Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 maj 2024 07:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 43  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 dec 2014 00:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Billede

Synes det er lidt synd den her har været død så længe 8)

Hypnos får du dødløftet? Fso kom du igang efter fiskesæsonen :) ?

Bloodpump er du kommet længere med dine split-overvejelser.
Jeg endte selv med at skifte til George Turner 10x10, planen er at køre et par 8-ugers cykles, og se hvad det giver. Da det har fået så meget anerkendelse, og splittet egentlig tiltaler mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 14:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hej Remorsefulsmoke!

Jeg er begyndt at køre split nu. Det er ikke et program jeg har fundet online, har bare "strikket" et sammen selv - så det passer bedst muligt. Så kan jeg også tillade mig at ændre i programmet løbende hvis det skulle være nødvendigt. Jeg har erfaret efter snart en del års trænings at ændringer i øvelser, set osv kun er en bonus hos mig, det stresser mine muskler yderligere = gain! =)

Mandag/onsdag.
Leg extension
Calf raises
Squat
Lat pulldowns / Seated cable
BOR
Mave

Tirsdag/torsdag
Bænkpres (Dumbell 1. Dag / Barbell 1 dag).
Military Press & Side raises
Barbell curls
Skullcrusher

Jeg er ikke professionel overhovedet, så ved ikke om det er 110% optimalt program. Jeg ved bare at jeg vokser og bliver større! :P

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 15:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 mar 2007 15:12
Indlæg: 204
Geografisk sted: på toppen.
Bl0dpump skrev:
:P



Du burde træne noget lænd i hvert fald. :) enten i form af en DL variant med langsom eccentrisk fase eller nogle goodmornings IMO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 16:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Ja, ville nok selv savne noget til lænden (udover den statiske belastning du giver den i squat). Og muligvis også noget til bagkæden, men helt enig som motionist skal man træne det man synes er sjovt :D

Mit eget split er:

1 (bryst + ryg)
Bænkpres 10 x 10
Chin Up 10 x 10 - er nød til at køre assisted chins, da jeg slet ikke har styrke til 10 x 10 "rene" chin up :)

2 (ben + dødløft)
Squat 6 x 10
NHR 6 x 10 - programmet siger leg curls, men den maskine er der ik i mit center, så laver NHR i stedet.
Dødløft 6 x 6 reps
Calf-raises 6 x 10

3 (off)

4 (skuldre + arme)
siddende skulderpres 10 x 10
DB incline curls 10 x 10 Supersettet med Fransk pres 10 x 10
Fingercurls bag ryggen 10 x 10 - min egen tilføjelse til programmet da jeg synes mine små pige-håndled lagger.

5 - off


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 17:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Bare rolig guys - jeg træner også dødløft. Faktisk en af mine yndlings øvelser, jeg glemte bare i farten at skrive den. Jeg køre almindelig dødløft (Nogen gange sumo) hver 2. Træningspas. =)

Syntes dit program ser fint ud Remorsefulsmoke. Hvad er dine stats?

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 21:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
RemorsefulSmoke: Ja jeg er begyndt at dødløfte, og er blevet ret glad for det. Jeg er oppe på 140kg, ikke så imponerende endnu, men det kommer :) Kører 5x5 i DL og det virker.


Har desværre lige fået en skulderskade i mandags, under opvarmningen i DB chest press, så har ikke træne siden, udover ben. Tager op og træner noget pullups, DL, og bent over rows i morgen for at se hvordan det står til med skulderen...

Udover det, er jeg begyndt at træne mave hver dag, og er underligt nok begyndt at få smag for det hehe :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 21:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Bl0dpump skrev:
Bare rolig guys - jeg træner også dødløft. Faktisk en af mine yndlings øvelser, jeg glemte bare i farten at skrive den. Jeg køre almindelig dødløft (Nogen gange sumo) hver 2. Træningspas. =)

Syntes dit program ser fint ud Remorsefulsmoke. Hvad er dine stats?


OK, det lyder godt med dødløft :D Jeg har indtil nu gjort sådan her: let dødløft -> tung dødløft -> good morning -> repeat. Da min work capacity/restitutionsevne simpelthen ikke rækker til at køre tung dødløft i hver træning med dødløft.
Forresten hvis du vil prøve en afveksling, hvor du træner hamstring med knæ fleksion i stedet for hofte ekstension, så er Nordic Ham Raise en mean mofo skulle jeg hilse og sige!

Mine stats er ikke imponerende:
182cm, 83 kg (har gainet ca. 10 kg i år)
PR's 7 x 100kg / 1 x 110kg back squat, 3 x 85kg / 1 x 95 bænk, 6 x 110 / 1 x 130 dødløft.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 21:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Hypnos skrev:
RemorsefulSmoke: Ja jeg er begyndt at dødløfte, og er blevet ret glad for det. Jeg er oppe på 140kg, ikke så imponerende endnu, men det kommer :) Kører 5x5 i DL og det virker.


