Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 21:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

WILD SHIAT!!!!

13. juni 2005 10:17 Kultur Senest opdateret : 13. juni 2005 10:17
http://www.dr.dk/nyheder/Kultur/article ... eID=258463

Det legendariske britiske rockband Pink Floyd bliver gendannet for første gang i 24 år ved næste måneds Live 8-koncert i London.

Roger Waters slutter sig til David Gilmour, Nick Mason og Richard Wright for at deltage i velgørenhedskoncerten i Hyde Park.

De fire har ikke optrådt sammen, siden Roger Waters smækkede med døren i midten af 80erne, hvor han forlod bandet for at skabe sin egen solo-karriere.

- De skænderier, som Roger og resten af bandet har været igennem tidligere, er ubetydelige i forhold til det her arrangement. Hvis en gendannelse af bandet til koncerten kan skabe fokus på sagen, så er det det hele værd, siger Pink Floyds Dave Gilmour til BBC News.

»De skænderier, som Roger og resten af bandet har været igennem tidligere, er ubetydelige i forhold til det her arrangement.«
Dave Gilmour, Pink Floyd

Kritik af program får konsekvenser
Live 8 er en række af gratis koncerter, som skal skabe opmærksomhed omkring fattigdommen i Afrika og få lederne af de rige G8-lande til at slette de fattige landes gæld til de vestlige stater.

Koncerterne finder sted i Berlin, London, Paris, Rom og Philadelphia. Udover det gendannede Pink Floyd vil også Madonna, REM, U2, Paul McCartney, Elton John, Coldplay og Robbie Williams deltage.

Sidste uges kritik af programmet har desuden fået Bob Geldof til at love, at flere etniske og afrikanske bands kommer med på den endelige bandliste.

Legendariske plader i bagagen
Pink Floyd bliver betragtet som et af verdens største rockbands. Med plader som The Dark Side Of The Moon (1973) og The Wall (1979) har de skabt sig et legendarisk ry.

I 1986 sluttede eventyret med skænderier, der endte med at Waters lagde sag an mod Gilmour og Mason og forlod gruppen. Gilmour, Mason og Wright indspillede den sidste plade som Pink Floyd i 1994.

http://www.live8live.com/

http://www.pinkfloyd.com/home/15.html

Titel:
Medlem

Syret nok. Jeg så lige på mtv at sex pistols også spiller sammen til det arrangement. Men det har de jo gjort før..

Titel:
Psychedelia Sponsor

:cry:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Utroligt hvad man kan sælge i dag.

Titel:
In our memories

Lige så utroligt, som de der endnu ikke er bevidst om hvad der sker i Verden omkring dem.
Mens Bush and the bongheads rules the world,…. Og det SÆLGER,… Nap en McD, mens du ser det ske.....!!! :shock: :? :cry:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Det var vist en reaktion på mit indlæg. :D

Jeg vil godt lige nuancere mit bidrag: Jeg synes, det er fint, at man kan bruge en gendannelse af Pink Floyd, en delvis gendannelse af Sex Pistols eller alle mulige andre fif til at trække folk til noget som Live-8. Målet helliger midlet.

Det, som kan forarge mig lidt, er, at der skal den slags kunstnerisk tvivlsomme krumspring til. Det er forståeligt, at Geldof og co. gerne vil ha' så markant en eksponering som muligt, og til det formål er sådan noget uden tvivl vejen. Jeg beklager som sagt bare lidt, at det virkelig skal være vejen.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvis Pink Floyd spiller igen, så er jeg sådan set godt tilfreds med at det er til et formål som dette. Optimalt er det ikke, men grund til irritation ser jeg ikke - udover at jeg ikke er der og de sikkert kun spiller et par enkelte numre (Comfortably Numb please!).

Mvh Jonas!

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

De skulle efter sigende spille tre numre fra Dark Side og et sidste fjerde. Så mon ikke vi får Money, Us And Them + Time eller Eclipse fra Dark Side samt Comfortably Numb... eller måske en klassisk indledning med Shine On...?

Anygays bliver det helt sikkert en omgang crowdpleaseri uden ligestykke i nyere tid. :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kbh
Udover det fact at det er pissefedt at Pink Floyd gendannes, saa ens drQmme om at hQre "time" live naesten bliver realiseret, saa er det sku da ogsaa noget lort (Hmmm ... Det her lugter af maekelig ordstilling...) .
Lad os for sjov skyld sige at der er 150000 billetter til salg.. Lad os saa sige at der er fire mio. mennesker der braendende Qnsker at hQre dem, det giver den ordinaere dansker en procentvis chance for at faa en billet, noget der ligner lottoprocenter..

Jeg spQrger: Hvorfor lave en saa fantastisk laekker godbid, naar man ikke engang kan faa lov til at smage den! suk

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Archibald Alexander Leach skrev:
Lige så utroligt, som de der endnu ikke er bevidst om hvad der sker i Verden omkring dem.
Mens Bush and the bongheads rules the world,…. Og det SÆLGER,… Nap en McD, mens du ser det ske.....!!! :shock: :? :cry:

Det er sikkert skønt med Pink Floyd, hvis man er til dem.

Ang. Live Aid, så ved alle forhåbentlig godt at den oprindelige koncert var med til at forlænge den krig der havde forårsaget den hungersnød som den skulle afhjælpe. Da man skulle kanalisere pengene til etiopien, så var området så krisghærget at der ikke var nogen NGO'er man kunne bruge, så man brugte statslige institutioner, der huggede en masse af pengene der igen blev brugt til krig, der så forårsagede mere nød, død og sult.

Bob Geldof, det svin, benægter det. Men spasseren vil bare ikke se i øjnene at hans godhedsprojekt endte med at gøre tingene endnu værre.

Nogle gange skal man lige se en ekstra gang på den slags ting. Det er ikke sikkert at de hjælper.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
PINK FLOOOOOOOOYD!

Er jeg den eneste her der krydser fingre de næste 2-3 år i håb om at de tager en smuttur forbi lille DK?

PS: Det føltes som om at min rytmesans fuldstændig forsvandt da de spillede "Comfortably Numb", jeg fik en voldsom eufori og kneb en tåre (kald mig bare perserkat, jeg har ikke fået den daglige)...

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

...Hvis vi lige ser bort fra at Live 8 er noget selvsmagende pop-lort der ikke kommer til at hjælpe denne verdens ildestedte på nogen særlig måde.

Helt ærligt. Pink Floyd er guld værd, ja, men ganske ligesom McCartney kommer de nok ikke til at levere varen som de gjorde engang, og arrangementet taget i betragtning kan jeg ikke forstå at nogen gider overveje at tage derhen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Føj hvor er I alle bare negative!

Bob Geldorf har formået hvad ingen andre har kunne, nemlig at få hele verden til at fokuserer på den uretfærdighed der foregår i verden. Og aldrig før har de 8 mænd til G8 mødet været mere presset!

"The world is watching"

Og jeg var også vild glad for at se Pink Floyd igen. Men en smule bedrøvet over at se hvor gamle de seje drenge er blevet. For det bliver næppe til flere koncerter og slet ikke verdens turnerer. Øv. Men jeg er da glad for at jeg har set dem live een gang.

Cirkel

PS. Gå ind på http://www.live8live.com og skriv under! Over 27 millioner havde skrevet under lørdag aften. Alle underskrifter bliver samlet og afleveret på G8 mødet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]