Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Venner, jeg er ikke kommet her så længe, men har dog et langt misbrug bag mig....

Jeg tænker lidt på de uheldige ting der er sket i de seneste uger. Kan VI mon gøre lidt for at de unge mennesker kan kende forskel på de forskellige stoffer... VI ved jo godt når vi støder på noget farligt, men det ved de kære unge mennesker jo ikke... skal vi ikke prøve at lave en smags guide?... er jeg helt væk i hampen, så sig til..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg forstår ikke umiddelbart hvad du mener med smags guide, kan du ikke uddybe det, evt. med nogle konkrete forslag?

Hvis der evt. blev lavet en håndbog, til korrekt brug af euforiserende stoffer, skrevet af brugere af boardet til folket. Så kunne det nok skabe en del omtale og røre i andedammen. Opmærksomhed fra medierne, plejer dog ikke medføre andet end en storm af mindre erfarne brugere til boardet, hvilket både kan have gode og dårlige følger.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
ville gerne stå for udgivelsen

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Godt initiativ.
Det er svært for almindelige borgere at blive ordentlig oplyst i dagens danmark. F.eks. kan jeg ikke på nogen måde tro at kombinationen MDMA og psilocybinsvampe kan være dødelig, som vi hørte at en ung mand for nyligt var død af. Men pressen skrev at han var død af svampeforgiftning. Det er den slags oplysning som er skadelig for de uvidende. Mange vil sikkert mene, at det er bedre at skræmme for meget end at fortælle facts, men ulæmpen ved den politik er, at de unge bare bliver ignorante over for alle stof oplysninger, og derfor bliver fanden i voldske med hvad de intager.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Fantastisk idé!

Anti narko folkene må vel forfanden snart have fattet at de unge ikke tror på deres propaganda og jeg synes at der burde være mere informativt materiale på markedet. Og derfor synes jeg det er en fed idé!

I starten anede jeg heller ikke en skid, men det var spændende og det var det der drev mig... Som mange herinde fra troede jeg ikke på de halve sandheder fra myndighederne og var overbevist om at de skjulte noget og løj om andet.
Mit møde med psychedelia.dk blev en milepæl i mit liv og derfra udviklede min interesse for stoffer sig bemærkelsesværdigt. Jeg ville ønske flere unge søgte information om Harm Reduction, om hvordan stofferne påvirker dem og hvad de bør og ikke bør gøre under påvirkning af det/de indtagede stof/stoffer...

Og som Fanny skriver, synes jeg også at 'almindelige' borgere burde være mere informerede og oplyst! Så kunne vi måske få udryddet nogle af de mange fordomme...
Jeg drømmer om den dag hvor største parten af de mennesker der æder kix, vidste hvad der sker i hovedet på dem under rusen og hvad de skal gøre i situationer hvor stofferne skaber problemer for dig selv, en ven eller en fremmed...
Jeg kan kun forestille mig at det ville være så meget mere betrykkende at tage på diskotek på kix hvis man vidste at mange omkring en vidste hvordan de skulle tackle lamme mennesker! Men det er der desværre ikke mange der ved...

Hvis vi kan ændre på at folk tror svampe har været med til at slå en person ihjel, synes jeg vi skal prøve... desuden give noget mere information til folk så de ikke bare uhæmmet hælder piller i hovedet fredag og lørdag hver weekend...
Men det ville selvfølge lette ældrebyrden i fremtiden... hmm... ej spøg til side...

Jeg synes det er en fed idé... bare sig til hvis der bliver behov for en form for hjælp!!

Hvis vi kunne få trykt sådan et hæfte af en art så kan i bare sende pm og få min adresse at sende nogle til, så vil jeg gerne dele hæfter rundt på mit gymnasium (hvilket jeg også vil opfordre andre til)!