Har desværre lige fået en skulderskade i mandags, under opvarmningen i DB chest press, så har ikke træne siden, udover ben. Tager op og træner noget pullups, DL, og bent over rows i morgen for at se hvordan det står til med skulderen...

Udover det, er jeg begyndt at træne mave hver dag, og er underligt nok begyndt at få smag for det hehe :)



Okay fuck hvor nederen med skulderen :( Det har jeg selv prøvet, det er ikke mange øvelser man kan lave uden at bruge sine skuldre. Så krydser fingre for at trække-bevægelser ikke provokerer din skade!

Din dødløft er nok tæt på min, har aldrig gået så meget op i at teste max (hvis du kører 140kg DL 5 x 5 er du stærkere end mig :) ).

Ja pull-ups er en genial øvelse, i sommers var jeg oppe på et max på 21 reps. Hvilket jeg nok er langt fra nu da jeg har taget en del på. Kunne sagtens finde på at køre pull-ups som grease the groove øvelse hen over foråret, og sigte efter at kunne reppe fx 25!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 22:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Ja det er sgu ærgelig.. Al overkrops træning er udelukket når skulderen ikke vil. På nær gulvøvelserne for mave/læn...

Jeg kører ikke 140kg 5x5. Jeg varmer altid op, og så kører stille og roligt derop af. Men taget i betragtning af at jeg kun har dødløftet i snart 2 måneder, er jeg helt fint tilfreds med fremgangen. Kunne ikke klare mere end 100-110kg i starten haha :D

Pullups er helt klart den øvelse sammen med bent over rows, der har opbygget min ryg. Det er en meget overset øvelser, der ikke kan erstattes med pulldowns i kapel efter min mening.
Hvis du kan reppe 21 clean, helt op helt ned uden kip, burde du have en bred ryg efterhånden. Vær ikke bange for at smid nogle kg i et bælte, i stedet for at tage flere reps, dét bygger seriøs masse! ;)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 23:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Det var i sommers med min misbruger-trimmede vægt jeg kunne reppe 20+ pull-ups :) Mit maks nu er nok nærmere de 15. De seneste måneder har jeg kørt weighted pull-ups, var oppe og køre 5 x 5 med bw + 10kg i bælte. Hvis jeg skal køre tungere end det bliver det med rep-range på 3-4 stykker, og så bliver det jo let mere til styrke end til masse :) ?

Nu regner jeg heller ikke med at skulle tage meget mere på, kunne forestille mig at være glad for en ok trimmet vægt på omkring 90kg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 23:31 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2750
Jeg er kommet igang, selvom det pt kun bliver til 2 gange ugentlig, hvor det primært er ud strækning og mave/ryg øvelser uden vægt. Er begyndt og få mere (næsten dagligt ondt i ryggen) - håber det skyldes min datters øgede vægt og dermed følgende belastning. Eller ku det godt mærkes som om mit stabile brud ikke er helt stabilt længere.
Prøver og mande mig op og bestille en tid ved lægen så jeg kan blive henvist til røgten, men trækker den lidt i og med jeg regner med det vægtøgningen som ligger bag og hvis ikke så hat jeg ikke rigtig lyst til at forholde mig til det.
Jeg kan holde smerten nede med ibu og parmol, så helt slemt er det ikke. Tænker lidt hvis det bliver være må jeg en smut til lægen næste år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 23:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
FSO@ Nu skal jeg selvfølgelig ikke blande mig i dit liv, men jeg vil helt klart anbefale dig at få tjekket ryggen asap hvis du er i tvivl om det mindste. Ryggen er bare IKKE et sted man skal tænke "skidt pyt det går nok". Ved du sikkert også godt - jeg går også sjældent til lægen! Jeg har en skæv ryg, som jeg har haft problemer med siden de helt unge år, men er glad for jeg gjorde noget ved det tidligt! =)

Det er sku dejligt at læse om andre brugeres fremgang her på psychedelia angående træning. Rart en gang imellem det ikke altid kun er knark der skrives om!

Bruger i nogle kosttilskud? Jeg må indrømme at jeg er fra den "gamle skole", jeg er ikke fan af alle fansy nye produkter, som producenterne prøver at trække ned over hovedet på os. Jeg indtager bodylabs proteinpulver og så stopper det også der! Det er nu mest fordi jeg ikke kan spise det store lige efter træning udover 1-2 bananer og så et scoop protein.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2014 10:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
RemorsefulSmoke skrev:
Det var i sommers med min misbruger-trimmede vægt jeg kunne reppe 20+ pull-ups :) Mit maks nu er nok nærmere de 15. De seneste måneder har jeg kørt weighted pull-ups, var oppe og køre 5 x 5 med bw + 10kg i bælte. Hvis jeg skal køre tungere end det bliver det med rep-range på 3-4 stykker, og så bliver det jo let mere til styrke end til masse :) ?

