Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 05:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Jeg har engang læst et sted at man kunne lave en fortrinlig blanding af rød fluesvamp og snaps ved at tage et par store svampe, hakke disse i stykker og så lade dem trække i en halv liter snaps i en dag eller to. Det har jeg så gjort, og det er blevet til en utrolig rød substans, har prøvesmagt den lidt, kun en tsk eller to, og det smager udmærket, men så er det jeg tænker:

1. Kan det potentielt være en farlig blanding, og hvad kan drikken eventuelt gøre ved én?

og

2. Det aktive stof i rød fluesvamp, er det, det røde farve som optages af alkoholen?

Kaare

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
kaare_com skrev:
Jeg har engang læst et sted at man kunne lave en fortrinlig blanding af rød fluesvamp og snaps ved at tage et par store svampe, hakke disse i stykker og så lade dem trække i en halv liter snaps i en dag eller to. Det har jeg så gjort, og det er blevet til en utrolig rød substans, har prøvesmagt den lidt, kun en tsk eller to, og det smager udmærket, men så er det jeg tænker:

1. Kan det potentielt være en farlig blanding, og hvad kan drikken eventuelt gøre ved én?

og

2. Det aktive stof i rød fluesvamp, er det, det røde farve som optages af alkoholen?

Kaare

1. Jeg tvivler på at det er en farlig kombo sålænge mængden af fluesvampen og alkoholen er forsvarlige.

2. dunno :oops: - Mener dog at mængden af muscimol er lige koncentreret i hele svampen så det vil, ifølge min muligvis tvivlbare hukommelse, ikke være det røde der er muscimol..

Må man spørge om du varmede svampene tøre før du brugte dem til snapsen? Denne metode skulle føre til et højere indhold af det stof du søger en virkning af.

Spændende eksperiment IMO.. Jeg ved der mindst én herinde som roder med samme slags eksperiment som du. Man må jo håbe de ser denne tråd, så de kan komme dig til hjælp :wink:

EDIT: Er det muligt du lige kunne mindske størrelsen på din avatar?
Størrelsen ødelægger lidt overskueligheden i tråden synes jeg

/Cope

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn (Lige syd for Odense)
Infected Cope skrev:
Må man spørge om du varmede svampene tøre før du brugte dem til snapsen?
/Cope

Nej, desværre, skulle jeg måske nok have gjort. Men jeg skar dem i små stykker, og ned i en glas krukke med snaps, og deri mordede jeg det med en plastic dingenot.

Det skal lige siges at det er bemærkelsesværdigt at smagen af svamp ikke er særlig fremtrædende i "trylledrikken"....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]