Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Natten til den 4. September fik jeg et bad-trip på DMT (ayahuasca).

Jeg er nu ved at skrive en triprapport om oplevelsen, men er i tvivl om jeg vil smide den online på psych.dk pga. mediernes mulighed for at misbruge den til endnu en latterlig historie.

Det jeg så vil spørge jer om, er om i evt. synes om ideen med at jeg skriver i denne tråd når jeg er færdig med den, og at i så kan sende mig en PM hvis i vil læse den. Altså så kan jeg jo sende den til jer på PM.

Eller skal vi satse på at medierne ikke benytter sig af den og at jeg derfor bare smider den ind på triprapport sektionen ligesom jeg altid har gjort med mine vellykkede trips, så at sige..?

Hvad synes i ?

Mvh. Cope

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Du skal da smide den online!
Folk skal også se at det kan gå galt!

Kommet dig efter turen?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja jeg har nok aldrig i mit liv været mere glad for at kunne stå op om morgenen og konstantere at jeg er ved mine fulde fem..

/Cope

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Infected Cope skrev:
Ja jeg har nok aldrig i mit liv været mere glad for at kunne stå op om morgenen og konstantere at jeg er ved mine fulde fem..

/Cope

Det er jo det der er genialt ved psykedelika.. :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Dr Prox: Mht din signatur: SELVFØLGELIG VIL JEG DET! :D U have the knark, I have the body!

@Cope: Jeg vil meget gerne læse den... prøvede også at få fat i dig da du skrev du havde den oplevelse, men du var ikke online.

Jeg synes også du skal smide den online... det er vigtigt at få begge sider af sagen med. Det vil jo også gå hen og blive lidt mistænkeligt, hvis der kun er positive rapporter i sektionen.

Bare husk at tilføje en lang konklusion der beskriver hvad du har fået ud af det, og hvordan du har det med dit liv idag. Hvis du ikke kan gøre det endnu, vil jeg anbefale dig at vente en uge eller to mere, og se om du ikke kan skrive endnu mere til konklusionen, før du smider rapporten ud.

Så vidt jeg har forstået på dig, så har du fået en pæn slat positive resultater ud af det (det er det mest fascinerende ved "dårlige" oplevelser). Hvis disse resultater er med i rapporten, er det ret begrænset hvor meget man kan misbruge den. Man kan jo selvfølgelig tage nogle enkelte ting ud af konteksten, men det vigtigste er, at hele historien er med. Så kan det aldrig gå helt galt.

Er du gal, jeg ville elske sådan en oplevelse!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
For i øvrigt har vi da også copyright..?
(selvom en eller anden ekstrablads journalist sikkert er lidt ligeglad med det...)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

God ide Ali..!

men mht. dette citat
aliaarhus skrev:
Er du gal, jeg ville elske sådan en oplevelse!

Så tror jeg ikke du vil elske sådant en oplevelse.. Jeg overvejede at begå selvmord!!! Der er ingen ord der kan sættes på den følelse man har når man opdager at man faktisk har overvejet at begå selvmord pga. intensiviteten af et fucking trip..! Troede jeg var psykonaut. Det er jeg nu!

/Cope

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg synes også du skal lægge den online - ekstra bladet skal ikke have den sejr at vi begynder at selv-censurere vores oplevelser. Desuden er jeg meget interesseret i at læse den, da jeg selv tidligere har brændt fingrene meget voldsomt på ayahuasca.

Tilføj evt. et "teksten må kun gengives i sin fulde længde med tydelig kildeangivelse" i bunden af teksten, så er du dækket ind (ja, ihvertfald principelt juridisk)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
Tilføj evt. et "teksten må kun gengives i sin fulde længde med tydelig kildeangivelse" i bunden af teksten, så er du dækket ind (ja, ihvertfald principelt juridisk)

Du skulle sku have en medalje.. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det selv?

Den kommer online fuckaazzzzZZZ :wink:

Men som du siger Drupe, så kan man virkelig brænde fingrene! Har skrevet 4 sider nu, og er slet ikke færdig. Men nu vil jeg have en pause..

Jeg er glad for alle de positive meldinger der kommer i denne tråd.. Super :wink:

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Nu har du jo alligevel ubasuneret flere gange herpå, at du havde et badtrip.. Så du kan vel ligesågodt poste rapporten også.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg ser frem til at læse om din oplevelse, da det trods alt et temmelig kraftigt kemikalie, du har oplevet et badtrip på.

