Cope>

har du prøvet at blive trukket med til opera eller musicals, og fået dårlige oplevelser herved som du kan basere din holdning på, eller er det bare forudindtagede holdninger ud fra dine egne forestillinger om hvad det går ud på?
Det er ikke mange år siden at jeg blev "trukket med" til forskellige mere eller mindre "finkulturelle" arrangementer af en kæreste jeg havde på det tidspunkt, uden selv at have den store erfaringer med den type underholdning, og jeg var faktisk altid enormt positivt overrasket over hvor storslået en oplevelse en bedre musical, ballet eller et teaterstykke kan være. Ved opera har jeg godt nok stadig begrænsede erfaringer, og jeg ved med sikkerhed at en del af det vil jeg ikke bryde mig meget om (da jeg finder det musikalsk uinteressant), men jeg er sikker på at visse operastykker vil jeg også se som en smuk oplevelse.
...Hvad er der at tabe? Billetpriserne er med ungdomsrabat ikke SÅ meget værre end biografbilletter, og man kan højest risikere at komme til at kede sig bravt i et par timer - og så har man prøvet det, og ved at det ikke er noget man kan værdsætte.
...Nu kan det selvfølgelig godt være at du HAR et solidt erfaringsgrundlag at have dine holdninger på, men ellers er det sundt og interessant at udvide sin kulturelle horisont på de områder man ikke har prøvet før.
...Jeg vil til enhver tid foretrække at bruge mine penge på at se en flot og velproduceret musical eller et teaterstykke, frem for to gængse Hollywood-film i biografen.

For en gangs skyld kan jeg uden at gå imod harm-reduction-doktrinen herinde sige: PRØV DET! Der er en god chance for at du vil blive positivt overrasket...
*GG* Nå, lidt af et sidespor. Det virker til at du med lidt eftertanke har fået en meget mere sund og rationel grundlæggende holdning til hvordan et velfungerende forhold skal opbygges. Jeg ønsker dig alt held med kærlgheden.