Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Nu har jeg endelig fået fortalt begge mine forældre (de er skilt), om min interesse og brug af diverse stoffer, såvel bevidshedsudvidende/-ændrende som stimulanter og downers.

Men hvor mange herinde lever med jeres forbrug i det skjulte, og hvor mange har lagt det frem i lyset? Og hvor mange har moderet lidt på sandheden omkring jeres fobrugs størrelse og hvilke stofgrupper i benytter jer af?

Titel:
Dedikeret medlem

Det er jo en god tommelfingerregel, at "ingen ung mand ønsker at gøre sin mor bekymret." :)
Og eftersom min mutter og helt sikkert også min fatter ville blive vildt bekymrede, lige meget hvor meget jeg så forklarede dem, at det var på et langt mere ansvarligt plan, end de fleste unge praktiserer, når de hver weekend smadrer deres krop med alkohol, så tror jeg bare jeg gemmer det lidt endnu.
Det er jo også lidt et problem med alle de folk, som er lidt for uansvarlige for tiden og går hen og dør af det. Pressen fortæller jo ikke noget om, at de omkomne nok har været lige lovlig skødesløse med deres brug af stofferne. Sådan noget sætter sig jo i hr og fru DK, og en hel livstid med anti-narko-propaganda, ja, det skal der fandeme godt nok mange gode argumenter til at udradere fordommene omkring.

Jeg er bare lidt bange for den dag, hvor der er familie-komsammen, og snakken falder på unges forbrug af stoffer. Min familie vil jo sidde og sige "Neej, hvor er det forfærdeligt, men de kan jo bare lade være, det er jo noget dumt noget at foretage sig." Jeg tror simpelthen ikke jeg ville kunne holde min kæft og lade være med at give dem hele foredraget, os så er mit cover vist blown 8)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yeah, det var også noget i den stil jeg blev træt af TheBo. Jeg fortalte mine forældre alt om mine foretagener for et halvt års tid siden, og de tog det ganske fint. Feks kan jeg nu sidde hjemme og ryge en joint efter aftensmaden, fortælle om den sidste svampetur eller den fest i weekenden, hvor vi skal tage syre. Det er en fed ting!

Jeg tager primært psykedeliske stoffer, og jeg har ikke ladet nogle tinge være usagte.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
det er noget der skal meget mod til for at sige da man ikke ved deres reaktion, men jeg fortalte min mor omkring mit forbrug af hash og mine små erfaringer med amfetamin og ecstacy, for et år siden. I sommers fik min far så den idé at google på mit nick, hvorefter han fandt en masse psychedelia indlæg, de hev mig ind i stuen og ville snakke med mig, og så videre.

sidste år da jeg fortalte mor noget, blev hun overdrevet shockeret, selvom hun godt havde en formodning om at jeg gjorde det, og at hun også har opdaget mig i at ryge før.

Nu spørger de tit til mine røde øjne, men jeg sidder jo bare i et mørk værelse fyldt med cigaretrøg

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg har altid været sparsom med informationerne, hvilket også hænger sammen med at jeg nogle gange har taget stoffer, der er blandt de absolut mest stigmatiserede i samfundet. Da jeg endte op i en situation, hvor jeg ikke i nogen overbevisende grad var i stand til at kontrollere brugen af disse, så opdagede mine forældre det selvfølgelig.
Det har helt klart været nogle hårde slag for dem, de gange de har fundet ud af at tingene ikke var som de troede. I perioder har jeg haft ekstremt dårlig samvittighed over det, men den slags har det sgu' med at evaporere med tiden. I sidste ende står man kun til ansvar over for sig selv IMO.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

noname skrev:
Feks kan jeg nu sidde hjemme og ryge en joint efter aftensmaden, fortælle om den sidste svampetur eller den fest i weekenden, hvor vi skal tage syre. Det er en fed ting!