Vi kunne også oprette en konto alle interesserede kunne sende penge til for at støtte projektet...

mvh
Foger

Titel:
Dedikeret medlem

Så længe der er en, der kan stå for det redaktionelle, kunne det godt lade sig gøre. Så kunne folk jo sende deres bud på små "artikler," som "redaktionen" så kunne udvælge de bedste af og sammensætte til en folder til sidst.
En folder som selvfølgelig skulle tale et klart sprog uden for meget kemisnak og lange formuleringer. Og uden hippie-propaganda som vil få den effekt, at folk vil tænke "det er jo bare en flok ekstreme idioter, der vil have folk til at lamme sig."

Titel:
Insane psychedelia user!

TheBo skrev:
En folder som selvfølgelig skulle tale et klart sprog uden for meget kemisnak og lange formuleringer.

Så er det jo bare påstand mod påstand, kan man sige. Der skal gerne være noget videnskabeligt dokumentation bag ordene.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Rocco Siffredi skrev:
TheBo skrev:
En folder som selvfølgelig skulle tale et klart sprog uden for meget kemisnak og lange formuleringer.

Så er det jo bare påstand mod påstand, kan man sige. Der skal gerne være noget videnskabeligt dokumentation bag ordene.

Præcis. Det skal være grundigt dokumenteret og/eller velargumenteret.

Titel:
Medlem

Super initaitiv.. Men tror i ikke at fx. en avis kunne finde på at udstille det som et støt narkoen hæfte??

Jeg vil meget gerne hjælpe men er ikke så god til det med ord og jo heller ikke expert af nogen art men hvis der er noget jeg kan hjælpe med så sig til..

Men vi/i bliver nød til at være meget forsigtige med hvordan det bliver formuleret, for ellers vil det ikke blive godt modtaget i medierne!

Mvh. Tom

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg deltager gerne i arbejdet hvis der bliver lagt en god plan for hvordan resultatet finansieres og publiceres. Jeg tror vi får svært ved selv at rejse penge nok til at stå for et sådant initiativ af passende størrelse. Men lad os bare starte en brainstorm omkring hvad vi ville ønske at formidle, og hvordan projektet praktisk skulle forløbe.
Terkel> *G* hvis du med "smags guide" tænker på en beskrivelse af hvordan de enkelte stoffer smager, synes jeg det er en noget tvivlsom idé. For det første ville jeg hade at skulle beskrive med ord hvordan de enkelte substanser smager, og for det andet er det langt fra nogen sikker identifikationsmetode for gadestoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tom's skrev:
Super initaitiv.. Men tror i ikke at fx. en avis kunne finde på at udstille det som et støt narkoen hæfte??

Det er jeg nu ikke så sikker på. Bagmændene har lavet noget i den retning, de uddelte små flyers på Roskilde festivalen med tips til hvordan man kan passe bedre på sig selv når man tager stoffer, og hvad man kan gøre hvis det går galt(der var nogle fejl hist og her, men thumbs up for den bagvedliggende holdning!). Naturligvis bliver vi straks sablet ned hvis vi begynder at opfordre til stofbrug, men det er der sandsynligvis heller ingen herfra der havde tænkt sig at gøre. Det skal naturligvis gøres klart fra starten at vi skriver hæftet(eller hvad det nu ender med at blive) i erkendelse af at mange vælger at tage stoffer på trods af forbudet, og de fleste aner simpelthen ikke noget om hvad de laver, da det er besværligt grænsende til det umulige at finde seriøs information om stoffer, eftersom det meste "oplysning" i bedste fald udelukkende fortæller om alle de ubehagelige ting, og i værste fald er fyldt med usandheder om hvordan stoffer kun medfører alskens død og ødelæggelse. Mange stofrelaterede skader sker pga. uvidenhed, og det er det vi forsøger at modvirke.

Jeg er helt klart med på at lægge nogle timer i dette projekt!

Hvis det her skulle gå hen og blive til noget, vil jeg gerne foreslå at dedikere første side til følgende citat af en af vor tids største pionerer:

Dr. Alexander Shulgin skrev:
Be informed - then choose!

