Altså, jeg var i Sharm El Shreiq sidste juleferie, og...
Det var utroligt nemt at skaffe ryger dernede. Jeg tog mig et cruise i byen hver aften med MP3'en i ørerne og kiggede på folk, byen osv. ... snakkede med gadesælgerne, de er meget påtrængende og vil gøre alt hvad de kan for at sælge dig deres fake solbriller og vandpiber. Anyways, handlerne plejede at foregå således:
Ham: Hi my friiiend, please come take a look at my store and sign my guestbook!
Mig: What are you selling?
Ham: Water pipes, postcards, jewelery, parfumes for your girlfiend, come look!
Mig: No thanks, thats not what im looking for..
Ham: Well, what are you looking for?
Mig: Take a guess...
Ham: Hashish?
Og så var den lissom hjemme... En dag hvor jeg havde glemt penge, tilbød en af sælgerne endda at ta' mine sko eller mit ur som betaling. Bare tænk dig om inden du køber, har hørt om folk der blev solgt træ, ler osv. ... Plus at du nok ikke vil rende rundt med for mange penge på dig, man ved ikke hva' de kan finde på jo. Men i Sharm er det ihvertfald nemt at skaffe.. Ved ikke om det er dér du skal hen, men jeg tænker at det er sådan på de fleste tourist-steder...
I Spanien havde jeg bare et svedbånd med en hampplante på da jeg gik ind i en touristbutik, sælgeren spurgte mig om jeg røg fede, jeg svarede ja og spurgte om han gjorde, han svarede ja og spurgte om jeg sku ha' noget
Det plejer at la' sig gøre at kunne købe i tourist-områderne.. Dog ville jeg ALDRIG prøve at smugle noget derned, specielt ikke i egypten. Lufthavnspolitiet render rundt med automatrifler / sidder i jeeps med maskingeværer.. Ikk' et land man har lyst til at blive busted i..
Plus at den eneste lufthavn i Sharm er en militær lufthavn, så kontrollen er rimelig skarp dér..
Held og lykke, og ha' en god ferie