Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 05:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Er det bare mig eller at psychedelia.dk over det sidste stykke tid blevet langt mere useriøst? Jeg syntes at hvergang jeg kommer herind så er halvdelen af indlæggende enten så useriøse og sorte det ikke er til at følge med i eller osse handler de bare på ingen måde om stoffer.

Jeg tænkte at en ny seriøs tone ville gøre boardet langt bedre hvad ang. HR. Og så alle medlemmer (inkl. mig selv) skulle begynde at poste nye tråde HR relateret og altid besvare HR relateret.

Og så selvfølgelig at afskaffe "Blæst" forummet.

Jeg er ret sikker på at alle jer der osse var medlemmer af RCML/RCDG i osse savner et seriøst forum.

Men så ville folk jo mangle et sted til alle deres semi narko relaterede kun for sjov posts, og her foreslår jeg så et nyt forum. Måske en helt ny side til det eller osse som en del af psychedelia.dk men et fora for sig.

Jeg ville gerne hjælpe til med sådan en ny side, kode den, tage del i server omkostninger osv.

Summed op er det jeg foreslår:
1. Psychedelia.dk som et seriøst forum, hvor moderatorer slår hårdt ned over posts der ikke relaterer tæt til narko eller narko HR.
2. Et nyt forum. "Blæst", får en hel side for sig, en helt forum for sig. Eller bare et forum.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Hmm minder det her ikke om diskussionen vi havde om fuck-forummet for ikke så længe siden..?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Paris +
hvad står HR for ? :oops:

Titel:
Medlem

HR - Harm Reduction / Skadesreduktion

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Magnum skrev:
Hmm minder det her ikke om diskussionen vi havde om fuck-forummet for ikke så længe siden..?

Det er en tilbagevendende diskussion på de fleste boards..bare ignorér den.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Synes at denne diskution bør tages hver tredje måned, for det plejer at være sårn, at et board kører fint og seriøst, men lidt efter lidt bliver det mere og mere useriøst. Så må man lige tage en strammer og forummet bliver seriøst igen..
Det er bare hvad jeg har lagt mærke til, på de forskellige boards jeg er på.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Random skrev:
2. Et nyt forum. "Blæst", får en hel side for sig, en helt forum for sig. Eller bare et forum.

"Fuck, hvor er jeg blæst" er jo netop et forum for sig selv...
Du kan jo bare lade være med at læse det, hvis det er for useriøst til dig.

Der er ingen tvang!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Dextrose skrev:
Random skrev:

"Fuck, hvor er jeg blæst" er jo netop et forum for sig selv...
Du kan jo bare lade være med at læse det, hvis det er for useriøst til dig.

Der er ingen tvang!

Nu hvor vi har Henrik Rindom og Peter Ege nogenlunde på vores side, især hvad angår HR og information, så burde vi måske overveje en omstrukturering.

Psychedelia.dk har virkelig potentialet til at slå igennem med saglig information. Du har selv nævnt, at dette tidspunkt er tiden at gøre det i. Jeg er fuldstændig enig med dig, og jeg synes virkelig vi skal udnytte chancen og kæmpe for at blive anerkendt som en informerende hjemmeside omkring stoffer.

Hvis sådan et valg skal tages, er vi desværre nødt til at være lidt realistiske og skaffe os af med fuck-forumet (jeg er selv en tilhænger at dette forum). Det vil øge seriøsiteten betydeligt, og folk der kommer herind for at læse sagligt om stoffer, vil ikke bemærke en useriøst og sjov tone som i fuck-forumet, og derfor heller ikke få pillet ved deres opfattelse af hvor seriøst vi rent faktisk tager vores fag.

Sådan som psychedelia står nu, har jeg ikke noget imod fuck-forumet - faktisk ville jeg foretrække at det var der. Men vi er nødt til at tænke realistisk, hvis vi skal med på vognen i kampen for HR. Og spørger du mig, så synes jeg vi skal gøre det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg ville foretrække at der blev etableret en ny forening + website med envejs-kommunikation, og at psychedelia.dk-forummet forblev intakt som det er nu.

Som et andet medlem har nævnt, har vi efterhånden et ret flosset ry, så chancerne for at blive taget seriøst er nok større med et nyt site...

