Random skrev:
Halifaxxx hvorfor vil du sidde hjemme og læse nytårs aften? Håber du har en satans god undskyldning.
Jeg kan udemærket forstå Halifaxxx, hvis altså ikke han tager pis. Hvorfor er det lige d. 31. december man skal fyre den af? Hvorfor er det lige d. 24. december man skal være god mod alle og give gaver?
En gave jeg får udenfor december måned betyder 1000x mere for mig end en gave jeg får i december måneden. Dybe familiekriser bliver lagt til siden, og folk der ikke kan klare hinanden skal sidde med hinanden, danse om et træ der er blevet slået ihjel, hevet indenfor og pyntet, og lade som ingenting. Når højtiden er overstået, er man igen uvenner. It makes no sense.
Udover det, så er der millionvis af studerende der bliver rippet i hoved og røv, for at få råd til at give gaver væk. Mange sidder med gæld resten af året. For slet ikke at nævne, at priserne på alle ting i november og december på magisk vis stiger med 1200%.
Jeg er ude og er sammen med vennerne nytårsaften, men den aften er ikke mere speciel for mig end årets resterende dage eller end weekenderne og ferierne. Jeg synes bare det er fedt, når folk gider med ud og hygge.
D. 24. december er jeg alene. Ingen gider ringe eller skrive til mig, hverken venner, familie eller bekendte, gaderne er tomme, stilheden hersker udenfor, butikkerne har lukket (udover 7-11, thank heaven!), ingen biler er på gaderne og vejene, næsten ingen er aktive på nettet (MSN, IRC, osv)... og jeg elsker det. Jeg er blevet tilbudt at fejre jul med min familie, mine venner og kærester - alle gangene har jeg takket pænt nej.
Juleaften er den eneste dag på året hvor jeg kan være 100% alene og uforstyrret. Jeg kan lamme mig brutalt med narko og gå udenfor og lægge mig midt på hovedvejen, der som hvert eneste år er fuldstændig tomt og ubefolket. Ingen får ondt i røven over noget som helst, jeg er 100% ustresset og 100% mig selv.
Så julen har også sine gode sider

Håber ikke jeg har stødt nogle danskere med min holdning