Og så vil jeg godt vide hvad du mener en Psykonaut er.

For - for mig at se virker det nemlig som en temmelig løs betegnelse for det her "jeg-har-taget-psykedelika-og-nu-har-jeg-virkelig-fået-udvidet-min-bevidsthed" fænomen. Hvad mener du, når du siger at du er psykonaut? At du tager stoffer, og at du har nogle special abilities? Præcisér.

Tag det ikke ilde op - jeg ynder blot at stille smådrilske spørgsmål.

/Jesper.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Ja, læg den ud... om ikke andet kan den måske hjælpe andre til at undgå at havne i samme situation.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Nu har du jo alligevel ubasuneret flere gange herpå, at du havde et badtrip.. Så du kan vel ligesågodt poste rapporten også.

Tror vist også at det står lidt for mange steder efterhånden. Tror lige jeg vil ændre min kommentar i min profil til at starte med.

Jespar skrev:
Jeg ser frem til at læse om din oplevelse, da det trods alt et temmelig kraftigt kemikalie, du har oplevet et badtrip på.

Og så vil jeg godt vide hvad du mener en Psykonaut er.

For - for mig at se virker det nemlig som en temmelig løs betegnelse for det her "jeg-har-taget-psykedelika-og-nu-har-jeg-virkelig-fået-udvidet-min-bevidsthed" fænomen. Hvad mener du, når du siger at du er psykonaut? At du tager stoffer, og at du har nogle special abilities? Præcisér.

Tag det ikke ilde op - jeg ynder blot at stille smådrilske spørgsmål.

/Jesper.

En psychonaut er for mig en person som har oplevet nogle helt ekstreme ting. Jeg vil simulere med et hus...
Hvis du kun har prøvet 1 gram cubensis, har du kun set huset.
Har du rodet lidt med psykedelika og oplevet ret sjove ting, men endnu ikke noget direkte mystisk, så har du været i forhaven, og måske i døråbningen.
Har du oplevet underlige og halv stærke trips så har du været indenfor. Har du oplevet skræmmende ting og sager og måske også haft direkte hallucinationer, så har du været på loftet eller i kælderen (der hvor man nødigt tager hen alene. Det er her jeg antager folk for at være psykonauter.
Men hvad er man så hvis du har opleve en psykose/bad-trip?
...."Mere psykonaut"?

Ja det er egentligt sjovt at prøve at definere hvad et "slang" eller en talemåde egentligt indebærer.

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Infected Cope skrev:

En psychonaut er for mig en person som har oplevet nogle helt ekstreme ting. Jeg vil simulere med et hus...
Hvis du kun har prøvet 1 gram cubensis, har du kun set huset.
Har du rodet lidt med psykedelika og oplevet ret sjove ting, men endnu ikke noget direkte mystisk, så har du været i forhaven, og måske i døråbningen.
Har du oplevet underlige og halv stærke trips så har du været indenfor. Har du oplevet skræmmende ting og sager og måske også haft direkte hallucinationer, så har du været på loftet eller i kælderen (der hvor man nødigt tager hen alene. Det er her jeg antager folk for at være psykonauter.
Men hvad er man så hvis du har opleve en psykose/bad-trip?
...."Mere psykonaut"?

Ja det er egentligt sjovt at prøve at definere hvad et "slang" eller en talemåde egentligt indebærer.

/Cope

Så har man vel boet i huset for en tid? :lol:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Og egodødsoplevelsen må jo så være at rive huset ned, lave nye plantegninger, og bygge det op fra grunden igen, hehe...

Egentligt en ok analogi med huset.

ps: jeg glæder mig til at se, hvad du har opdaget i kælderen...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Udspringer psykonaut ikke af astronaut? Hvor astro betyder det ydre rum/stjernerne og naut betyder sømand - altså en sømand/navigator af stjernerne. Hvilket der så kan konkluderes at, psykonaut betyder navigator af psyken/sindet.

