Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: My Place
Nu er eksamenerne ved at snige sig ind for nogle af os, jeg har selv lige overstået min sidste skriftlige, og mangler 4 mundtlige før jeg forhåbentlig, bliver matematisk student.

Jeg har læst et par ældre topics hvor diskussionen gik på ginseng og/eller gingo biloba for at forbedre koncentrationsevnen, og overvejer at investere i noget. Men kan ikke rigtig finde ud af hvad det skal være. Nogle der har erfaringer med brug af disse, eller andre mediciner, der hjælper til at forbedre koncentrationsevnen?

Endvidere kan i lige smide nogle gode eksamens og forberedelses-råd i denne tråd!! Mod f.eks nervøsitet, eller som ovenstående: bedre koncentrationsevne!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Sov ordentligt, spis rigtigt, drik masser af vand... Tag pauser mens du arbejder og strukturer din læsning.

Hvis du har svært ved at koncetrere dig, så find en at læse sammen med.

Alt det der urtegeil hjælper ikke så meget hvis man (ligesom mig) er godt gammeldags doven. Gingko Biloba hjælper på hukommelsen, så hvis du husker dårligt kan det hjælpe dig der, men første skridt er nok at stoppe med at ryge hash i læseferien hvis du gør det.

Ginseng hjælper mere på fysikken, og tvivler på at du vil få særlig meget ud af det... De første råd jeg gav er dem jeg selv har fået klart mest ud af. Held og lykke med eksamen, fik lige overstået min anden skriftlige i dag og jeg skal ALDRIG mere have matematik! :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Fenriz skrev:
Held og lykke med eksamen, fik lige overstået min anden skriftlige i dag og jeg skal ALDRIG mere have matematik! :D

Heller ikke mig!! Eller, skal lige op i mundtlig matematik også! Hader alle de tal :lol:

Hash'en er blevet lagt på hylden for 3 uger siden pga. eksamenerne, ikke fordi jeg havde et vildt forbrug, max på 1 gang i weekenderne, men syntes alligevel det tydeligt kan mærkes på koncentrationsevnen!

Held og lykke til jer alle også...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
så i et program om hjernen på DR2, at 6 stk omega3 fiske piller omdagen, hjalp nogle umulige børn med at blive gode koncentrerede elever. Efter 2 måneder med omega3, havde alle børnene i forsøget forbedret deres koncentration markant :o

...nå ja, så er amfetaminer jo også en mulighed, men tror dog ikke at det er smart over længere perioder

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har brugt ginseng og bruger nu gingko biloba. Det virker somom mine tanker er lidt klarere, men det er svært at sige - tror placebo kan være en stor hjælp her :)

Desuden har jeg taget 5-htp de sidste 4 dage og det har gjort mig meget træt hver aften så ikke noget med ikke at kunne falde i søvn dagen inden eksamen :)

Er også netop kommet hjem fra matematik skriftlig - har i også et-årigt a-niveau?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror jeg skal ned i matas og købe noget baldrian og koffein.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har de koffein i Matas?? Jeg troede det var ulovligt...?
Hvad koster det, og for hvor meget?

Titel:
Insane psychedelia user!

ja koffein er blevet ulovligt. Merrild og Café Noir går konkurs.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Treasure mon ikke han tænker på det "rene" koffein pulver man kunne købe før i tiden på bla. Christiania?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Entheo skrev:
Treasure mon ikke han tænker på det "rene" koffein pulver man kunne købe før i tiden på bla. Christiania?

LOL...kommercielt koffeinpulver på Staden...ahhhrrr, ka´det nu os´ passe? :lol:
...ok, det kan da godt være, at en enkelt christianit havde noget rent koffein han solgte ud af, men det er nok mere undtagelsen end reglen, skal du se :wink:

Mht. eksamenslæsningen, vil jeg mene at en god nats søvn er essentiel for næste dags præstation. Lad være med at "vende op og ned" på dag og nat - det stresser krop og sind mere, end hvis du har nogenlunde faste senge- og "stå op" tider.

Medmindre man er inde i et stort "puslespil", der kræver mange timers kontinuerlig deltagelse, bør man også holde pause i hvert fald én gang i timen, for lige at strække ben og løbe en hurtig 5 km(!...ok, eller så bare 5 meter...). Det fremmer koncentrationen i sidste ende.
Glem alt om diverse stoffer og kosttilskud, men sørg for at spise fornuftigt, sundt og ikke mindst - regelmæssigt og varieret. Husk at drikke vand.

