It's plain simple: Leave them alone.
Det der gør dem til propaganda-klip, er koran-citaterne i starten af klippet samt den arabiske musik med allah som det centrale i lyrikken. Den slags musik har, mærkeligt nok, en begejstrende effekt på muslimer, især kombineret med stærke billeder af eksplosioner mod fjenden/uretfærdighederne. Jeg taler af personlig erfaring og med kendskab til det arabiske sprog.
Krigerne i filmen, eller "terroristerne" som vi ville kalde dem her i Vesten, er eksempler på hvordan en fattig befolkning uden et militær vil reagere på krig, undertrykkelse og uretfærdighed. Jeg synes virkelig at det er mærkeligt, at deres uniformering har en direkte negativ virkning på folk i Vesten (nok pga. Vestens propaganda), på samme måde som jeg synes at det er mærkeligt, at Vestens militær-uniformering også har en direkte negativ virkning på folk i Mellemøsten (også pga propaganda, men også pga. undertrykkelse og krig). Men når man tænker på hvor meget had og intolerance der er i Vestens og Mellemøstens forhold til hinanden, så er det ikke så mærkeligt igen.
Nå, et tåget indlæg skrevet i en påvirket tilstand, men jeg tror at pointen er der