine punkter om hvordan reklame-kulturen, og den lemmingskultur der følger den fordærver kærligheden og seksualiteten.
Jeg er helt enig.

-Satori [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
For lækker læsning, Skatzo!

Jeg tror, vi deler nogenlunde samme opfattelse. Jeg bragte en gang reklamer og forventninger ind i en debat om selvmord på klassen. (Så der er nogen, der ikke tier...) Med det samme er der nogen, der siger, "det tror jeg ikke på"!

Jamen, kære venner, hvorfor er det så jer, der har mest make-up på, tager mest sol og altid er totalt stylet?

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
- fordi jeg..."får for lidt"..."fordi jeg jo ér udenfor"...én gang for alle?..."fordi jeg er så underlig"...

Jeg tror alle mennesker beundrer en med selvtillid. Folk med kærester har det med at få stor selvtillid. Om de så elsker hinanden, eller bare har hinanden af selv samme grund! For at nyde andres respekt... Jeg tror faktisk tit, at det er tilfældet, selvom det nok foregår på et underbevidst grundlag.

"Fordi, som I andre kan se, jeg har kæreste - derfor er jeg noget værd."

Tjaeh, jeg kan kun sige, at der er noget om det!

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
- fordi man ikke kan skelne mellem kærlighed og magt.

Måske fordi nogle ikke kan skelne mellem seriøs kærlighed (f.eks. forelskelse) og så "forelskelse" i den lidt mindre seriøse betydning? Man kan jo godt blive "forelsket" i et smukt udseende, men det ville jo aldrig blive lige så seriøst som at være forelsket i en person!

Skatzo, du skriver helt fantastisk. Det overrasker mig virkelig gang på gang, og hvis man kan få en mening ud af dine tekster er det en fryd, både for øjet og for hjernen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img].

Thumbs up, dér! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hmmm, jeg vælger så at afgive mig udsagn lidt sent, men jeg har ikke rigtig fået øjnene op for dette topic før nu.

Jeg har som et par stykker herinde, heller aldrig haft en kæreste (siden 5-6. klasse ihvertfald) og det går mig efterhånden en del på (fyldte 18 for nylig). Samtidig kan jeg ikke skjule en fornemmelse af at det måske ikke er ægte kærlighed jeg føler, når jeg endelig har fået taget mig sammen til at snakke med en pige. Et eller andet sted føler jeg at det er fisse og ikke kærlighed jeg har brug for. Ved godt det er dårlig karma, i et topic der burde handle om (ulykkelig)kærlighed.

En helt anden ting, er så at jeg ligesom mange andre unge mennesker har svært ved at kommunikere med piger. Jeg har ikke rigtig mod på at starte en konversation og hvis jeg endelig får taget mig sammen, aner jeg ikke hvad vi skal snakke om. Det ender somregel med at jeg opgiver det hele og lusker af igen. Skuffet, naturligvis.

Hvis der endelig er en pige der lægger an på mig, så opdager jeg det aldrig før jeg snakker med hende en måned efter og løbet ER kørt. Det er virkelig frustrerende.
Nå, men alt det her har jo været fremme en million gange før i debatten, ville bare gerne lige give mit tilsagn, selvom det blev noget rodet.

@Jespar: Jeg er heller ikke den vilde festabe, men det betyder altså meget at man får kommet lidt ud, så man viser at man er available på det grå kødmarked. Det nytter ikke noget at sidde derhjemme at whine (ikke en hentydning).

Mvh. Odin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Psyko:
Hvis der endelig er en pige der lægger an på mig, så opdager jeg det aldrig før jeg snakker med hende en måned efter og løbet ER kørt. Det er virkelig frustrerende.
<HR></BLOCKQUOTE>

kender det ALT alt for godt...

Medlem

Geografisk sted: Århus
Handler dette topic udelukkende om ulykkelig kærlighed burde jeg virkelig sparkes ud!!! Jeg er VILDT forelsket, og min kæreste ligeså (håber jeg da [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ), og det er på trods af at vi har været sammen i snart 15 måneder!!

Men forinden jeg fandt hende havde jeg det som mange andre, troede jeg virkelig ikke at der var en til mig i denne verden. Havde kun haft 2 useriøse forhold hele mit liv, og troede ærlig talt ikke at jeg overhovedet var istand til at falde for en pige sådan rigtigt. Blev egentlig ret forelsket i 9. klasse, men det blev selvfølgelig ikke til noget [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Da jeg så for ca 2 år siden prøvede xtc første gang, forsvandt denne længsel (sammen med lysten til sex) egentlig vist lidt, klamt men sandt, havde jo der fundet noget der kunne give mig følelsen af fuldendt lykke. Og hende jeg fik sex af på det tidspunkt, kunne overhovedet ikke give mig samme sus.
Jeg har aldrig været typen der tog noget (syntetiske stoffer) hver weekend i længere perioder, men skar alligevel meget ned på mit forbrug (til kun at tage noget ca en gang hver anden måned). Dét hjalp. Fik øjnene op for alle (specielt een) de søde piger jeg gik på højskole med på daværende tidspunkt, og oxo lyst til at gøre noget ved det. Egentlig var jeg ikke vildt forelsket i starten, men tænkte at nu måtte jeg fandme give det en chance, og det fik tid og voksede

Men bottom line:
Hvad jeg tror, kunne hjælpe mange af jer herinde til at få skub i kærlighedslivet, er ganske simpelt at skære ned på forbruget af stoffer (alt efter hvor meget i tager). Ved udemærket godt at det lyder røvsygt og jeg fremstår som en flødedreng, men kender sgu ikke særlig mange piger (af typen der er værd at samle på*) der syntes at det er fedt når en fyr vælter rundt lammet på div. stoffer hver weekend.
Man skal ikke nødvendigvis stoppe, det gjorde jeg ihvertfald ikke, der er da stadig plads til at jeg kan lamme mig når jeg har lyst. Stoffer har i efterhånden mange år været en stor del af mit liv (men er nu rykket ned på listen efter Louise er kommet ind i billedet), og jeg føler da stadig at de er en stor del af mig, og derfor er de heller ikke blevet lagt på hylden...

*Har selvfølgelig svært ved at beskrive hvem der er værd at samle på, og jeg kludre lidt rundt i denne post, men hvem jeg ikke syntes er værd at samle på, er nok de der techno-piger fra provinsen der altid er blæste og knepper til højre og venstre. Men hver sin smag...
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 24 Juli 2003: Besked ændret af: Kalle Kanin a.k.a. Neglen ]

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg har da altid troet at du var en dreng Aliaarhus???
Nææ, at spørge efter billeder er en helt anden sag... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: The Falafel Heights
Psyko>>>> Klø på - piger ELSKER generte fyre... det giver dem nemlig en fornemmelse af magt.... nej, seriøst, jeg har aldrig hørt nogen pige sige, at hun ikke kunne lide generte fyre... og det er i hvert fald bedre end at være en eller anden påtrængende selvhøjtidelig stodder, som selv tror han er noget....

by the way: skrev i et tidligere reply, at når man var nede pga kærlighed følte man det som om man var den eneste i verden. Men jeg har for nyligt fået øjnene op for, at man jo også selv kan være årsag til ulykkelig kærlighed... (og til dig, hvis du ser det her, du ved godt hvem du er: jeg elsker dig stadig og for evigt...)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 102 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]