Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 08:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvilken psykedelika eller downer synes du personligt kunne være/er den bedste hvis man har til henseende at bruge et eller andet midel for at nå hurtigere i trance?

Jeg har tænkt på blå lotus...?

Mvh. Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Kava er ret fint til formålet kunne jeg forestille mig.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg tror du skal passe lidt på med den der "hurtigere i trance" mentalitet. Den kan skade mere end den gavner...
Tag den tid det nu engang vil tage dig, uden at tvinge dig igennem noget.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hvilken type meditation praktiserer du, siden du sætter lighedstegn mellem trance og meditation?
For mig er meditation og trance modsætninger - jeg ser meditation som åben, uforudindtaget bevidsthed og trance som indsnævret, fokuseret bevidsthed. Hvordan ser du på det?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det kommer an på hvordan man praktiserer sin meditation. Visse systemer drejer jo netop om at fokusere på visse tanke-objekter, eller andre objekter... og andre systemer bruger et mere ikke-fixeret syn, men stadig med et fokus på f.eks. vejrtrækningsprocessen... Så der er meget i alt dette.
Så først skal du nok fortælle hvilken form for meditation du er inspireret af Cope...
Jeg holder dog stadig ved det første jeg sagde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er ikke så godt inde i det faktisk, men når jeg har mediteret, har det været den der ånd ind i 5 sek... hold vejret i 5 sek... ånd ud i 5 sek... osv osv..
Jeg kan bedst lide at ryde sindet for tanker.. intetheden skal fylde mit sind totalt.. helst :)
Altså noget roligt, ikke for psykoaktivt!

Men odden, du har fat i noget der, men jeg har en ret "tanke" stressende hverdag, så jeg har utroligt svært ved at sætte mig ned og tænke på intet overhovedet..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

At tænke på intet overhovedet vil være en negation af tankevirksomhed. Og det ville ikke være bedre end at tænke. Det er en misforståelse mange mennesker har af hvad det at meditere efter den form for non-thinking er (som er det bedste vestlige ord for not-thinking, not-thinking værende brugt som negationen af thinking).
Det går mere ud på at de tanker du har er ok, men at du ikke fæstner dig på dem. tænker du f.eks. på en rose, så ikke hold ved rosen og tænk den er flot, lad rosen fade igen... tænker du alligevel den er flot, så lad være med at fæstne dig på den, ved et "det må du ikke" kodeks, for så fæstner du dig alligevel på den tanke, eller ligesåslemt... en ikke-tanke ;)....
Sid ned, fokuser på dit åndedræt, vær opmærksom på dine tanker, men hold ikke fast i dem.. Kan du kun klare 5 min. så er det godt... tro ikke du skal klare 30min eller 5timer lige med det samme...
Det tager tid at optræne sindet til sådan noget som det her...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg vil give de andre ret i at meditation og trance er vidt forskellige ting, og hvor psykedelika kan være glimrende til trance, synes jeg ikke de passer sig til meditation. Bare lad tankerne flyde... Det er bestemt ikke noget man lærer at mestre med det samme, men hvis du gør det regelmæssigt, vil du opdage at du til sidst kan gøre når som helst, hvor som. Selv i et tog eller en busw, på trods af at der er børnehave der skal på udflugt.
Og så føler man sig dejligt forfrisket, når man stiger ud af meditationen. Det' herligt :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Som Odden skriver handler meditation ikke om at forsøge at kontrollere eller fortolke sine tankestrømme, men bare lade dem være uden at fokusere på dem. Det gælder om at være til i 'nuet' og det kan være en god hjælp at fokusere på sit åndedræt. Jeg tror heller ikke på brugen af substanser som 'genvej' til at opnå en meditativ tilstand, selvom jeg dog af og til selv ryger en lille joint før jeg mediterer fordi det sætter aktivitetsniveauet noget ned og gør kroppen afslappet, men har også 'trænet' sindet i en del år efterhånden. Tilgengæld når man behersker 'teknikken' til en vis grænse synes jeg meditation er fremragende til trips. Jeg mediterer ofte under onsettet til psykedeliske stoffer og også gerne under selve trippet hvis jeg ikke bliver for rastløs som nogen stoffer har tendens til at gøre. Jeg synes det hjælper væsentligt til at give trippet en dybere og mere spirituel karakter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
nu virker jeg måske lidt dum.. har læst det hele..

