Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 115 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Bakkenbart skrev:
Psyko - Hvorfor er det nødvendigvis min opfattelse, der er den afvigende... Hehe. Men ja, meget bedre! :lol:

Altså, vi har forskellige måder at se virkeligheden på. Der findes ikke kun én virkelighed/sandhed, men mange virkeligheder/sandheder, og vi oplever de forskellige virkeligheder/sandheder på forskellige måder.

Et godt eksempel ville være at placere 5 mennesker til at se samme trafikulykke. Spørger man alle personerne hvad de så og oplevede, så vil man næppe få samme historie ud af dem.

Sådan er virkeligheden også... men vi har åbenbart tendenser til at kalde andre folk for "unormale", "sindsyge", osv, hvis de ikke har samme opfattelse af virkeligheden/sandheden som de fleste andre "normale", som er som flertallet.

Lidt off-topic, men kunne ikke lade være :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Damn du er fræk Aliaarhus er du til mænd? :p

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det tror jeg desværre ikke :P
Men det er da en fed "score sætning" hvis man påstår at man aldrig har taget stoffer... Der er jo forskellige synspunkter og meninger om hvad ordet stoffer indebærer :wink:

Det første der falder mig ind når jeg hører ordet "stoffer" er laboratorie/smart drugs/piller/pulver osv.. Ikke en lian fra Amazon junglen kaldt Banisteriopsis caapi, eller en kaktus der ligner alle andre men som "tilfældigvis" er psykoaktiv.
Jeg kan godt uddybe ovennævnte, men kun hvis nogen er interesseret, for det er jo igen et af mine offtopic indlæg :roll:

/Cope

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Bakkenbart skrev:
Psyko - Hvorfor er det nødvendigvis min opfattelse, der er den afvigende... Hehe. Men ja, meget bedre! :lol:

En afvigelse er jo bare noget der er forskelligt fra noget andet. Dvs. ordet "afvigelse" beskæftiger sig ikke med hvem der har ret. I det her tilfælde betyder det f.eks, at din opfattelse er anderledes (afviger fra) den opfattelse som mange psychedelia-folk har.

Jeg håber det her giver nogen mening, da min hjerne har været på benzo-meltdown i tre døgn.

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jo, det giver mening.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Bakkenbart skrev:
Hvis man virkelig elsker en person, så vil man aldrig nogensinde bryde sig om, at personen ændrer sin personlighed med stoffer. Den stærkeste kærlighed hører slet ikke sammen med stoffer. Hvem ville nogensinde bryde sig om at se den person, man elsker, være fucked-up eller langt væk fra sit jeg? Helt ærligt, vågn op! Det er en dårlig beslutning at vælge stoffer frem for kærligheden og bruge grunde som fx, at de bare kan acceptere én for den, man er...

Hmmm... Jeg ville ikke drømme om at komme sammen med en som ikke ville tage stoffer med mig. For mig betyder det utrolig meget at dele den psykedeliske oplevelse med den man elsker.

Det at bruge psykedeliske stoffer og udforske den verden man oplever der, er blevet så stor en del af mig, som jeg har behov for at dele med en kæreste. Det kan være en ret ensom følelse at komme sammen med en person som aldrig har bevæget sig på de planer, og som ikke aner hvad man snakker om, når man prøver at beskrive det. Det føles som om, der altid vil være en del af en som er usynlig for den anden.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, Fanny, du er kommet så langt ud, at du ikke vil opgive den syrede stofverden for kærligheden - kærligheden skal kunne gå på kompromis med dine stoffer. :lol:

Seriøst nu... tror du ikke, du kunne lægge alle de psykedeliske stoffer bag dig og slå dig ned med et "normalt" liv ligesom størstedelen af jordens befolkning uden at gå til grunde?