Det er dæleme god stil :-)
Der ville jeg nu aldrig nå til. Min mor har aldrig så meget som taget et sug af en fed. Afhængig af nikotin, ja, men jævlensusemig ikke stoffer, der ikke er statsnarko!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg lever mere eller mindre et dobbelt liv. Mine forældre ved meget lidt om min interesser, og det er svært at styre min iver for at fortælle dem det, men de HADER "narko" så meget at jeg ikke har fortalt dem det endnu, da jeg helst vil udskyde 3. verdenskrig.
Men når jeg engang er færdig med min "mini roman" om fordelene og ulemperne ved indtagelsen af de få psykedelika jeg bruger. Så skal de nok få sandheden...
Jeg tager generelt kun LSA, LSD, Psilocybin, og DMT.

Jeg ved ihvertfald hvordan mine børn skal opdrages, når jeg engang får sådant nogle små kræ :)
De skal leve med et 100% åbent forhold til mig. Jeg vil simpelthen ikke leve et liv hvor jeg skal være bange for at børnene opdager at far er på psilocybin, eller at jeg ikke ved hvilke stoffer de (måske) er på når de er i byen eller ude hos sine venner.

No way! For mange hemmeligheder er ikke sundt at leve med gennem en hel probertet.

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Min mor ved det meste, min far ved derimod ikke så meget -jeg følte ikke det ville gavne at fortælle ham det da han ser verden ekstremt sort/hvidt.
Jeg har groet skunk i deres drivhus og de siger ikke så meget til hvis jeg engang imellem ryger en joint når jeg er hjemme på besøg, det er dog sjældent at jeg ryger hos dem.

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg er også af den holdning, at hvad de ikke ved, har de ikke ondt af. Til tider funderer jeg over grunde til/til ikke at fortælle dem om mit forbrug af diverse sager, men jeg kan ikke se, hvorfor de bør vide noget, når det har gået så fint indtil nu.

Min mor ville nok slet ikke kunne rumme det, men min far har røget meget hash, da han var ung, kørte Harley og fyrede den af, og jeg ved, han har taget amf og prøvet LSD en enkelt gang.

Jeg har fortalt min far under en samtale, vi havde om det, at jeg har røget hash et par gange, og det var også helt fint. Alt udover det skal ingen af dem vide noget om.

Min søster derimod ved alt, og hun har naturligvis busted mig utallige gange, men hun har selv fyret den en smule af, og hun ville aldrig sige noget til de gamle.

Generelt er jeg meget åben om mit forbrug, og det rører mig ikke, at folk ved, hvad jeg laver, så længe det ikke kommer til folk, som det vil skabe større konflikter ved.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg har det sådan at "min mor er jo ikke dum". Og vi har flere gange sådan henkastet snakket om "unge og stoffer". Hun har også spurgt mig, da hun for et par år siden fik at vide at jeg havde taget amf, om jeg tager noget selv.
Jeg har forklaret hende en masse om ghb, som er det, som jeg bruger mest. LSD'en ligger lidt på hylden endnu, da jeg har en meget stor mistanke til at hun selv har prøvet det.
Min mor og far har selv røget meget hash, da de var unge, så der er ikke så mange fordomme over for den slags milde ting. Men min mor har en tendens til at blive meget bekymret over små ting, så det kommer stille og roligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Tak, xun, en vigtig detajle, jeg havde glemt!

Ens forældre er jo ikke dumme, og min far burde kunne spotte det på mig på den ene eller anden måde. Jeg har tænkt meget over, hvad de må have tænkt om mig i nogle af de tilstande, jeg er kommet hjem i, eller så aggressiv, jeg har været i de perioder, hvor jeg virkelig har fyret den af på tabernarko.

