Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 05:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Lorte alkohol
Medlem

Hvorfor skal alkohol være sådan et nederen stof?

Her i lørdags, blev der holdt en lille fest i anledning af min morfars fødselsdag. Det hele var meget hyggeligt i starten, og jeg var ved højt humør og snakkede med alle. Men som dag blev til aften, fik jeg hældt mere og mere snaps og cognac indenbords og det endte med det helt store blackout. Kan personligt ikke rigtig huske noget, men fik vidst fortalt alle at jeg have taget stoffer, og begyndt at flæbe(!) fordi min morfar far skuffet over det. Tror jeg har varet ufattelig pinlig at være sammen med. Lidt senere gik jeg kold og havde lagt mig ind i hans seng. Men vi skulle også hjem på et tidspunkt, og jeg blev selvfølgelig vækket. Da vi endelig kom hjem, hvor min lillebror, som ikke var med, sad sammen med en kammerat, var jeg begydt at provokere ham, og det endte med at vi kom op at slås. Min mor fik os dog skilt ad, og bagefter skred jeg i raseri op til en kammerat som ikke var hjemme, og faldt i søvn uden for hans dør. Men da det blev lyst gik jeg hjem og sov. Da jeg vågnede op kunne jeg ikke huske en skid, men havde en ubehagelig fornemmelse af at der var sket noget nederen den foregående dag. Og ganske rigtigt, var der sket alt det jeg lige har skrevet om, plus sikkert noget mere som jeg ikke har fået fortalt.

For fuck sake hvor er sådan noget nederen. Jeg skal til konfirmation hos min fætter om en uges tid, og har det skidt med at skulle møde dem som var med til min morfars fest. Men så kan jeg vel lære at drikke med måde. :evil:

Nå, skulle bare lige ud med min frustration over hvor hjernedød man bliver ved store mængder stærk alkohol. Drikker aldrig det lort igen.

- Peace out

Titel:
Tidligere holdmedlem

åhhh kender det alt alt alt for godt, har selv lavet lignende ting, og alkohol er simpelthen ikke værd at spilde tid på!

Men om et år er det hele glemt, det garaterer jeg dig, er bare svært at forholde sig til, og alt virker ufatteligt nederen lige nu!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Kender det alt for godt.. Har oplevet meget af sådan noget i mine "unge dage" :)
Men husk, det er ikke alkohol der er lorten, det er dig! :wink:

Titel:
Medlem

haha sådan har jeg det slet ikke, jeg bliver bare kærlig og venlig og snaksaglig af alkohol. bliver en vildt åben og rar person, men okay, normalt blander jeg det også med fed og til tider LSA... sådan bare for hyggens skyld. hehe.....

Titel:
Medlem

Det kan også blive for meget.. Har én gang oplevet blackout, ikke engang noget hvor jeg lavede noget pinligt, men det er alligevel vildt ubehageligt. Jeg kan huske at jeg gik i seng i det lokale hvor vi holdt festen, og der lå en masse folk omkring mig også. Jeg følte mig faktisk forholdsvist klar i knoppen, men da jeg vågnede igen, lå jeg nede i vores stue, med meget lidt tøj på, med min jakke ved siden af mig og et tæppe over mig. Jeg har virkelig prøvet at huske hvad jeg har lavet, men kan ikke genkalde det mindste! Jeg har tilsyneladende været udenfor, men der er ikke nogen der har set mig, så jeg aner det faktisk ikke.

Nå, men må alligevel sige at din oplevelse er noget af det værste der kan ske i et blackout. Det er bare ikke fedt overfor familien :(.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Alkohol gør at man kommer til at handle udelukkende efter ens impulser, hvliket vil sige at man bare sige lige hvad der falder én ind, og/eller udføre gerninger som man aldrig kunne finde på i ædrutilstand (som f.eks drab eller voldtægt) dog er der en rimelig stor forskel fra person til person hvor meget kontrol man mister.

Nogen menesker bliver nærmest til en hel anden person, og kommer somsagt til at gøre nogen meget mærkelige ting, mens andre bliver lidt mindre påvirket på det område.

Men hvis man er i den første gruppe er det MEGET vigtigt at passe ekstra godt på med alkoholen. For ellers kan det komme til at grueligt galt en dag.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg kan kun give jer alle ret.
Jeg har blandt mine venner specielt en, som på ingen måde kan tåle at drikke. Og det er faktisk skræmmende at man anbefaler en anden person at tage stoffer, frem for alkohol. Men i dette tilfælde, er det faktisk farligt for ham selv og hans omgivelser, at drikke og ikke tage stoffer. Han har utallige gange smadret hele hans lejlighed og kommet op at slås med hans nære venner. Men nu er han gået til at drikke ghb i stedet, og det er med success...