Og derfor må jeg give cope og noname ret i, at hus analogien passer udemærket. Hvis man kan navigere allesteds i "huset", kan man kalde sig psykonaut.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Tror man ikke altid sådane ting ? Altså man tror man har oplevet et narko når man har prøvet det en 6-7 gange og følt nogenlunde de samme effekter. Altså min pointe her er at man et eller andet sted helst aldrig skal være så sikker på sin virkelighedsopfattelse at man ikke er villig til at revudere den... Jeg har forøvrigt flere gange overvejet at tage mit liv, både på trips og på baseline, det er ikke altis en så rar situation, men som regel lærerig. Lidt som da jeg var sikker på at jeg var blevet sindsyg og begyndte at tænke på vhordan jeg så kom videre derfra, men slog det væk igen fordi at det var da en ikke sindsyg tanke og derfor kunne jeg ikke være helt lost.
Undskyld det blev lidt off topic jeg havde vist noget der skulle ud. Og jeg glæder mig til at se rapporten, som jeg forøvrigt tvivler på ville kunne fremstille stofbrug være end hvis ekstra bladet stillede sig op til en hvilken som helt techno begivenhed og ventede på en der ville give interview. Syntes ihvertfald altid det er folk der ikke tænker så langt inden de propper noget i kæften.

Titel:
Medlem

On topic: Smid den online så folk også kan se at det at bruge psykedeliske (glad ali? :D ) stoffer ikke kun er lutter lagkage.

Off topic:

hamp skrev:
Tror man ikke altid sådane ting ? Altså man tror man har oplevet et narko når man har prøvet det en 6-7 gange og følt nogenlunde de samme effekter. Altså min pointe her er at man et eller andet sted helst aldrig skal være så sikker på sin virkelighedsopfattelse at man ikke er villig til at revudere den... Jeg har forøvrigt flere gange overvejet at tage mit liv, både på trips og på baseline, det er ikke altis en så rar situation, men som regel lærerig. Lidt som da jeg var sikker på at jeg var blevet sindsyg og begyndte at tænke på vhordan jeg så kom videre derfra, men slog det væk igen fordi at det var da en ikke sindsyg tanke og derfor kunne jeg ikke være helt lost.
Undskyld det blev lidt off topic jeg havde vist noget der skulle ud. Og jeg glæder mig til at se rapporten, som jeg forøvrigt tvivler på ville kunne fremstille stofbrug være end hvis ekstra bladet stillede sig op til en hvilken som helt techno begivenhed og ventede på en der ville give interview. Syntes ihvertfald altid det er folk der ikke tænker så langt inden de propper noget i kæften.

Hvis du har haft seriøse selvmordstanker på baseline burde du ikke tage nogen trips inden du er oppe igen! Og hvis du har haft selvmordstanker på trips burde du ikke tage flere trips inden du har fået bearbejdet hvorfor du havde selvmordstanker under det sidste trip!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes bestemt du skal smide historien online. Og ja, gør som Trools siger: vent med at tage de næste trip, til du er kommet til bunds i dine oplevelser.

Og det med at få et bad-trip kan jeg kun sige: du er ikke ene om at få en dukkert! Jeg har selv for nylig haft nogle voldsomme oplevelser som har gjort at jeg holder pause med det psykedeliske på ubestemt tid. Vil gerne skrive om det, men er startet med at skrive brudstykker til mig selv, så jeg forhåbentlig får samlet alle delene af oplevelsen.
Når man tager på mange trip (har trippet ca 1 gang ugenligt i et år) kan man godt komme til at hæve sin base line i en sådan grad, at dørene står og blafrer i vinden i hverdagen også. Det er lidt sådan jeg har det...
På psykedeliske stoffer åbner man op for mange indformationer og det kan godt stresse hjernen en del, hvis man ikke når at få gennem-integreret oplevelserne, inden man tager på nye rejser.

Min definition af Psykonaut: En person som udforsker det indre rum. Det betyder ikke at han/hun kender rummet ud og ind. En astronaut kender jo heller ikke hele verdensrummet. En psykonaut er nysgerrig og villig til at lære nye sider af det indre rum. Derfor udforsker han/hun hele tiden nye områder, istedet for at hænge fast i et størknet verdensbillede.

Hilsen Fanny

Ps: Burde denne tråd ikke komme ned i Medaljens?

Titel:
Dedikeret medlem

Ligesom astronauter rejser ud i rummet rejser psykonauter i psyken. Det være sig med eller uden stofteknik. Så erklærer mig enig med Fanny i hendes definition.
Mennesker kan være psykonauter på mange måder, jeg vil mene det kommer an på indstilling og praksis.

Word og S/M til alle...

/Laden

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]