Nu regner jeg heller ikke med at skulle tage meget mere på, kunne forestille mig at være glad for en ok trimmet vægt på omkring 90kg.


Jooe altså det klart at når man går ned under de 4-5 gentagelser træner man mere nervesystemet. Men hvis du bliver på samme vægt, så kommer repsene også stille og roligt. En større muskel er en stærkere muskel, i et eller andet omfang og omvendt (i grove træk).
Du kan gøre det at du har en eksplosiv koncentrisk fase (musklen forkortes) og en langsom excentrisk fase (musklen forlænges) på den måde kan du stimulere både type 1 og 2 muskelfibre. Dvs. du bliver stærkere, og større.

I praksis ville det f.eks. betyde, at du i en pullup, hiver dig så hurtigt op du kan, holder den 1 sek i toppen, og så bruger 1½-2 sekunder på at sænke dig helt. Hvis du gør det med god form, uden at kippe og alt det fis, kan jeg garantere dig for at du vil se en styrke og masse fremgang i løbet af nogle uger. Givet kosten er på plads.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2014 12:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Hypnos skrev:
Jooe altså det klart at når man går ned under de 4-5 gentagelser træner man mere nervesystemet. Men hvis du bliver på samme vægt, så kommer repsene også stille og roligt. En større muskel er en stærkere muskel, i et eller andet omfang og omvendt (i grove træk).
Du kan gøre det at du har en eksplosiv koncentrisk fase (musklen forkortes) og en langsom excentrisk fase (musklen forlænges) på den måde kan du stimulere både type 1 og 2 muskelfibre. Dvs. du bliver stærkere, og større.

I praksis ville det f.eks. betyde, at du i en pullup, hiver dig så hurtigt op du kan, holder den 1 sek i toppen, og så bruger 1½-2 sekunder på at sænke dig helt. Hvis du gør det med god form, uden at kippe og alt det fis, kan jeg garantere dig for at du vil se en styrke og masse fremgang i løbet af nogle uger. Givet kosten er på plads.


Ja en større muskel er i hvert fald en potentielt stærkere muskel, og sandsynligvis også en stærkere muskel :)

Tak for forslaget om 1 sek pause i toppen, det har jeg overvejet før, især da det er i topstyrken mine pull-up set dør.
Synes jeg kører med en okay TUT i pull-ups, nok a la 20X0. Og du har helt sikkert ret i der er et potentiale i endnu langsommere sænkefase.
Det bliver dog på den anden side at nytår, nu skal GT10x10 lige have en chance, for at give vingerne nogle tæsk :lol:
Hvis mine resultater bliver som forventet, bliver det jo også et glimrende udgangspunkt for at lege med ekstra vægt/dh i toppen/manipulation af TUT.

God træning y'all :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2014 12:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Bl0dpump skrev:
Bruger i nogle kosttilskud?.


Kreatin, fordi jeg oplever det virker på mig.

Bodylab whey protein fordi det er en praktisk/hurtig måde at få protein på.

Har absolut ingen problemer med appetit, mit madindtag efter træning begrænses alene af tallerkenens størrelse :)


@Fso
Godt at høre du er kommet igang med træningen.
Jeg vil bestemt heller ikke docere dig omkring ryggen + hvordan du tackler dit helbred. Hvis det var mig havde jeg stået hos lægen og presset på nu, var blevet sindssyg af at have noget så vigtigt uafklaret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2014 13:38 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:48, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2014 13:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvorfor så mange forskellige presøvelser?
Keep it simple. Læs op på Starting Strength og tag den derfra.

Og et råd her fra til alle: lav prehab. Det er federe end at ende med rehab.
Kh

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2014 18:57 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 12:48, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2014 00:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Abstrakt_Neonlys skrev:
spaffeh skrev:
Hvorfor så mange forskellige presøvelser?
Keep it simple. Læs op på Starting Strength og tag den derfra.

Og et råd her fra til alle: lav prehab. Det er federe end at ende med rehab.
Kh


Hvem er din besked til?


Indlægget er åbenlyst henvendt til dig. En hurtig gennemgang af dit program:

mandag
pres: 4 (bænk, skrå bænk, skulder, arnold)
træk: 1 (upright row)

tirsdag
pres: 0
træk: 1 (BOR)

fredag
pres: 3 (bænk, arnold, cg bænk)
træk: 1 (upright row)

total per uge:
7 presseøvelser
3 trækkeøvelser (5 inkluderet dødløft hvilket der dog ingen grund er til)

total per måned:
ca. 30 pres
ca. 13 træk (21)
Det kan du så multiplicere med din set-volumen for at få et helhedsindtryk af din push/pull (u)balance.

Så spørgsmålet består. Hvorfor så mange presseøvelser? Hvor er dine vertikale træk? Hvor er dine restitutionsdage?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2014 00:45 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 13:07, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team