Sådan kom jeg igennem to videregående uddannelser, med et samtidigt alt for stort sideløbende hashmisbrug - men jeg fik min mad og søvn! :wink:

Held og lykke med eksamerne all of U!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener naturligvis koffein i ren form - eller nær ren. Hverken te eller kaffe...
Mener engang en ven snakkede om "koffein-piller"...?
Husker jeg forkert? Er det lovligt, og kan man købe det?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Beerserker> Ind til for ca. 7 år siden var 100 mg koffeintabletter tilgængelige i håndkøb i DK - og billige. Mener at indikationen var "forbigående træthed"... De blev taget ud af produktion fordi apotekerne blev opmærksomme på at langt størstedelen af salget skete til unge mennesker som brugte dem til at få lidt ekstra energi til weekendens fester. Salget var vist påfaldende højt torsdag og fredag...
Koffein-tabletter er SVJV stadig frit tilgængelige i mange af vores nabolande - i hvert fald Tyskland og GB, vist nok også Sverige.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Var det ikke noget med at 4-mar er = tysk effektivitet?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Cannachem den var sq god nok, jeg har købt det fra flere forskellige boder på staden... Man fik det i en lille plastic ampul hvis jeg ikke tager helt fejl.

Tror det er det samme Beerserker tænker på..?

Men ud over det, så er det bedste man kan gøre dagene før eksamenerne at få rigeligt med søvn og mad regelmæssigt.
Gingko Biloba hjalp mig en del med koncentrationen og hukommelsen, ikke det store, men det var da mærkbart.
Hvis du absolut vil have noget urtetilskud så synes jeg du skulle kigge på "blah blah censur...www.naturensd****r.nu" De har en del forskellige "mindrefreshers"

Titel: 4-MAR
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ashoka> Jo, man kan blive RET så effektiv af 4-MAR. Det er bare så kraftig en stimulans at den næppe kan anbefales til eksamenslæsning; det er potentielt ret kraftigt vanedannende, og mange bliver for stimulerede til at de kan koncentrere sig om bøgerne. Den er ikke HELT så slem IMO som specielt methamphetamin, men har mange af de samme bivirkninger/gener.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svaret, Prometheus.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes meth er genialt til at læse til eksamen på. Man skal bare huske at stoppe nogle dage før eksamen så man kan få det helt ud af kroppen.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Her i eksamensperioden indtager jeg følgende urter, hvilket i hvert fald giver mig en følelse af at kunne koncentrere mig bedre samt øget energiniveau ud på de små nattetimer :)

- Ginseng
- Ginko Biloba
- Calamus
- Guarana
- Hydrocotyle

Ligeledes prøver jeg at få minimum syv timers søvn hver nat. Jeg burde også kvitte hashen i denne periode, men det kniber med at få viljestyrken til at slå til dér.

Held og lykke til alle der ligesom jeg slider for at få gjort en ende på dette skoleår!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
munit skrev:
Fenriz skrev:
Held og lykke med eksamen, fik lige overstået min anden skriftlige i dag og jeg skal ALDRIG mere have matematik! :D

Heller ikke mig!! Eller, skal lige op i mundtlig matematik også! Hader alle de tal :lol:

Hash'en er blevet lagt på hylden for 3 uger siden pga. eksamenerne, ikke fordi jeg havde et vildt forbrug, max på 1 gang i weekenderne, men syntes alligevel det tydeligt kan mærkes på koncentrationsevnen!

Held og lykke til jer alle også...

Er også færdig med alt der hedder Matematik, og det er jeg glad for :) Skal heldigvis ikke op i mundtlig, hehe..

Junior medlem

Geografisk sted: Sønderborg
Prometheus skrev:
Beerserker> Ind til for ca. 7 år siden var 100 mg koffeintabletter tilgængelige i håndkøb i DK - og billige. Mener at indikationen var "forbigående træthed"... De blev taget ud af produktion fordi apotekerne blev opmærksomme på at langt størstedelen af salget skete til unge mennesker som brugte dem til at få lidt ekstra energi til weekendens fester. Salget var vist påfaldende højt torsdag og fredag...
Koffein-tabletter er SVJV stadig frit tilgængelige i mange af vores nabolande - i hvert fald Tyskland og GB, vist nok også Sverige.

Præcis, man kan i hvert fald købe dem i håndkøb på tyske apoteker ved jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]