Hvis du levede i The Matrix-verdenen, ville du så også tage psykedeliske stoffer for at kunne se computerkoden? Hvis du kunne, ville du sikkert af nysgerrighed, men hvorfor ikke bare nyde bøffen som Cypher og glemme, at det i dette tilfælde ikke er virkeligt. *s*

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Bakkenbart skrev:
Ja, Fanny, du er kommet så langt ud, at du ikke vil opgive den syrede stofverden for kærligheden - kærligheden skal kunne gå på kompromis med dine stoffer. :lol:

Seriøst nu... tror du ikke, du kunne lægge alle de psykedeliske stoffer bag dig og slå dig ned med et "normalt" liv ligesom størstedelen af jordens befolkning uden at gå til grunde?
*

Hmmm.. det lyder som om du er blevet nyfrelst, og nu synes du skal omvende alle os andre. :roll:

Nu kommer jeg tilfældig vis fra et forhold gennem 12 år, hvor jeg i den første halvdel af forholdet prøvede at leve et normalt liv og lægge min psykedeliske ungdom bag mig. Den anden halvdel af forholdet prøvede jeg at omvende min kæreste til at udvide sin bevidsthed, hvilket var dødt løb. Jeg tog på svampetrip med vennerne, men manglede at kunne dele oplevelsen med den som burde stå mig nærmest.

Så jeg ved hvad jeg snakker om. Jeg er ikke en 17 årig som lige har fundet ind i den psykedeliske verden og er faldet på røven over den. Det var jeg engang, men efter at have givet borgerlivet en chance i over et årti, ved jeg godt hvad jeg vil have!

Jeg forstår dig ikke. Hvis du har de holdninger, hvorfor tager du så selv stoffer? Det lyder som om du ikke er helt afklaret med dig selv. Så vidt jeg kan læse på dine tidligere posts har du ikke haft skrupler med at kombinerer sex med kæresten og stoffer :wink: .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Bakkenbart: Jeg vil give fanny ret i at det lyder som om du ikke er afklaret med dig selv. Den måde du skriver om stoffer på får det til at virke (i hvert fald på mig) som om at du egentlig mener at det ville være bedst ikke at tage stoffer. Du skriver f.eks. at man ofrer mere ved at tage stoffer end man egentlig får ud af dem. Så forstår jeg overhovedet ikke hvorfor du tager stoffer. Jeg ville som fanny absolut ikke undvære den psykedeliske verden, og det ville jeg ikke for noget i verden.
Nå det var lidt halv offtopic.

ontopic:
Når (eller hvis :wink: ) jeg får en kæreste, så er det ikke noget krav at hun skal tage med på psykedeliske rejser med mig, men det ville da helt sikkert være dejligt at have en så tæt på som man kunne dele oplevelserne med!
Men hun skulle kunne acceptere at jeg tager stoffer. Jeg mener ikke man skal prøve at ændre på hinanden. Hvis man vil ændre sin kæreste/partner så er der nok noget der tyder på at man ikke har fundet den rigtige endnu.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, jeg ved godt, at jeg virker hellig, og det er ikke for at omvende nogen. Jeg kan godt lide at diskutere det, fordi jeg virkelig føler, at der er gået nogle ting op for mig, som jeg aldrig har kunnet se, og som jeg ikke nogensinde havde kunnet se, hvis jeg ikke var kommet ud for nogle bestemte ting.

Jeg tager heller ikke stoffer, så længe jeg har kæreste på eller er interesseret i at have et seriøst forhold, som jeg tilstræber meget. Jeg vil også have en plads i samfundet, hvor jeg bare kan være uden at skulle tænke på at skjule nogen sider af mig selv. Ellers kan jeg ikke være 100% mig selv, og det fungerer ikke rigtig for mig længere, efter at jeg har prøvet det på den anden side. :lol: Det betyder også noget at kunne have et åbent og ærligt forhold til forældrene, og det betyder noget for selvfølelsen.

Og til det sidste, du skriver, så er det da rimelig "givende" fx at få et blowjob på kiks *g*, men bare ikke på samme måde som det er at elske en pige og blive elsket igen uden at have stoffer inde på livet.

De personligheder, som virkelig har fascineret mig, og som har gjort, at jeg er blevet overrasket over mig selv, de tager ikke stoffer og ville heller ikke acceptere, at jeg tog stoffer. Så er der også noget at kæmpe for og leve op til, og det kan jeg godt lide. Det andet er lidt for slapt i mine øjne, jeg skal ikke bare få lov til at gøre dit og dat og sejle min egen sø. Og jeg vil heller ikke have, at min kæreste flygter ind i en anden verden, også selvom det ikke er en flugt. Så mangler der bare den styrke m.m., som jeg leder efter - det er egentlig et forhold med en fucking 16-årig løve, der har gjort det store udslag her, who cares...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg forstår dig ikke. Hvis du har de holdninger, hvorfor tager du så selv stoffer? Det lyder som om du ikke er helt afklaret med dig selv. Så vidt jeg kan læse på dine tidligere posts har du ikke haft skrupler med at kombinerer sex med kæresten og stoffer Wink .