Men ja, alkohol er skabt i satans vrede!!! :evil:

Titel:
Medlem

Jeg vil lige sige til mit forsvar, at normalt bliver jeg også bare hyggelig og snaksagelig hvis jeg får et par øl, og vel og mærke har et eller andet begreb om hvad jeg laver. Det hjælper også godt på "hyggeligheden" hvis jeg lige ryger en lille smule. Desuden er jeg langt fra voldelig til hverdag, og har et rigtig godt forhold til min lillebror, også efter i lørdags.
Men på den anden side hører jeg vist desværre også til dem, der ikke helt ved, hvornår jeg har fået nok, og det er der den går galt. Med andre ord, så er det ikke første gang jeg oplever et blackout på alkohol. Men med denne kedelige oplevelse i bagagen, er jeg ret sikker på at det ikke sker i den nærmeste fremtid, og helst aldrig mere.

Men tak for støtten Thujoin, det skal nok gå over, i know :)

m.Unit, ja man bestemmer jo selv hvor meget man hælder indenbords, hehe..

funk_of_the_punk, godt for dig :)

HardcoreWizard og eedeolla, jeg er helt enig...

Hygge

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hvorfor er alkohol er lorte stof? Hvis du ikke kan lide det og ikke kan styre saa hold dig fra det!

Et stof blir ikke et lorte stof fordi DU ikke kan lide det og har haft ubehalige oplevelser med det.

Er fanme traet af at folk ikke kan se at fordi en substans er nedern for dem saa kan de godt vaere alle tiders for andre!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Tidligere holdmedlem

heh, han har vel en pointe der.....er vel forkert af os der er til alternative rusmidler at nedgøre andre rusmidler, da vi selv hader når andre gør det.......

Men, det ændrer nu ikke på min mening om alkohol

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
BaconJugg skrev:
Hvorfor er alkohol er lorte stof? Hvis du ikke kan lide det og ikke kan styre saa hold dig fra det!

Lige præcis... det var også min pointe, at man sq selv er ansvarlig - det er ens egen skyld, ikke alkoholens!

Titel:
Medlem

@Jugg og m.unit
Nej det kan godt være, men man har vel lov til at komme ud med lidt frustrationer. Eller hvad? Når man først har prøvet at lave rigtig lort i den, pga. at man har drukket snaps, så får man en vis afsky for det. Du skal bare være glad for at det ikke er sket for dig.
Og jeg er ked af at jeg har trådt jeres kære alkohol over tæerne, men der er desværre sådan jeg føler for det p.t.
Men men.. jeg har fået en lærestreg, og det bevirker jo nok at jeg passer noget mere på, hvis der kommer stærke drikkevarer på bordet, så noget positivt er der jo kommet ud af det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
D|(@ skrev:
Drikker aldrig det lort igen.

:) self ik, bar vent til næste weekend!
Ved ik hvor mange morgener jeg har forbandet alkohol, for så at elske det igen næstekommende weekend.
Men jeg gir dig ret, de psykiske tømmermænd er sq tit meget værre end de fysiske. Hvis man vågner op og det hukommelsen bar er slettet fra kl. 22 og frem.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Du skal bare være glad for at det ikke er sket for dig.

Lignende situationer er sket for mig.. flere gange!

Og du kan da frit hade alkohol og sige "Jeg syntes personligt at alkohol er et lorte stof". Det er fair nok. DIN holdning. Det er du skriver
Citat:
Hvorfor skal alkohol være sådan et nederen stof?

Fordi at DER gaar du aabentbart ud fra at ALLE syntes alkohol er et nedern stof.

Jeg har osse haft perioder hvor jeg ikke har vaeret saa vild med alkohol men lysten til det kommer igen :) Man skal bare laere at drikke med maade.

Da jeg for et stykke tid siden blev taget for at male var det nok osse delvist pga jeg havde indtaget alkohol (Jeg havde selv gjort det saa jeg kan ikke skyde skylden paa alkoholen, du havde set gjort det, du kan ikke skyde skylden paa alkoholen) da jeg uden indtagelse af alkohol formentligt ikke havde raabt "GI MIG DE FORBANDEDE CANNER JESPER! JEG SKA MALE!"