...og det er jo sjovt at tage narko, så hvorfor skal der så ikke være plads til spas her på siden? :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
Jeg kan ikke helt følge med hér.
Altså, det er klart at der er useriøsitet, det ser man på alle boards, men jeg synes da det virker som om at useriøsitet som kan risikere i at folk får en forkert opfattelse af stoffer netop slås hårdt ned på af admins. Min pointe er at mht stoffer synes jeg faktisk der er den HR man bør forvente på dette forum. Samtidig synes jeg at folk har fin mulighed til at stille spørgsmål vedrørende stoffer og samtidig få kvalificerede svar herinde. At det så kun er en begrænset del af boardets medlemmer der bidrager til HR er en helt anden diskussion, men jeg vil da mene at der er masser af god information og en masse vidende ressourcer herinde..
Det der undrer mig, er hvilken 'kamp' det er i vil med i, hvilken kamp det er som skal vindes..
Vil i ha Psychedelia.dk godkendt som en anerkendt narkoside? Hvad skulle det gavne folk? Dem der vil vide noget om stoffer, finder herind før eller siden, det er ihvertfald hvad jeg har bemærket. Det er da muligt at der ville komme flere medlemmer herind gennem omtale i medierne, og det er egentlig den eneste positive effekt jeg kan se - måske er jeg bare helt galt på den?

Samtidig ville jeg nødig se Psychedelia.dk som et board for gamle, sure og gnavne mænd. Jeg tror der er mange lissom mig, der halvt læser forumsne for information og halvt for underholdning.. :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Personligt tror jeg at psychedelias ry allerede er for flosset til at den vil kunne fremstå som en seriøs HR side, til dette bør der nærmere være en selvstændig side.

Hvis folk synes der er for få gode emner i forumet så skulle man måske slå lidt mindre hårdt ned på topics der har været oppe før. Bare fordi et emne blev diskuteret engang for 3 år siden behøver det jo ikke betyde at man ikke kan diskutere det om igen.
I sidste ende er det jo vel også et spørgsmål om HVOR meget man kan diskuterer om stoffer, det er jo stadig et ret begrænset emne, vi kan jo ikke fortsætte med originale diskussioner i en evighed.

/Bøh

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Desuden yder siden værdifuld hjælp til nogle unge, som ville dumme sig - nogle gange stort -, hvis de ikke kunne få lov til at stille et groft formuleret spørgsmål, som tit har været oppe før...

Men jeg synes bestemt, det er en god idé med en ny side, og for mig står siden TheGoodDrugsGuide.com som forbilledlig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Altså, jeg kan slet ikke se problemet. Man må vel forvente at der dukker ikke stofrelateret eller semistof relateret emner op i generelt, art, politisk, psykedelisk filosofi og fuck hvor er jeg blæst. Ellers har man da seriøst været fucked, da man oprettede rummene.....
Det er jo også helt blæst at man forventer at forum formen, som i dets konstruktion ligger op til en slags minnisamfund, skulle kunne bruges som en slags leksikon eller visdomskilde.

Hvad er det i vil? Vil i have et forum, hvor folk der tager stoffer kan snakke sammen, og forhåbenligt hjælpe hinanden med de problemer og spørgsmål der kunne opstå, eller vil i have Erowid 2 på dansk med vægt på HR?
Det er fandme noget af et projekt, men gloværdigt, hvis det er det de ledende hoveder her inde vil.

Hvad helvede havde man forventet sig af forumformen? :roll:

F.eks kunne jeg indimellem godt ønske mig at min cykel havde en motor og kunne kører 200 km i timen. I sådanne tilfælde må jeg minde mig selv om, at det ville nok blive en uholdbar konstruktion. Omvendt irertere det mig ikke så meget, at jeg spilder penge som jeg ikke har, på et kørekort og en motorcykel. Eller noget. :P

Jeg kan godt lide psychedelia.dk som det er nu, og hvis folkene bag ikke kan, ja så har de nok valgt det forkerte grundlag at bygge deres idé op på.
Jeg synes formen har personlighed, charme og liv, men der er self. folk der foretrækker kolde facts og ikke kan rumme at sotere "skidtet" fra eller lade det krydre tører facts.

Random>> Fantastisk blæst idé du har der ellers.... Smid alle narkomanerne ud af psychedelia.dk, undtagen dem der har udnævnt sig selv til HR eksperter. Reducer forummet til gæstebogen med ny overskrift: HR..... Så skulle din lykke være gjort.
Og så kommer der nok en og giver dig en medalje i den nærmeste fremtid, som den mest HR mindede seriøse narkoman i dk. Jeg har hørt at de overvejer at oprette sådan en pris til næste års Zulu-awards

Senest rettet af Åndsamøbe 21 dec 2005 19:54, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Dextrose skrev:
Jeg ville foretrække at der blev etableret en ny forening + website med envejs-kommunikation, og at psychedelia.dk-forummet forblev intakt som det er nu.

Som et andet medlem har nævnt, har vi efterhånden et ret flosset ry, så chancerne for at blive taget seriøst er nok større med et nyt site...

...og det er jo sjovt at tage narko, så hvorfor skal der så ikke være plads til spas her på siden? :)

Okay... det lyder lidt bedre i mine ører :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad med noget i denne stil?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]