Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
En af mine venner og jeg, skal begge til at aftjene vores værnepligt, og vi kom til at diskutere om hvilke konsekvense hashrygning har i militæret.
Vi har fået afvide af forskellige kilder at de tager urinprøver på værnepligtige for at se hvilke stoffer de har i blodet. Er det korrekt?

Han mener at hvis det bliver opdaget at man har taget hash, bliver man smidt ud af militæret, jeg mener at det ikke kan passe, da det ville gøre det utroligt nemt at slippe for at aftjene værnepligt. Desuden ville jeg gætte på at mange unge mennesker tager en eller anden form for "stof" i weekenderne når de fester, også selv om de er i militæret.

Nogen der ved om de tager pisprøver, og i så fald om der er nogen stoffer de slår ned på, og andre de måske ignorere?

Edit: Nu påstår 2 af mine venner så, at man også får en plet på sin straffeattest hvis det bliver påvist at man har stoffer i blodet, kan det virkelig passe? Jeg kan ikke tro at Danmark er så fascistisk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Jo man gør.

Hvis man bliver taget bliver man smidt ud (eller slet ikke optaget) og man får en plet på straffeattesten.

Kender en der gik op til optagelsesprøven for værnepligten og sagde at han røg tjald. De tog test og han fik positiv. Så han blev smidt ud og fik en plet på straffeattesten. :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
For hvad??
Det er ikke ulovligt at have thc i kroppen... :roll:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
c0ne skrev:
Jo man gør.

Hvis man bliver taget bliver man smidt ud (eller slet ikke optaget) og man får en plet på straffeattesten.

Kender en der gik op til optagelsesprøven for værnepligten og sagde at han røg tjald. De tog test og han fik positiv. Så han blev smidt ud og fik en plet på straffeattesten. :lol:

Så har det ikke været for lov om euforiserende stoffer i alfald. Den lyder lidt langt ude - måske hvis vedkommende var på kontrakt ved mili, men jeg kender ikke lige den militære straffelov på det område.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er sq rigtigt :S

Han fik plet på straffeattesten og blev "uegnet" til militæret.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

c0ne skrev:
Det er sq rigtigt :S

Han fik plet på straffeattesten og blev "uegnet" til militæret.

Hvilken plet? Det KAN ikke have været for euforiserende stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis han fik en plet var det nok fra en kop kaffe...
Der er intet i bek. om euf. der forbyder euforiserende stoffer i kroppen...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Eller i straffeloven i det hele taget. Måske (måske!) vedkommende skulle bruge en grund overfor dig, til at den var plettet?

Titel:
Dedikeret medlem

xh0r63 skrev:
Eller i straffeloven i det hele taget. Måske (måske!) vedkommende skulle bruge en grund overfor dig, til at den var plettet?

Præcis min tanke... Kunne ske han synes det lød lidt sejere end tasketyveri....

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Og desuden kan det ikke lade sig gøre at få en plet på straffeattesten uden der foreligger en dom (hvilket der jo helt klart ikke gør her, med mindre posteren glemte at nævne det).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

LoL I har sikkert ret, han er ikke just pålidelig.

Han er btw tyrker.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
c0ne skrev:
Han er btw tyrker.

Hvad har det med sagen at gøre?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Hmm, man får nok ikke ligefrem plet på straffeattesten for at indrømme et forhold til euforiserende midler til mili optagelses prøve, men kunne godt forestille mig det bliver skrevet ned på en slags offentlige papirer af en art - "registreret" af en art. Hvis i kan følge mig? De er jo trods alt en del af det offentlige... :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Gachine skrev:
c0ne skrev:
Han er btw tyrker.

