Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 05:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Ja, ind og smid en underskrift, bitches!

http://www.bevargruppeeksamen.dk/index2.php?tekstid=1

For folket!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Hvorfor?

Titel:
Medlem

fordi man ikke kan fratage studerende deres ret til at lave et stykke arbejde sammen og også fremvise det sammen. man kan ikke lave noget fælles og fremvise det en ad gangen. desuden er hele det danske studiemiljø utrolig gruppebaseret, så det ville være dybt umoralsk og uetisk at afskaffe gruppe-eksamen.... dérfor!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg er ikke overbevist.

Desuden bliver jeg altid paranoid, når nogen snakker om "at gøre det gode for FOLKET" - på min indre film-fremviser ser jeg en heil'ende pøbel.

Titel:
Medlem

De snakker så vidt jeg ved heller ikke om at gøre det umuligt for HTX- eller gymnasiestuderende at arbejde sammen om et emne. Men det er da meget rimeligt at de går op hver for sig, hvis de har arbejdet sammen er de jo begge inde i det, og skulle ikke have nogle problemer. Det er blot vigtigt at det er samme censor og lærer der eksaminerer, da jeg selv i et gruppearbejde har oplevet en karakterforskel på 6 karakterer, grundet lærernes forskellige holdning til faget (Teknologi på HTX).
Personligt synes jeg at gruppeeksamener i folkeskolen sutter kogler i helvede, og skulle droppes med det samme. At kalde det en eksamen er naturligvis en overdrivelse, da man ikke rigtig kan dumpe, men i matematik synes jeg selv den fungerer utroligt dårligt, da tiden til forberedelse er meget kort. Men bør kun gå op sammen, hvis man har lavet et fælles projekt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
De skolemuligheder vi har idag skyldes i HØJ-grad '68-oprøret imod den ældre generation

Siden det gamle grækenland har der været uoverenstemmelser imellem den unge og den gamle generation (det er der stadig)

Der sidder en masse gamle gråhårede mænd og en masse af deres mappelakajer og støtter en forældet og oldgammelmandsagtig skolebænksordning hvor det hedder kæft trit og retning, næsten som eth elt lille abebur... Jeg er glad for at debatten om gruppeeksamen er kommet op

Dette skal dog ikke ses som noget svar på at gruppeksamen som den er udformet nu er perfekt, det er den ikke, men den er bedre end slet ingen og den giver studenterne støre frihed og socialt ansvarlighed hvilket er noget vi mangler i samfundet, især med den asociale regering vi har nu som bevidst føre folk bag lyset og gir med en arm imens den tager med en anden.

Hvis vi skal se det her som en mulighed for reformer så bør vi også kræve mindst ligeså mange positive forandringer og sørge for at de dårlige forslag regeringen har fremskaffet bliver afskaffet hurtigst muligt pg erstattet af studenternes egne!

´Mvh.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Siden det gamle grækenland :D?

Tror du ikke bare at vi ska sige altid?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
i folkeskolen trak gruppeeksamen ihvertfald min matematik karakter betydeligt ned. Havde lavet alting rigtigt men fik kun 8 fordi ham jeg var oppe sammen med ikke var så god, og jeg ikke gad hjælpe ham.

det er også meget sværere for censor og lærer at give en realistisk karakter, når der er 2 eller mere oppe på samme tid, da man skifevis dækker hinandens fejl og mangler.

Men på HTX mener jeg ikke den skal direkte afskaffes, da faget Teknologi på HTX er præget enormt meget af gruppearbejde, og faktisk er det efter min mening, det at kunne arbejde sammen der er det mest væsentlige i et teknologiprojekt.

Titel:
Medlem

Teknologi er et godt eksempel på et fag hvor det er essentielt at kunne gå op sammen. Faget er på sin vis rigtig godt, og så alligevel et rigtigt lortefag. Problemet er at vejlederne i faget oftest er meget uenige om hvordan man skal bedømme et projekt, og det er meget få der har et decideret overblik over fagets elementer.
Men det ville jo også være fuldstændig forrykt at fjerne gruppeeksamen på en uddannelse der er SÅ projektorienteret som HTX er, ellers synes jeg generelt at det er en god idé.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]