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Ja okay, det er selvfølgelig kun min egen holdning, og det kan være det var forkert at udtrykke mig på den måde. Lidt i bagklogskab burde mit udbrud nok være noget i retning af "Hvorfor fanden drak jeg så meget sprut i lørdags".. hehe
Og ja jeg kommer sikkert til at drikke igen. Men jeg ved med 100% sikkerhed at jeg ikke drikker mig fra sans og samling igen, for det her er lige en tand for ubehageligt rent psykisk. Man kan så sige, at det var godt at det ikke gik værre, når det endelig skulle være.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
D|(@ skrev:
Ja okay, det er selvfølgelig kun min egen holdning, og det kan være det var forkert at udtrykke mig på den måde. Lidt i bagklogskab burde mit udbrud nok være noget i retning af "Hvorfor fanden drak jeg så meget sprut i lørdags".. hehe
Og ja jeg kommer sikkert til at drikke igen. Men jeg ved med 100% sikkerhed at jeg ikke drikker mig fra sans og samling igen, for det her er lige en tand for ubehageligt rent psykisk. Man kan så sige, at det var godt at det ikke gik værre, når det endelig skulle være.

Du lider jo bare af go' gammeldags bondeanger, det forsvinder - også den del med ikke at kunne se sin familie og venner i øjnene.. :P

Men det er måske en god ide at tage sig nogle forholdsregler. F.eks har jeg lovet mig selv aldrig mere at drikke rødvin på tom mave. Jeg har virkelig et problem med rødvin, for jeg elsker smagen og drikker det som saftevand og det kan godt bringe mindre uheldige sider op i mig. Hrøm.
Øl, derimod er en anden historie.

Måske burde du holde dig fra sprut? Eller var din oplevelse en engangsforteelse?

Mvh
Ash

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Er der nogen der har erfaringer med "alkohol-psykoser"?'

Til min sidste fødselsdag blev jeg så rislet til (lad være med at dele en flaske cognaq i en pool med din bedste ven fordi det er så kold så koldt...) at jeg endte med at tro jeg var hovedpersonen i Jan Guillou's fortræffelige spionbøger, Carl Hamilton ...
Jeg har åbenbart ligget og grædt et par timer overfor min kæreste fordi jeg var sikker på at nogle slemmer fyre var efter mig, min familie og min kæreste...
Jeg har smidt om mig med informationer og detaljer som alt sammen passede sammen (fordi jeg havde læst bøgerne...) og var lige ved at få min kæreste overtalt.

Husker ikke et pluk efter vi åbnede cognaq'en i poolen og min ven brækkede sig i mine forældres vandseng (for 3. gang på et par år!!!)) :roll:

Er der andre der har erfaringer med alkohol-fremkaldte midlertidige psykoser?

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

@Ashoka
Altså, sådan at gå totalt i sort foran familien er ikke sket før. Men jeg har da et par gange prøvet at få lidt for meget sammen med vennerne. Det har bare ikke været et særligt stort problem, for alle kammeraterne var lige så stive, hehe.. Er heller aldrig blevet voldelig før, pga. alkohol. Desuden er det også en del år siden, at jeg havde episoder med "blackout" eller "gå kold og brække sig uheldige steder" eller hvad man nu skal kalde det, blandt venner.

Men jeg har tænkt præcis det samme mth. spiritus, og det skal i hvert fald lægges mere eller mindre på hylden. Ideelt set bliver det bandlyst helt, men for at være realistisk, tror jeg at jeg beslutter mig for at drikke max. 2 genstande sprut på en aften. For jeg tror at jeg har det med sprut som du har det med rødvin hehe...

Senest rettet af D|(@ 15 apr 2005 13:20, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Er der nogen der har erfaringer med "alkohol-psykoser"?'

JA! Flere gange. F.eks. til en efterskole fest hvor jeg var overbevist om at jeg var narkoman og narko smugler. Tilmed troede jeg at jeg skulle til Koebenhavn dagen efter for at modtage 6 tons heroin.

Det er faktisk sket ret tit :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alkohol-psykoser kender jeg desværre alt for godt til. Du kan jo kigge på "ting man IKKE skal gøre når man har taget stoffer" tråden ;)

Men... Shit happens. Trap lidt ned, og lad være at gå sådan amok. Det nytter ikke noget at fortryde det man gør, i hvert fald ikke hele tiden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]