Det er bare info. Intet andet.
Kan også sige han er 19 nu og bor i Kokkedal.. :)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
de tager pisprøver i militæret, ja, og første gang jeg måtte aflevere en, var jeg godt nok nervøs, for det var en tirsdag, hvor jeg havde været til smadrkoncert lørdagen forinden, men det var en prøve for alverdens andre ting. jeg blev i hvertfald aldrig anklaget for noget, og ej heller de andre jeg kendte, jeg vidste tog stoffer.
de tester kun folk for stoffer, hvis de har en mistanke om et misbrug (eller det vi andre kan forsvare som brug)
jeg vil tro at straffen for at tage stoffer er nogle nætter i detentionen, og dernæst udsmidning, efterfulgt af genindkaldelse til næste hold, måske kommer der også til at stå noget på straffeattesten - de har jo ikke samme starffesysytem i militæren, som uden for portene, ellers havde de vel ikke brugt krafter på at lave deres eget domssystem

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
c0ne skrev:
Gachine skrev:
c0ne skrev:
Han er btw tyrker.

Det er bare info. Intet andet.
Kan også sige han er 19 nu og bor i Kokkedal.. :)

Altsammen unødvendig info...og det med at han er tyrker ansporer bare til racisme.

Titel:
Dedikeret medlem

Kan det ikke være totalt lige meget, om de tester eller ej? Min klare holdning er i hvert fald, at hvis man er så tåbelig at gå frivilligt ind i militæret, som er en af de mest latterlige institutioner overhovedet, så bør man holde sig fra tjald.
"Hvorfor dog det?", spørger de skeptiske så...
Tjah, hvis jeg rendte rundt blandt folk med skarpladte våben, ville jeg ikke være specielt tryg ved, at fyren ved siden af mig var bagskæv eller bare enormt sløv efter en heftig weekend.

Men ok, hvis man alligevel skal tage være et fjols og aftjene værnepligt, så kan man vel lige så godt forhøje idioti-faktoren lidt mere og "take it to the max!"

P.s. Jeg håber ikke, jeg ikke støder nogen med dette indlæg.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
TheBo skrev:
P.s. Jeg håber ikke, jeg ikke støder nogen med dette indlæg.

Beklager min ven, jeg bliver sgu' ikke stødt af det du skriver. Selvom tanken om skarpladte våben i min umiddelbare besiddelse tiltaler mig - særligt hvis det sker, mens jeg er "skudt af!" (pun intended)

-Psyko

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
tryghedsnarkoman! - når du er på skydebanen får du 5 skud udleveret ad gangen, som du kan lade geværet med, når du vel at mærke, ligger ned, og peger mod skiven du skal skyde på - og hvis du peer bare 1° op, eller til siden, får du et spark i siden, af sikkerhedsofficeren.
Og det er jo ikke forbo man ikke får oplevelserne med, hvis du ryger en pind, nogle gutter imellem, aftenen før.
jeg er udemærket tilfreds med min tid som artillerist, selvom de sidste måneder var lige lovligt meget lall.
militære organisationer er en skændsel, ja, men uddannelsen man får derinde er jo ikke irrelevant.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Jeg bliver ikke stødt når du skriver det som du gør TheBo, men derimod synes jeg at det er noget pjat at kalde militæret en latterlig institution. I stedet for at se det som noget authoritært og friheds undertryggende, så kan man se det som et sted hvor man kan udvikle sig selv som person, få erfaringer man kan bruge andre stedder i livet og gode venskaber. Desuden så kan dit argument om bagskævhed og rifler bruges i mange sammenhæng, man kan da også sige at det er uforsvarligt at køre bil når man er bagskæv eller hvis man vil gå helt ud i ekstremer, håndtere en elkoger. Bare fordi man ryger en joint weekenden før man tager på skydebanen gør da ikke lige pludselig en til en farlig person, som TT skriver er der god kontrol med det.
Stoffer er ikke den eneste måde man kan lære mere om sig selv.
Jeg kan heller ikke se hvorfor det gør mig(eller andre) til et fjols at jeg vælger at aftjene værnepligt, det er da noget underligt noget at sige synes jeg nok. Det er da fair nok at du ikke bryder dig om det, men derfor synes jeg stadig det er noget pjat at sige at folk der vælger det, er dumme/fjolser.

Nu skal det også lige siges at jeg skal i berredskabet, og ikke militæret. Så i stedet for en skæv person med en rifel får i en skæv person ved rettet på en stor truck! :P

Senest rettet af Stonedincourt 29 jan 2006 15:48, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]