Go go go go go Fanny :p

Jeg damn en tøs hun er?
Hvorfor skal jeg ikke trippe med dig?
Totalt frisk der SÅDAN girl :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Kiliman, fatter bjælde... :?: Giver hun mig tørt på, eller hvad?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Bakkenbart skrev:
jeg skal ikke bare få lov til at gøre dit og dat og sejle min egen sø. Og jeg vil heller ikke have, at min kæreste flygter ind i en anden verden, også selvom det ikke er en flugt. Så mangler der bare den styrke m.m., som jeg leder efter - det er egentlig et forhold med en fucking 16-årig løve, der har gjort det store udslag her, who cares...

Søger du en mor som kan fortælle dig hvad du skal gøre?
Den slags forhold findes der masser af. Mange kvinder elsker at frelse stakkels mænd som er gået i hundene, og lige så mange mænd går i hundene for at finde den frelsende engel, der skal hive dem op af deres sump. Men kærligheden i den slags forhold er en illusion. Den er skabt på drømme om hvordan det kunne blive, og ikke hvordan det er.

Tag ansvar for det du gør. Hvis du dybest set synes du bør have en kæreste som skal opdrage på dig, bør du måske opdrage på dig selv inden du finder hende.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nej, du forstår ikke, hvad jeg mener. Jeg kan åbenbart ikke forklare det godt nok. Men det er ikke, som du skriver.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil mene at Fanny har ret i det hun siger, for jeg ville ikke være sammen med en der ikke kunne tage mig for den jeg er, Experimental på stoffer eller ej, pigen skal elske dig for den du er, og ikke den du kunne være hvis du ikke tog noget....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Kiliman skrev:
Jeg vil mene at Fanny har ret i det hun siger, for jeg ville ikke være sammen med en der ikke kunne tage mig for den jeg er, Experimental på stoffer eller ej, pigen skal elske dig for den du er, og ikke den du kunne være hvis du ikke tog noget....

Jeg vil efter hånden give dig ret, men så handler det jo nærmest om den eneste ene :wink: Hende leder jeg dog ikke efter endnu. Men inden der er gået 2-3 år, skal jeg dog helst have udkig efter hende :D

/Karma

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Infected Cope skrev:

Jeg vil efter hånden give dig ret, men så handler det jo nærmest om den eneste ene :wink: Hende leder jeg dog ikke efter endnu. Men inden der er gået 2-3 år, skal jeg dog helst have udkig efter hende :D

/Karma

Leder du ikke efter den eneste ene? Hvad pokker har du så gang i? :P
Jeg har altid gået meget op i trofasthed i forhold, og er måske lidt mere old schoolromantiker end de fleste (når det kommer til stykket), og af selvsamme grund mener jeg, at man ALTID skal være på udkig efter den eneste ene.

Nå, det var lidt offtopic..

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Kiliman skrev:
Citat:
Jeg forstår dig ikke. Hvis du har de holdninger, hvorfor tager du så selv stoffer? Det lyder som om du ikke er helt afklaret med dig selv. Så vidt jeg kan læse på dine tidligere posts har du ikke haft skrupler med at kombinerer sex med kæresten og stoffer Wink .

Go go go go go Fanny :p

Jeg damn en tøs hun er?
Hvorfor skal jeg ikke trippe med dig?
Totalt frisk der SÅDAN girl :)

Bliver du betalt for at slikke røv, eller er det noget du gør frivilligt?

-Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvis hun ikke fra starten accepterer / prøver på at forstå din interesse i entheogener, vil det bare blive et endnu større problem senere hen, og medføre en større konflikt end det er nu.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
Kiliman skrev:
hmmmmm aliaarhus

Citat:
Desuden er jeg ung, spæd, kongen i sengen...og Psychedelis yndlingsperker!!!!!

Er du ikke oxo den eneste person af anden etnisk oprindelse end min egen der er til mænd derinde?

Du forveksler mig åbenlyst med Odden. Nordmand og totalt homo-attitude, især på MDMA.

Var der ikke noget om at du havde taget din ven på pikken i en MDMA-blæser? :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 115 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]