Det samme med min søster... Hun har som nævnt taget mig utallige gange i at komme hjem og set helt vild ud, og selvom jeg får den reddet officielt, ved hende og hendes kæreste jo også godt, hvad klokken har slået.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Se også denne tråd: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... mor+vidste

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg har sagt til mine forældre ved jeg har røget hash nogle gange (har faktisk haft et misbrugt i 1½ års tid, men det ved de ikke noget om endnu selvom jeg har tænkt mig at tale med dem om det en dag).
De har også busted mig på svampe, men konfronterede mig ikke med det, men kunne høre de sad og snakkede om det.

Men har snakket stoffer med dem mange gange, men de tror fuldt og fast på mediernes udlægning. Og de seneste ugers dødsfald har bestemt ikke hjulpet på deres holdning.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Mine forældre ved godt jeg ryger tjald, og har garanteret en formodning om at jeg har prøvet andet i kraft af min plante og bogsamling. Og de har kendt til min interesse i mange år. De spørger dog aldrig til det, hvilket jeg går ud fra er fordi, at de ikke ønsker at vide mere.

Desuden har jeg da også været så heldig, at snakken aldrig faldt på mit forbrug da jeg boede hjemme, og der var mit forbrug da også meget begrænset. Min far sagde dog engang, at jeg ikke skulle tage det "Metallica" når jeg var ude til techno fester da det vidst var noget værre noget. Jeg går ud fra at han mente ecstacy. hehe.

Men her i sommers delte jeg en skunk joint med min far i et hyggeligt lag. Han sagde at han ikke kunne mærke noget, men blev pludselig frygteligt træt. :) Men det føltes som et stor ting, selvom jeg er 27 og egentligt burde være ravende ligeglad hvad mine forældre mener.

Mvh
Ash

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ashoka skrev:
Han sagde at han ikke kunne mærke noget, men blev pludselig frygteligt træt. :)

Hmm.. Det kunne jeg heller ikke dengang jeg havde røget hash i et års tid.. Sig mig.. Er du selv mistænkelig over om din far måske ryger lidt oftere end man er klar over?

hehe.. ej.. Jeg skal ikke tale personligt på dette niveau. Kan ske det støder dig, men det er altså ikke sådant ment :wink:

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Cope>> Nej, det støder mig ikke.. Jeg tvivler stærkt på at min far ryger tjald, især fordi jeg blev nød til venligt at minde ham om at inhalere istedet for bare at puste røgen ud med det samme.. :)

Han kalder desuden cannabis planter for hash planter. Hvis han bare spiller naiv, er han sgu snedigere end jeg troede.. :D

Edit: Det her er offtopic lad os stoppe den her.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg fortalte min mor at jeg havde 'prøvet at ryge et par gange' da jeg 15 tror jeg, og hun får nok ikke mere at vide lige foreløbig, for hun begyndte at græde selvom hun sagde at det var i orden så længe jeg kunne styre det... Hm... helt i orden var det sku nok ikke. Men ok jeg har lidt på fornemmelsen at hun har luret det efterhånden. Kan mødre ikke sådan noget? Desværre tror jeg at hun også er en af dem der er offer for skræmme-propaganda'en så jeg kommer nok ikke så langt med at fortælle hende om hvor dejligt et svampe-trip er... :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Entheogener har været min hobby siden jeg boede hjemme. Mine forældre var kede af det dengang, men da de så at jeg hverken blev junkie eller tog en OD blev de blødere med tiden. Det handler IMO om at vise dem at man tager det seriøst på et videnskabeligt niveau og at man samtidig kan passe skole, venner og job uden problemer.

*Ash* Det der "Metallica" kender jeg godt. Jeg prøvede det første gang i 8. klasse og har været hooked lige siden. For mit vedkommende førte det lige lukt til Slayer og mere heavy musik. Rock n' Roll! :mrgreen:

Titel:
Dedikeret medlem

Har I lagt mærke til, hvordan det for os allesammen handler allermest om mor? Ikke andet end en flok drengerøve hele bundtet 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja de bekymrer sig lang mere end vor fædre gør det. gid de var lidt mere som far på det plan..
Ikke at min far tollererer "narko"..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]