Titel:
Dedikeret medlem

Rocco Siffredi skrev:

Jojo, helt enig, det jeg mente var noget i retning af Jørgen Lumbyes måde at forklare tingene på - så alle forstår dem men med videnskabelig slagkraft.
Jeg lægger også gerne en del timer i projektet.
I øvrigt er der ikke den store grund til at snakke for meget om finansiering og den slags. Det hele kan jo laves meget, meget billigt. En person, der kan finde ud af lidt layout-programmer kunne jo uden videre nemt lave sådan en folder. Og hvad angår trykningen kan det også klares billigt. Igen kommer det selvfølgelig an på omfanget af projektet og folderens "kvalitet."
Spørgsmålet er bare, om det skal slåes stort op eller om det skal være noget lidt mere anarkistisk undergrundsarbejde (hvilket har lige så stor eller større slagkraft, hvis bare der bliver delt nok ud).

Titel:
Medlem

Synes idéen er fantastisk! Det vil nok kræve at der er nogle stykker der melder sig som ansvarlige for artiklerne, og læser dem igennem, så det er rettet 100% til, inden det er noget der bliver udgivet.
Jeg synes at det ville være godt, hvis det både indeholdt letlæselig information, og det lidt mere "hardcore" info om hjernen, så dem der er interesserede i at vide mere, også får den info.
Det er nok også vigtigt at alle artikler er opbygget ens, men det er noget redaktørerne må stå for at sikre.

Hvad med at oprette en wiki, som en udvalgt brugerskare fra psychedelia.dk kunne rette i? På den måde kan alle være med til at rette fejl i artiklerne, og tilføje og diskutere hvilken info der skal være med. Jeg kan godt lægge webhotel til, hvis det er noget der er interesse for?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
HardcoreWizard: lyder godt lyder endda rigtigt godt. Jeg vil gerne være ansvarlig for nogle af artiklerne

Titel:
In our memories

Håber ikke det er for "reklame", men har fået lavet "alternative" ting til danmarks bedste priser her: http://www.lasertryk.dk/
Men der er vel en grafikker mellen psykedelikerne, der kan gøre det til en "super" pris... :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

sekstoi skrev:
HardcoreWizard: lyder godt lyder endda rigtigt godt. Jeg vil gerne være ansvarlig for nogle af artiklerne

Samme her. Eller i hvert fald være med til at udarbejde selve ideen og ideologien bag. Spændende!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Jeg vil gerne melde mig til den grafiske del af det :P
Og har også en god forbindelse til et trykkeri, hvis det bliver til noget....
Lyder som et rigtig fedt projekt, er villig til at smide en masse tid i det...!
Fedt initiativ...
Har også rigtig gode forbindelser mht. til at få delt pjecerne ud, og få lidt positiv reklame for skidtet...

Og yeti, det skal være forsiden :D

Titel:
In our memories

Der er så mange af den slag gode idéer,.. min erfaring er, at få lavet en gruppe, og mødes IRL,, sørg for at få læst korrektur, og få det læst det igennem af mere ”erfarende” brugere eller bliver det sjældent ført ud i livet.

Titel:
Medlem

Selvfølgelig rigtigt, det kan let falde til jorden. Problemet er, folk bor generelt lidt spredt (bor selv i Taastrup-området, på sjælland).
Der skulle ihvertfald oprettes et seperat forum for det, hvor der ikke blev diskuteret andet.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg vil da også gerne hjælpe til med den grafiske del.. Det ville måske være en ide med en tilhørende hjemmeside? Hvis det er, vil jeg da gerne stå for at lave en side som matcher folderen, eventuelt med et tilhørende CMS system (så det er muligt at opdatere indholdet uden at skulle rette i koden). Hvis den grafiske stil og indholdet fra folderen er udarbejdet, tager det ikke så lang tid.. Og så kan jeg muligvis gøre det til et skoleprojekt :P (Er under uddannelse som Web-Integrator)
Jeg tror ihvertfald ikke det ville være nogen god ide at henvise til psychedelia.dk, både fordi der sikkert ville komme en overstøm af folkeskole unger, og fordi medierne sikkert kunne opfatte det som reklame for brug af stoffer, hvis vi henviser til en side, hvor der bliver snakket så posetivt om brugen af dem..
Men lad os nu se om det overhovedet bliver til noget :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]