men E gør man ryger nærmest i trance.. hvis man laver de rigtige bevægelser.. med rigtige lyd til.. så meget har jeg lært.. tror jeg

men nogen der kan forklare forskellen mellem:
hypnose
trance
meditation

og hvad de forskellige ting gør.

for jeg har altid spekuleret på. fx når jeg tager e.. så for at alt bliver feder, så laver jeg nogle bevægelser(kalder dem for tripper bevægelser) i takt til hardstyle, eller psytrance. der gør jeg ser virsuals. og nogen gange halluer.
er det trance, eller hypnose jeg opnår der ?
og kan det være farligt på en eller anden mærkelig måde ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg forsøgte mig selv med at meditere på en god røvfuld LSD her i sommers, men jeg måtte erkende at det var helt umuligt efter ca. 15 minutters stædighed. Jeg kunne slet ikke koncentrere mig om det, og jeg blev meget forstyrret af både CEVs og en masse lyde. Det har nok noget at gøre med at det var udenfor, om morgenen, på en lille ø i Lyngby sø, men alligevel. Jeg vil gøre forsøget om en anden god gang indenfor og se om det går bedre, men jeg kunne forestille mig at andre substanser som MDMA eller heroin for den sags skyld måske ville egne sig bedre... men så igen, det vil jeg lade være med at udtale mig yderligere om før jeg har afprøvet mine lamme-teorier :wink:

Meditation (eller meget fokuseret, afslappet, koncentration og kropskontrol?) hjalp mig sidste gang jeg drog til Eventyrland hånd i hånd med Meskalin'us. Det lykkedes mig rent faktisk at undgå at brække det op. Jeg sad helt stille og fokuserede ind af (kan man vel bedst beskrive det som), og til sidst gik kvalmen også fik og jeg blev skudt ud i universet som planlagt 8) (og nej det var ikke grundet en lav dose at jeg kunne holde det inde...)

Titel:
Medlem

Tygning af salvia skulle være godt under meditation har jeg hørt, men det er vist bedst med friske blade.
Btw, Odden, tak for beskrivelsen af meditation, har altid haft svært ved at definere det for mig selv, da der findes så mange typer (zen, tm osv.)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://www.wiccadk.dk har en god guide til meditation både for begyndere, let-øvede og "hard-heads" under spiritualitet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så engang en film fra woodstock hvor en eller anden fyr sidder i skrædder stilling og prædker om hans tur på DMT og at man via meditation kunne få et DMT rush. Derefter ser man ham og dem der før sad og lyttede, side og inhalere ilt hurtigt for derefter at puste hurtigt ud gennem næsen og så forfra i højt tempo.
Er der nogen der nogensinde har afprøvet denne teknik? Jeg synes den lyder lidt som "kom lad os gør os svimmel af luft for derefter at sige at vi så "the DMT blitz"..."

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Citat:
Så engang en film fra woodstock hvor en eller anden fyr sidder i skrædder stilling og prædker om hans tur på DMT og at man via meditation kunne få et DMT rush. Derefter ser man ham og dem der før sad og lyttede, side og inhalere ilt hurtigt for derefter at puste hurtigt ud gennem næsen og så forfra i højt tempo.
Er der nogen der nogensinde har afprøvet denne teknik? Jeg synes den lyder lidt som "kom lad os gør os svimmel af luft for derefter at sige at vi så "the DMT blitz"..."

Cope kunne godt lyde som en art af holografisk åndedragsteknik, som virkelig skulle kunne give nogle utrolige oplevelser, ud over at være meget virksomt til at frembringe forskellige trance stadier.
Kender ikke skide meget til det, men ved at det er Christina Grof der skulle have udviklet det.

Hørt om det før?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Entheo skrev:
Cope kunne godt lyde som en art af holografisk åndedragsteknik, som virkelig skulle kunne give nogle utrolige oplevelser, ud over at være meget virksomt til at frembringe forskellige trance stadier.
Kender ikke skide meget til det, men ved at det er Christina Grof der skulle have udviklet det.

Hørt om det før?

Mon du ikke mener holotropisk? For info om Grof's åndedrætsteknikker, se f.eks. http://www.holotropic.com. :) Holografisk er mig bekendt noget helt andet, som er forbundet med hologrammer.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hehe, yeah det var vist det ord jeg ledte efter... Var ikke helt vågen :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]