Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 maj 2025 12:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ALLE * LD50
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ved ikke om denne post skulle i Alkymistens hjørne, men tråden kan flyttes hvis nogenskulle være utilfreds :wink:

Jeg laver denne tråd med det formål, at forny de LD50 dosiser vi har stående i lexikonet.
De er lidt gamle og der er ikke nok af dem synes jeg ikke, så jeg fik den ide at lave en tråd som så skulle bruges til at folk kan smide ''ny-målte'' LD50 dosiser ind på de stoffer som de kan finde. RC's som gamle.. does'nt matter..

Bare smid dem ind i kan finde noget om.. men HUSK! de SKAL være af nyere dato!

På forhånd tak-sa

/cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
kildeangivelse ville nok være en god ide.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

AoD skrev:
kildeangivelse ville nok være en god ide.

Selvfølgelig :wink:

var lidt travlt beskæftiget da jeg skrev den, så den blev ikke lige så godt formet som den skulle..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvad vil du bruge det til? Altså udover at se hvor meget kemisk straf en musefamilie kan tage før halvdelen af dem kradser af?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg siger ikke jeg støtter den måde de gør det på!

Men de resultater der er lavede kan vi jo ligeså godt smide her... Den er jo god at henvise til, hvis der en dag kommer et nyt medlem og skriver: Tænker på at tage ''det ene og det andet'' og vi kan se at de vil gå galt sådan fysisk.. Så er tråden jo god at henvise til..

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Bare fordi de LD-50 værdier, der er angivet i leksikaet er gamle så gælder de vel stadig? Stryknin er nu engang skryknin, og det skal sgu nok slå ihjel bare fordi målingen blev lavet for 50 år siden.

Desuden siger LD-50 ikke så meget om en startdosis, hvis folk vil prøve noget nyt. Der er jo stor forskel fra stof til stof på "vinduesstørrelsen", dvs det område hvori stoffet gør sin effekt og ikke er dødeligt eller virkningsløst.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvorfor er der SÅ megen kritik af dette topic?

Jeg synes det er relevant og ja, det kan godt være at der allerede er nogle i tabellen i lexiconet, men hvorfor må der ikke være flere tilgængelige..?

Det var ikke meningen at folk skulle fylde den med kritik! Det var meningen at folk bare skulle smide en LD50 dosis på et stof ind hvis / når de falder over det i deres søgen.. hvorfor er det så galt?

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hvis nogle folk ligger inde med interessante LD-50 doser som de føler vil være til gavn for os andre herinde så opfordrer jeg hermed at man PM'er dem til en admin så de kan blive smidt ind i leksikonet i stedet for at vi har nogle doser derinde og nogle her.

Og lad nu venligst være med at bitche over kritik, Cope... det er relevante kommentarer folk kommer med! Og hvis du synes tonen er lidt skarp i nogle indlæg så er det sgu nok fordi folk finder det en smule åndsvagt at du mener at LD-50 doserne er gamle og at de bør fornys :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Infected Cope skrev:
Jeg siger ikke jeg støtter den måde de gør det på!

Men de resultater der er lavede kan vi jo ligeså godt smide her... Den er jo god at henvise til, hvis der en dag kommer et nyt medlem og skriver: Tænker på at tage ''det ene og det andet'' og vi kan se at de vil gå galt sådan fysisk.. Så er tråden jo god at henvise til..

/Cope

Det var ikke sådan ment, men decideret "Hvad vil du bruge det til"?

Infected Cope skrev:
Den er jo god at henvise til, hvis der en dag kommer et nyt medlem og skriver: Tænker på at tage ''det ene og det andet'' og vi kan se at de vil gå galt sådan fysisk.. Så er tråden jo god at henvise til..

Medmindre det nye medlem er en 72kg's rotte er jeg bange for at den ikke kan bruges til så meget andet end det jeg beskrev i min foregående post. Der er en kæmpe forskel på mus og mennesker og LD-50 for enkelte arter kan være vidt forskelige.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]