Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 maj 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Dr. Gonzo's aske skydes ud af kanon

Asken efter journalist og forfatter Hunter S. Thompson, der for nylig tog sit eget liv, bliver skudt ud af kæmpe kanon til august

Af Rune Melchior Sjørvad - 14:18 - 6. apr. 2005

Det er Hunter S. Thompsons enke, Anita Thompson, der har lanceret de bizarre 'begravelsesplaner', der må formodes at være helt i den syrede hippie-journalists ånd.

Hunter S. Thompson havde nemlig selv en enorm forkærlighed for eksplosioner generelt og skydevåben i særdeleshed.

Anita Thompson fortæller, at den næsten 17 meter høje kanon vil blive udformet som Hunter S. Thompsons berømte logo, der forestiller en arm med en knyttet hånd med to tommelfingre.

- Det bliver dyrt, men det bliver alle pengene værd. Jeg ville gerne have haft adskillige eksplosioner. Han elskede eksplosioner, fortæller Anita Thompson til MSNBC.com

Affyringen af kanonen fyldt med Thompsons aske vil være en del af en større festliggørelse af Hunter S. Thompson.

Den enorme kanon vil blive monteret på en 30 meter høj sokkel, hvilket vil giver monumentet en total højde på ialt næsten 47 meter.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=289029

Hvor sejt er det ikk... Hehe...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ROFL...
Ja vi I Gonzo familien har det med at gå lidt amok en gang imellem.
Iøvrigt syntes jeg det er en fed afslutning på et (forhåbentlig) godt liv. :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er vel aldrig en fed afslutning at blæse knoppen af sig selv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig.
Jeg havde ikke set historien før jeg skrev.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Det er vel aldrig en fed afslutning at blæse knoppen af sig selv.

Var det vel for ham? Det var hans eget valg at goere det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, men det er jo ikke ligefrem lykkelige mennesker der begår selvmord.

Titel:
Medlem

det er rigtigt at folk vel ikke er lykkelige når de tager deres eget liv, ellers/og er de vel psykisk syge. men hvis det er den eneste udvej man ser, så er det da en mnulighed, den eneste grund tila t jeg ikke bryder mig om det er at det er en ekstrem egocentreret måde at ende en eksistens på. man tænker slet ikke på de medmennesker det elsker og bekymre sig for en, men hvis man er så langt ude/nede, så kan man vel heller ikke se det gennem andres øjne, for aå er man så fanget i sin egen sorg at det blænder for alt....

jeg ved hvad jeg snakker om, for jeg har været på randen af selvmord 2 gange og haft 1 forsøg, men nu er jeg glad ved livet :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

funk_of_the_punk skrev:
den eneste grund tila t jeg ikke bryder mig om det er at det er en ekstrem egocentreret måde at ende en eksistens på. man tænker slet ikke på de medmennesker det elsker og bekymre sig for en

Man kan også vende den om og sige at det er egoistisk at man som pårørende slet ikke tænker på hvor svært et valg det er at tage, men udelukkende tænker på hvordan man selv har det med det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
enig yeti...
man kan vende og dreje det, og man skal passe på før man bestemmer sig for at en handling var egoistisk!
selv har jeg kun oplevet det tæt på engang, hvor en af mine venner tog en voldsomt masse piller på en gang oppe på min efterskole, jeg vidste ikke om det ville være farligt, men jeg fik ham til at knække sig og vi fik snakket om tingene, og først var jeg da også lidt sur, men er kommet til at forstå.
ham min kammerat havde selv fundet en ven der havde skudt hovedet af sig selv med pump-gun, fuck man tænkte jeg!

jeg synes klart man skal snakke med vedkommende - hvis det er muligt og man er klar over selvmordsovervejelserne vedkommende har - før det sker... det kan hjælpe til forståelse! Og der er fandeme mange ting vi mennesker ikke ved noget om, og slet ikke os selv!

Hold jer munter!
-Foger

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]