Ja! jeg krammer træer!
Et fantastisk kramme og meditationstræ jeg kan anbefale er Vorteegen i Jægersborg Dyrehave (Ligger ved ulvedalene). Var der engang alene på svampetrip og fik en helt unik oplevelse med træet.
Det var en af de sidste rigtige varme solskinsdage i september, at jeg ankom til træet. Jeg havde ikke søgt efter det, men var bare gået rundt på må og få, mens jeg spiste de svampe jeg kunne finde (ak, idag er der desværre ikke så mange svampe tilbage, men det er stadig en god trip-skov!). Pludselig stod den der foran mig: en ældgammel vortet eg med et venligt udseende og en pæn spredt krone, fordi den stod væk fra de andre træer. Jeg satte mig ved den en times tid, og selvom der var tre stier som alle førte op til træet, "vidste" jeg, at der ikke ville komme nogen mennesker i lang tid. Naturist som jeg er, smed jeg tøjet og mediterede i solen under træet.
Mærkelige tanker sneg sig ind på mig, og viste mig hvordan man kunne udnytte sollyset. Før jeg vidste af det, fik min bevidsthed (ege-)blade på, og mine grene strakte sig mod solen, som gav mig energi , og jeg kunne mærke mine blade svulme med sukker. Ah, tænkte jeg, -det er sådan det føles at lave fotosyntese! Jeg åbnede øjenene og så op i træets krone, og vidste at jeg var gået ind i træet med min bevidsthed.
Sådan lå jeg i lang tid, ind til en pludselig uro mældte sig, og jeg "vidste" at der meget snart ville komme mennesker gående forbi. Besøgstiden var ovre, og jeg tog hastigt tøjet på. Da jeg var færdig, krammede jeg træet farvel, og imens hørte jeg menneskestemmer som kom fra alle tre stier.
Jeg havde en klar følelse af, at træet havde holdt andre mennesker væk i den time det tog.
Jeg kan i øvrigt også lide at klatre træer
Hilsen Fanny