Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 05:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Man skal ikke undervurdere Irakere o.O

Det virker så lidegyldigt når man ser det, så meget vold pga. jeg ved ikke hvad for nogle lorte meninger eller dumme præsidenter.

OBS! Stærke billeder, ikke for sarte sjæle!

http://www.filecabi.net/video/Iraqipropaganda.html :(

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
It's plain simple: Leave them alone.

Det der gør dem til propaganda-klip, er koran-citaterne i starten af klippet samt den arabiske musik med allah som det centrale i lyrikken. Den slags musik har, mærkeligt nok, en begejstrende effekt på muslimer, især kombineret med stærke billeder af eksplosioner mod fjenden/uretfærdighederne. Jeg taler af personlig erfaring og med kendskab til det arabiske sprog.

Krigerne i filmen, eller "terroristerne" som vi ville kalde dem her i Vesten, er eksempler på hvordan en fattig befolkning uden et militær vil reagere på krig, undertrykkelse og uretfærdighed. Jeg synes virkelig at det er mærkeligt, at deres uniformering har en direkte negativ virkning på folk i Vesten (nok pga. Vestens propaganda), på samme måde som jeg synes at det er mærkeligt, at Vestens militær-uniformering også har en direkte negativ virkning på folk i Mellemøsten (også pga propaganda, men også pga. undertrykkelse og krig). Men når man tænker på hvor meget had og intolerance der er i Vestens og Mellemøstens forhold til hinanden, så er det ikke så mærkeligt igen.

Nå, et tåget indlæg skrevet i en påvirket tilstand, men jeg tror at pointen er der :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Tja nogen bekender sig til den ene siden andre til den anden side og hver side har gensidigt nogen imod hinanden, løsningen er nok at man kan se tingene udefra og få folk til at se det nytteløse i krig, på den anden side er forsvaren i en uheldig position over for angriberen om det så er amerika eller mellemøsten, så er der ikke nogen af dem der vil tabe ansigt derfor optrappes volden, omvendt må man reagere, Gandhi reagerede på sin måde og Tibetanerne på deres, spørgsmålet er hvilken vej er bedst i længden, man må undgå at ende som fjenden i kampen imod tyraniet, både den ene eller anden rabiate gruppering ønsker en mere eller mindre direkte konfrontation især fundamentalisterne ligeyldigt hvilken religion de har, eller om de er darwinister. Man må prøve at tænke over at målet ikke helliger sig midlet, det ér midlet, dvs. de er ét, ligesom en zen-bueskytte er ét med hans mål og det må i den her forbindelse være verdensfreden

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Punktum, punktum, komma, streg osv...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Ja ali sådan har jeg det os.

Forstår ikke hvorfor de skal besætte det land med så ringe grunde..
Det er latterligt!

Kan godt forstå de kører op når de hører sådan noget propaganda. Kunne os selv høre alvorligheden i det uden at kende noget til arabiske sprog. Desuden synes jeg slet ikke der er noget problem i at de viser det her, eftersom USA har fucker så meget med dem, og vist ting til offentligheden der er meget værre.

Alt det med den der lejr hvor de udstillede fangerne og hvad med den video hvor de nedskyder Irakere der går og bærer på landbrugsmaskiner.. Det er så grusomt og lame at man kunne skrige! :evil:

Helt seriøs mening: Så kan de (USA) lære det..
De har fanme mistet mange liv og meget respekt pga. den her "krig".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]